Kumpi voittaa seuraavan mestaruuden Ilves vai Toronto Maple Leafs? Kumpi kestää paineet?

  • 1 133
  • 8

Kyle

Jäsen
Itse tässä aloin kelailemaan tätä kulunutta 39-vuotta minkä aikana Ilves ei ole voittanut mestaruutta. Surullisen siitä tekee se, että eihän se ole edes ollut lähellä -80-luvun jälkeen. 1998 finaalit muistan hyvin ja silloin ei ollut mitään palaa HIFK:lle. Nyt on ollut jo muutama kausi kun jopa asiantuntijat ovat povanneet menestystä - ei olla oltu kuitenkaan edes lähellä mestaruutta. Itseä alkaa naurattaa jo kun vähän siellä sun täällä kuulee rupattelua, että kyllä se mestaruus kohta tulee. Itse voisin hieman kyseenalaistaa asian ja kysyä, että eikö ole mahdollista että tässä mentäisiin vielä seuraavatkin 40 vuotta ilman mestaruutta?

Toronto on voittanut edellisen mestaruuden kaudella 1966-67. Eli heillä tulee kohta täyteen 60-vuoden odotus jos ei seuraavan parin kevään aikana tule Stanley Cupia.

Vähän vaikea tässä tunneryöpyssä on keksiä mitään nerokasta, mutta jumankauta käyttäjä @Nestorin totuus kiteytti Antti Pennasta käsittelevässä-ketjussa hienosti mitä on Ilvesläisyys:
Olen kannattanut Ilvestä 40 vuotta. Kuten kaikki tietävät, vaikeaa on ollut. Olen kuitenkin aina ollut sitoutunut. Ilves on edustanut minulle omistautumista, pelillistä kauneutta, rehtiyttä ja rehellisyyttä. Integriteettiä.

Kestän Ilveksen tappion. Taas kerran.


Joku Tampereelle muuttanut joka pystyy katsomaan neutraalisti Tapparalaista ja Ilvesläistä työpaikallaan voisi kertoa, että tunnistaako Ilvesläisen siitä, että jos on tehnyt vaikka 3 tuntia excel-taulukkoa ja vahingossa sammuttaa koneen ilman tallentamista niin Ilvesläisen tunnistaa siitä että tokaisee vain ettei tunnu missään ja aloittaa alusta. Tapparalainen varmaan reagoisi voimakkaammin pettymykseen joka on tavallaan heille vieras käsite. Itsestä meinaan tuntuu, että tuo jatkuva pettymyksen tunteen käsittely vaikuttaa ihan arkielämään. Ei paljon pettymys tunnu takaraivossa, jonka esimerkiksi Ilveksen kautta koettu pettymyksen tunne on jo vallannut.

En avannut tätä ketjua sen takia, että minua kiinnostaisi Toronton menestys. Meidän ex-valmentaja vain löysi oivan seuran jota menestys kiertää vieläkin kauempaa. Avasin tämän ketjun vertaistueksi sille pettymyksen tunteelle mitä Ilves on saanut aikaan meissä Ilves-faneissa. Jos tänään yritän muistella hienoja Ilves-hetkiä niin ensimmäisenä tulee mieleen tämän kauden vierasreissu Vaasaan. Seuraavana tulee varmaan mieleen kun Ilves ja Tappara pelasivat maratooniottelun puolivälierissä 2017 kun voitolla olisi tiputettu Tappara ja menty välieriin. Tuo ottelu oli niin paljon täynnä toivoa, etten muista vastaavaa sen jälkeen. Sitten pitääkin mennä melkein vuoteen 2001 ja voitettuun pronssiin Kärpistä. Välissä oli pelkkää pettymystä, mutta toki myös hienoja pelaajia. Tämä näin nopeasti mietittynä ja pakko todeta, että onhan tuo lista vähän surullista luettavaa.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Hyvin väsynyt vertaus jota ei kyllä tulisi mielestäni ruokkia tämän enempää. Tämä oli Pennasen tekosyy kevään mahalaskuun ja jääköön se sellaiseksi.

Maple Leafsilla on taloudellisesti ollut mahdollisuus voittaa joka vuosi vuoden -67 jälkeen. Ilveksellä oli juuri äskettäin n. 20 vuoden jakso jolloin pelaajabudjetti oli toistuvasti viimeisen neljänneksen joukossa liigassa.

Ilveksellä on ollut -85 vuoden jälkeen mestaruuden mahdollistava joukkue muutamana vuotena 80-luvun lopulla, muutamana vuotena 90-luvun lopulla ja nyt tällä kertaa viime kausi ja tämä juuri päättänyt kausi.

Mestaruutta odottaa varmasti koko laaja Ilves-yhteisö, mutta ei ole olemassa mitään tällaista Maple Leafs-ongelmaa jota vastaan jouduttaisiin itse pelin lisäksi painimaan. Se oli Pennasta ja hän saa ottaa nämä lätinät mukaansa mennessään.
 

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Mestaruutta odottaa varmasti koko laaja Ilves-yhteisö, mutta ei ole olemassa mitään tällaista Maple Leafs-ongelmaa jota vastaan jouduttaisiin itse pelin lisäksi painimaan. Se oli Pennasta ja hän saa ottaa nämä lätinät mukaansa mennessään.
Näin ulkopuolisena on pakko kommentoida yhtä asiaa. Olin eilen suorastaan järkyttynyt, kun puoli hallia aloitti pelin päättyessä vihellys- ja buuauskonsertin omalle joukkueelleen. Minusta tuo kertoo, että ehkäpä jonkinsorttinen yhteys Maple Leafs -ongelmaan on olemassa. Se, että osa teistä on tappion hetkellä valmis purkamaan vihansa kannattamaanne joukkueeseen, on omiaan luomaan joukkueen ympärille ylimääräisiä paineita ja pelon ilmapiiriä.

En usko, että vastaavanlainen vihellys- ja buuauskonsertti voisi koskaan olla mahdollista Kuopiossa. Se ei vaan sovi kuopiolaisen jääkiekkokannattajan mielenlaatuun.

Sympatiani ovat silti teidän puolellanne. Toivon, että Ilves selättää kirouksensa mahdollisimman pian.
 
Viimeksi muokattu:

Kyle

Jäsen
Selvennettäköön että vaikka alkoholilla ei ollutkaan asiaa niin ketjun aloitus on suurelta osin läppä. Mielestäni tuo mestaruuden välttely on vain niin absurdia kuten tuo yhtäläisyyden löytäminen Torontoon. Toivottavasti en jinxaa mutta yksi ikuinen häviäjä eli Bayer Leverkusen on menossa kohti mestaruutta…

Mitä vielä paineisiin tulee niin silloin kun Myrrä sai potkut ja Pennanen tuli kesken kaiken tilalle niin koen, että Ilves yhteisö asetti Pennaselle kovat henkilökohtaiset paineet. Suoritus ei saa jäädä alle Myrrän pronssin. En näe niitä paineita joukkuetta kohtaan vaan nimenomaan Pendon omaa suoritusta kohtaan. Näin jälkikäteen voisi sanoa, että jos olisi aloittanut alkuperäisen suunnitelman mukaan tämän kauden alusta niin ei olisi ollut samanlaisia vastakkainasettelua.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suoritus ei saa jäädä alle Myrrän pronssin. En näe niitä paineita joukkuetta kohtaan vaan nimenomaan Pendon omaa suoritusta kohtaan. Näin jälkikäteen voisi sanoa, että jos olisi aloittanut alkuperäisen suunnitelman mukaan tämän kauden alusta niin ei olisi ollut samanlaisia vastakkainasettelua.

Vai oliko ehkä niinkin, että hän pääsi paineettomammin sisään, kun alla oli Myrrän johdolla sulaminen keväällä pronssista huolimatta, täysin alta riman mennyt CHL ja monelta osin Langhamerin ansiosta kerätyt runkosarjapisteet pelitavan muutosta yritettäessä. Raipe oli tuotu hätäavuksi.e Pennasen ei odotettukaan tekevän salamaniskusta taikatemppuja.

jos Pennanen ei olisi tullut kesken kauden sisään, olisi hyvinkin voitu nähdä Raipe pääkäskijänä jouluun mennessä. Voi toki olla, että olisi marssittu happy family -meiningillä hyväänkin tulokseen.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Näin ulkopuolisena on pakko kommentoida yhtä asiaa. Olin eilen suorastaan järkyttynyt, kun puoli hallia aloitti pelin päättyessä vihellys- ja buuauskonsertin omalle joukkueelleen.

Eihän tappiolle buuattu ja vihelletty, vaan sille miten se tuli. Ilveskatsomo on kiittänyt joukkuetta katkerien tappioiden jälkeen vuosikymmenten aikana aina jääden jopa odottamaan joukkuetta takas jäälle. Tuolloin heikolla rosterilla varustettu Ilves taisteli kynsin hampain, mutta ei voinut paremmalle materiaalille lopulta mitään. . Joukkuetta kiitettiin kauden päättyessä jälleen peliajreiden ulkopuolelle tai tippumiseen sääleissä. Noita katkeria tappioita on yhdistänyt kaikkensa antaminen ja taistelu.. Asioita joita ei tässä sarjassa nähty Ilvekseltä, varsinkaan sen johtavilta pelaajilta. Sen sijaan nähtiin ylimieliseen neppailuun kaatunut eka peli, jonka jälkeen vastustaja halusi ja kamppaili joka kiekosta meidän pelaajien ollessa vain ”töissä” (Palveen lausunto realisoitui karusti). Johtaviksi pelaajiksi nousikin nelsoketjun raataja, runkosarjassa aika turhake Grgoire ja iki taistelija Ikonen.. tosin ilman tehoja.

Missä olivat Suomi, Palve, Niku, Clendening, Mäntykivi ja Nyman ..vain töissä, ilman intohimoa ja tahtoa.

Kuinka paljon menee Pendon piikkiin, ettei yhteistä henkeä ollut, kuinka paljon Tillin piikkiin, että joukkueenkasauksessa ei ymmärretä santapaperin ja henkisen kovuuden aspektia?



En viheltänyt, olin vaan hiljaa, aivan kuten olin 1988 kun Lukko nöyryytti runkosarjan voitaneen maalintekokoneen, tai kun Jyp teki saman seuraavana keväänä… Tämä menee samalle tasolle noiden kanssa erotuksenaan se, että tuolloin 40vuotta sitten joukkue oli täynnä omia kasvatteja, nyt se oli lähinnä muukalaislegioona, joka oli meillä töissä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös