Kitkat vai nastat

  • 1 167
  • 7

Kitkat vai nastat?


  • Äänestäjiä
    110

krobbe

Jäsen
Talvi saapui sitten sovitusti jälleen Suomeen. Rengasvalinnat ovat ajankohtaisia itse kullekin auton omistajalle. Itse suosin kitkarenkaita, aivan erinomainen vaihtoehto nastarenkaille, joiden mieletön ropina varsinkin kuivaan tienpintaan ei korvia hyväile.

Kysymys kuuluukin: kitkat vai nastat?
 

scholl

Jäsen
krobbe kirjoitti:
Itse suosin kitkarenkaita, aivan erinomainen vaihtoehto nastarenkaille.

Kysymys kuuluukin: kitkat vai nastat?

Itse en pidä noita keskenään vaihtoehtoina. Itse olen ajanut jo 90-luvun loppupuolelta kitkoilla ja se on ideologinen valinta. Ei ole hirveä kiire välttämättä vaihtaa keväälläkään renkaita (n. 5C ja kylmemmässä talvirenkaan pito parempi kuin kesärenkaan) ja ei tule huono fiilis, joka päivä, jos tiet ovat sulat siitä, että urautan tiet paskaksi.

Samoin kun pysäköin about päivittäin parkkihalleissa niin siellä on tosi hanurista ajaa kuin kuulalaakereilla, jos on nastat. Hieman samanlaista ongelmia nastoilla myöskin sulien teiden kovempivauhtisissa mutkissa.

Joskus on todella liukkaita kelejä, mutta sitten saa olla. Kyllä sitä aina pärjää.

Ajomukavuus, rengasmelu ja teiden kunto mielessä kyllä kitkoille ja tuntuva vero nastoille Uudellamaalla!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
scholl kirjoitti:
Joskus on todella liukkaita kelejä, mutta sitten saa olla. Kyllä sitä aina pärjää.

..tuntuva vero nastoille Uudellamaalla!

Juurikaan rannikkoseuduille ei suositella missään nimessä kitkoja, koska näillä alueilla on tosi usein ns. pääkallokelejä, jolloin kitkoilla ei tee tuon taivaallista.

Siksi toiseksi juuri viime keväänä taidettiin tehdä saastemittaukset(tiepöly), jossa todettiin kitkojen saatuttavan nastarenkaita enemmän.

Itse asun uudellamaalla ja ajan kitkoilla, joten tiedän mistä puhun. Eli mielummin nastat vaan ajan kitkoilla (rahakysymys).
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Jos tiput avantoon, niin haluatko että sulle heitetään Esson näppylähanskat vai naskali? Eli vastasin...
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Ehdottomasti kitkat vaikka tällä hetkellä alla onkin nastat (koska tuli auton mukana). Useita talvia tullut ajettua molemmilla ja mielipide on hyvin selkeä vaikka kyllä niillä molemmilla määränpäähän on päässyt.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
Eipä etelä- suomessa nastoja paljon tarvii. Lisäksi kitkojen ajomukavuus on huomattavasti parempi kuin nastoilla. Tytöt tietty tarvii nastoja, mutta ei niillä käyttöä ole juuri muuten.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
komisario kirjoitti:
Eipä etelä- suomessa nastoja paljon tarvii.

Tähän asiaan joku(en voi muistaa kuka) viisas tutkija kertoi että jos kaikki käyttäis kitkoja niin tiet olisi järkyttävän jäiset ympäri talven koska ei olisi nastoja jotka rouhii jäätä. Totesi muistaakseni että vähintään puolet jos ajaa nastoilla niin niilä kitkoillakin on hyvä kulkea.

Itselleni käy mikä vaan, jos ollaan tammikuussa kesärenkailla liikenteessä niin ajetaan sitten sen mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös