Korean Demokraattinen Kansantasavalta (Pohjois-Korea)

  • 257 750
  • 1 480

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minkä kokoinen on Pohjois-Korean keskiluokka? Valtion- ja armeijanjohto kuuluu kermaan, mutta muuten siellä ei hirveästi taida ketään "rikasta" sitten ollakaan. Mietin, että onko tämän poppoon jälkeen siellä olemassa edes jotain keskiluokkaa ja jos on, niin kuinka suuri/pieni? Vai mennäänkö armeijan aluekomentajasta suoraan duunareihin?

Maanlaajuisesti ei ole mitään oikeaa keskiluokkaa. Etuoikeutetut saavat asua pääkaupungissa ja siellä elämä on yllättävänkin tavallista. Oikeasti tavallista eikä niin kuin me kuvittelemme meille näytettävän vain sitä tavallisuutta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On sinne muototumassa jonkinlaista keskiluokkaa, kun on sallittu torikaupustelua. Ja tietysti mustan pörssin kauppiaat. Valtion maksama palkka on lähinnä vitsi.

Isaczain mukaan ruokapulasta ei ole tulossa nyt yhtä pahaa, sillä kommunistidiktaaturi on sallinut pienempiä perhetiloja. Tällaiset viljelijät ovat onnistuneet säästämään osan vanhoista sadoistaan. Myös pieni toritoiminta on sallittua, joten osa ihmisistä pystyy ostamaan lisäravintoa
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1432950593905
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Lentäessä useimpiin paikkoihin maailmassa tarvitsee vaihtaa konetta, monesti kahdesti ja joskus myös jopa kolmesti. Helsinki-Vantaalta pääsee Pjongjangiin lentämällä esimerkisi Tukholman ja Pekingin kautta. Tai jos maksaa enemmän, niin pääsee yhdellä vaihdolla Pekingin kautta. Jos Pjongjangissa ei olisi lentokenttää, niin ei olisi lentojakaan, mutta nyt on vielä parempi kuin aikaisemmin.

Samaa kenttää ja terminaalia käytetään myös sisäisiin lentoihin.

Mihin "sisäisiin lentoihin"??

Eihän siellä ihmisllä ole varaa edes ruokaan joten miten heillä olisi varaa lennellä lentokoneella.

Jaei oikein auennut, että mitä merkitystä sillä noihin pysähdyksiin, että Pohjoiskkoreassa on lentokenttä kun ei sinne saa lentää kuin Kiinasta ja Kiina sijaitsee naapurissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mihin "sisäisiin lentoihin"??

Eihän siellä ihmisllä ole varaa edes ruokaan joten miten heillä olisi varaa lennellä lentokoneella.

Jaei oikein auennut, että mitä merkitystä sillä noihin pysähdyksiin, että Pohjoiskkoreassa on lentokenttä kun ei sinne saa lentää kuin Kiinasta ja Kiina sijaitsee naapurissa.

Eihän suomalaisillakaan ole varaa lennellä jonnekin Ouluun tai Joensuuhun. Lomalle ei lähdetä, jos ei saa VR:n tarjouslippua tai Onnibussilta viiden euron bussilippua. Maa ei ole mitään pelkkää riisipeltoa tai aavikkoa vaan siellä on lukuisia kaupunkeja niin kuin missä tahansa maassa. Sisäisiä lentoja on esimerkiksi noin 700000 asukkaan Chongjiniin ja Hamhungiin. Oman kotikaupungin ulkopuolelle matkustaminen on luvanvaraista, mutta lupia myös myönnetään, jos kuuluu oikeisiin piireihin. Ja jos niihin kuuluu, niin on varmaan joskus säästämällä varaa lentolippuunkin. Myös esimerkiksi valtion virkamiesten luulisi niitä käyttävän.

Noilla pysähdyksillä on se merkitys, että lennot saa samalle lipulle. Eli lentoyhtiö on vastuussa, jos myöhästyt jatkolennolta ja vie mahdolliset ruumassa olevat tavarasi perille. Eikä ole myöskään olemassa mitään sääntöä, että vain Kiinasta saisi maahan lentää. Kovin monet lentoyhtiöt eivät vain ole kiinnostuneita tarjoamaan sinne reittiä, koska se tuskin olisi kannattavaa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Eihän suomalaisillakaan ole varaa lennellä jonnekin Ouluun tai Joensuuhun. Lomalle ei lähdetä, jos ei saa VR:n tarjouslippua tai Onnibussilta viiden euron bussilippua. Maa ei ole mitään pelkkää riisipeltoa tai aavikkoa vaan siellä on lukuisia kaupunkeja niin kuin missä tahansa maassa. Sisäisiä lentoja on esimerkiksi noin 700000 asukkaan Chongjiniin ja Hamhungiin. Oman kotikaupungin ulkopuolelle matkustaminen on luvanvaraista, mutta lupia myös myönnetään, jos kuuluu oikeisiin piireihin. Ja jos niihin kuuluu, niin on varmaan joskus säästämällä varaa lentolippuunkin. Myös esimerkiksi valtion virkamiesten luulisi niitä käyttävän.

Noilla pysähdyksillä on se merkitys, että lennot saa samalle lipulle. Eli lentoyhtiö on vastuussa, jos myöhästyt jatkolennolta ja vie mahdolliset ruumassa olevat tavarasi perille. Eikä ole myöskään olemassa mitään sääntöä, että vain Kiinasta saisi maahan lentää. Kovin monet lentoyhtiöt eivät vain ole kiinnostuneita tarjoamaan sinne reittiä, koska se tuskin olisi kannattavaa.

Kyllä siellä taitaa ihan tarkkaa sääbtö olla, että vain Kiinadta saa maahan tulla. Ja SUomalaisilta löytyykin rahaa mutta Pohjois korean kansalta ei löydy sitä alkuunkaan. Varsinkaan lentäminen ei lukeudu heidän harrastuksiin. myöskään tälläisellä lentokentällä ei tehdä mitään koska jos joku sattuu saamaan puhuttua itselleen lentolipun niin eivät pääse maasta pois. Lentokenttiä virkamiehille on sotilaslentokentät.

Ja nuo "lukuisat kaupungit" aiheuttivat lähinnä hilpeyttä. Maassa ei käytännössä ole kuin yksi kaupunki ja loput ovat tuhoon tuomittuja kyliä joissa ei ihmisyys ole huipussaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja nuo "lukuisat kaupungit" aiheuttivat lähinnä hilpeyttä. Maassa ei käytännössä ole kuin yksi kaupunki ja loput ovat tuhoon tuomittuja kyliä joissa ei ihmisyys ole huipussaan.

Yli 300000 asukkaan kaupunkeja on kymmenen kappaletta. Jos kylä on sinun mielestä sellainen missä on paljon korkeita kerrostaloja ja asfalttiteitä, niin sittenhän on. Kylän määritelmä on kuitenkin ihan muu ja tarkoittaa pieniä paikkoja missä on vain muutama talo. Se ei ole mikään mielipideasia onko joku paikkakunta kylä vai kaupunki.

Se on totta, että moneen kaupunkiin ei ulkomaalaisia edes päästettä joten ihmisoikeustilanteen arvionti on vaikeaa. Se toki tiedetään, että ei niissä ihmisyys huipussaan ole.

Ei se silti mistään paikasta kylää tee, koska ihmisyys tai sen puute ei siihen vaikuta.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Yli 300000 asukkaan kaupunkeja on kymmenen kappaletta. Jos kylä on sinun mielestä sellainen missä on paljon korkeita kerrostaloja ja asfalttiteitä, niin sittenhän on. Kylän määritelmä on kuitenkin ihan muu ja tarkoittaa pieniä paikkoja missä on vain muutama talo. Se ei ole mikään mielipideasia onko joku paikkakunta kylä vai kaupunki.

Se on totta, että moneen kaupunkiin ei ulkomaalaisia edes päästettä joten ihmisoikeustilanteen arvionti on vaikeaa. Se toki tiedetään, että ei niissä ihmisyys huipussaan ole.

Ei se silti mistään paikasta kylää tee, koska ihmisyys tai sen puute ei siihen vaikuta.

Kukaan ei tiedä varmasti, että onko tälläisiä kaupunkeja olemassa koska kukaan ei sinne pääse asiaa tutkimaan. Pääkaupunki on ainoa missä ulkomaalainen saa olla.
 
K

kiwipilot

Kukaan ei tiedä varmasti, että onko tälläisiä kaupunkeja olemassa koska kukaan ei sinne pääse asiaa tutkimaan. Pääkaupunki on ainoa missä ulkomaalainen saa olla.

Ja vaikka pääsisikin tuskin se sinulle kelpaisi koska itse et ole paikalle päässyt asiaa toteamaan. Oikeasti, @pernaveikko on sulle vääntänyt rautalangasta jo useamman viestin edestä silkkaa asiaa, mutta silti sinä tulet hakkaamaan päätäsi seinään kerta toisensa jälkeen. Miksi? Näyttää kohtuullisen puupäiseltä etten sanoisi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Täytyy tullaan tähän väliin huutelemaan ikäänkuin asian vierestä, että ne joita P-Korea kiinnostaa kovasti, kuten itseäni, ovat luultavasti lukeneet lähes pelkästään loikkareiden ja leireiltä pelastuneiden kertomuksia (eipä juuri muita ainakaan pirkanmaan kirjastoista ole löytynyt) ja Yhdysvaltojen sekä Etelä-Korean raportteja maasta. Piristävä poikkeus oli tämä Juha Kurvisen matkakertomus Sirkus Pjongjang. Suosittelen jos aihe kiinnostaa. Sopiva yhdistelmä asiaa ja huumoria tuossa opuksessa.

Ei mulla muuta. Jatkakaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kukaan ei tiedä varmasti, että onko tälläisiä kaupunkeja olemassa koska kukaan ei sinne pääse asiaa tutkimaan. Pääkaupunki on ainoa missä ulkomaalainen saa olla.

Taas mielenkiintoinen väite sillä olen itsekin käynyt parissa muussa kaupungissa kuin Pjongjangissa. Viime vuosina niitä on avautunut vielä enemmän lisää eikä mene enää kauaa, kun koko maa on auki ulkomaalaisille. Todennäköisesti vielä pitkään joutuu oppaiden kanssa liikkumaan, mutta silti kaikkialle alkaa jo päästä. Lue tästä lisää mihin kaikkialle maassa nykyään pääsee: http://www.koryogroup.com/PDF/koryo-tours-brochure-2014.pdf

Linkki vie alan suurimman Kiinassa toimivan brittiläisen matkatoimiston tuoreeseen esitteeseen. Kyseessä on sama pulju mitä itse käytin.

Ai niin, mutta eihän tuo ole aito brosyyri vaan korealaisten tekemä. Ostin yhden niiden tekemän matkaoppaan paikallisesta kirjakaupasta ja se jos mikä oli aivan huikaisevaa propagandaa. Samantyyppistä kuin tämä ISIS:n julkaisema, mutta niin paljon parempi. Erittäin realistisesti kirjoitettu ja jos ei tietäisi, että se ei mene noin, niin aivan hyvin voisi siihen uskoa.

Täytyy tullaan tähän väliin huutelemaan ikäänkuin asian vierestä, että ne joita P-Korea kiinnostaa kovasti, kuten itseäni, ovat luultavasti lukeneet lähes pelkästään loikkareiden ja leireiltä pelastuneiden kertomuksia (eipä juuri muita ainakaan pirkanmaan kirjastoista ole löytynyt) ja Yhdysvaltojen sekä Etelä-Korean raportteja maasta. Piristävä poikkeus oli tämä Juha Kurvisen matkakertomus Sirkus Pjongjang. Suosittelen jos aihe kiinnostaa. Sopiva yhdistelmä asiaa ja huumoria tuossa opuksessa.

En jaksa lukea matkablogeja, koska ei kiinnosta tuntemattomien reissut sen enempää. Koreasta niitä on tullut luettua ihan vertailun vuoksi millaisia juttuja porukalla on ollut. Jatkiksen reissuraportit luen toki kaikki, mutta kilometrin mittaisia koko ajan tulevia blogispämmejä en.

Tuota Kurvisen raporttia en muistaakseni olekaan lukenut. Nyt pitää mennä, mutta palaan asiaan, jos siinä on jotain.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Oletteko nähneet/ostaneet pohjoiskorealaisia tuotteita muualla kuin Pohjois-Koreassa?
Olen kerran nähnyt siellä valmistettua muovipulloon pakattua soijakastiketta kaupasssa Moskovassa. Ostin heti 2 pulloa. Olisin ostanut myöhemmin lisääkin, mutta eipä näkynyt enää sen koommin. Tuote oli (minun makuuni) laadukasta.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ja vaikka pääsisikin tuskin se sinulle kelpaisi koska itse et ole paikalle päässyt asiaa toteamaan. Oikeasti, @pernaveikko on sulle vääntänyt rautalangasta jo useamman viestin edestä silkkaa asiaa, mutta silti sinä tulet hakkaamaan päätäsi seinään kerta toisensa jälkeen. Miksi? Näyttää kohtuullisen puupäiseltä etten sanoisi.

Yrititkö nyt viestittää, että sinä haluaisit päästä ääneen mutta asiaa ei ole kerrottavaksi. Hakkaa päätäsi vähän aikaa seinään alkaa veri kiertämään paremmin ja sen jälkeen voit aloittaa opiskelun aiheesta Pohjois-korea.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Taas mielenkiintoinen väite sillä olen itsekin käynyt parissa muussa kaupungissa kuin Pjongjangissa. Viime vuosina niitä on avautunut vielä enemmän lisää eikä mene enää kauaa, kun koko maa on auki ulkomaalaisille. Todennäköisesti vielä pitkään joutuu oppaiden kanssa liikkumaan, mutta silti kaikkialle alkaa jo päästä. Lue tästä lisää mihin kaikkialle maassa nykyään pääsee: http://www.koryogroup.com/PDF/koryo-tours-brochure-2014.pdf

Otetaan sen verran takaisin, että entinen pääkaupunki taitaakin olla Pohjois-korean reissussa mukana eli siis maasta on nähtävillä toinenkin kaupunki jonne turisti pääsee.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Pohjois-Korea on eittämättä länsimaalaisesta näkövinkkelisä suht perseinen maa asua ja elää (jos et satu olemaan riittävän korkealla hierarkiassa elääksesi herroiksi), mutta tuskin sen demonisointikaan järkevää on. Ei ole esimerkiksi edes mitenkään loogista että miljoonia käsittävä väestö asustelisi kyläyhteisöissä tms. Tietenkään kaupunkien olemassaolon tunnustamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaista on kaupunkilaisten arki.

P-Korean toivoisi pääsevän jossain vaiheessa eroon Kimeistä, saattaisi tuollakin paikalla olla annettavaa maailmalle silloin. E-Korea oli sisällissodan jälkeen maista (jopa selvästi) köyhempi, mutta vapaamman kehityksen ansiosta tehtailee nyt esim älypuhelimia ja autoja massoittain globaaleille markkinoille siinä missä pohjoinen naapurinsa lähinnä levottomuutta ja ilmeisesti (hesarista muistaakseni luin) kuvaputkitelkkareita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Otetaan sen verran takaisin, että entinen pääkaupunki taitaakin olla Pohjois-korean reissussa mukana eli siis maasta on nähtävillä toinenkin kaupunki jonne turisti pääsee.

Nyt menee kyllä jo trollaamiseksi, mutta kysytään silti. Millä perusteella siis mielestäsi pääsee vain kahteen kaupunkiin, jos olen itsekin käynyt kolmessa? Valehtelenko siis vai onko säännöt tiukentuneet sen jälkeen? No, eivätpä ole vaan, jos jaksaisit edes kartan vilkaista länsimaisesta matkaesitteestä niin huomaisit totuuden.

Olen näyttänyt todisteiksi omat kokemukset ja alansa markkinajohtajan esitteen viime vuodelta missä on pitkä litania kartan kera paikoista mihin nykyään pääsee. Eikä pelkästään karttaa vaan on listattu kiinnostavat paikat ja majoitusmahdollisuudet ja kaikki tarvittava. Joistain kaupungeista mitkä ovat avautuneet vasta hiljattain on myös matkojen alkamisvuosi kerrottu esimerkiksi Hamhung ja Hoeryhong.

Mitkä ovat sinut perusteet sille, että maassa pääsee vain kahteen kaupunkiin? Ja mitkä ovat ne perusteet, että niitä kaupunkeja ei olisi edes olemassa?

Pohjois-Korea on eittämättä länsimaalaisesta näkövinkkelisä suht perseinen maa asua ja elää (jos et satu olemaan riittävän korkealla hierarkiassa elääksesi herroiksi), mutta tuskin sen demonisointikaan järkevää on. Ei ole esimerkiksi edes mitenkään loogista että miljoonia käsittävä väestö asustelisi kyläyhteisöissä tms. Tietenkään kaupunkien olemassaolon tunnustamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaista on kaupunkilaisten arki.

Eihän minulla ole tässä mitään omaa lehmää ojassa, mutta valheellisen tiedon levittäminen ja sen puolesta vänkääminen harmittaa. Mielipiteistäkin vänkääminen voi käydä helvetin rasittavaksi, mutta että maantiedostakin joutuu vääntämään?

Juurikin tuo demonisointi, vaikka maailmassa on paljon paikkoja missä asiat ovat käytännössä lähes yhtä sekaisin. Silti monistakaan niistä maista ei puhuta samanlaista virheellistä paskaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Jostain syystä en ihmettele, että ainoastaan @Zalmonella ei pääse kuin kahteen kaupunkiin. Taisi omakin tie viedä Raumalta suoraan Helsinkiin, Lapinlahteen.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se, että P-K päästää turisteja enenevässä määrin ympäri maata, kertoo karua kieltä taloudesta. Suljetun maan hirmuhallinto ei moista halua, mutta valuuttaa on saatava. Kosketukset ulkomaalaisten kanssa on aina potentiaalinen uhka Kimien valtakunnalle.

Huomion arvoista on P-Korean kyky tuottaa vain yksi lihava ihminen. Turvoksissa oleva johtaja itse. Läski ja länsimainen hyvinvointi näyttää kulkevan käsi kädessä ja pysyvän etäällä juche-maasta
 
K

kiwipilot

Yrititkö nyt viestittää, että sinä haluaisit päästä ääneen mutta asiaa ei ole kerrottavaksi. Hakkaa päätäsi vähän aikaa seinään alkaa veri kiertämään paremmin ja sen jälkeen voit aloittaa opiskelun aiheesta Pohjois-korea.

Ei kun yritän viestittää, että sinun pitäisi tajuta lopettaa tuo itsesi nöyryyttäminen. Sinua on ennenkin täällä ohjattu - mm. surullisen kuuluisassa Nato -ketjussa - olemaan antamatta itsestäsi kuvaa täytenä pölkkypäänä.

Sellaisen knoppitiedon voin sinulle vielä tarjota, että Pohjois-Korean lentoyhtiö Air Koryo lentää Pyongjangista ja takaisin mm. Tupolev 204 -merkkisillä lentokoneilla (ei tukialuskäytössä).
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Nyt menee kyllä jo trollaamiseksi, mutta kysytään silti. Millä perusteella siis mielestäsi pääsee vain kahteen kaupunkiin, jos olen itsekin käynyt kolmessa? Valehtelenko siis vai onko säännöt tiukentuneet sen jälkeen? No, eivätpä ole vaan, jos jaksaisit edes kartan vilkaista länsimaisesta matkaesitteestä niin huomaisit totuuden.

Olen näyttänyt todisteiksi omat kokemukset ja alansa markkinajohtajan esitteen viime vuodelta missä on pitkä litania kartan kera paikoista mihin nykyään pääsee. Eikä pelkästään karttaa vaan on listattu kiinnostavat paikat ja majoitusmahdollisuudet ja kaikki tarvittava. Joistain kaupungeista mitkä ovat avautuneet vasta hiljattain on myös matkojen alkamisvuosi kerrottu esimerkiksi Hamhung ja Hoeryhong.

Mitkä ovat sinut perusteet sille, että maassa pääsee vain kahteen kaupunkiin? Ja mitkä ovat ne perusteet, että niitä kaupunkeja ei olisi edes olemassa?

Perusteet ovat siinä, että vain kahdesta kaupungista löytyy ns. todisteita, että siellä on ulkomaalaisia käynyt.

Ei kun yritän viestittää, että sinun pitäisi tajuta lopettaa tuo itsesi nöyryyttäminen. Sinua on ennenkin täällä ohjattu - mm. surullisen kuuluisassa Nato -ketjussa - olemaan antamatta itsestäsi kuvaa täytenä pölkkypäänä.

Sellaisen knoppitiedon voin sinulle vielä tarjota, että Pohjois-Korean lentoyhtiö Air Koryo lentää Pyongjangista ja takaisin mm. Tupolev 204 -merkkisillä lentokoneilla (ei tukialuskäytössä).

Olen varmaan nukkunut silloin kun sinä olet luullut nöyryttäväsi minua NATO-keskustelussa koska kovin harvoin minua on nöyryytetty yhtään missään. Tämä ei kuitenkaan koske Natoa joten koita hillitä juomistasi. Ja tätä lentoyhtiö-tarinaasi en tajunnut. Mitäköhän siinä mahdettiin hakea takaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Perusteet ovat siinä, että vain kahdesta kaupungista löytyy ns. todisteita, että siellä on ulkomaalaisia käynyt.

Ja mitähän nämä todisteet ovat? En nyt rupea kaivamaan itseottamiani valokuvia eri kaupungeista, koska eihän se todista minun niissä käyneen. Enkä rupea myöskään kaivamaan jonkun matkakertomuksia näistä uudemmista paikoista, koska eihän se todista kenenkään niissä käyneen.

Mikä sen todistaa, että muissa kaupungeissa ei ole käyty? Sinun tehtäväsi olisi esittää todisteet siitä, että niissä ei ole käyty ja kumota minun todisteeni.

Nyt selvästi kuitenkin ymmärrät, että kaupunkeja on lukuisia ja se on jo edistystä. Kiinnostaisi kyllä tietää mikä tuon sekoilusi tarkoitus on?
 
K

kiwipilot

Olen varmaan nukkunut silloin kun sinä olet luullut nöyryttäväsi minua NATO-keskustelussa koska kovin harvoin minua on nöyryytetty yhtään missään. Tämä ei kuitenkaan koske Natoa joten koita hillitä juomistasi. Ja tätä lentoyhtiö-tarinaasi en tajunnut. Mitäköhän siinä mahdettiin hakea takaa.

Nyt Z skarppina: sinä nöyryytät täällä ihan itse itseäsi, kuten tuossa varsin selvästi totesin:

Ei kun yritän viestittää, että sinun pitäisi tajuta lopettaa tuo itsesi nöyryyttäminen.

Tuo lentoyhtiötarina nyt oli jotain huumorintapaista höystettynä ihan oikealla faktalla ja viittaus aiempaan sekoiluusi tsekkien lentotukialuksille laskeutuvista Tupolev -hävittäjistä. Toki on ymmärrettävää että et tuota kairausta viitsi hirveästi muistella.

Kannattaisi muuten varmaan jollain tavalla ilmineerata - vaikkapa allekirjoituksessa - tuo selvääkin selvempi lukihäiriösi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko P-Korea ymmärtänyt tarjota mielihyväjoukkojen palveluksia turisteille? Siitä vasta dollareita irtoaisi. Huumekaupassa ne on jo mukana.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ja mitähän nämä todisteet ovat? En nyt rupea kaivamaan itseottamiani valokuvia eri kaupungeista, koska eihän se todista minun niissä käyneen. Enkä rupea myöskään kaivamaan jonkun matkakertomuksia näistä uudemmista paikoista, koska eihän se todista kenenkään niissä käyneen.

Mikä sen todistaa, että muissa kaupungeissa ei ole käyty? Sinun tehtäväsi olisi esittää todisteet siitä, että niissä ei ole käyty ja kumota minun todisteeni.

Nyt selvästi kuitenkin ymmärrät, että kaupunkeja on lukuisia ja se on jo edistystä. Kiinnostaisi kyllä tietää mikä tuon sekoilusi tarkoitus on?

Koska matkaoppaat ja valokuvat kertovat vain pääkaupunkista ja ent. pääkupungin olevan ainoita jotka seveltuvat tursteille koska siellä on propagandaa heille tyrkyttää. Kun kukaan ei ole esittänyt todisteita siitä, että olisi käynyt missään muussa kaupungissa niin melko vaikea on uskoa, että niissä kukaan olisi näin käynytkään.

Toisin sanoen, joku voisi väittää, että on käynyt atlantiksessa mutta asiasta ei ole mitään todistetta esittää ja väittää silti, että siellä on käyty.

Nyt Z skarppina: sinä nöyryytät täällä ihan itse itseäsi, kuten tuossa varsin selvästi totesin:



Tuo lentoyhtiötarina nyt oli jotain huumorintapaista höystettynä ihan oikealla faktalla ja viittaus aiempaan sekoiluusi tsekkien lentotukialuksille laskeutuvista Tupolev -hävittäjistä. Toki on ymmärrettävää että et tuota kairausta viitsi hirveästi muistella.

Kannattaisi muuten varmaan jollain tavalla ilmineerata - vaikkapa allekirjoituksessa - tuo selvääkin selvempi lukihäiriösi.

Olet todennut mutta pohja totuudelle puuttuu. Eli olen siis jossain NATO-keskustelussa ns. polkenut sinun sekoilusi alas ja nyt turhautuneena kuljeskelet heittelemässä mitä sattuu offtopicina...Aika jäätävä suoritus.

Ja en tiedä mitä koitit tuoda ilmi tällä lentoyhtiö-tarinalla muttei siinä ainakaan mitään järkeä ollut. Ilmeisesti luulet sen liittyvän jotenkin hävittäjiin, mene ja tiedä.

No, kaikki kirjoittaminenhan on kirjoittamista kuitenkin ja nämä sinun ulostulosi ainakin on ositus siitä, että on pakko kirjoittaa vaikka ei olisi mitään sanottavaakaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Koska matkaoppaat ja valokuvat kertovat vain pääkaupunkista ja ent. pääkupungin olevan ainoita jotka seveltuvat tursteille koska siellä on propagandaa heille tyrkyttää. Kun kukaan ei ole esittänyt todisteita siitä, että olisi käynyt missään muussa kaupungissa niin melko vaikea on uskoa, että niissä kukaan olisi näin käynytkään.

Toisin sanoen, joku voisi väittää, että on käynyt atlantiksessa mutta asiasta ei ole mitään todistetta esittää ja väittää silti, että siellä on käyty.

Tämä ei johda enää mihinkään, ei uskovaisen kanssa voi asiasta keskustella varsinkin, kun olet selvästi tosissasi. Tiedän kyllä itse missä olen käynyt ja minne arvostamani matkatoimisto järjestää matkoja. Olen edelleen heidän postituslistalla ja saan säännöllisesti heiltä valokuvia ja matkaraportteja muiden ryhmien touhuista ja muuta päivitettyä tietoa miten maassa menee turismin kohdalla. Luonnollisesti politiikasta ei puhuta, koska se on muiden tahojen asia. Tai no sen verran puhutaan, että he 20 vuotta matkoja järjestäneenä pääsevät aina ensimmäisenä uusiin paikkoihin ja ovat koko ajan mukana neuvotteluissa minne seuraavaksi.

Mitä kohtaa et ymmärrä siinä, että viitisentoista vuotta sitten maassa nimenomaan ei päässyt muualle, mutta nykyään pääsee? Mistä tuo kumpuaa, mitä kohtaa et ymmärrä siinä, että vanhat matkaoppaat kertoo minne ennen pääsi ja niiden päivitetyt versiot kertoo minne nykyään pääsee? Miksi jankkaat jotain Atlantis-läppää ja väität, että todisteita ei ole esitetty?

Kysyn nyt ihan asiallisesti oletko minkä ikäinen ja mikä on koulutustasosi? (Tuohon ei toki tarvitse vastata, jos et halua, mutta muihin kysymyksiin tarvitsee.)

Mikä sinulle riittäisi todisteeksi, että ulkomaalaiset ovat nykyään käyneet maan lähes joka kolkassa? Vastaa mielummin ihan lyhyesti eikä mitään epämääräistä horinaa. Olen harkinnut uutta vierailua maahan, koska niin paljon uutta nähtävää on, esimerkiksi seuraavien talviolympialaisten yhteydessä. Ehkä tämä menee siihen, että otan sinut mukaan ja maksan matkasi. Pitäähän täysin eksynyttä palstatoveria auttaa.

Harmi, että minua ei varsinaisesti naurata tämä sekoilu, mutta onhan tämä täyttä WTC-ketjun kamaa, kun on niin massiivinen salaliitto. Vuosia toiminut ja tuhansia asiakkaita maahan vieneellä matkatoimistolla ei olekaan ollut yhtään asiakasta. Markkinoilla on myös vaikka kuinka paljon kilpailijoita, mutta nekään eivät ole päässeet turistiensa kanssa minnekään. Myöskään lukuisat maassa toimivat kansainväliset avustusjärjestöt eivät ole raportoineet mitään epäselvyyksiä, koska ne on hiljennetty ties millä keinoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös