Kuinka luotettavana pidät suomalaista mediaa?

  • 1 135
  • 9

Kuinka luotettavana pidät suomalaista mediaa?

  • Erittäin luotettavana

    Ääniä: 6 13,3%
  • Melko luotettavana

    Ääniä: 28 62,2%
  • En luotettavana, enkä epäluotettavana

    Ääniä: 5 11,1%
  • Melko epäluotettavana

    Ääniä: 3 6,7%
  • Erittäin epäluotettavana

    Ääniä: 3 6,7%

  • Äänestäjiä
    45

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Laitanpa äänestyksen suomalaisen median luotettavuudesta.

Itse joudun vastaamaan: Melko epäluotettavana

Vasemmistohenkinen media jättää tiettyjä asioita uutisoimatta ja korostaa tiettyjä uutisia. Esimerkkinä USA:n presidentinvaalit.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mediaa on leimannut viime vuosina voimakas vasurimaistuminen, joka ei ole hyväksi kenellekään. Varsinkin päämediat hehkuttavat kyseistä ideologiaa lähes maanisella voimalla ja valitettavasti suuntaus tuntuu vain pahenevan. Poliittisesti sitoutumattomia ja neutraalisti asioista ja uutisista kertovia medioita on kyllä jossain tässäkin maassa, mutta ne tuntuvat saavan vain hyvin niukasti huomiota.

Suomalainen media on nykymuodossaan melko epäluotettava. Tämä on siis keskiarvo.
 
Vasemmistohenkinen media jättää tiettyjä asioita uutisoimatta ja korostaa tiettyjä uutisia. Esimerkkinä USA:n presidentinvaalit.

Minun mielestäni juuri vasemmiston näkökulma jätettiin noissa vaaleissa Ylellä hyvin pienelle huomiolle. Siellä seisottiin demokraattien ehdokkaan takana, jota ei vasemmistolaiseksi voi väittää hyvällä tahdollakaan. Suomen politiikassa vasemmiston ääni pääsee Ylellä paljon paremmin esille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Vastasin pitäväni melko luotettavana. Ainoa syy miksi ei ole tapissa, on se, ettei poliittisia uutisia löydä. Vain ja ainoastaan mielipidekirjoituksia. Muuten pidän pääsääntöisesti erittäin luotettavana.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Melko luotettavana. YLE on joskus kyllä ihan paska, Hesari joskus nolottaa, ja yleisesti ihmetyttää, miksi ei uutisoida tasapuolisesti. Se on kummallista. Elämme kuplassa. Median ei pidä elää kuplassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Erittäin epäluotettava jo vuodesta 2003, kun Arvi Lind jäi eläkkeelle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pidän erittäin luotettavana muuten, mutta toivoisin valtamediassa punnittavan enemmän asioiden uutisarvoa. Sen vielä ymmärrän, että uutisissa kerrotaan suomalaisen laulajan edenneen tv-kilpailuformaatin viimeiseen jaksoon, mutta sillä ei ole mitään väliä, kuka muu sinne on päässyt. Toinen ajankohtainen vika on median rooli toimia tunteiden tulkkina, vaikka minun mielestäni median pitää toimia aina analyyttisesti ja antaa seuraajan muodostaa tunteensa itse.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämä on hyvin mielenkiintoinen kysymys. Luotettavuuden mittaaminen on vaikeaa. Sen, mikä tulee kerrotuksi, voi todentaa. Ratkaisevan tärkeää, mutta mahdotonta arvioitavaa on se, mitä ei kerrota.

Itselläni, samoin kuin useilla kenen kanssa olen keskustellut, on havainto että jos lukee uutisen tahi artikkelin aiheesta jonka tuntee hyvin, niin lähes aina siihen sisältyy joku pikku virhe tai epätarkkuus. Mikäli uutiseen vielä on valittu valokuva, mahdollisesti arkistosta, saadaan totuuskokemus taas muuntumaan kummasti.

Meillä on päivän aikana useita todellisuuksia: Eilen heräsin aamulla ja kahvitellessani sometin. Tuli oikeasti paha olo vähän yhteiskunnan tilasta. Lisäksi Imatralla oli ammuttu ihmisiä.

Sitten heitin tuomarivarustelaukun selkääni ja lähdin ulos. Kävelin lävitse yhden maan huonomaineisimmista kaupungeista. Ensimmäisellä lumikasalla oli kaksi ala-asteikäistä poikaa leikkimässä kuten lasten kuuluukin. Kaupassa olivat käyneet. Pyysivät ohikulkijaa avaamaan heidän sipsipussinsa ja ystävällinen keski-ikäinen mies näin tekikin. Kävelin edelleen. Paikallisen radioaseman toimituksen ikkunassa pyörivä uutisotsikkojen nauha sisälsi otsikon: Nuoret tekevät väkivaltarikoksia aiempaa vähemmän. Kaupungin keskusta oli kaunis isojen kunnostusten jäljiltä. Mielialani nousi nousemistaan.

Saavuin hallille. Kaikilla hyvä pöhinä. Vitsailen kanttiinin tyypeille, toimitsijoille, dumarikaverille. Elämä on laiffia! Hoidamme matsit ja ihmettelen, kuinka hemmetin fiksuja voi c-nuoret olla. Tajuan, että valmennuksen ansiotahan se pitkälti on. Fiksuus tarttuu.

Mitä mä yritän sanoa? Että tavallaan luotan mediaan, vaikka tuntuukin että median ja somen rajan hämärtyminen viekin uskottavuutta. Kuitenkin eniten uskon omia silmiäni. Se, mitä niillä näen on minulle absoluuttisin totuus.

Se kuva on aivan älyttömän paljon positiivisempi kuin median välittämä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös