Koiranpaska – jokamiehenoikeus

  • 57 115
  • 342

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eli et pahemmin diggaile lemmikeistä. Hyvähän se on sieltä paitsiota huudella. Pääsiäiseen on toki aikaa, joten annanpa trullin kasvatella kissankäpäliä.

Targetille terveisiä, ettei niitä kisumisuja vallan lopettaa voi. Ne vain katoavat.

Itseasiassa pidän lemmikkieläimistä. Nuoruus vuosina on ollut pari kissaa ja jossain vaiheessa halusin koirankin, mutta sitten rupesin funtsimaan. Tulin päätökseen, että koira tai mikään muukaan lemmikki ei onnistu. Olen nähkääs töissä, eli vasta 9-10 tunnin jälkeen palaan kotiin. Tämä aika ylittää mielestäni noin 5-6 tunnilla sen, mitä lemmikkieläimen voi antaa olla yksistään. Myös haluan silloin tällöin matkustaa ja sitten pitäisi hakea hoitopaikkaa. Lenkkeilystä koiran kanssa minulla on selvä mielipide ja siitä en anna periksi. Koiraa pitää ulkoiluttaa aktiivisella tavalla vähintään neljä tuntia päivässä ja ainakin tunnin kerrallaan. En siis pysty siihen, että lähtisin klo 5 aamulla tunnin lenkille, kun klo 7 pitää olla töissä.
Haluaisin koiran, mutta en pysty antamaan tarpeeksi virikkeellistä ja terveellistä elämään, joten en osta/hanki koiraa vain huvin vuoksi ja hetken päähän pistosta.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä aika ylittää mielestäni noin 5-6 tunnilla sen, mitä lemmikkieläimen voi antaa olla yksistään. Myös haluan silloin tällöin matkustaa ja sitten pitäisi hakea hoitopaikkaa. Lenkkeilystä koiran kanssa minulla on selvä mielipide ja siitä en anna periksi. Koiraa pitää ulkoiluttaa aktiivisella tavalla vähintään neljä tuntia päivässä ja ainakin tunnin kerrallaan.

En todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta omaan korvaan vaan kuulostaa aika ylimitoitetulta. Toki etenkin tuo ulkoiluntarve riippuu ihan koiran rodusta ja ylipäänsä koirasta. Varmasti ainakin jollekin koirille olisi ihanteellista saada liikuntaa kuvailemasi määrä, mutta se ei ole mitenkään ehdotonta. Huomion arvoista on myös, että koiralle voi järjestää muutakin aktiviteettia kuin liikuntaa. Olen myös saanut sellaisen käsityksen, että koiran aivoja kuormittava aktiviteetti väsyttää koiraa enemmän kuin pelkkä ulkona kävely / hölkkäys. Eli muutenkin voi touhuta kuin ulkona lenkillä lompsia.

Toki nämä on myös usein ihan mielipideasioita ja niitä mielipiteitähän tunnetusti riittää.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Sopivasti on tällainenkin keskustelu tullut esiin, kun on saanut kunnon naurut naapurin huomatessa, että koko talven koiranpaskat ovat nyt sen nurmikolla. Jos olisin ollut kekseliäämpi, olisi paskaa löytynyt myös hänen postilaatikostaan. No, tämä jääköön ensi talvelle tai miksei jopa kesälle. Onhan se hyvä, että jotain iloakin niistä on saatu.

Hienoa että joku tekee näin koiranpaskan jättäjille!! :) Itse olen päättänyt että jos näen jonkun koiran paskovan tien laitaan eikä omistaja kerää niitä kasoja, niin kerään itse kakkapussiin ne, seuraan heitä ja pudotan sen kasan toisen ajotien eteen.

Meillä on pieni koira joka paskoo semmoisia puolikkaan pikkurillin kokoisia jätöksiä joten niitähän on erittäin helppo kerätä. Ongelma taitaa olla nämä isommat koirat joilta tulee sitä schaissea muovikassillisen verran niin ei niitä varmasti ole kiva kerätä. Sitä voisi miettiä kun sitä koiraa hankkii.

Ja sen voin sanoa että koira joka paskoo keskelle jalkakäytävää, sillä ei ole kaikki hyvin. Koira on perussiisti eläin, eihän se halua sisällekkään tehdä tarpeitaan niin ei se halua tehdä niitä myöskään näkyvälle paikalle.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hienoa että joku tekee näin koiranpaskan jättäjille!! :) Itse olen päättänyt että jos näen jonkun koiran paskovan tien laitaan eikä omistaja kerää niitä kasoja, niin kerään itse kakkapussiin ne, seuraan heitä ja pudotan sen kasan toisen ajotien eteen.

Nää on aina hienoja lupauksia. Onko jo monta kertaa tullut toteutettua?

Veikkaan, että ei, koska a) teillä on siellä jossain tosi kunniallisia koiranulkoiluttajia, vaikka muualla Suomessa maaperä on paskaa pullollaan tai b) näitä heittoja on niin helppo laittaa anonyyminä netissä, mutta kasvokkain tässä oikeassa maailmassa hieman "vaikeampi" toteuttaa.

Mielellään tulisin myös seuraamaan, kun mr. McMacmanaman toteuttaa suunnitelmansa laittaa paskaa naapurin postilaatikkoon. Lähetä vaikka yksityisviestillä osoite niin voidaan ottaa tapahtuma kimpassa videolle ja sitten käydä ostamassa keissi kaljaa ja naureskella sitä juomalla videota katsellen. Pyydetään vaikka naapurisikin mukaan, kun varmaan olette ihan väleissä, oikeassa elämässä. Vaikka paska lentää pihalle näin netissä naureskellen ja kekseliäästi.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Nää on aina hienoja lupauksia. Onko jo monta kertaa tullut toteutettua?

Veikkaan, että ei, koska a) teillä on siellä jossain tosi kunniallisia koiranulkoiluttajia, vaikka muualla Suomessa maaperä on paskaa pullollaan tai b) näitä heittoja on niin helppo laittaa anonyyminä netissä, mutta kasvokkain tässä oikeassa maailmassa hieman "vaikeampi" toteuttaa.

Kieltämättä en ole päässyt toteuttamaan koska en ole oikeasti kertaakaan nähnyt toisen koiran paskovan ilman että joku kerää sitä. Muuten olisin kyllä huomauttanut asiasta. On nimittän mukavaa vittuilla toisille, jotka tietävät tekevänsä väärin mutta yrittävät sitä jollain sitten puolustella. Silti satavarmasti toteutan jos tilanteeseen pääsen.

Vähän niinkuin vapaana olevat koirat: "ei meidän koira pahaa tee", niin ihminen tietää aina mitä sen koiran päässä liikkuu. Tiedä vaikka keksii väärän hajun niin siinä sitä sitten ollaan, oma koira sylissä toisen koiraa väistellen (kokemusta on.) Periatteesta en halua rääkätä koiraa, mutta tossa tapauksessa oli hyvin lähellä että en potkaissut sitä koiraa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Tulipas taas aamupäivällä oikein kiva fiilis, kun lainkuuliaisena kansalaisena olin juuri kerännyt tyttöystäväni omistaman saksanpaimenkoiran jätökset kakkapussiin ja sitten astuin jonkun toisen koiran keräämättömään jätökseen...

Eihän siitä tosiaan ole kuin haju- ja hygieniahaittaa, mutta vituttaa silti, varsinkin, kun itse olen aina kerännyt noiden nelijalkaisten jättämät yllärit kadun varrelta. Mutta niinhän se tuntuu menevän, että lainkuuliaiset kansalaiset eivät ikinä saa mitään palkkiota tekemisistään, ellei sitten kenkien pesua sellaiseksi katso.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin ja ei se lasin siru tunnu kyllä missään, kuinka moni kävelee ilman kenkiä kaduilla? Aikamoisella vauhdilla ja kulmalla saa hypätä lasin päälle ennen kuin se menee kengän pohjan läpi.

Öö... En nyt jaksanut lukea ketjua läpi mutta mutta. Lasinsirut ei ehkä ihmisten jaloille ole iso riski, mutta esim. koirille kylläkin. Kaikenmaailman lasipullojen maahan paiskojat on aina vituttanut, oli koiraa tai ei (nykyään on).

Aina kun koiran kanssa menen ulos, on kakkapussi mukana - toisinaan toki unohtuu ottaa mukaan. En ymmärrä, miten oikeasti voi olla ylitsepääsemätön vaiva kerätä oman koiransa paskat kun siellä ulkona käy. Vaikea keksiä mitään hyväksyttävää syytä tuohon. Ja jos hankkii sen itseään isomman koiran, niin yhtä lailla ne isotkin paskaläjät sitten kerätään talteen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nyt on havaittu oravan kokoinen koiranpaska ilmeisesti Helsingissä. On päätelty, että orava ei voi paskantaa itsensä kokoista paskaa. Eläköön filosofia, kyllä se koiranpaskaa aika varmasti on.

Luojan kiitos presidentinvaalit ovat ohi ja unholassa, nyt voimme palata tärkeisiin aiheisiin.

Oma kantani koiranpaskaan on se, että se on perseestä. Tämän itsestäänselvän kannan on toistanut moni ennen minua ja on toistava tulevaisuudessakin. Mutta perseestä-sanan semanttinen kuorma vaihtelee sen tarkoitusperien kanssa. Perseestä - perse-sanan elatiivia - voidaan käyttää adjektiivimaisena, arkisena ja tunnesanan kaltaisena lauseenjäsenenä. "JYP on perseestä!" Sattuvasti sanottu, varsinkin, kun JYP:n tunnus muistuttaa punaista koiranpaskaa.

Perseestä voi tarkoittaa myös mukahassuttelusanana eli pseudoilonyyminä (oma keksimä termi) perseestä-elatiivin konkreetillista merkitystä. Minä käytin perseestä-sanaa pseudoilonyyminä.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Ensimmäinen kevät nykyisten naapureiden kanssa samassa pihapiirissä on alkamaisillaan, mitä nyt parasta aikaa tulee taivaalta lunta. Naapurit muuttivat alkutalvesta tuohon asuntoon, aitasivat takapihan ja siitä lähtien olen havainnut heidän käyttävän kolmea koiraansa lenkillä ehkä kerran kuukaudessa. Todellisuudessa ehkä hiukan useammin, mutta joka ilta ja aamu rakit päästetään keskenään räyhäämään, kuseksimaan ja paskomaan tuohon ~6m x 6m alueelle. Jos ja kun naapurit* jatkavat tuota ihanuutta kesäaikaan, niin voi olla mukavat tuoksut kesähelteillä. Ja asiallehan ei mitään voida, käsittääkseni. Tietysti jos menisi väittämään, että heidän pienet lapsensa leikkivät tuolla takapihalla niin joku kukkahattu saattaisi antaa nootin.

*siis naapurin koirat, ei ne ihmiset sentään sinne pasko
 
Viimeksi muokattu:

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Asuin pari vuotta yksiössä toisessa kerroksessa. Alakerrassani oli (myös yksiössä) ihmisasukin lisäksi ainakin yksi, mahdollisesti kaksi susikoiraa. Olivat ilmeisen hyvin opetettuja, kun haukkuja kuului aniharvoin. Koiria kuitenkin ilmeisesti päästettiin "ulos" takapihan n. 3mx3m aidatulle alueelle, koska eräänäkin keväänä oli näky ranskalaiselta parvekkeeltani alas katsoessa suorastaan valaiseva. En olisi uskonut, että paskaa saa niin monella eri värillä. Hajuhaittoja ei kyllä tullut. Ehkä talven paskat olivat jo tarpeeksi hajonneita ja kesällä asukas kai viitsi käyttää koiriaan vähän kauempana.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nostetaan välillä tätäkin ylös.

Viikonloppuna olin kävelyllä pienen tyttöni kanssa siinä ihan kotikulmilla. Tien toisella puolella rouva tassutteli vastaan kahden koiran kera. Huomioni heräsi, kun toinen koirista selvästi alkoi vääntämään kakkosta siihen jalkakäytävälle. Pysähdyin hetkeksi seuraamaan tilannetta, kun rouva ei näyttänyt aikovan paskalleen mitään tehdä. Hihna kireällä repimässä koiraa eteenpäin...

Eipähän tuo tietenkään paskoja noukkinut. Siitä sitten korttelipoliisina huudahdin tien ylitse, että ihanko oikeasti aikoo kakat jättää siihen ihmisten tallottavaksi.

Tästä alkoi keskustelu, joka eteni suurinpiirtein näin:

LAISKA TÄTI: "Mullonny huono päivä."
KORTTELIPOLIISI: "Sekö oikeuttaa sotkemaan jalkakäytävät ja naapureiden pihojen sisäänkäynnit paskalla?"
LT: "En oo kuule ainut, joka ei siivoa."
KP: "No sehän onkin hieno peruste sotkemiselle?"
LT: "Mitäs vittua se sulle kuuluu?"
KP: "Kyllä se vähän vituttaakin, kun lapset talloo koirasi paskoihin ja kuljettaa niitä taloni eteiseen."
LT: "Ihan sama, haista ***** "
KP: "OK. Varmaan sopii sulle, jos käyn paskomassa sun portin eteen sitten?"
LT: "Tuu vaan. Mun mies hakkaa sut."

Tässä kohtaa juoksin karkuun ja lujaa.

Erityisesti tämän kaltainen toiminta vituttaa siksi, että kortteliimme on ilmestynyt oman roskikseni lisäksi myös muita vapaaehtoisia, jotka ovat tarroin merkinneet omat roskiksensa koirankakkaystävällisiksi. Silti paskaa on hyvin usein jopa alle metrin säteellä roskiksesta, eli pihan sisäänkäynnissä.

Vittu kun osaa olla itsekäs se ihminen, joka hankkii koiran, mutta ei jaksa huolehtia siihen liittyvistä velvollisuuksista.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
:DD Kyllä nyt pitäs tehä niin että

1) koira pois moiselta turhakkeelta
2) joku vapaaehtoinen täältä esim. käyttäjänimetön antamaan kunnon kyydit tolle akalle niin osais ottaa hiukan rennommin
3) tuskin tuo eukon äijäkään ihan kunnossa on, niin selkäsauna sillekin

Kaikki voittaa.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
:DD Kyllä nyt pitäs tehä niin että

1) koira pois moiselta turhakkeelta
2) joku vapaaehtoinen täältä esim. käyttäjänimetön antamaan kunnon kyydit tolle akalle niin osais ottaa hiukan rennommin
3) tuskin tuo eukon äijäkään ihan kunnossa on, niin selkäsauna sillekin

Kaikki voittaa.

Niinpä. Sen sijaan nämä urpot saavat hankkia jatkossakin koiria leikkikaluiksi. Omistajien välinpitämätön käytös sitten johtaa siihen, että koiriin vittuunnutaan ja niitä yritetään myrkyttää yms. mukavaa.

Kukaan ei voita.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erityisesti tämän kaltainen toiminta vituttaa siksi, että kortteliimme on ilmestynyt oman roskikseni lisäksi myös muita vapaaehtoisia, jotka ovat tarroin merkinneet omat roskiksensa koirankakkaystävällisiksi. Silti paskaa on hyvin usein jopa alle metrin säteellä roskiksesta, eli pihan sisäänkäynnissä.

Se on hienoa, että teillä päin on noita tarroitettuja roskiksia. Vituttaa kantaa sitä paskanhajuista pussia mukana.
Joskus käynyt mielessä, että kerään paskat vain niiden portinpielestä, ketä sitä haluavat (tarroitettu roskis). No, tähän asti olen kyllä kiltisti kerännyt aina, mutta ei sitä tiedä josko sitä rohkenisi joskus olla keräämättä.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Vittu kun osaa olla itsekäs se ihminen, joka hankkii koiran, mutta ei jaksa huolehtia siihen liittyvistä velvollisuuksista.

Kun lähtee koiruuden kanssa ulos, niin miten voi olla niin vaikeaa muistaa ottaa 2 asiaa mukaan. Talutin/hihna ja se paskapussi. Minulla on fleksin käsiosassa aina sidottuna vielä yksi varapussi ja meidän rekun jätökset kerään _aina_ pois kun olemme lenkillä. Nyt kun haukku on oppinut nostamaan koipea, niin kiinnitetään huomiota, ettei myöskään merkata naapurin portinpieliä. Vituttaa talvella kun pihaportti kiiltää keltaisena.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Se on hienoa, että teillä päin on noita tarroitettuja roskiksia. Vituttaa kantaa sitä paskanhajuista pussia mukana.

Onhan se ikävä paskaa kädessään kantaa. Kaupungissakin tuntuu olevan roskiksia paikoitellen aivan liian vähän ja sitä paskapussia on joutunut kantamaan joskus pitkiäkin aikoja. Ei ole kliffaa juu. Mutta siitä huolimatta paskat pitää siivota. Tai sitten ei koiraa. Täällä omilla nurkilla olen kyllä jättänyt koirien paskat keräämättä monesti, koska täällä lenkit tehtiin metsässä. Joskus matkalla metsään on tortut väännetty jalkakäytävälle ja siitä se on kaivettu ylös vaikka nenäliinalla, jos muuta ei löytynyt.

Nykyisin olen ex-koiranomistaja, joten enää sormet ei paskalle haise...
 
Eipä ole tullut mieleenkään kerätä kakkoja omakotialueelta, jossa liikkuu noin 3 ihmistä päivässä, pientareet ovat täynnä paskaa eikä yleisiä roskiksia tai kakkamerkittyjä privaattiroskiksia ole missään. Ei tunnu olevan tapana muillakaan enkä tiedä onko järjestyssäännöissäkään edes mainintaa.

Kaupungissa taas ei tulisi mieleenkään jättää keräämättä, kun pientareet ovat siistit, normiroskiksia ja pelkästään kakkapusseille tarkoitettuja roskiksia on 100m välein ja kakkapussejakin on tarjolla jos on päässyt unohtumaan.

Ja kyllä täälläkin tulee huomautettua kovaan ääneen jos joku jättää keräämättä. Vittuilen myös kakkapussien hamstraajille. Yllättävän usein törmää huonokäytöksistä yleensä valkoista fifiä flexaavaan pula-ajan lapseen joka rullaa telineestä itselleen 5 metriä kakkapussia kun sitä kerran on ilmaiseksi tarjolla, eikä tarvitse maksaa sitä paria euroa kauppaan. Joskus vauhtiin päästyäni otan keskusteluun mukaan myös koiraveron vaikka en sitä itsekään maksa.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Itse myös silloin kaupungissa asuessani keräsin kyllä joka ikisen oman koirani tuotoksen maasta ja toimitin roskikseen. Nyt kun asuu omakotitalo / rivitalo rykelmässä, niin ehdin koiran viemään aina vehreälle alueelle, johon saa palkit vääntää. Jos siellä ruohonleikkurinkin hylkäämässä pusikossa joku astuu turren paskoihin, niin se ei ole enää minun ongelmani.

Pihoihin se on pari kertaa yrittänyt, mutta toimitus keskeytyy kun lähdet vetämään hihnasta ja pysähdyt seuraavaksi sellaiseen paikkaan mihin saa tortut vääntää.

Täällä tosin tuntuu fiksuja omistajia koirilla löytyvän. Tai ainakin vain nämä fiksut olen bongannut. Mitä nyt pari kertaa saanut huomauttaa, että ilman hihnaa tällaisella alueella sillä mustilla ei ole asiaa ulos. Kerran joku jantteri, jonka terrieri meinasi hyökätä mun koiran kimppuun perusteli hihnattomuutta lauseella: " No se nyt vain puolustaa tota narttua." Hänellä oli siis toinen koira mukana, HIHNASSA. Vitun älykääpiö, eikö se suojeleva koira pitäisi juuri pitää hihnassa?
 
No, ainakin omistaja on juridisesti vastuussa jos koira on irti ja tekee tuhojaan. Hihnassa ollessaan koira voi laillisesti tappaa toisen koiran, kuten kävi kaverini koiranpennulle (rip) kesällä. Toisin on esim. Ruotsissa, jossa omistaja vastaa aina koirastaan oli se kiinni tai vapaana.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä nyt pari kertaa saanut huomauttaa, että ilman hihnaa tällaisella alueella sillä mustilla ei ole asiaa ulos. Kerran joku jantteri, jonka terrieri meinasi hyökätä mun koiran kimppuun perusteli hihnattomuutta lauseella: " No se nyt vain puolustaa tota narttua." Hänellä oli siis toinen koira mukana, HIHNASSA. Vitun älykääpiö, eikö se suojeleva koira pitäisi juuri pitää hihnassa?

Noi irti olevat koirat ovat kyllä ihan vitun kivoja. Siinä sitten luotat, ettei se täysin tuntemattoman ihmisen irti oleva koira käy lapsesi, oman koirasi tai itsesi päälle.

Edit:

No, ainakin omistaja on juridisesti vastuussa jos koira on irti ja tekee tuhojaan. Hihnassa ollessaan koira voi laillisesti tappaa toisen koiran, kuten kävi kaverini koiranpennulle (rip) kesällä. Toisin on esim. Ruotsissa, jossa omistaja vastaa aina koirastaan oli se kiinni tai vapaana.

Eiköhän sen ulkoilualueilla koiraa irtipitävän vastuunotto ole yhtä tyhjän kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Ensinnäkin, minullakin on ollut koira, joten luulen tietäväni mitä sen kanssa eläminen on, en saarnaa kaikkitietävänä ilman mitään todellisuuden tajua.

Nykyisellä asuinalueella koirat saavat kuitenkin lähes viikoittain kirjoittamaan vitutusketjuun. Enkö huomaa fiksuja koiranomistajia vai onko koiranomistaminen joku idioottien/vastuuttomien ihmisten erikoisoikeus? Pari esimerkkiä:
- paikallinen pururata. Kierrän sitä kesät talvet, useita kertoja viikossa ja talvella useita kierroksia kerralla. Kesällä tai syyspimeällä, jolloin se on ainoa valaistu metsänpätkä, siellä ei näy yhtään koirankusettajaa. Esim. kahden viime viikon aikana olen nähnyt marjastajia ja lenkkeilijöitä kymmenittäin ja vain yhden koiran. Mutta annahan kun ensilumi sataa maahan. Lähes joka ilta siellä joku idiootti lampsii hiihtoladulla koiran kanssa. Perkele.
- naapuritalon päädyssä asuu pariskunta, jolla on kolme jotain pientä koiranperkelettä. Naapuritalon piha on rakennettu tiehen kiinni, eli siinä ei ole mitään ojan penkkaa, pusikkoa tai muutakaan kusipaikkaa. Niinpä nämä pässinpäät tuodaan kuselle/paskalle meidän talon kohdalla olevaan penkereeseen, joka viettää alaspäin suoraan autopaikoillemme. No se on ojaa, eikä siinä ketään muita liiku kuin lapsia, nii-in, lapsia. Lisäksi kun tietä aurataan, tuo lumipaskaseos tulee autopaikoillemme ja sulaa siihen. Ei, kertaakaan nämä eivät kerää tuolta paskoja pois, koska se penger on kuulemma niin jyrkkä ettei sinne ihminen voi mennä. Virallisestihan tuo ei varmaan ole meidän tonttia vaan kadun reunaa, mutta vituttaa se silti. Samainen pariskunta valittaa, jos auraamme omasta pihasta lumia siten, että se lumi menee heidän puolelle. Siitä kun on hirveästi haittaa kenellekään liikkumattomalla alueella.
- naapuritalon toisessa päässä asuu vanha pariskunta, jolla on myös kolme kappaletta pieniä, kovaäänisiä räkyttäjiä. Joka kerta kun he avaavat ulko-oven, nuo riiviöt juoksevat ovesta, jokainen eri suuntaan ja ensimmäiseen tolppaan/lipputankoon/pensaaseen/puuhun jalkaa nostamaan ja pihalla leikkiviä lapsia säikyttämään räkyttämällä. Sitten tämä pariskunta klenkkaa koirien perässä kovaan ääneen huutaen ja kahdelle huonojalkaiselle kolmen koiran kiinni saaminen ei ole helppoa. Ei ole minuutin homma. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun olen joutunut lohduttelemaan koiria säikähtäneitä lapsiani. Plus vahtimaan, että keltaista lunta ei saa leikkipaikallakaan syödä. Tästä pariskunnasta on valitettu isännöitsijälle, mutta aina se vaan tulee yllätyksenä heille, että ovea avatessa koirat säntäävät pihalle. Jännä.
 
Ei muuta kuin lasten leikkilapion kanssa odottamaan että koirat tulevat taas paskomaan kielletyille alueille, kun toimenpide on suoritettu niin heittää paskat omistajan päälle jos sana ei tehoa. Ei tarvitse toistaa montaakaan kertaa kun niksi alkaa toimimaan ja vittumaisista naapureista tulee ei niin vittumaisia.

Irrallaan juoksevat koirat on asia joka suututtaa toisinaan. Vaikka pidät oman koirasi kiinni niin riski on silti olemassa että joku omaa parastaan ymmärtämätön hurtta tulee liian lähelle ja pääsee vaikkapa hengestään. Taluttele nyt jotain bullia tai staffia kun takaa hyökkää joku kouluttamaton piski nenän eteen räyhäämään.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Toisin on esim. Ruotsissa, jossa omistaja vastaa aina koirastaan oli se kiinni tai vapaana.

Joutuuko Ruotsissa ihan oikeasti koiran omistaja vastuuseen, mikäli hihnassa oleva koira puree vapaana olevaa koiraa, joka tulee iholle?

Ei kai sen nyt noinkaan kuulu mennä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nämä koiran ulosteista närkästyjät ovat toisinaan hienoa sakkia. Ei se nyt tietenkään iso homma ole jätöksistä huolehtia ja hyvä vain jos moukaria tulee. Varsinkin jos urpoillaan keskellä kaupunkialuetta tai muuten vilkkaalla paikalla.

Omasta tuttavapiiristä löytyy muutama eläinvihaaja ja koiran jätökset ovat monesti pääosassa kun aiheeseen päästään. Kyseiset henkilöt tumppaavat sitten röökinsä asfalttiin/hiekkaan ja mm. baarin mentäessä se sivummalla juotu tölkki löytää itsensä joltain kadun kulmalta.

En olisi yllättänyt jos tämä daami olisi tragedian koettuaan pistänyt röökiksi ja tallonut jämän maahan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös