Kilpapyöräilijä – ihmiskunnan paras ihminen sekä vihollinen

  • 1 014
  • 0

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ehkä otsikko on hivenen kärjistetty, mutta nyt on syytä puhua kilpapyöräilijöistä vähän laajemmin.

Kilpapyöräilijät on tietty harrastajaryhmästä käytetty nimitys. Lähes jokainen meistä suorittaa pyöräilyä vähintään silloin tällöin. Silti on aikamme on osoittanut, että niin sanottujen lancejen määrä liikenteessä on lisääntynyt viime vuosien aikana rutkamäärin. Lancen tunnistaa tyköistuvasta trikoosta, kalliista pyöräilykypärästä ja vielä vitun paljon kalliimmasta pyörästä. Lancet pyöräilevät sekä raskaan että kevyen liikenteen väylillä. Lance on ekologinen ja hän haluaa tulla nähdyksi.

Näitä saatanoita liikkuu paljon Oulussa, ja olettaisin, että myös muissa kaupungeissa. Jalat on pultattu polkimiin kiinni, joten pysähtyminen on jos ei mahdotonta, niin vältettävää. Tämä näkyy muun muassa siinä, että vauhdin vähentämistä vältetään. Näin varsinkin kävelijät ovat jatkuvasti vaarassa, koska lancet eivät hevillä tingi tuntinopeudesta 40-50 km/h.

Omia kokemuksia: olin astumassa suojatielle vihreillä. 20 sentin päästä nenästäni kävi pahanhajuinen tuuli. Lance, joka veti punaisiin. Autoilusta ja lanceista on vitusti kokemuksia. Pari kertaa olen ajanut jonossa, jonka vetävässä päässä on kilpapyöräilijä. Kerran olin aivan nolla-autona kahden rinnakkain ajavan lancen perässä, takana jono. Keltainen viiva ja mäkinen maasto. Takaa alkoi tulla äänimerkkiä siihen malliin, että ahisti. Keltainen viiva, mutta sosiaalinen paine oli voimakas. Lähdin ohittamaan, vastaan tuli tietysti Audi ylinopeutta, joten ei muuta kuin ajamista keskiviivan päällä Audin ja sukkahousumiesten välissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös