Ilmoitukset

Nimimerkki haukka on seuraavat kaksi kuukautta pelikiellossa syylistyttyään Jokerit-osiossa itsemoderointiin. Nimimerkin pitkä rikehistoria pidensi pelikieltoa huomattavasti.

KooKoon yleisömäärät

Viestiketju osiossa 'KooKoo' , aloittajana Putte, 18.09.2012 klo 20.53.

  1. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    No voi hellantuutelis. Kyllä tämä tosiaan kuulostaa todella omituiselta. Miten tämä tiedottaminen omille pikkujunnuille sitten pitäisi hoitaa? Pitäikö jokaiselle lähettää henkilökohtainen kutsu otteluun vai mikä ratkaisuksi?
    Onko ihmiset oikeasti nykyään näin uusavuttomia? Heidät pitää varmaan jatkossa käydä hakemassa kotiovelta peleihin. Ennen vanhaan ei ollut internettiä tai muutakaan somea. Yksi ilmoitus saattoi olla lehdessä ja silti ihmiset osasivat mennä paikalle. Nyt mikään ei tunnu riittävän.
    Jos ja kun tänään yleisöä on 2500-2800 niin väitän kuitenkin, että suurin syy alhaiseen yleisömäärään on KooKoon huonot otteet ja huono menestys sarjassa ennemminkin kuin se, että ei tiedetä, että tänään on peli. Jos KooKoo olisi sarjassa kuuden parhaan joukossa niin yleisöä olisi helposti tuhat katsojaa enemmän pelissä. Peliesitykset ja menestys tuo katsojia. Kylläs se vain näin on.
     
    Viimeksi muokattu: 15.11.2016 klo 16.38
  2. KOOKOOBOY Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Jos parisataa lippua on lähes puolet hallista niin sitten kaikki on mahdollista...
     
  3. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Siis mitä vittua? Miten tai millä tavalla KooKoo on unohtanut normaalit katsojat? Olen käynyt vuosikausia peleissä ja minulla ei ole asian suhteen mitään valittamista. Miten KooKoon pitäisi huomioida paremmin ns. normaalit katsojat? Olen käynyt Suomessa useilla eri paikkakunnilla liigapeleissä ja en ole havainnut, että muualla yksityisiä katsojia huomioitaisi mitenkään eri tavalla kuin Kouvolassa. En ole koskaan omassa tuttavapiirissäni myöskään kenen kuullut valittavan asiasta? Voitko siis kertoa konkreettisesti, miten KooKoon pitäisi alkaa huomioimaan jatkossa yksittäiset katsojat joita siis peleissä keskimäärin käy kuitenkin lähes 3700 katsojaa?
     
  4. Funky Duck Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Peliesitykset ja menestys tuo katsojia, kyllä vaan, mutta silloin kun ne ovat päin helvettiä, niin vaaditaan markkinoinniltakin huomattavasti lisäeforttia. Jollainhan se porukan mielenkiinto on saatava sille tasolle, että viitsivät hallille raahautua. Ymmärtäisin tämän hetkisen markkinoinnin tason ainoastaan siinä tapauksessa, että KooKoo olisi tosiaan kuuden sakissa ja pelaisi hyvää lätkää, mikä taas toisi automaattisesti enemmän porukkaa paikalle.
     
  5. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Voitko ihan konkreettisesti kertoa minkälaista lisäeforttia kaipaat markkinoinnilta ja minkälaiset toimet markkinoinnissa toisivat mielestäsi huomattavasti enemmän yleisöä tiistai-illan KooKoo-Ässät peliin. Näistä neuvoistasi varmasti ollaan kiinnostuneita monella muullakin paikkakunnalla ja miksei oltaisi. Jos jollakin on viisasten kivi kertoa minkälaisella markkinoinnilla saataisin paikalle tänään esim. 500-1000 katsojaa enemmän niin aivan varmasti tieto otetaan kiitollisena vastaan. Tokihan markkinointikulujen täytyy pysyä pienempänä saatavaan hyötyyn nähden.
     
  6. Funky Duck Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Kampanjaa, tempausta, mitä vaan millä sitä porukkaa saadaan hallille. Esimerkkinä vaikkapa peräkylä reilu 100 kilometriä koillisessa, jossa "guru" Vesalainen loihtii jos jonkin moista juttua. Jo pelkästään viime kaudelta tuttu YouTube-pöhinä loistaa poissaolollaan.
     
  7. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Peräkylän joukkue pelaa ensimmäistä kautta liigassa ja on tällä hetkellä sarjassa kolmantena ja on esittänyt koko kauden ajan hyviä otteita. Lieneeköhän tällä mitään vaikutusta peräkylän yleisömääriin?
    Oli miten oli niin otan esimerkin koripallon puolelta. Minua ei kiinnosta koripallo ja vaikka seuraan varmasti keskimääräistä enemmän urheilua niin minua ei saisi lähtemään Kouvojen peliin vaikka Kouvot järjestäisi minkäalaista markkinointia, kampanjaa tai tempausta tahansa. Kyllä se nyt vaan on niin, että paskasta ei saa konvehtia millään markkinoinnilla. Kyllä tuotteen pitää olla kunnossa ja sitä kautta yleisö kyllä löytää tiensä jäähallin lehtereille. Vaikka KooKota markkinoitaisiin yötä päivää ympäri Kouvolaa niin ei sillä olennaista vaikutusta ole yleisömääriin. Onhan se nähty aikaisemminkin, että kun tuote on kunnossa ja pelissä on panosta niin kyllä yleisö löytää tiensä jäähallin lehtereille. Toki tuossa viestissäsi, missä mainitsit, että kampanjaa, tempausta, mitä vaan millä sitä porukkaa saadaan hallille ei ollut taaskaan mitään konkreettista. Jos KooKoon pelaajat nyt sitten vaikka jalkautuisivat hassuissa hatuissa Kouvolan keskustaan, Veturiin ja ties minne niin paljonko oikeasti luulet yleisömäärän nousevan tämmöisen markkinoinnin ansiosta. En ole seurannut peräkylän joukkueen markkinointia lainkaan, joten voitko kertoa mitä tämä Guru Vesalainen on tehnyt, että peräkylässä on saatu yleisömäärät huimaan nousuun.
     
  8. Tim Callahan Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tyhjennysmyyjä
    No kyllähän tässä sitten on aivan typerää, että edes markkinointi on ylipäätään keksitty. Se on katsoppa niin, että me kyllä mennään hallille, vaikka takkiin tulisi ja tiedetään pelipäivät, mutta ne tärkeimmät asiakkaat ovat niitä, jotka pitäisi saada edes vähän muistuttamaan heitä. Heidän päivärytminsä ei pyöri KooKoon ympärillä, eikä heillä monella ole juurikaan tietoa milloin pelit on. Näinä aikoina tarjontaa on niin paljon, että jollain pitää pystyä erottumaan ja tiistainen KooKoo - Ässät ei ole mikään kiimaisin kohde lähteä, kun tarjolla on pelkkää huonotasoista lätkää ennakkoon.

    Kyllä siellä Mikkelissä oli halli täynnä, vaikka huonomminkin meni. Toisaalta niinhän se Lukon toimarikin aikoinaan sanoi, että; "...kyllä Vesalainen hallin saa täyteen, mutta meidän perse ei sitä kestä." Se ei poista sitä tosiasiaa, että nämä matsit, joissa halli jää puolityhjäksi eivät palvele ketään.

    Jos KooKoon juniorit eivät ole tietoisia pelipäivistä, niin miten voi olla sitten ulkopuolinen maksava asiakas?
     
  9. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Jopa äitini tiesi, että tänään on KooKoon peli vaikka hän ei ole koskaan käynyt jääkiekkopelissä. KooKoo-Pelicans ottelussa oli lauantaina 3500 katsojaa. Jos tänään on yleisöä 2800 niin väitätkö nyt ihan oikeasti, että viime KooKoon pelissä olleet juniorit ja muut eivät tiedä, että tänään pelataan. Jos näin on niin nämä ovat joko ääliöitä tai olivat pelissä tukevassa humalassa. Turha selitellä yleisömääriä millään markkinoinnilla. KooKoon markkinointi ei ole yhtään sen huonompaa kuin vaikkapa HPK:lla tai SaiPalla. Arki-iltojen viikonloppua pienemmät yleisömäärät johtuvat ihan muusta kuin markkinoinnista. Paljonko nyt ihan oikeasti luulet, että tänään olisi parhaimmillaan ollut yleisöä, jos markkinointiin olisi käytetty nyt vaikka 10 000 euroa enemmän? Jos Kouvolan Sanomissa on pieni ilmoitus, että jostakin kaupasta saa vaikka ämpäreitä ilmaiseksi niin kyllähän tuon ilmoituksen kaikki huomaavat ja kyllä KooKoon ottelutkin ovat tiedossa, jos jääkiekon seuraaminen ylipäätään kiinnostaa. Sarjan toiseksi viimeinen joukkue ei saa olennaisesti enemmän yleisöä tiistai-illan otteluun vaikka markkinointiin palkattaisiin itse aurinkokuningas Juhani "Tami" Tamminen.
     
  10. Andy-80 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Mikkelin Jukurit
    Yleisöa rapiat 2500 nenää. Sillä lailla! Onko KooKoo ensimmäinen Liigajoukkue jolla kohta painuu alle parin tonnin? Mietinnän paikka Kouvolassa ja eritoten viisaalla KooKoo-johdolla.
     
  11. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Voi hyvinkin olla mahdollista. KooKoon tämän hetken yleisökeskiarvo 3527 tosin on käsittämättömän hyvä peilaten yleisömäärää KooKoon tämän kauden peliesityksiin. Esimerkiksi SaiPan yleisökeskiarvo on vain 3009, mutta eipä SaiPakaan ole mitään ihmeitä tällä kaudella esittänyt. Kouvolassa on kyllä niin hullua porukkaa, että sekään ei minua yllätä vaikka seuraavassa pelissä tätä kuraa olisi katsomassa yli 3000 katsojaa. Hoh hoijaa.
     
  12. paraspelaaja Jäsen

    Tomppa, olen sivusilmällä seurannut KooKoon tekemistä, ja onhan markkinointi ainakin digitaalisen median puolella kovin, kovin vaatimatonta. Timppa on kyllä oikeassa, ja onhan nuo yleisömäärät sellaisia, että pitää alkaa huolestua. Ehkä Vesalainen voisi myydä sinne muutaman katsojan? (ja tähän symbaalin isku.)

    Mutta nyt vakavasti. En olisi uskonut sanovani tätä, mutta Jukurit on todellakin mennyt KooKoon ohi markkinointiviestinnässä. Jukurit on nyt se värikäs ja KooKoo tuntuu hieman HMV:ltä. Tompalle voin kertoa, että nyt ei ole kyse mistään ottelupäivien mainostamisesta. Oma tuntuma on, että niillä ei ole mitään merkitystä; jokainen varmasti tietää milloin KooKoo pelaa, jos haluaa. Kyse on siitä, että luodaan tarinoita. Sitten ihmiset puhuvat keskenään näistä tarinoista, ja näin tuote alkaa itse markkinoida itseään. Liiga-kausi ja joukkueen kausi on se päätarina, mutta siihen on Mikkelissä luotu päälle erilaisia teemoja kannattamaan ja assosioimaan koko suurta näytöstä. On heimoa, saunaa ja zigizagia. Joukkue on koko ajan esillä somessa ja kaupungilla. Jukurien ympärillä on yksinkertaisesti niin hyvä pöhinä, että kaiken maailman "otteluilmoitukset" ja kadunvarsimainokset ovat täysin turhia, vaikkakin välttämättömiä perusasioita. Seura luo aktiivisesti yhteishenkeä koko kaupunkiin ja maakuntaan, pyrkii päivä päivältä lujittamaan yhteisöä ja parantaa imagoaan/houkuttelee kaiken maailman periaate-ihmisiä yhteiskuntavastuuohjelmalla. Lisäksi yksittäisiin peleihin houkutellaan satunnaiskatsojia eri teemoilla ja kampanjoilla. Tällä hetkellä Jukuribrändi on Mikkelissä erittäin vahva ja houkutteleva, suorastaan muoti-ilmiö. Ja tämä kaikki on tapahtunut yhdessä kesässä.

    Edellinen ei ole tarkoitettu kehuskeluksi, vaan tosielämän esimerkiksi siitä, että markkinoinnilla on oikeasti helvetin iso merkitys. Sitä en sitten tiedä, onko KooKoon toimistolla tarpeeksi rohkeaa/luovaa porukkaa, jotta oikealle tasolle voitaisiin päästä. Tsemppiä kuitenkin!
     
  13. Tim Callahan Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tyhjennysmyyjä
    Nyt on viimeinen hetki alkaa myymään niitä ottelutapahtumia, koska tuloksellista panosta ei enää ikävä kyllä ole.

    Eniten pelottaa tämän kauden taloudellinen tulos.
     
  14. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Myymään? Millä konstilla meinaat, että tätä tuotetta saadaan myytyä? Pitää olla melkoinen pölynimurikauppias, että saa nyt myytyä KooKoon ottelutapahtumaa. Turha tässä on nyt kuitenkaan mitään alkaa pelkäämään. Jos KooKoon taso ja rahkeet ei riitä liigaan niin ne ei riitä. Ei muuta kun siinä tapauksessa mestiksen takaisin.
     
  15. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    @paraspelaaja Tottakai kehut Mikkeliin on paikallaan. Jukurit on tehnyt erittäin hyvää työtä kaikilla rintamilla. En silti näe, että yksin markkinoinnilla saadaan halli myytyä loppuun illasta toiseen kuten Jukurit tekee. Ensimmäisellä kaudella yleisöä toki käy muutenkin uutuuden viehätyksen takia, mutta Jukureilla yleisömääriin vaikuttaa varmasti myös joukkueen erinomaiset esitykset koko kauden ajan. Tätä tottakai tukee myös hyvä markkinointiviestintä.

    Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että kaiken a & o on se, että markkinoitava tuote tässä tapauksessa joukkue on kunnossa ja että se taistelee ja tarjoaa elämyksiä itse ottelutapahtumassa. Vaikka KooKoolla olisi minkälaista heimoa, tarinaa tai saunaa tarjolla niin ei yleisö kauaa jaksaa käydä katsomassa tuommoista tarinaa tai kylmässä saunassa, mitä tänäänkin Lumon Areenalla tarjottiin. Siinä olet ihan oikeassa, että Jukurit on varmasti mennyt KooKoon ohi markkinointiviestinnässä, mutta niin Jukurit on mennyt KooKoon ohi kaikessa muussakin toiminnassaan ja tästä toki on annettava vilpittömät kehut Mikkeliin.

    Kukapa olisi uskonut, että Jukurit taistelee playoffien kotiedusta tässä vaiheessa kautta ja myy illasta toiseen ottelunsa loppuunmyydyksi. Tosin kyllähän KooKoollakin kävi vielä alkukaudesta ainakin kolmessa kotiottelussa yleisöä noin 4400-4700, mutta onhan se vääjäämättä selvää, että yleisömäärät laskevat, jos peli on yhtä surkeaa kuin mitä tällä kaudella on nähty.

    Olet oikeassa, että Jukurit on värikäs ja KooKoo on HMV, mutta suurin syy tähän on joukkueessa ei niinkään markkinointiviestinnässä. Itseäni ei enää yllätä vaikka Jukurit nappaisi ensimmäisellä liigakaudellaan jopa jonkin värisen mitalin. KooKoon sijoitus tulee olemaan joko viimeinen tai toiseksi viimeinen ja pakkohan se on todeta, että tästä kaudesta KooKoolle tulee raskaasti tappiollinen.

    Ajattelin ensin lähteä ensi viikolla katsomaan KooKoon vieraspelejä Mikkeliin ja Helsinkiin, mutta kyllähän KooKoon esiintymiset on nyt sitä tasoa, että eipä noita pelejä kehtaa lähteä edes vierasmatseihin katsomaan.
     
    Viimeksi muokattu: 15.11.2016 klo 22.20
  16. teroz Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
    2000 raja kolisee jossain kohtaa ellei ryhtiliike tapahdu käytännössä likimain heti. Kun PO karkaa lopullisesti niin se on siinä. Lisäksi markkinointi lähti kyllä liikaa viime kauden lämmöllä liikkeelle... joukkueen lailla.
     
  17. Maalin takaa Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jukurit
    Jukureiden touhu lähti uusin puihin vuosi sitten loppukesästä kun Tammiruusu tuli puikkoihin. Käsittääkseni Tammiruusulla oli iso rooli ylipäätään koko Jukureiden liigalisenssiprosessissa. Yhtäkkiä tuntui siltä, että Jukurit oli mediassa kaikkialla ja jatkumoa kesti pitkälle sen jålkeenkin kun liigalisenssi oli saatu. Homma muuttui jotenkin kertaheitola ammattimaiseksi. Viimeisellä Mestiskaudella rakennettiin nykyinen organisaatio ja toimintamallit, jotka antoivat osviittaa siitä mitä tuleman pitää. Organisaatio tuplaantui ja Vesalainen tuli helmi-maaliskuussa isoon ruutuun. Viimeisen Mestiskauden loppuvaiheessa tuntui, että erilaisia kokeiluja ja operaatioita tulevaisuutta ajatellen tehtiin jo aika isosti. Tammiruusun lähtö kieltämättä yllätti, muttta ei se juuri menoon vaikuttanut. Mikkelissä on näköjään ollut sosiaalinen tilaus tällaiselle ilmiölle ja Jukurit on pystynyt tämän erinomaisesti hyödyntämään. Vesalainen on ollut tapojensa mukaisesti kaikessa keulakuvana ja tehnyt ihan helvetisti hyvää tälle kylälle. Eero Tuomisella on ollut myös iso rooli varsinkin viestinnän ja ottelutapahtuman osalta. Uutta ja erilaista on saatu Mikkelissä nauttia, varsinkin sosiaalisen median saralla, mutta myös ottelutaphtumassa. Organisaatiossa on myös paljon uusia ja kieltämättä hyviä tekijöitä, jotka jäävät valitettavasti herra Vealaisen varjoon.

    Koko ilmiön tärkein tekijä on kuitenkin ollut joukkue ja sen esitykset, jotka muutamaa poikkeusta on olleet käsittämättömän raikkaita. Jukureiden homma tuntuu nyt lentävän aika onnellisten tähtien alla. Pelataan kotona toistuvasti miltei täysille katsomoille, peli sujuu ja toimiston puolellakin uusi toimari aloittaa vuodenvaihteessa.Hyvältä näyttää, mutta se ei ole Kookoolta pois.

    Kookoon viime kausi oli upea näytös kaikilla tavoin. Nyt näyttää huonommalta. Kuvittelin, että Kouvolassa on kuitenkin Mikkeliin verrattuna kiekkokultuuria, mutta nyt pohdin, että olenko ollut väärässä. Toisaalta jos Jukureiden kausi olsi mennyt alkuukaan niinkuin ennustettiin, oltaisiin nyt enemmän kuin samassa veneesssä. Kausi on kuitekin vielä pahasti vaiheessa, joten asiat ehtivät kääntyä vielä vaikka päinvastaisiksi, joten ei kannata vielä liikaa hehkutella.

    Niin Sportin kuin Kookoonkin viimekausi osoitti sen mistä potentiaalista on kysymys. Olisi hienoa ja se on ihan todennäköistäkin, että kaikki kolme Mestiksestä noussutta tai kabinettipäätöksellä nostettua reppanaa, jonakin päivänä edustaakin suomalaisen liigakiekon eliittiä :)
     
    Viimeksi muokattu: 16.11.2016 klo 13.14
  18. Old Tom Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Muuten olen samaa mieltä kanssasi, mutta en varsinaisesti olisi huolissani Kouvolan kiekkokulttuurista. Miten tuo kiekkokulttuuri sitten määritelläänkin.
    Jos kiekkokulttuuri määritellään yleisömäärien perusteella, niin KooKoolla on ollut tällä kaudella oikeastaan eileistä lukuunottamatta ihan hyvät yleisömäärät peliesityksiin nähden. Kuten on aikaisemminkin todettu, niin Suomi ei ole urheiluhullua vaan menestyshullua kansaa. Jos menestytään niin se näkyy heti yleisömäärissä. Jos KooKoon peliesitykset olisi ollut yhtä hyviä kuin Jukureilla ja sijoitus olisi Jukureiden tapaan liigan kärkipäässä niin hyvin helposti yleisömäärät KooKoon kotiotteluissa olisi keskimäärin jopa tuhat katsojaa suurempia. Kyllähän tämä nyt siltä näyttää, että tämä kausi on tapeteltu ja kyllähän panoksettomat pelit vääjäämättä näkyvät negatiivisesti yleisömäärissä. Näin se vaan menee.
     
  19. KOOKOOBOY Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Lainaus:
    Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kaikki positiivinen pöhinä uupuu tekemisestä.

    Markkinointi ja myynti kulkee hyvin pitkälti käsi kädessä. Toki voidaan puhua että tehdään brändimainontaa joka sitten pitkässä juoksussa iskostuu ihmisten mieleen, tavaramerkiksi. Tämän kaltaista mainontaa kiekkopiireissä on tehnyt mm. IFK ja "puolen Suomen Kärpät".

    Mitä tulee käyttäjän @Old Tom ajatuksiin myynnistä ja markkinoinnista niin olen täysin erimieltä. Sieltä kommenteista paistaa tämä jo kansainvälisestikin huomattu suomalaisen myynnin ja sen kehittämisen ongelma. Pidetään "kynttilää vakan alla", mennään tällä kun aina ennenkin on menty jne. En väitä että olisin myyntiguru tai messias mutta jonkin verran löytyy taustaa sekä näyttöjä myynnin sekä markkinoinnin osalta.

    KooKoo on tälle kaudelle lähtenyt yhdellä isolla teemalla: #PAREMMIN

    Tämä on minun mielestä hyvä asetelma ja ajatus kun tätä kautta on lähdetty tekemään. Vaikken ole mikään suuri sanontojen ystävä niin tähän KooKoon teemaan ja nykytilanteeseen sopii minun mielestä kuin nenä päähän lause: INSANITY: doing the same thing over and over again and expecting different result - Albert Einstein

    Eli teemana on tehdä asiat #paremmin joka alueella. Unohdetaan nyt se kentällä tapahtuva toiminta sillä se ei estä myyjiä myymästä ja toimistoa kehittämästä asioita eteenpäin eli tekemään asiat paremmin. Sekä sille osiolle löytyy tekstiä vaikka kuinka paljon. Avataan hieman mitä olen itse nähnyt tai kuullut tapahtuvan vs viime kausi. Näin pääsemme sitten tarkastelemaan mitä on tehty #paremmin ja mitä ei ole tehty, sekä olisiko kenties jotakin tehtävissä.

    MAINONTA ja MYYNTI


    - Kausikorttikampanja oli keväällä uusi ponnistus ja tämän avulla, toki hinta edellä, myytiin 500 kpl seisomakatsomoon kausareita.
    - Kesällä oli sitten hiljaisempaa paitsi yrityksille järjestettiin KooKoo golf. Tästä tapahtumasta oli videota KooKoo TV:ssä.
    - Kesän aikana ilmestyi muutama "Boot Camp" - video joiden toteus, ideat ja sisältö jättivät parantamisen varaa.
    - Kauden alussa sitten rävähti paremmin kun KooKoolla oli Kouvolan Sanomien etusivulla iso mainos.
    - Mukavaa ja positiivista pöhinää tuli oikein uutisia myöden kun joku / jotkut olivat pukeneet seutukunnan patsaat KooKoon väreihin
    - Tienvarsimainonta pysyi täysin muuttumattomana
    - Katuvalotolpissa on samoissa kohdissa kuin viime kaudella aivan samat mainokset: Osta aitio!
    - Sosiaalisessa mediassa mennään samalla kaavalla illasta toiseen. Pelitapahtuma, ketjuista kuva, lopputuloksesta kuva. Välillä joku heikko video näkynyt missä mm. Haataja kehoittaa tulemaan hallille.
    - Veturissa Kouvolan Sanomien järjestämä tapahtuma oli raikkaampi kuin viime kauden vastaavat setit
    - Kausijulkaisu noudatteli samaa kaavaa kuin edeltävänä vuonna
    - TV-mainontaa on kuulemma tullut mutta itse en ole vielä törmännyt kuin youtubesta KooKoon kanavalta. Tästä muutama sana kohta lisää.
    - Yritysmyynti on kuulemma tavoitteissaan eli siellä on onnistuttu paremmin
    - Aitioiden myynti on KooKoon sivujenkin mukaan onnistunut oikein hyvin
    - Orpe-klubi on myyty niin täyteen että on avattu uusi VMP-klubi

    TOIMISTO ja HALLILLA TAPAHTUVAT TOIMINNOT

    - Viime kauden kevätpuolella palkattiin uusi myyntipäällikkö toimistolle eli tähän kauteen se toi lisää käsiä ja jalkoja tekemään asioita paremmin
    - Halliin laajennettiin kahta kioskia - toki myyntivalikoimat pysyivät ennallaan
    - Lisää valoja tuotu ja sekä jäälletuloa muutettu.
    - Viking Linen kuvauspiste ja arvonta on uusi elementti hallilla
    - VMP - klubi on avattu. En ole käynyt paikassa mutta tiedän että sellainen löytyy

    Tässä on siis vain minun tekemiä huomioita eikä ne ole aukottomia enkä tiedä onko näiden lisäksi tehty muuta. Mutta jo näiden pohjalta pääsemme nyt itse aiheeseen eli mitä on tehty #PAREMMIN ja mitä tehty sitten heikommin. Mitä kenties jätetty tekemättä kokonaan ja mitä voisi tehdä lisää tai jopa toisin.

    KEVÄT ja KESÄ

    Kun katsotaan aikajanaa alkupäästä eli keväästä alkaen näyttää siltä että asiat tehtiin #paremmin. Oli heti kova kamppis kausareista ja kohdistettiin suoraan kuluttajaan. Edullinen hinta houkutti ostamaan kausikortin ja näin saatiin pohjaa mistä lähteä rakentamaan asioita paremmin. Kesällä kuitenkin oli hiljaisempaa ja taisi suurin voimavara kulua toimistolla yritysmyyntiin. Jokainen ymmärtää sen tärkeyden sekä merkityksen tässä isossa kuvassa. No mitä olisi voitu tehdä paremmin keskellä helteistä kesä- ja heinäkuuta? Ei kai mitään....

    Vai olisiko kuinka tylsää ollut katsoa videolta kun KooKoo saa lyötyä kättä päälle pääyhteistyökumppanin kanssa? Tässä yksi esimerkki miten tuodaan esille täysin kauden ulkopuolella tapahtuvaa toimintaa. Videot kiinnostavat ja niillä olisi myös lisäarvo yhteistyökumppanille. Toki laatua pitää olla eikä mitään kotitekoisia klippejä. Tai ketä olisi kiinnostanut nähdä koostetta Jarno Kultasen työnteosta, skouttaamisesta ja neuvotteluista uusien tai nykyisten pelaajien soppareiden osalta? Materiaalia olisi voitu kerätä pitkin kautta pienissä osissa ja koostaa niistä 10-15 min pätkä. Kenties tuoda uusia pelaaja soppareita esille näyttävämmin? Kesällä oli hiljaista eikä kuluttajan näkökulmasta KooKoo sekä alkava kausi juurikaan näkynyt. Miten olisi ollut vaikka Käyrälammella, Tykkimäessä tai vaikka Manskilla järjestettävä tapahtuma yhteistyökumppanin kanssa - "KooKoon grillibileet!", toki tätä tukemaan olisi tarvittu esim. Muodin yö - tapahtuma tai vastaava kaupunkifestaripäivä. Tällöin hyöty näkyä on suurempi eikä pala niin paljon omia rahoja markkinointiin. Pelaajia paikalle grillaamaan hamppareita sekä toisiaan eli rentoja haastatteluja, musiikkia, katulätkää, beachvolleyta, frisbeegolfia... Kenties olisi löytynyt mukaan yhteistyökumppaneitakin näihin setteihin.

    Kaikessa kuitenkin yhdistävänä tekijänä on jalkautuminen kansan pariin eli peruskatsojien huomioiminen. Samalla olisi voitu myydä Saipa peliin lippuja sekä muihinkin kauden alkupään peleihin. Siis mitäh?!?!? Voiko oikeasti peleihin myydä lippuja ihan kasvotusten?!?!? No tämä nyt oli pieni piikki vain tuonne vanhan tompan suuntaan. Samassa tapahtumassa olisi voinut olla Kuudeskenttäpelaaja mainostamassa sekä myymässä täyteen kauden ensimmäistä vierasreissua. Kenties näistä olisi kaikessa markkinahumussa voitu tehdä jotakin kokonaispakettia. Osta kotipeliin lippu ja pääset puoleen hintaan lauantaina Lappeenrantaan. Ja kyllä, näihin olisi helposti saatavissa tukirahoitusta jottei reissu oikeasti mene tappiolla.

    Kevät ja kesä on minun mielestä, hyvästä alusta huolimatta, ollut KooKoolta perussuorittamista. Ei voida huutaa että tehtiin asiat joka saralla paremmin sillä yksi paremmin ei riitä paikkaamaan tekemättömiä töitä. 1/2
     
  20. KOOKOOBOY Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    2/2
    SYKSY

    Kauden avauksen yhteydessä oli hieno ja iso näkyvä mainos Kouvolan Sanomissa sekä hyvää pöhinää aiheutti myös patsaiden KooKoon kannattaminen. Kausi alkoi hienosti mutta sitten tekemisen taso tipahti perussuorittamiseeen. Sillä on menty nyt koko pitkä syksy.

    Kun otteluohjelma julkaistaan niin samantien pitäisi lyödä markkinointi / myyntiaktiviteetit kasaan. Runko on tiedossa ja siihen ei suoralta kädeltä saa vaikuttaa otteet kaukalossa. Karkeasti sanottuna: Sinulla on tuote! Myy sitä! Älä mene puskaan piiloon jos kaikki ei mene kuin oppikirjassa. Luo runko jota yhdessä sitten seuraatte. Toteuta sitä.

    Missä oli KooKoon myynninrunko alkukaudelle? Toki yritys puolella on omat sapluunat mutta jos olisin päättämässä toimistolla niin tekisin niin että viidestä työpäivästä viikossa jokainen myyjä käyttää yhden päivän vain ja ainoastaan hallin täyttämiseen. Ottelulippu on tuote siinä missä on maitopurkki, televisio tai laitamainospaikka. Eli 20% työajasta tehtävänä on myydä KooKoota kuluttajillle. Nyt vaikuttaa siltä että keskitytään vain ja ainoastaan myymään yrityksille. Toki jos jokaisen kalenteri on täynnä päivästä toiseen yritysten tapaamisia niin hienoa. Tällöin pitäisi olla sitten lisää resursseja jotta saadaan lisää myyntiä. Tätä en kyllä usko vaan sanoisin että johtamisen puutetta on havaittavissa sekä oman aikataulun hahmottamista voisi parantaa.

    Kun palataan taas teemaan #paremmin niin tässä olisi muutamia kohtia yllä olevan pohjalta mitä voisi tehdä paremmin:

    - KooKoo TV on hyvä konsepti ja viime kaudella pelaajien tekemät videot olivat loistavia! Tätä pitäisi kehittää eli tehdä sielläkin asiat paremmin. Nyt videoita ei juuri ole joten tässä on menty alaspäin ja reilusti. Tottakai nämäkin maksavat mutta oikein toteutettuna olisivat varmasti ihan "käyttistä" myös erätauko viihteenä.
    - Lippupaketit! Nyt edeltävä kolmen ottelun putki olisi voitu niputtaa kolmen ottelun paketiksi. Näitä myymään Veturiin ja Prismaan. Samaa raakaa duunia kuin tekevät puhelinliittymien myyjätkin. Markkinameininkiä kehiin.
    - Lippujen metsästys - yhteistyökumppaneiden liikkeissä lippuja piilossa? Tai opiskelijoilta tutut kupongit johon leiman saa paikallisesta (tässä tapauksessa kaupasta mutta miksei myös ravintolasta) ja kun leimakortti on täynnä saat KooKoo tuotteen?
    - Asioita saa myös suoraan kopioida toisilta: Ala-asteella vierailut kera "ilmaislippujen", vanhainkodit / sairaalavierailut, teemapelit, lippupaketit, kahvitarjoilut jne. Jaetaan vaikka ilmaisia ämpäreitä mutta hallille pitää saada väkeä.
    - Kadunvarsimainontaa olisi voitu tehdä paremmin. Se jatkaa samalla kaavalla kuin aiemminkin.
    - Kouvolan Sanomien pelipäivämainos on samaa kuin aiemminkin
    - Onko kaupungilla muuten vielä niitä ilmaukkeleita pelipäivinä? Jos ei niin tässäkin askel taas taaksepäin
    - Mikä on KooKoon brändi? Onko sitä? Tämän voisi tehdä paremmin
    - Mainonta Kouvolan ulkopuolella voisi tehdä paremmin
    - Pelaajien persoonien esille tuominen tehtiin viime kaudella paremmin - pelaajista tuli kansalle "läheisempiä"
    - Voisiko kotiottelun voittoa juhlistaa isommin? Mypalla oli aikanaan ilotulitteita maaleja varten. Miksei pientä paukkua ilmaan kolmeen pisteen kunniaksi?

    Televisio mainonta on yksi askel mikä on tehty paremmin kuin vime kaudella. Mainokset ovat nokkelia ja ammattimaisesti toteutettuja. Se että mitä lysti kustantaa olisi mukava tietää. Näkisin mainonnan televisiossa palvelevan paremmin kun tehdään esim.kausikorttimainontaa joka tukee joukkueen brändiä. En ole varma kuinka tehokasta on yksittäisen ottelun mainostaminen telkkarissa vs. brändimainos? Mitä ajatuksia muilla tähän?

    Joku kyseli että mitä pitäisi tehdä lisää? Mitä Jukurit ovat tehneet? Jukureista sen verran että siellä on laskeuduttu ruohonjuuritasolle ja tehty työtä jokaisella osa-alueella. Toki se mitä viivan alle jää selviää myöhemmin mutta yksi asia siellä on edelle Kouvolan toimintaan nähden selkeästi --> Siellä tehdään ja yritetään. Uskon että runko kamppiksille ja myynnille on luotu ennen ensimmäistäkään peliä. Sieltä se pitää rakentaa ja myydä!

    KooKoolla on myynnissä TJ sekä kaksi myyjää. Toki näiden lisäksi löytyy vielä myynti- ja viestintäpäällikkö. Näkisin että resurssit tehdä asiat #paremmin on olemassa. Ylläolevat pointit ja muutamat nopeat ajatukset ovat vain näin ulkopuolisen näkökulmasta katsottuna. En sano että ne ovat kuningasideoita tai näin pitäisi tehdä. Totean vain että asioita voi oikeasti tehdä eikä mennä vanhan tompan linjalla että kaikki on jo tehty ja keksitty. Se mikä toimii selviää vain kokeilemalla ja tekemällä mutta ilman uusia kokeiluja mennään jo aiemmin esille tuodulla fraasilla:

    INSANITY: doing the same thing over and over again and expecting different result - Albert Einstein
     
  21. Tim Callahan Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tyhjennysmyyjä
    Sport julkaisi 45 000 ihmiselle jakeluun oman Vaasan Sport-sanomalehden, jossa kerrottiin joukkueen kuulumisia. Vesalainen myy ovelta ovelle lippuja ja yhteistyössä kauppojen kanssa järjestää yli 10 euron tuotteiden ostajille lipun peliin = win win.

    Nyt voitaisiin reagoida siihen, että esim. viikon päästä pelattavaan TPS-peliin ei ole myyty varmasti 100 ennakkolippua enempää Ticketmasterin perusteella. Puhelinta käteen ja yrityksille soittoa "50 tikettiä 500 euroa vie koko seurue peliin!"

    Kivikylälle puhelua ja makkarapaketit tilaukseen ja ilmaista kyrsää hallille tulijalle. Amarillon kanssa diiliä, että lipulla ruuasta alennusta. Kouvolan Lakritsin kanssa yhteistyötä, että paikan päällä puoleen hintaan tuotetta myynnissä ja maistiaisia tarjolla. Paikan päälle saapunneelle arvotaan vuoden lakut siinä samalla. Mäkkärille puhelua, että mitä jos pistetään 50 ilmaista ruoka-ateriaa jakoon = mainosta Mäkkärille ja porukkaa kärkylle. Perhepeliä pystyyn ja D-päätyy myydään täyteen perhelippuja ja siellä on myös pomppulinnaa ja muuta vastaavaa tarjolla.

    Ottelu pitää tuotteistaa, koska varsinainen sisältö tällä hetkellä ei tuo katsojia hallille. Luodaan se pöhinä seuran ympärille julkisuudessa ja ottelutapahtumalla. Isot yleisömäärät ruokkivat toisiaan.

    HERÄTYS!
     
  22. Tim Callahan Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tyhjennysmyyjä
    Tänään jäätäneen samoihin yleisömäärälukemiin kuin Ässät-pelissä. Onneksi tuli tämä 51-vuotisjuhlahässäkkä, koska noita lippuja ei ollut mennyt juuri yhtään ennen sen julkistamista.

    Voittoja tarvitaan, että yleisön luotto palaa.
     
  23. Kurt Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo, sympatiat HIFK
    Lainaus:
    Samaa katselin, reilusti alle kolmosen ollaan taas jäämässä. Uskon kyllä, että jos joukkue pari voittoa putkeen uuden valkun voimin ja alkaa kiipeämään sarjataulukossa, niin kyllä se yleisö sieltä palaa.
     
  24. Peek Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kaakonkulma
    Yleisömäärä nousi täpärästi yli kolmentonnin. Seisomakatsomoon oli eksynyt rumpu ja kasa äänteleviä kannattajia. Peliesitys kentällä varovainen ok, paikoista pitää laittaa vain sisään. Jos peilataan viimeaikojen tapahtumia, niin tänään ehkä meni aavistuksen #paremmin.
     
  25. ruupertti Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KooKoo
    Näyttää tuo Manskarilla pelattava Kouvottarien peli rokottavan rankasti Sumulaakson yleisömäärää ennakkolipunmyynnistä päätellen- vai onko kouvolalaiset tärvänneet tilinsä vkl:n pikkujouluissa, eikä likviä löydy kauden tärkeimpien pelien lippuihin. Pahalta näyttää ja alle 2500 katsojaa enemmän kuin todnäk.