KooKoon fanitoiminta ja -matkat

  • 36 590
  • 139

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nythän paikalla ollut Sarvis Club oli kuulopuheiden mukaan pyyhkinyt kouvolalaisyleisöllä ensin pöytää ja sitten persettä.

Tässä kohtaa kuulopuheet eivät ole pitäneet paikkansa, joten en osaa sanoa, missä kohtaa tätisi on hallissa istunut. Toki jos hän on istunut samassa päädyssä kuin Sarvisclub niin tottakai silloin kuulee näiden kannustuksen paremmin. Itse istuin kutakuinkin yhtä kaukana molemmista faniryhmistä A-katsomossa ja en havainnut, että Sarvis Club mitenkään olisi erottunut tässä kohtaa edukseen. Päinvastoin ihmettelin kun esim. kolmannessa erässä Jukureiden johtaessa Sarvis Club oli lähes hiljaa koko kolmannen erän.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Jos hallissa on 2200 katsojaa, halli on melkoisen tyhjä. Se on enemmän tyhjä kuin puolitäysi. Kun suuri tila täytetään melko pienellä määrällä katsojia mitä tapahtuu ja mitä ei tapahdu?

No tämä on tietysti asia, jolle ei nyt enää tässä vaiheessa paljoa voi. Yksi ratkaisu tässä tulee mieleen ja se on osan katsomoista sulkeminen vaikka mainoksilla, kuten on tehty Turussa. Yleisömäärät kuitenkin todennäköisesti pysyvät maksimissaan tällä tasolla, tai jopa hiukan laskevat nyt kun liigaprojekti on aikataulutettu uudelleen.

Ihan tarpeeksi Mehtimäellä istuneena voin kyllä sanoa, että ei se Fanipääty sielläkään aina kovin suuriin suorityksiin kykene. Ja muu yleisö kyllä möykkää kun Jokipojilla on selvä johto ja peli kulkee.

Eihän se kykene ei. Mutta se kykenee kuitenkin siihen samaan vuodesta toiseen. Nyt nimenomaan ongelma Kookoon suhteen on siinä, että fanitoimintaa käynnistämässä oli joukko varhaisnuoria, jolloin koko homma ilmeisesti jäi lähtötelineisiinsä.

Mutta aina saan naureskella sitä, että kun tilanne on 3 - 5 ja Jokipoikien maalit ensin luettuna, Jokipojille tulee rangaistus ja aikaa on jäljellä 5min, niin mitä tekee melkoinen lauma yleisöä?

"Eiköhä lähetä. Tämähän on selvä peli. Ehtii uutisille. Näkeehän sen tuloksen netistä ja näkee urheiluruudun. Eli mennää jo, ni ei oo nii paljo ruuhkaa..."

Tämä on vastenmielinen ilmiö, mutten millään suostu uskomaan että nämä, joille on tärkeää olla kahta minuuttia aiemmin saunanlämmityksessä, ovat pelkästään Joensuun ongelma. Ainakin Savonlinnassa olen törmännyt ihan samaan. Ja väitänpä, että sitä esiintyy Kouvolassakin. Tässä suhteessa vaan se yli-iso halli armahtaa, eikä kansanvaellusten karu luonne näy niin selvästi.

Eli ennen kuin ihan hirveästi sanoo muista Fanikulttuureista ja toisten paikkakuntien kannustuksesta kannattaa kiertää vähän näitä Suomen jäähalleja ja istua vieraspaikkakuntien halleissa muutenkin kuin kerran vuodessa sen fanipussin matkassa tulleena.

Olen käynyt kyllä Kouvolassa usein. Joskus henkilöauton, joskus junan, joskus fanibussin tuomana. Olen myös kiertänyt kahta hallia vaille kaikki hallit, joissa Mestistä on pelattu viimeisen kuuden kauden aikana. Väittäisin siis jonkinnäköistä kosketuspintaa tähän asiaan olevan mutta sehän on tietysti vain minun mielipiteeni.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No tämä on tietysti asia, jolle ei nyt enää tässä vaiheessa paljoa voi. Yksi ratkaisu tässä tulee mieleen ja se on osan katsomoista sulkeminen vaikka mainoksilla, kuten on tehty Turussa. Yleisömäärät kuitenkin todennäköisesti pysyvät maksimissaan tällä tasolla, tai jopa hiukan laskevat nyt kun liigaprojekti on aikataulutettu uudelleen.

No eihän tuossa nyt ole mitään järkeä eikä tarvettakaan. Olen kiertänyt kaikki mestispaikkakunnat ja voisin sanoa, että Kouvolaa parempi kannustus tai tunnelma löytyy ainoastaan Vaasasta. Kehuit tuolla edellä Sarvis Klubia. Pablo Järvinen ihmetteli viime kaudella Kouvolan Sanomissa Mikkelin jäähallin vaisua meininkiä verrattuna Kouvolaan ja eilisessä lehdessä Tuomas Muhonen ihmetteli samaa asiaa. Eli pelaajat kehuvat KooKoon pelien tunnelmaa, mutta sinä näet asian toisin. No itse toki annan enemmän painoarvoa pelaajien mielipiteille kuin susirajan miehen kannanotoille.

Yleisömäärät Kouvolassa eivät laske kuin ainoastaan siinä tapauksessa että joukkue menestyy huonosti. Jos KooKoo keikkuu sarjassa kärkiryhmässä niin yleisöä kyllä riittää. Liigaan ei ole mitään kiirettä. Mieluummin katson mestiksessä voittavaa joukkueta kuin esim. SaiPan rämpimistä liigassa. Toisaalta jos KooKoo pelillisesti onnistuu nousemaan liigaan niin esteitä nousulle ei ole.

Eihän se kykene ei. Mutta se kykenee kuitenkin siihen samaan vuodesta toiseen. Nyt nimenomaan ongelma Kookoon suhteen on siinä, että fanitoimintaa käynnistämässä oli joukko varhaisnuoria, jolloin koko homma ilmeisesti jäi lähtötelineisiinsä.

Siis tämähän on aivan virheellinen käsitys. Itse en kuulu KooKoon faniryhmään, mutta tiedän, että toimintaa on ollut käynnistämässä noin 30-40-vuotiaat kaverit, jotka ovat vieläkin mukana toiminnassa. Sen jälkeen faniryhmään on toki liittynyt nuorempiakin, mutta kyllähän ryhmässä pääosa henkilöistä on ihan täysi-ikäistä porukkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kehuit tuolla edellä Sarvis Klubia. Pablo Järvinen ihmetteli viime kaudella Kouvolan Sanomissa Mikkelin jäähallin vaisua meininkiä verrattuna Kouvolaan ja eilisessä lehdessä Tuomas Muhonen ihmetteli samaa asiaa. Eli pelaajat kehuvat KooKoon pelien tunnelmaa, mutta sinä näet asian toisin. No itse toki annan enemmän painoarvoa pelaajien mielipiteille kuin susirajan miehen kannanotoille.

Ihme juttu, kun Jukureiden pelaajat kehuvat Sarviksen kannustusta, myös eilen.. eiköhän tuohon pelaajien kehuihin nyt kuitenkin ole aika yksinkertainen selitys. Tuskin oman joukkueen pelaajat alkavat sättimään omien fanien kannustamista, mieluummin vertaavat sitä jonnekin muualle. Taitaa olla näin joka puolella.

Jotainhan Kouvolassa on kuitenkin tapahtumassa..lunttasin kkp:n keskustelupalstaa, huomenna perjantaipeli Heinolassa ja 23 oli ilmoittautunut fanimatkalle. Matkaakin tosin on yli 70 km...

Mitä muuten Mummu oli lehdessä kertoillut? Olisi kiva tietää..
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotainhan Kouvolassa on kuitenkin tapahtumassa..lunttasin kkp:n keskustelupalstaa, huomenna perjantaipeli Heinolassa ja 23 oli ilmoittautunut fanimatkalle. Matkaakin tosin on yli 70 km...

En osaa ottaa kantaa bussimatkalaisiin. Eiköhän bussi kuitenkin tule täyteen. Todella monet menevät Heinolaan omilla autoillaan kuten minäkin. Meitä on lähdössä Heinolaan kaksi autokuntaa ja molemmissa autoissa 5 aikuista henkilöä, joten tästä tulee jo kymmenen henkilöä lisää. Osaltaan tuo lyhyt matka tekee sen, että matkaa lähdetään mieluummin omilla autoilla eikä Kouvostoliittolaiset muutenkaan ole oikein bussikansaa.

Sitä en ymmärrä miksi Mikkelistä tullaan ilkkumaan KooKoon yleisömäärille tai kuinka vähän väkeä on lähdössä Heinolaan vieraspeliin. Lähtijöiden määrä ei todellakaan selviä KKP:n sivulta. Suurin osa KooKoon kannattajista matkaa Heinolaan omilla autoillaan. KooKoolla on ollut kahdessa kotittelussa yhteensä lähes 5000 katsojaa. Eiköhän tuo kerro enemmän KooKoon kannattajien määrästä kuin se paljonko KKP:n bussiin on ilmoittautunut porukkaa.



Mitä muuten Mummu oli lehdessä kertoillut? Olisi kiva tietää..

Kouvolan Sanomissa oli eilen puolen sivun juttu, jossa oli haastateltu sekä Muhosta että Lehkosta. En nyt koko juttua viitsi alkaa kirjoittamaan tähän, mutta molemmat kehuivat Jukureita joukkueena kovastikin ja Ika mainitsi mm. että Jukurit on pommin varmasti sarjassa kahden kärkijoukkueen joukossa. Ei varmaan kehdannut suoraan nimetä Jukureita ykköseksi.

Muhonen mainitsi, että vaikka Jukurit pärjää sarjassa hyvin, hän ei kohdannut ainakaan viime kaudella kovin ihmeellistä kiekkobuumia Etelä-Savossa.
En tiedä missä väki oli, mutta ei ainakaan hallissa, paitsi sitten finaaleissa. KooKoolla tuntuu käyvän oikein hyvin katsojia ja täällä on muutenkin kiekkokulttuuria hyvin. Myöskään olosuhteet eivät todellakaan olisi esteenä liigapaikalle, Muhonen kehaisi lähes 100 liigapelin kokemuksella,
 
Viimeksi muokattu:

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sitä en ymmärrä miksi Mikkelistä tullaan ilkkumaan KooKoon yleisömäärille tai kuinka vähän väkeä on lähdössä Heinolaan vieraspeliin.

En mielestäni ilkkunut, sorry, jos sen kuvan sait. Ketju käsittelee kuitenkin KooKoon fanitoimintaa, niin minusta ainakin tuollainen lähtijämäärä fani
bussissa on helvetin vähän perjantai-peliin alle 100 km päähän. Kiitos muustakin palautteesta.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En mielestäni ilkkunut, sorry, jos sen kuvan sait. Ketju käsittelee kuitenkin KooKoon fanitoimintaa, niin minusta ainakin tuollainen lähtijämäärä fani
bussissa on helvetin vähän perjantai-peliin alle 100 km päähän. Kiitos muustakin palautteesta.

Ok, mutta kuten totesin, niin tiedän, että paljon myös niin sanottuja faneja on lähdössä Heinolaan omilla autoillaan eli tuo KKP:n bussin lähtijämäärä ei kuvaa tässä kohtaa todellista tilannetta. Heinolalaisetkin ovat sanoneet, että Kouvolasta on aina Heinolassa KooKoon vieraillessa todella runsaasti KooKoon faneja paikalla.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotainhan Kouvolassa on kuitenkin tapahtumassa..lunttasin kkp:n keskustelupalstaa, huomenna perjantaipeli Heinolassa ja 23 oli ilmoittautunut fanimatkalle. Matkaakin tosin on yli 70 km...

Piti ihan käydä itsekin vielä vilkaisemassa mitä KKP.n sivulla on mainittu. Tuo lähtijämäärä 23 on ilmoitettu eilen kello 10:49. Suurin osa ilmoittautuu perinteisesti vierasmatkaan edeltävässä kotiottelussa, joten bussiin on hyvinkin voinut tulla ilmottautumisia lisää eilisen matsin yhteydessä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuo lähtijämäärä 23 on ilmoitettu eilen kello 10:49.

Sen verran vielä, että tuo viesti kirjoitettu 10:49 pm ja siinä lukee: 23 lähtijää Heinolan listassa Jukuri-pelin jälkeen, mutta se siitä.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sen verran vielä, että tuo viesti kirjoitettu 10:49 pm ja siinä lukee: 23 lähtijää Heinolan listassa Jukuri-pelin jälkeen, mutta se siitä.

Ok kiitos tiedosta. Oikeassa olet. Lukaisin ensin hätäisesti vain tuon lähtijämäärän ja kellon ajasta jäi tuo pm huomaamatta. No kannustuksen puutteeseen KooKoo ei kuitenkaan huomenna kaadu. Saattaa kyllä kaatua muuten, sillä Heinola oli jo viime kaudella KooKoolle vaikea vastustaja ja tällä kaudella heillä on selkeästi kovin kokoonpano koko 2000-luvulla.
 

ventos

Jäsen
modernia

Maali, Jukurit!

Jukurit!

Taistele, Jukurit!

Seppo!

Kukin kannattaa tavallaan, mutta hei, vähän mielikuvitusta. Rummut paukkuu ja tädit huutaa. Eipä ne KKP:n chantitkään mitään mullistavia ole, mutta i alla fall monipuolisempia.

En allekirjoita väitettäsi, enkä kuulu KKP:aan.
Täytyy myöntää , että KooKoon-Fanit on selvästi parempia ja omaperäisempiä kuin Jukuri-Fanit. Esim. Kooko- Jukurit ottelussa KooKoon -fanit kannustivat omiaan modernilla tyylillä Maalia, KooKoo Taistele, KooKoo. Mistä moinen omaperäisyys?
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoon -fanit kannustivat omiaan modernilla tyylillä Maalia, KooKoo Taistele, KooKoo. Mistä moinen omaperäisyys?

En itse kuulu Kuudes Kenttäpelaaja ry:hyn, mutta olen käynyt lähes kaikissa KooKoon peleissä mestiksen aikana, mutta itse en ole koskaan kuullut kertomaasi värssyä KKP:n kannustamana. Aika monipuolista settiä sieltä KKP:n katsomosta kyllä aina kuulee verrattuna Sarvis Klubiin.
 

ventos

Jäsen
OMAPERÄINEN

En itse kuulu Kuudes Kenttäpelaaja ry:hyn, mutta olen käynyt lähes kaikissa KooKoon peleissä mestiksen aikana, mutta itse en ole koskaan kuullut kertomaasi värssyä KKP:n kannustamana. Aika monipuolista settiä sieltä KKP:n katsomosta kyllä aina kuulee verrattuna Sarvis Klubiin.

Katsoppa ja kuuntele KooKoo- Jukurit pelin maalikooste Niin sieltä voipi, vaikka kuulua noita uusia omaperäisiä KooKoon kannustus huutoja..
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katsoppa ja kuuntele KooKoo- Jukurit pelin maalikooste Niin sieltä voipi, vaikka kuulua noita uusia omaperäisiä KooKoon kannustus huutoja..

Ok. Jos asia on näin niin myönnän tietämättömyyteni. Täytyy sanoa, että KooKoolla menee kaikilla rintamilla heikosti, jos faniryhmäkin joutuu ottamaan jo mallia Sarvis Klubista.
 

Hertzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KouPa
Katsoppa ja kuuntele KooKoo- Jukurit pelin maalikooste Niin sieltä voipi, vaikka kuulua noita uusia omaperäisiä KooKoon kannustus huutoja..
Joo kyllä me huudettiin Taistele KooKoo, mikä on ehkä perinteisin huuto kun vastustaja painaa oman jengin päädys tai on ylivoimalla. Mutta sen voin sanoa, että Maalia KooKoo tai KooKoo maalia siellä ei huudettu, joten jos näitä kuulet tuosta koosteesta niin suosittelen mennä tutkituttamaan, että onko se kuulo ihan kohillaan, tosin sun tapaukses ei siitä pään tutkituttamisestakaan varmaan haittaa olisi.
 
Omasta puolestani voin sanoa kyllä, että meno oli todella paskaa Jukurit-matsissa ja hommaan on tultava muutos. Tämä menee alkukauden piikkiin. Iso duuni ollaan tehty ja eikä olla edes vielä puolessa välissä!

Tänään Heinola haltuun.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Väitän edelleen KooKoo Fanina, että ainakaan minä en pystynyt mihinkään järjestelmälliseen kannatushuuteluun, koska peli oli niin kiihkeä ja hyvä. Tilanteisiin sen sijaan reagoin voimakkaasti. En tosin istu tai seiso missään fanikatsomoissa vaan muualla jossain mieleisessä paikassa.

Ja tuolla kerrottiin että Mehtimäellä kannatus ja kannustus on vuodesta toiseen samalla tasolla ja kai tarkoitettiin fanipäätyä. Rohkenen väittää vastaan. Muistan ajan jolloin meno oli todella räväkkää ja riehakasta. Viime vuosi oli mitä oli koko Jokipoikien ja kannattajien suhteen, mutta 1. kotipeli, jossa oli n. 2800 katsojaa ei kyllä kannatushuutojen ja muunkaan kannustuksen osalta ollut mikään suksee. Vaisua oli.

Kaiholla muistelen Mehtimäellä ollutta Fellerin ja muiden muusikkojen rumpuryhmää vaikka kaikki eivät rummutuksesta pidäkään. Minä pidin kun siellä oikeasti soitettiin. Ja se rumpupatteristo peitti ne typerät pelitaukojen aikana soitettavat iänikuiset renkutukset, jotka ovat pysyneet samoina armaalta 80-luvulta saakka.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kivahan tuo on, että kiekkoliittokin ilmeisemmin KKP:n tänä vuonna palkitsee parhaimpana faniyhdistyksenä, se mielyttää ainakin minua, joka olen laittanut lähemmäs tuhat euroa ja tuhansia tunteja homman kehittämiseen.
Menee todella offtopiciksi ketjuun: "Jukurit kaudella 2013-2014" joten siirrän vastauksen tänne.

Siis koskeeko tämä palkinto Mestiksen vai kaikkien jääkiekkoliiton alla olevien joukkueiden (myös SM-Liiga) faniyhdistyksiä? Jos näin niin helvetin hieno homma. Tämä antaa varmasti lisää potkua yhdistykselle ja näin ollen moni kouvolalainen junnu saattaa kiinnostua ko. yhdistyksestä ja kannatus senkun nousee.
 
Menee todella offtopiciksi ketjuun: "Jukurit kaudella 2013-2014" joten siirrän vastauksen tänne.

Siis koskeeko tämä palkinto Mestiksen vai kaikkien jääkiekkoliiton alla olevien joukkueiden (myös SM-Liiga) faniyhdistyksiä? Jos näin niin helvetin hieno homma. Tämä antaa varmasti lisää potkua yhdistykselle ja näin ollen moni kouvolalainen junnu saattaa kiinnostua ko. yhdistyksestä ja kannatus senkun nousee.

Taitaa olla liiton alaisten. Neljä jannua pääsi faniporukasta ilmaiseksi gaalaristeilylle majoituksineen/ruokineen ja ilmeisesti siellä nyt jonkinlainen palkinto annetaan. En tiedä sitten sen virallisempaa titteliä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Taitaa olla liiton alaisten. Neljä jannua pääsi faniporukasta ilmaiseksi gaalaristeilylle majoituksineen/ruokineen ja ilmeisesti siellä nyt jonkinlainen palkinto annetaan. En tiedä sitten sen virallisempaa titteliä.
No mutta todella hienoa! Tästä olisi kyllä kiva kuulla lisää. Ehkä jopa jostain muusta mediasta vielä kuin jatkoajasta.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
No mutta todella hienoa! Tästä olisi kyllä kiva kuulla lisää. Ehkä jopa jostain muusta mediasta vielä kuin jatkoajasta.

Mehtimäkeläisen, joka on saman uutisen mukaan valittu vuoden Mestis-mediaksi, mukaan Kuudes Kenttäpelaaja on saanut Bilteman fanipalkinnon. Kyseinen palkinto on lahjakortti, joten on toki hieman harmillista, että voittotuotteet pitää hakea lähimmästä isommasta kaupungista.

Joka tapauksessa kausi voitaneen merkitä täysosumaksi kouvolalaisen fanitoiminnan saralla ja upeahan se tunnelma loppukeväästä olikin. Kouvolalaisen katsomokulttuurin vuosikautisena sparraajana olisin kyllä itsekin mielestäni edes Wunderbaumin sieltä Biltemasta ansainnut, mutta siitäkin huolimatta vilpittömät onnitteluni Kookoon faneille. Ensi kaudella lisää mökää mökkiin.
 
Taitaa Leprassa olla lähin Biltema. Sinänsä Biltemahan on aika junttipuoti, joten ei siinnä mitään.

Karate maurillekin kelpaisi varmaan, jos ostetaan porukalla tällaiset kulkuneuvot, kun hintaakaan ei ole kuin 39 euroa. Ei tarvitse sitten tulla iskän ja äidin kyydissä ensi kaudella peliin.

Linkki vie Bilteman sivuille.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Jahah jahah tältä saralta kuuluukin nyt uutisia isoista ämyreistä:

https://www.facebook.com/MBBKouvola/

Linkki siis vie uuden vastaleivotun kouvolaisen jääkiekkofaniryhmän, Man Behaving Badly:n Facebook sivuille.

Saamieni tietojen mukaan tämän fanikerhon takana on osittain samoja naamoja kuin mitä oli muutama vuosi takaperin perustetun Black Hearts Kouvolan takana, eli nyt on lähdetty kokeneella kaartilla ajamaan.

Ilmiöhän sinällään ei ole mitenkään uusi. Mikkelissäkin on Sarvis Clubin lisäksi myös Vihree Paidat ja Jukurit Underground Army, jotka tuovat oman mausteensa meininkeihin, kun taas Vaasassa menoa ryydittää Red Armyn lisäksi myös Ultras 6 ja Röd Witt. Nyt sitten siis Kouvolassakin on otettu askeleita isoveljien jalanjäljissä. Hyvä kai näin.

Olen itse täällä vuosikausia osallistunut aktiivisesti keskusteluihin Kookoon fanitoiminnasta, joten asia kiinnostaa minua. Mitkä ovat paikallisten KKP-aktiivien näkemykset tämän uuden yhdistyksen synnystä?

Sana on vapaa.
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ilmiöhän sinällään ei ole mitenkään uusi. Mikkelissäkin on Sarvis Clubin lisäksi myös Vihree Paidat ja Jukurit Underground Army, jotka tuovat oman mausteensa meininkeihin, kun taas Vaasassa menoa ryydittää Red Armyn lisäksi myös Ultras 6 ja Röd Witt. Nyt sitten siis Kouvolassakin on otettu askeleita isoveljien jalanjäljissä. Hyvä kai näin.

Lainasin oleellisen ja boldaus oma. Eli siis millä perusteilla Kouvolan fanitoiminta on Mikkelin vastaavan "pikkuveli"? Vaasa nyt on aika selvä, mutta tuota en ymmärrä. Ps. en ole KKP:n tai tämän uuden porukan jäsen vaan ihan "sivukatsomolainen".

Mielenkiintoinen uutinen kyllä, ja odotankin innolla, minkälaista kehitystä (toivottavasti kehitystä) tämä muutos saa aikaan. Tilaahan tosiaan tuossa päätykatsomossa olisi saada vaikka kuinka massiivinen faniporukka huutamaan ja laulamaan, mutta löytyykö niitä toiminnasta innostuneita lisää, niin se onkin ihan eri juttu. En siis osaa vielä sanoa oikeastaan juuta enkä jaata, kun en fanitoiminnasta ole perillä.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Lainasin oleellisen ja boldaus oma. Eli siis millä perusteilla Kouvolan fanitoiminta on Mikkelin vastaavan "pikkuveli"? Vaasa nyt on aika selvä, mutta tuota en ymmärrä. Ps. en ole KKP:n tai tämän uuden porukan jäsen vaan ihan "sivukatsomolainen".

Kiitos ajatuksestasi. Perustan näkemykseni siihen, mitä itse olen halleilla pyöriessäni nähnyt. Sarvis Clubin toiminta on hyvin organisoitua ja sitä vetävät vastuulliset aikuiset. Heiltä on Joensuuhunkin saatu usein ihan kunnollinen huutosakki tuomaan elämää halliin. Vastaavasti kouvolaiset eivät ole ihan samalla tavalla tässä valitettavasti kunnostautuneet, ja muutenkin fanitoiminnasta kuulemieni tietojen mukaan meno on huomattavasti lyhytjänteisempää ja tietyllä tapaa amatöörimäisempää. Itsekin olen Sumulaakson hallin sivukatsoimoissa monet kerrat istunut, mutta myös kotipelien tunnelma on ollut minulle pettymys. Lisäksi tulee muistaa se, että mikkeliläisten liiganousun myötä myös Sarvis Club voi ottaa jättiharppauksia toiminnassaan eteenpäin, sillä mikkelissä ollaan ilmeisesti oltu kyllästyneitä Mestikseen ihan alusta saakka (tästä huonot yleisömäärät).

Mutta voinhan olla väärässäkin, enkä halua sikäli ottaa isoa kantaa faniryhmien väliseen vertailuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös