Krapulaketju

  • 446 011
  • 1 745

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ei sovi ryyppääminen harjaantumattomille yli nelikymppisille. Lipesin itselleni antamasta lupauksesta ja sorruin juomaan väkeviä lauantaina hyvässä seurassa. Sunnuntai oli täysi ohipäivä, en kyennyt mihinkään järjelliseen ellei jatkoajan selaamista ja Netflixiä sellaiseksi lasketa. Tai no päivällisen kokkasin perheelle ja sekin vaati kaiken tahdonvoiman (aivan kuin olisi jonkin ultra-maratonin juossut). Syöminen ei sitten onnistunutkaan. Pahinta on kuitenkin tuo moraalinen krapula. Lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana ovat ne ajat, jolloin pystyi viettämään reippaan kostean illan ja menemään seuraavana päivänä duuniin kuin ei mitään. Tällä nykyisellä toleranssilla on parempi pidättäytyä pelkästään viinissä ja siinäkin kohtuudella.

Onko muuten kellään sama juttu... Viinillä en edes pysty vetämään itseäni tuhtiin humalaan, enkä varsinkaan kahtena päivänä peräkkäin. Varsinkin punaviinissä on jotain sellaista, että saturaatiopiste tulee saavutettua reippaasti ennenkuin tulee liian kovaan humalaan. Samoin seuraavana päivänä että sitä ei tee yhtään mieli jos sitä on hiukankin reippaammin nauttinut edellisenä iltana. Siis vaikkei edes krapula varsinaisesti vaivaisi? Osa ihmisistä sanoo, että punaviinien tanniinit synnyttävät heille päänsäryn. Minä en tällaista onneksi ole havainnut, mutta tietynlainen "yliannostus" punaviinistä helposti tulee, joka on kuitenkin hiukan erilainen tunne kuin varsinainen krapula.

Ryyppääminen on nuorten ihmisten laji, ainakin harrastelijatasolla.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Nuorempana kun vedin 7 keskaria, niin seuraava vähintään aamupäivä meni vessanpöntöllä yrjötessä. Nykyjään ei tule kyllä yhdestä päivästä edes kunnon krapulaa. Tosin pidättäydyn pääsääntöisesti kaljassa. Joskus aikoinaan blandattiin Leijonaa Ruskalla ja krapulat olivat sen mukaisia. Sama Ruotsissa asuessa, kun keskaria ei ollut myynnissä oikein missään, niin tuli vedettyä tiukempia ja krapulat olivat potenssiin kaksi.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Nuorempana kun vedin 7 keskaria, niin seuraava vähintään aamupäivä meni vessanpöntöllä yrjötessä. Nykyjään ei tule kyllä yhdestä päivästä edes kunnon krapulaa. Tosin pidättäydyn pääsääntöisesti kaljassa. Joskus aikoinaan blandattiin Leijonaa Ruskalla ja krapulat olivat sen mukaisia. Sama Ruotsissa asuessa, kun keskaria ei ollut myynnissä oikein missään, niin tuli vedettyä tiukempia ja krapulat olivat potenssiin kaksi.

Joo kai se on vaan nöyrryttävä tosiasioiden edessä ja tunnustettava, että urahuippu on ohi tässäkin "lajissa".

Mulle ei ole oikein koskaan sopineet värilliset viinakset, mutta nyt tuli to-del-la paha olo (kirkkaasta) laatu-vodkastakin. Ei ole reilua!
 

scholl

Jäsen
En juo alkoholia ollenkaan niin ei tule oikein krapulaakaan. Eilen oli enemmän ongelmana 4h unien takia väsymys kuin krapula. Join la elintarvikkeita eli ehkä 4 lasillista viiniä ja ehkä 4 litraa olutta. En ollut kovinkaan mainittavassa humalassa kun join aina vettä, jos alkoi vähän tuntua. Snapseista ja kirkkaista kieltäydyin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos usein juo niin koskaan ei krapulassa ole päänsärkyä ja oksentaakin tarvii harvoin, eikä se nyt oikein edes ole mitään. Mutta se ahdistus ja pitemmän päälle paniikki, mutta mitä sitten kun niistä toipuu? Sulla on ikävä sitä krapulaa ja niitä tunteita. Jos krapulassa itkee suruun niin eihän se ole mitenkään negatiivista vaan positiivista. Mahtava fiilis.

Tietty välillä on niitä tappo-oloja ettei uskalla sulkea silmiä kun 15 kauhuleffaa alkaa pyörimään samaan aikaan ja tuntuu ettei kukaan kestä sitä montaa sekuntia tai on hullujen huoneella.
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Tietty välillä on niitä tappo-oloja ettei uskalla sulkea silmiä kun 15 kauhuleffaa alkaa pyörimään samaan aikaan ja tuntuu ettei kukaan kestä sitä montaa sekuntia tai on hullujen huoneella.
Olin tänään työristeilyllä tku-mha-tku. Buffet-lounaalla juttelin tuttuni kanssa, joka kertoi miehensä (jonka kanssa on ollut vuosikymmeniä) olevan alkoholisti. Hän sanoi alkoholistin elämän olevan niin kovaa, että tuskin kukaan nuori elämän uraansa valitessaan sellaista itselleen haluaisi. Kun tänne paljon tykkäät juomisestasi kirjoitella niin rohkenen kysyä oletko tyytyväinen oman elämäsi uran valintaan..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin tänään työristeilyllä tku-mha-tku. Buffet-lounaalla juttelin tuttuni kanssa, joka kertoi miehensä (jonka kanssa on ollut vuosikymmeniä) olevan alkoholisti. Hän sanoi alkoholistin elämän olevan niin kovaa, että tuskin kukaan nuori elämän uraansa valitessaan sellaista itselleen haluaisi. Kun tänne paljon tykkäät juomisestasi kirjoitella niin rohkenen kysyä oletko tyytyväinen oman elämäsi uran valintaan..
Ööö en mä ole koskaan edes miettinyt. Miksi en olisi? Joka päivähän sitä voi valita mitä tekee ja valitsee sen parhaimman vaihtoehdon. Tietty joka jutussa on hyvät ja huonot puolet. Ei mulla kuitenkaan mitään isompia morkkiksia ole ollut kun harvemmin mokailen mitään.

Tosta tuli mieleen se Karalahden ketju, missä tietämättömät paheksuen ihmetteli miksi Karalahti ei kadu esimerkiksi menetettyä NHL-uraa. Onko se mokannut siinä jotenkin? Sehän sai valita. Tottakai alkoholi ja muut päihteet koukuttaa ja se on yhtä helvettiä välillä, mutta mitä sitten. Tietty Jerellä saattaa olla muita mokailuja, mitä se voisi katua, mutta en ole perehtynyt.

Ja kun sanaa ura käytit niin millainen muunlainen ura voisi olla? Punainen tupa ja perunamaa, kaks ja puoli lasta, farmari-Volvo ja kultainen noutaja. Ei kiinnosta. Ei ole mitään luontaista tarvetta sellaiseen enkä mä muutenkaan itseäni hirveästi muihin vertaile että pitäisi tehdä niin kuin ne, vaikka ei millään halua. Täällä pitäisi olla kuin työläismuurahainen ja kulkea laput silmillä jonkun tietyn kaavan mukaan, mikä ei ole kiva eikä luonteva. Ja jotkut nyt tarvitsee työuraa päteäkseen ja sitä kautta pönkittääkseen itseään tai ahnehtiakseen materiaa, mutta en mä ole sellainenkaan. Ei mulla ole mitään sellaista, mitä mä en olisi saavuttanut.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Lauantaina viinikännit, siitä tuli järkyttävä päänsärky sunnuntaille. Eilen opiskelijoiden kanssa kaljakännit ja hirvee olo tälle päivälle. Ainiin torstaina seuraavat opiskelijakemut ja perjantaille oloja tiedossa. Voi helvetin vittu kun pitää olla tyhmä ja juoda joka kerta kunnon humalaan saakka vaikka ei olisi edes tarkoitus.

En halua edes kuvitella oloja Riikan matkan jälkeen, kun 1,5vk ja pitäisi siellä rellestää kaksi iltaa.......
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksi sitä ei ikinä opi? Miesoletettu (minä) olin pitkästä aikaa baarissa ja tulihan sitä sen verran otettua että tää päivä on mennyt ihan hukkaan. No, sain mä krapulapitsan syötyä ja pysyi sisällläkin. Mutta miten voi kuudelta illalla vieläkin väsyttää.
 

Bacon

Jäsen
Tuli tuossa itsensä kanssa jokunen viikko sitten sovittua, että alkoholia otetaan jatkossa maltillisemmin. Siinä säästää kivasti rahaa. Eilinen Turun reissu kuitenkin katkaisi selkärangan ja tässä sitä nyt ollaan darrapäissään. Parin tunnin päästä lätkää pelaamaan. Vittu jee.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tässä lomalla tulee dippailtua vähän useammin ja varsinkin kun nuo poffit päällä niin mopedi saattaa karata käsistä. Eilen narskautin auki teneriffan tuliaisen ja hyi helevetti. Paskalla istunu koko aamun ja yrjö on lentäny. En enää ikinä vai miten se meni.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikään ei vedä vertoja sille tunteelle, kun herää aamulla, avaa silmät ja tajuaa, että on vielä ihan humalassa ja herra Krapula on vasta matkalla koputtamaan ovelle. Viime viikolla kävi ihmeellinen tapaus työmatkalla. Tuli ohimennen juotua Ronnie Scotts Jazz Barin olutlista läpi ja vielä hotellin baarista pari painttia päälle. Älyttömän tyhmää, varsinkin ne viimeiset täysin turhat tuopit. Ei olisi selvin päin tullut mieleenkään.

Aamulla tajusin, että iltapäivällä pitää olla skarppina asiakkaan luona, sitä ennen sompailla metrolla ja junalla kaupungin halki ja mielellään ei oksentaa matkalla mihinkään täpötäyteen metrovaunuun. Epätoivoisesti litra vettä naamaan, rasvainen aamiainen reilulla makkaralla ja pekonilla, pari ripulipaskaa ja olo suorastaan hyvä eikä krapulasta tietoakaan. En muista, koska viimeksi olisin ollut yhtä onnellinen kuin sillä hetkellä kun tajusin, ettei krapula ehkä sittenkään tule.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mikään ei vedä vertoja sille tunteelle, kun herää aamulla, avaa silmät ja tajuaa, että on vielä ihan humalassa ja herra Krapula on vasta matkalla koputtamaan ovelle. Viime viikolla kävi ihmeellinen tapaus työmatkalla. Tuli ohimennen juotua Ronnie Scotts Jazz Barin olutlista läpi ja vielä hotellin baarista pari painttia päälle. Älyttömän tyhmää, varsinkin ne viimeiset täysin turhat tuopit. Ei olisi selvin päin tullut mieleenkään.

Aamulla tajusin, että iltapäivällä pitää olla skarppina asiakkaan luona, sitä ennen sompailla metrolla ja junalla kaupungin halki ja mielellään ei oksentaa matkalla mihinkään täpötäyteen metrovaunuun. Epätoivoisesti litra vettä naamaan, rasvainen aamiainen reilulla makkaralla ja pekonilla, pari ripulipaskaa ja olo suorastaan hyvä eikä krapulasta tietoakaan. En muista, koska viimeksi olisin ollut yhtä onnellinen kuin sillä hetkellä kun tajusin, ettei krapula ehkä sittenkään tule.

Ai saakeli. Miks mulla ei käy koskaan noin hyvä säkä. Nytkin melkoinen koistinen päällä. Panettaakin ihan hitosti ja vaimo tulee kohta kotiin, mutta vitut se mulle mitään anna kun otin kuus tre kronoria pahimpaan oloon. Kyllä se sen haistaa. Tai muuten vaan aavistaa. Naisilla on joku ylimääränen aisti.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ai saakeli. Miks mulla ei käy koskaan noin hyvä säkä. Nytkin melkoinen koistinen päällä. Panettaakin ihan hitosti ja vaimo tulee kohta kotiin, mutta vitut se mulle mitään anna kun otin kuus tre kronoria pahimpaan oloon. Kyllä se sen haistaa. Tai muuten vaan aavistaa. Naisilla on joku ylimääränen aisti.

Allekirjoitan tämän täysin. Sitten ne löytää vielä ne piilokaljat jota himoitset koko päivän. Se on se vainu tai seitsemäs aisti. Kerran lähin koiran kans "lenkille" ja niin se akka vaan löysi ukon kahden päivän jälkeen lähikuppilasta kun koira oli lönketelly oven taakse. Koira toki on vielä hyvissä voimissa ja elossa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikään ei vedä vertoja sille tunteelle, kun herää aamulla, avaa silmät ja tajuaa, että on vielä ihan humalassa ja herra Krapula on vasta matkalla koputtamaan ovelle. Viime viikolla kävi ihmeellinen tapaus työmatkalla. Tuli ohimennen juotua Ronnie Scotts Jazz Barin olutlista läpi ja vielä hotellin baarista pari painttia päälle. Älyttömän tyhmää, varsinkin ne viimeiset täysin turhat tuopit. Ei olisi selvin päin tullut mieleenkään.

Aamulla tajusin, että iltapäivällä pitää olla skarppina asiakkaan luona, sitä ennen sompailla metrolla ja junalla kaupungin halki ja mielellään ei oksentaa matkalla mihinkään täpötäyteen metrovaunuun. Epätoivoisesti litra vettä naamaan, rasvainen aamiainen reilulla makkaralla ja pekonilla, pari ripulipaskaa ja olo suorastaan hyvä eikä krapulasta tietoakaan. En muista, koska viimeksi olisin ollut yhtä onnellinen kuin sillä hetkellä kun tajusin, ettei krapula ehkä sittenkään tule.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen kokemus aina. Olin näköjään tehnyt yöllä pizzaa kun sitä oli lautasella. Noh kahvia ja bisse auki niin nyt olo on vähän parempi. Tai sit ei. Tänään on haalaribileet. Voi vihtu.
 

teppana

Jäsen
Lauantai ja sunnuntai meni aika kosteissa merkeissä. Maanantaina pelkästään lepoa ja eilen yövuoro. Käsittämätöntä kuinka vieläkin tuntuu että olotila ei ole normaali. Viimeisin alkoholijuoma on sunnuntaina mennyt kurkusta alas joskus 21-22 välillä. Siinä maanantai pelkkää autolla ajoa ja lepoa, tiistai koko päivä elbaamista ja yöksi töihin. Töissä kauhea tärinä päällä ja nyt keskiviikkoiltana edelleen tuntuu että krapulaa on vielä jonnin verran potematta.

Pitääkö olla huolissaan?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Krapulaketjussa voi kai kertoa että naisilla krapula (saattaa) vaihdella kuukautiskierron mukaan. Ovulaation aikaan krappe olisi pahimmillaan. Eikä se oli yksiselitteistä. Itsellä on kokemuksia jotka puoltaa asiaa, toisaalta krapula vaan liittyy siihen kuinka paljon joi ja missä ajsssa.

Tiede kertoo:
Myös hormoneilla on merkitystä. Mitä enemmän veressä on naishormoneja, sitä runsaammin myös asetaldehydiä. Siksi krapula voi äityä tavallista ikävämmäksi kuukautiskierron keskivaiheessa olevilla.
Krapulassa solukalvot kapinoivat | Tiede
 

ace

Jäsen
Railakkaan mökkiviikonlopun jälkeen palautuminen on taas hieman vaikeaa. Eilen oli tuskaa istua 350km autossa, eikä olo ole tänään yhtään sen parempi. Illalla pitäisi duuniin suoriutua.

Onneksi sentään Trump lähti vihdoin liikkeelle, niin tuo helikopteri häipyi pörräämästä tuosta päältä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Huhhuh, tällaista olotilaa en muista et olis pitkään aikaan ollu. Krapula iski ns. takautuvasti eilisestä saunaillasta/Tammerfestista. Eipä paljoa suihkussa käyminen ja syöminen jeesannu...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hikoiletteko te paljon krapulassa? Mulla valuu solkenaan hiki tälläkin hetkellä krapulassa vaikka en tee mitään.

Eilen otin, joten tiistaina vasta on normaali olo. On nää mahtavia jälkiseuraamuksia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hikoiletteko te paljon krapulassa? Mulla valuu solkenaan hiki tälläkin hetkellä krapulassa vaikka en tee mitään.

Eilen otin, joten tiistaina vasta on normaali olo. On nää mahtavia jälkiseuraamuksia.
Onko olemassa ihmisiä, jotka eivät hikoile krapulassa? Välillä on liian kuuma elää, kunnes hiki jäähtyy ihon pinnalle aiheuttaen kylmyydestä johtuvaa tärinää.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hikoiletteko te paljon krapulassa? Mulla valuu solkenaan hiki tälläkin hetkellä krapulassa vaikka en tee mitään.

Eilen otin, joten tiistaina vasta on normaali olo. On nää mahtavia jälkiseuraamuksia.

Joo hikeä puskee aika kovin, ja sellanen aika epätodellinen olotila. Onneks ei kuitenkaan ihan hirveen usein tällaista sentään ole. Mutta tänään lykkäs kyllä melkosen darran päälle helteisen sunnuntain kunniaks :o
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Sellainen semi-tehoton olotila. Ruoka onneksi maistuu, mutta ei oikein tule muuta tehtyä kuin ryömittyä sängyn ja tietokonepöydän välillä. Meripäivien hengessä tuli vedettyä oikein pitkän kaavan mukaan huipentuen areenakonsertteihin. Tosin jossain vaiheessa taisin joutua poistetuksi tapahtumasta liiallisen humalatilan takia. Mahtavan ylpeätä. Mutta olin kuitenkin onnistunut ostamaan vielä takastulomatkalla kojusta metrilakua. Ei sentään metriä lakua, onneksi.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Pikkuhiljaa alkaa hiipimään tämä ei toivottu seuralainen...
Mitäköhän sitä on eilen tullut nautittua? Viimeinen hatara muistikuva on Rymy-Eetusta poistuminen, harhailu johonkin toiseen raflaan. Puoli kasilta herääminen Merihaassa pallo ihan sekaisin ei aamua piristänyt. Onneksi kotiin tuli ilmoitettua optio hotelli majoituksesta maakunnan duunikavereiden kanssa. Nyt nöyränä poikana sporalla appi-vanhempia vastaan asemalle, rattiin ei ole tänään asiaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nostetaan tämäkin ylös. Kolmeen kuukauteen kun ei viinan tippaa. Eilen mummolassa lähti lapasesta. Stana. Nyt lähinnä miettii mitä syö kun pystyy syömään. Kokkaaminen on hyvin vastenmielinen ajatus. Ehkä tää tästä, olen jo päässyt ”ei vittu, kuolen - toivottavasti tulis kuolema ja korjais - ehkä tää tästä” -kolmanteen. Ihan hyvin jo tässä vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös