Kokoonpano ja tarpeet

  • 160 437
  • 1 028

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos siellä rupeaa ns. ratkaisupelaajat hyytymään niin valmennusjohdon pitäisi sitten kylmästi lepuuttaa tällaisia kavereita ja antaa muille enemmän minuutteja. Pudotuspeleissä kun pelitahti kiihtyy ja vääntö vaan kovenee niin ei hyytymiseen oikein ole varaa, silloin tulee noutaja.
Ehkäpä lepuutuksella voisi jotain olla vielä tehtävissä? En ole näistä asioista perillä jotta voiko enää tässä vaiheessa saada mitään varastoon pleijareita varten, joku tietävämpi voisi sivistää tämän osalta eli menikö se juna jo? Eli käytännössä tuo loukkaantumisrumba sen aiheutti sitten että osalta porukkaa meni liikaa paukkuja niihin 3 kentän matseihin.
Kyseessä on tietysti tämä kuuluisa kaksipiippuinen miekka. Oltaisiinko edes mukana pudotuspelijunassa jos avainpelaajat eivät olisi niissä matseissa minuutteja pelanneet.
 
Minä lähtisin näillä hyökkäysvitjoilla huomenna liikkeelle:

Dickenson - Nistas - Liukkonen
Uronen - Flinck - Kuuluvainen
Kivioja - Rautee - Lampinen
Poutanen - x - Pyhäjärvi

Vilkman, Koskelainen ja Sompi epävarmoja.
 

Fordél

Jäsen
Minä lähtisin näillä hyökkäysvitjoilla huomenna liikkeelle:

Dickenson - Nistas - Liukkonen
Uronen - Flinck - Kuuluvainen
Kivioja - Rautee - Lampinen
Poutanen - x - Pyhäjärvi

Vilkman, Koskelainen ja Sompi epävarmoja.

Nistas suoraan ykköseen? Ei nyt sentään. Nistas ei ole pitkään aikaan pelannut, joten pelikunto ei riitä millään vielä täysipainoiseen pelaamiseen ja sitä vaaditaan ykkösen keskellä. Rautee on tällä hetkellä joukkueen ykkössentteri ja on sitä näillä näkymillä kauden loppuun asti; oli kentän numero mikä tahansa.

Itse uskon hyökkäysvitjojen olevan jotakuinkin:

1.Liukkonen - Flinck - Uronen
2.Dickenson - Rautee - Kuuluvainen
3.Lampinen - Huilla - Kivioja
4.Poutanen - Nistas - Pyhäjärvi

Tuolta Nistas alkaa sitten pikku hiljaa nousta ylempiin kenttiin kun pelikunto nousee.

Pleijaressa Nistaksen voisi istuttaa kolmoseen Lampisen ja Kiviojan keskelle. Tosin nyt kun on tarjontaa sentterintontillekin, voisi Flinckiäkin alkaa herättelemään tiputtamalla miestä alempiin kenttiin.
 
Jep, jep. Omasin käsityksen, että Sompi on loukkaantuneena ja unohdin näköjään Huillankin pois. Sitä se flunssa teettää.

Itse kyllä näen, että Nistas tulee kuitenkin olemaan se meidän ykkössentteri, kun tässä päästään pidemmälle. Ylivoimalla odotetaan tehoja. Nivusten pitäisi nyt kestää.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mielestäni KooKoo saa parhaan tuloksen laittamalla "parhaat munat samaan koriin" eli Dickenson ja Liukkonen samaan kenttään. Laadukkaita hyökkääjiä riittää kuitenkin myös 2-3.ketjuihinkin. Niin sanottu "syömähammas" on kuitenkin se tärkein palikka lyhyissä sarjoissa.

Makuasia sitten onko keskellä Rautee vai Nistas (kunhan on ensin saanut pelituntumaa allensa). Pleijareissa peli on kuitenkin yleensä tiukkaa vääntöä ja ratkeavat puoleen tahi toiseen yksilösuorituksilla = hyvällä ykköskentällä/yyveellä voidaan ratkoa yksittäisiä pelejä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rautee on tällä hetkellä joukkueen ykkössentteri ja on sitä näillä näkymillä kauden loppuun asti; oli kentän numero mikä tahansa.

Sen verran on pakko kiistää tätä väitettä että vaikka et Flinckin esityksistä pidäkään niin onhan Flinck kuitenkin ollut selkeä ykkössentteri viime peleissä. Rauteella on toki mahdollisuus nousta joukkueen ykkössentteriksi (oli kentän numero mikä tahansa) hyvinkin nopeasti, mutta nyt on Mikolla vielä haku päällä... pelituntuman siis.
 

Fordél

Jäsen
Sen verran on pakko kiistää tätä väitettä että vaikka et Flinckin esityksistä pidäkään niin onhan Flinck kuitenkin ollut selkeä ykkössentteri viime peleissä. Rauteella on toki mahdollisuus nousta joukkueen ykkössentteriksi (oli kentän numero mikä tahansa) hyvinkin nopeasti, mutta nyt on Mikolla vielä haku päällä... pelituntuman siis.

Mielestäni viime peleissä Flinck ei ole ollut enää selkeä ykkössentteri. Sekä Rautee että myös Huilla ovat nousseet haastamaan Markkupoikaa. Markun käyrä on ollut joulun jälkeen laskeva kun taas Rauteen ja Huilla nouseva. Mikäli vanhat merkit pitää nytkin paikkansa, tulee Rauteen käyrä tulee vain nousemaan entisestään pudotuspeleissä ja hänen merkitys joukkueelle vain kasvaa.

Flinckillä on mahdollisuus ottaa itselleen takaisin se ykkössentterin paikka, mutta se vaatisi samanlaista menoa kuin alkukaudesta. Nykyinen Flinck ei laita kroppaansa likoon eikä paina omaan päähän selkä kyyryssä. No tuskin Kolekilla riittää munaa reagoida Flinckin otteisiin ja vaikka siirtää häntä kolmoskenttään tai jopa yhdeksi otteluksi katsomoon. Turhauttaa katsella tuollaista oman potentiaalin vajaakäyttöä, mitä Flinck tällä hetkellä tekee.
 

Rankkari

Jäsen
Sen verran on pakko kiistää tätä väitettä että vaikka et Flinckin esityksistä pidäkään niin onhan Flinck kuitenkin ollut selkeä ykkössentteri viime peleissä. Rauteella on toki mahdollisuus nousta joukkueen ykkössentteriksi (oli kentän numero mikä tahansa) hyvinkin nopeasti, mutta nyt on Mikolla vielä haku päällä... pelituntuman siis.

Jep! Oon samaa mieltä. Lisäksi tasonnousua on odotettavissa molemmilta pelaajilta. Rauteella kuntoutumisen kautta, ja Flinckillä suoraviivaisen pelitavan lisääntyessä pudotuspeleissä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No tuskin Kolekilla riittää munaa reagoida Flinckin otteisiin ja vaikka siirtää häntä kolmoskenttään tai jopa yhdeksi otteluksi katsomoon. Turhauttaa katsella tuollaista oman potentiaalin vajaakäyttöä, mitä Flinck tällä hetkellä tekee.

Kolekilla on oma tyylinsä peluuttaa pelaajia samoissa kentissä kulki peli sitten tai ei. Siitä olemme samaa mieltä että Flinck oli syksyllä syksyllä paremmalla pelipäällä. Laskin huvikseni pisteet viidestä viime pelistä ja Flinck olikin tehnyt vähemmän pisteitä kun muistin. Rauteen saldo oli toki vielä huonompi. Rauteen hyvät pelit sattuivat kotipeleihin kun Flinck oli kunnostautunut vieraissa. 5 viimeistä peliä (jos laskin oikein):

Flinck (1+0)(0+2)(0+0)(0+1)(0+0)
Rautee (0+1)(0+0)(1+1)(0+0)(0+0)
 

Fordél

Jäsen
Jep, pisteet ovat osa totuutta ja niitä ei käy kiistäminen. Pisteiden valossa Flinck ei ole pelannut huonosti, mutta mielestäni Rauteen vaikutus koko kentän pelaamiseen on jo nyt eri luokkaa kuin Flinckillä. Toivottavasti Markku kuitenkin herää pudotuspeleissä, koska sitä potentiaalia tosiaan on. Mulla ei ole mitään Flinckiä vastaan, mutta ketuttaa katsella kun kaveri ei hyödynnä syystä tai toisesta kaikkea potentiaaliaan vaan pelaa jatkuvasti puolivaloilla. Pudotuspeleissä se syksyn Flinck olisi kultaakin arvokkaampi pelaaja.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisiko kellään mitään tietoa Niko Tuomen tilanteesta? Pelasi viimeksi KooKoo-Jokipojat pelissä ja on ollut nyt sivussa kolme ottelua. Kyllähän tuohon puolustukseen tarvittaisiin nyt pikaisesti apuja sairastuvalta muuten kunnian kukko ei laula tänä keväänä Kouvolassa. Niko Tuomi, Iikka Törnvall ja Ari Gröndahl ovat kaikki sellaisia puolustajia keitä KooKoo tarvitsisi nyt pikaisesti kokoonpanoon. Tosin Fordél taisi mainita, että Iikka Törnvallin kausi olisi taputeltu.
 
Eiköhän KooKoon osalta loppukauden ykkösvahti ole nyt selvillä. Lohtanderi piti jälleen joukkuetta pystyssä tärkeällä hetkellä. Lohtanderi on saanut nyt varmuutta otteisiin, mitä alkukaudesta vielä puuttui.
 

Fordél

Jäsen
On se hienoa, että KooKoolla on ennen runkosarjan ottelua kasassa yksi jollain tapaa toimiva tutkapari eli Luigi-Lou. Toinen kenttä on Kivioja-Huilla-Lampinen, mutta sekin mentiin hajottamaan. Tilanne on siis suoraan sanottuna katastrofaalinen ajateltuna pleijareita. Mitään selviä koostumuksia ei ole olemassa ja yhtäkään kunnon syömähammasta ei ole. Materiaali on paperilla Mestiksen huippua, mutta todellisuudessa pakka on niin sekaisin, että kaikki tuo potentiaali on hukattu. Osaksi kiitos loukkaantumisten, osaksi kiitos ketjuloton ja sekavan pelitavan, jota ei ole oikein mikään ketju omaksunut. Ei hyvältä näytä.
 
Tämä paskanjauhaminen menee kyllä jo överiksi. Joukkuetta saa kritisoida, mutta kun joka helvetin asiasta pitää kitistä, niin eihän näitä juttuja jaksa edes lukea.

Minulle riittää, että voittoja tulee.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KouPa
Itselläkin mielenkiinto tätä Jatkoajan KooKoo-keskustelua kohtaan on vähentynyt, koska jatkuva kitinä ja "tää kausi on tässä"-ajattelu täällä kyllästyttää. Toki kritisoida saa, ja olen itse sitä myös tehnyt, mutta liika on liikaa.
 

Fordél

Jäsen
Liika on liikaa? Olitteko katsomassa eilistä peliä ja voitteko oikeasti käsi Tinken pelipaidan päällä sanoa, että KooKoon peli olisi näin pudotuspelien kynnyksellä kuosissa? Näyttääkö teidän mielestä KooKoon peli siltä, että joukkueen riveissä on viime vuoden tulokas, yksi sarjan parhaista maalivahtikaksikoista, Mikko Rautee, sarjan paras ulkkari, sarjan monivuotinen TOP5 pelaaja Mikko Liukkonen, George Nistas ja ylipäänsä yksi sarjan suurimmista pelaajabudjeteista?

Jos olette tyytyväisiä KooKoon nykykuntoon niin ihailen teidän nöyryyttä fanina, mutta itse en todellakaan ole tyytyväinen näkemääni. En todellakaan itke itkemisen halusta enkä kritisoi vain kritisoidakseni. En myöskään luovuta niin kauan kuin pelaajat kaukalossakaan eivät luovuta. Nyt pelaaminen on ollut kuitenkin pieniä välähdyksiä lukuunottamatta niin kateissa, että omaan täyden oikeuden haukkua sitä täällä. Ja kas kummaa, myös suurin osa kirjoittajista, Jatkoajan raportoijista sekä itse Kolek pitää peliä heikkona, mutta arvon RaipeTheMan ja KKtig:n mielestä kaikki on suht ok ja nyt ei ole kritiikin paikka. Koska se sitten on? Ja jos tämä kaikki on teistä jotenkin paheksuttavaa niin ei varmasti kannata tulla Jatkoaikaan, jossa sana on vapaa ja omilla aivoilla ajatteleminen sallittua.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Erittäin hyvä kirjoitus Fordélilta.

Tuskin pelaajat itsekään ovat tyytyväisiä siihen, miltä peli on viime aikoina näyttänyt. Niin kauan kuin kritiikki on perusteltua, niin sitä voi esittää.
 
Kritiikki on sallittua ja tässä vaiheessa erittäin tarpeellistakin, mutta lähinnä sitä kirjoituksessani ajoin takaa, että joka asioihin ei pitäisi puuttua.

On vain sellainen tunne, että vähän etsimällä etsitään kaikkia pieniä puutteita.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Kritiikki on sallittua ja tässä vaiheessa erittäin tarpeellistakin, mutta lähinnä sitä kirjoituksessani ajoin takaa, että joka asioihin ei pitäisi puuttua.

On vain sellainen tunne, että vähän etsimällä etsitään kaikkia pieniä puutteita.

En minä ainakaan toivo, että KooKoo pelaisi niin sekaisesti ja tehottomasti kuin se on pelannut. Tulen erittäin mielelläni antamaan tänne positiivista palautetta ehjän, voitetun pelin jälkeen. Toivottavasti tähän vielä tällä kaudella aukeaisi mahdollisuus.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulen erittäin mielelläni antamaan tänne positiivista palautetta ehjän, voitetun pelin jälkeen.

Toisaalta: pudotuspeleissä ei ainakaan mun mielestä ole mitään väliä sillä, miltä peli näyttää, jos vaan voittoja tulee. Toki olo olisi luottavaisempi, mikäli peli kulkisi näyttävästi niiden alla, mutta ainakin on nyt totuttu pienten marginaalien vääntöihin - joita luvassa pitäisi oleman.

K-Vantaa- ja HeKi-peleissä KooKoo haki käsittääkseni jo vähän playoff-pelaamista. Jokainen voi sitten ihan itse arvioida, että toimiko se ollenkaan. Mutta huomasitteko hyökkäysten systemaattisen pelaamisen syvälle (kiekkoa siniseltä ristikulmaan haastamisen sijaan) sekä puolustuksen purut (varmana vaikka pitkää kiekkoa)?

Enpä tiedä itsekään mitä ajattelisin, mutta pointtini on kaiketi se, ettei peli välttämättä ole niin sekaisin kuin katsomoon näyttää, vaan ainakin osittain osa suurempaa suunnitelmaa.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Toisaalta: pudotuspeleissä ei ainakaan mun mielestä ole mitään väliä sillä, miltä peli näyttää, jos vaan voittoja tulee.

Toki näin. Voitto on yhtä arvokas, tuli se hienojen sommitelmien tuloksena tai luukun edestä hakatuilla räkämaaleilla. Minulla on vain pelkona ollut, että tuollaisella pelaamisella ei niitä voittoja tule, koska pudotuspeleissä vastukset tulevat olemaan kovempia.

Ei auta kuin toivoa, että pelaamisen juoni löytyy.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki näin. Voitto on yhtä arvokas, tuli se hienojen sommitelmien tuloksena tai luukun edestä hakatuilla räkämaaleilla. Minulla on vain pelkona ollut, että tuollaisella pelaamisella ei niitä voittoja tule, koska pudotuspeleissä vastukset tulevat olemaan kovempia.

Ei auta kuin toivoa, että pelaamisen juoni löytyy.

Ihan sama miten sen kolme pistettä ottaa, mutta Hescun viimeiseen virkkeeseen viitaten, millähän se juoni löytyy? Mieletöntä sotkemista ketjukoostumuksissa ja täysin näkemätöntä peluutusta. Näillä näkymin KooKoo on ainut joukkue, joka edes tarjoaa Vlado-sedälle sopimusta. Mikähän on aiheuttanut tällaisen rytmihäiriön vanhan liiton tsekille?

edit; korjasin kirjaimen, ja samalla yläreunaan tuli aika kivan näköinen alusvaatemainos. Pitäisköhän tilata?
 

Fordél

Jäsen
Kritiikki on sallittua ja tässä vaiheessa erittäin tarpeellistakin, mutta lähinnä sitä kirjoituksessani ajoin takaa, että joka asioihin ei pitäisi puuttua.

On vain sellainen tunne, että vähän etsimällä etsitään kaikkia pieniä puutteita.

Pieniä puutteita tai joka asioihin ei saisi puuttua? Eihän tässä olla puututtu kuin sellaiseen pieneen sivuseikkaan kuin KooKoon peliesityksiin ja kokoonpanoihin, jotka ovat molemmat ihan hukassa. Mitään henkilökohtaisuuksia täällä ei ole heitetty vaan kritisoitu KooKoon otteita. Jopa pelaajista itsestään huokui tämä pettymys voitetun HeKi-pelin jälkeen. Muutama pelaaja painui suoraan pukukoppiin eikä muidenkan pelaajien eleet olleet kovinkaan rohkaisevia. KooKoon nykyinen tila tiedostetaan siis pelaajista lähtien kaikkialla (poislukien ilmeisesti muutama Jatkiksen kirjoittaja).

Niiden, joiden mielestä joku asia ei ole kritiikin arvoinen tai KooKoon peli on kunnossa, voitte tuoda perusteita esille miksi näette asiat toisin. Se on sitä keskustelua. Turha mun mielestä avautua toisten perustellusta kritiikistä. Se on sitten jokaisen oma asia, että näkeekö kritiikin aiheelliseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös