Kiinnostaako olympialaisten jääkiekko ilman NHL-pelaajia?

  • 23 408
  • 167

Kiinnostaako 2018 olympiaturnaus ilman NHL-pelaajiakin?


  • Äänestäjiä
    341
  • Poll closed .

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole vielä ainakaan ennakkoon jaksanut innostua turnauksesta. Toisaalta kun varmistui, ettei NHL-pelaajat pääse mukaan, ei se asian pienen pohtimisen jälkeen niin kovasti harmittanutkaan. Onpahan erilainen turnaus.

Varmasti tulee pelit katsottua ja varmaan turnauksen aikana mielenkiinto kasvaa, mihin tietysti Suomen menestys vaikuttanee. Eiköhän viimeistään välierävaiheessa tule kaikki pelit katsottua, oli siellä sitten ketä tahansa pelaamassa.

Eli kai minua sitten "kiinnostaa ihan kivasti"?
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Olympialaiset ei oo hetkeen kiinnostanet näin paljoa. Ainut mikä vähän syö kiinnostusta on Venäjän ainakin paperilla melkoinen ylivoimaisuus.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän jääkiekon uskottavuutta syö se, että kisoissa harvemmin ovat maailman parhaat pelaajat. Eli eipä siis kiinnosta.

Jos Suomi näistä olympiakultaa ottaisi, niin saataisiin taas iltapäivälehtiin ja Jatkoaikaan hyvät keskustelut Leijonien merkittävimmistä saavutuksista. Surullista, että maailmanmestaruus tai mahdollisesti olympiavoittokaan ei mene automaattisesti kärkeen.
 

sinikettu

Jäsen
Jollain kummalla tavalla kiinnostaa enemmän kuin NHL-pelaajien ollessa läsnä.

Jääkiekolle olisi kiva saada säännöllisesti jonkinlaiset EM-kisat, jossa pelaisi vaan eurooppalaisten liigojen pelaajia.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kauas on tultu niistä ajoista, kun maajoukkuekiekko vielä kiinnosti niin paljon, että pelit joko herättivät, valvottivat tai saivat myöhästymään koulusta ja töistä. Minun on vaikea kuvitella herääväni aamuyöstä kiekkoa katsomaan saati nostavani persettäni sohvalta jonkun Lajusen tehtyä maalin vaikka pelattaisiin olympiafinaalia. NHL-pelaajien puuttuminen on vain osa kokonaisvaikutusta. Suurempi vaikutus on sillä, että nykyiset maajoukkuepelaajat eivät herätä mitään tunteita, mikä johtuu kiinnostukseni puutteesta KHL:ää ja maajoukkueen harjoitusturnauksia kohtaan.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Kauas on tultu niistä ajoista, kun maajoukkuekiekko vielä kiinnosti niin paljon, että pelit joko herättivät, valvottivat tai saivat myöhästymään koulusta ja töistä. Minun on vaikea kuvitella herääväni aamuyöstä kiekkoa katsomaan saati nostavani persettäni sohvalta jonkun Lajusen tehtyä maalin vaikka pelattaisiin olympiafinaalia. NHL-pelaajien puuttuminen on vain osa kokonaisvaikutusta. Suurempi vaikutus on sillä, että nykyiset maajoukkuepelaajat eivät herätä mitään tunteita, mikä johtuu kiinnostukseni puutteesta KHL:ää ja maajoukkueen harjoitusturnauksia kohtaan.

Aamuyöstä ei kyllä juuri tarvi herätä, alkusarjan eka ottelu saksaa vastaan klo 5, loput ottelut pääosin alkaa klo 14
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aamuyöstä ei kyllä juuri tarvi herätä, alkusarjan eka ottelu saksaa vastaan klo 5, loput ottelut pääosin alkaa klo 14

Olisi vain tarkoitus olla mukana työelämässäkin, koska vapaa-aika pitää rahoittaa jotenkin. Tälläisten kisojen takia ei mitään lomapäiviä oteta eikä ruveta saikuttamaan.

Voisihan sitä tehtaallakin katsoa, mutta ei siinä kuitenkaan pysty kunnolla keskittymään, niin antaa olla.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mahdollinen Etelä- ja Pohjois-Korean yhteiskoukkue kiinnostaa enemmän kuin nämä venäjänsarjasta kerätyt joukkueet. Yksi Heiskanen ei valitettavasti riitä tekemään näistä kisoista kiinnostavia. Liigajoukkueista koottu maajoukkue kiinnostaisi sentään tasonmittaus mielessä. Joitain hajapelejä tulee varmasti katsottua. MM-kisoista taitaa tulla tänä vuonna the kisat.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Kyllähän kisat tällä hetkellä ihan kivasti kiinnostavat ja varmaan kisojen lähestyessä kiinnostus vain kasvaa

Ja niinhän se on kasvanut, ei jaksaisi enää odottaa sitä hetkeä kun kiekko tippuu jäähän ensimmäistä kertaa. Ensimmäinen olympiaturnaus jonka muistan on Torino 2006, joten ilman NHL-pelaajia pelattavia olympialaisia en ole päässyt kokemaan mutta nyt on sekin edessä. Toki on harmillista, että turnaus pelataan ilman lajin parhaimmistoa mutta ei se silti tarkoita, etteikö luvassa voisi olla viihdyttävä kiekkoturnaus.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kiinnostavathan kisat ihan kivasti. Mutta ei tämä itselleni mikään oikea olympialätkäturnaus ole. Lupaan, etten rynni torille olympiakultaa juhlimaan, vaikka sieltä sellainen tulisi. Miten mahdollista kultaa sitten arvostaisi? En kyllä tiedä. Ehkä se MM-pronssit voittaa.

Mutta toki on kiinnostavaa seurata kisoja monestakin näkökulmasta. Millainen on Suomen pelitapa ja mitä tämä kertoo Suomen mahdollisuuksista vuoden päätapahtumassa eli kevään MM-kisoissa? Miten tietyt pelaajat onnistuvat ja onko heillä käyttöä MM-kisoissa? Miten Suomen Euroopan ykkösnippu vertautuu Ruotsiin, Venäjään ja Tsekkiin?

Lisäksi on kiinnostavaa nähdä, kuinka paljon Suomi on pinteessä Norjan ja Saksan kanssa. MM-kisoissa nämä ovat perinteisesti olleet vaikeahkoja matseja, olympialaisissa läpihuutojuttuja. Nyt on helppoa veikata, että yllättävän vaikeaa voi olla.

Mutta tosiaan, oma kiinnostukseni liittyy eniten Suomen valmennustiimin onnistumiseen/epäonnistumiseen ja sen seurauksien pohtimiseen kevään MM-kisojen kannalta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kiinnostaa paljon. Sääli etten tiedä kuinka paljon pelejä ehtii katsomaan ja onko jälkilähetyksiä nähtävillä.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuskin tulee katsottua, ainakin pari ekaa peliä menee ohi jo ajankohdan takia. Tämä ei suuresti harmita, kiinostavuudessaan mm-kisojenkin alapuolella europelaajilla pelattuna. Mahdollisesti jos satun telkkarin äärelle ja Suomen peliä näytetään, saatan seurata ns ohessa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Maajoukkueen pelit aina kiinnostavat erittäin paljonkin, mutta ovat lähinnä kevyttä viihdettä ja vastapainoa liigan seuraamisen ainaiselle stressille.

Oman seurajoukkueen matsit herättävät huomattavasti enemmän tunteita. Maajoukkueen peleistä voi nautiskella. Suomen tappiot eivät juurikaan vituta ja voitot ovat kivoja.

Tässä suhteessa tämä turnaus ei eroa mitenkään siitä, että NHL-pelaajat olisivat mukana. Ehkäpä heidän mukana olo olisi tuonut hieman lisämaustetta seuraamiseen, mutta big picture ei olisi muuttunut mitenkään.
 

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä tästä olympiakiekosta on mielenkiinto pois, kun ei NHL-pelaajat ole mukana. Enemmän tästä on sellainen Karjala-turnaus fiilis, että ihan sama miten pelit menevät. Saatan katsoa pelejä, jos ne sopivat omaan aikatauluun.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Ei kiinnosta yhtään. Tuohan on tasoltaan heikoimpi kuin joka keväiset mm-kisat. Kyllä olympiakiekossa pitäisi olla parhaat pelaajat mukana ihan oikeasti, jotta tuo herättäisi edes jonkunlaista mielenkiintoa. Jää välistä pelien katsominen itselläni.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maamme laulu, Suomen lippu, värikkäät kannattajat, leijona sydän ja jääkiekko. Jos näistä asioista ei syty, (vaikka parhaat ei olekaan mukana), niin kannattaa pukea hame päälle ja katsoa televisiosta sisustusohjelmia sillä aikaa kun me muut katsomme ja kannustamme Suomea olympiajäillä.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Kyllä mua ainakin Suomen pelit jääkiekon arvoturnauksessa kiinnostaa ihan samalla tavalla, kuin aiemminkin. Tulee varmasti katsottua kaikki pelit.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Lähtökohtaisesti Suomi kiinnostaa Olympialaisissa aina. Oli laji mikä tahansa ja olivat osallistujat sitten pubitasoa tai huippuunsa viritettyjä ammattilaisa. En mä nyt seuraa ikinä hiihtoakaan missään olosuhteissa paitsi kerran neljässä vuodessa kun on olympialaiset.

NHL pelaajien ollessa mukana huippumaiden kiekkokohtaamiset ovat vieneet aina mielenkiinnon samaan aikaan käytävistä muista lajeista. Koska taso. Näissä kisoissa seuraan todennäköisesti mielummin yhdistettyä kuin Kanada - USA puolivälieräottelua. Siinä mielessä hyvä, ettei YLE edes saa näyttää kiekkoa. Jää enemmän ruutuaikaa muille lajeille.
 
Ihan saman verran kiinnostaa kuin NHL-pelaajien pelaamana. Olympialaisten arvostus on pelaajienkin kesken niin suurta, että jokainen tuolta mitalin mukaansa saava varmasti arvostaa sen korkealle saavutuksissaan. NHL-pelaajat olisivat halunneet mukaan mutta rahariidat sen estivät, olympiakiekkoa pelataan joka tapauksessa ja se on minusta hyvä asia. Varmasti tulee tiukkoja ja hyvätasoisia pelejä, joissa pelaajat antavat kaikkensa. Sellaisia pelejä minä haluan nähdä.

Kuitenkaan en valinnut työvuorojani Suomen pelien mukaan, kuten en olisi valinnut NHL-pelaajienkaan ollessa mukana. Katson mitä satun näkemään, paitsi mitalipeleihin varmaankin yritän järjestää mahdollisuuden olla tv:n ääressä jos sellaista ei muuten olisi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kiinnostaa ihan kivasti. Onpas hassu sanamuoto.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Olympialaiset ihan nurkilla ja havahduin tajuamaan että ensimmäistä kertaa ei oikeastaan kiinnosta yhtään miten tuolla menee. Olympialaiset edustavat mulle sitä absoluuttista parhaat vs parhaat- tasoa ja tää ei nyt ole sitä lähelläkään. Jotenkin melkein vituttaa jos Suomi nyt tämän voittaisi koska olisi "väärin voitettu" tai "lisää oma vähättelevä komentti". Ei vaan nappaa yhtään. Vituttaa Bettman ja änäripäättäjät, vituttaa olympiakomitea, vituttaa se, että ei oikeastaan juuri kiinnosta koska tullaan pelaamaan aivan täysillä, ainutkertainen mahdollisuus kaikille pelaajille joten varmasti pistetään miestä likoon. Viihdearvoltaan voi olla vaikka kuin hyvää lätkää. Mutta en vaan saa itseäni syttymään.
Eikä se ole mitään pois keneltäkään joka oikeasti nauttii näistä kisoista. Toivoisin itsekin voivani syttyä tähän hommaan. Ehkä se johtuu siitä ettei mulla juurikaan ole kansallistunnetta noin muuten ollenkaan, joten ei riitä pelkästään se että siellä pelaa jengi suomen paita päällä. Tietty jos nyt voitetaan tää niin torilla tavataan, mutta lähinnä olen siellä kuokkimassa ja juomassa sun juomat.
 
Olympialaiset ihan nurkilla ja havahduin tajuamaan että ensimmäistä kertaa ei oikeastaan kiinnosta yhtään miten tuolla menee. Olympialaiset edustavat mulle sitä absoluuttista parhaat vs parhaat- tasoa ja tää ei nyt ole sitä lähelläkään. Jotenkin melkein vituttaa jos Suomi nyt tämän voittaisi koska olisi "väärin voitettu" tai "lisää oma vähättelevä komentti". Ei vaan nappaa yhtään. Vituttaa Bettman ja änäripäättäjät, vituttaa olympiakomitea, vituttaa se, että ei oikeastaan juuri kiinnosta koska tullaan pelaamaan aivan täysillä, ainutkertainen mahdollisuus kaikille pelaajille joten varmasti pistetään miestä likoon. Viihdearvoltaan voi olla vaikka kuin hyvää lätkää. Mutta en vaan saa itseäni syttymään.
Eikä se ole mitään pois keneltäkään joka oikeasti nauttii näistä kisoista. Toivoisin itsekin voivani syttyä tähän hommaan. Ehkä se johtuu siitä ettei mulla juurikaan ole kansallistunnetta noin muuten ollenkaan, joten ei riitä pelkästään se että siellä pelaa jengi suomen paita päällä. Tietty jos nyt voitetaan tää niin torilla tavataan, mutta lähinnä olen siellä kuokkimassa ja juomassa sun juomat.



Tämä sama aivan vitusti. Skoda cuppiin olen jotenkin turtunut jo ja niitä pelejä tulee katsottua lähinnä lapsena opitun tavan vuoksi. Olympiaiset ovat olleet valonpilkahdus kv.kiekon kentällä aina, mutta nyt sekin on viety pois. World Cup voisi pelastaa, mikäli siitä joskus viitsitään rakentaa urheilullisesti hyvä paketti. Vituttaa jo yleensäkin se, että maajoukkueturnauksia on joskus edes keksitty alkaa pelaamaan ilman kunkin maan parhaita pelaajia.
 

Knap

Jäsen
Olympialaiset ihan nurkilla ja havahduin tajuamaan että ensimmäistä kertaa ei oikeastaan kiinnosta yhtään miten tuolla menee. Olympialaiset edustavat mulle sitä absoluuttista parhaat vs parhaat- tasoa ja tää ei nyt ole sitä lähelläkään. Jotenkin melkein vituttaa jos Suomi nyt tämän voittaisi koska olisi "väärin voitettu" tai "lisää oma vähättelevä komentti". Ei vaan nappaa yhtään. Vituttaa Bettman ja änäripäättäjät, vituttaa olympiakomitea, vituttaa se, että ei oikeastaan juuri kiinnosta koska tullaan pelaamaan aivan täysillä, ainutkertainen mahdollisuus kaikille pelaajille joten varmasti pistetään miestä likoon. Viihdearvoltaan voi olla vaikka kuin hyvää lätkää. Mutta en vaan saa itseäni syttymään.
Eikä se ole mitään pois keneltäkään joka oikeasti nauttii näistä kisoista. Toivoisin itsekin voivani syttyä tähän hommaan. Ehkä se johtuu siitä ettei mulla juurikaan ole kansallistunnetta noin muuten ollenkaan, joten ei riitä pelkästään se että siellä pelaa jengi suomen paita päällä. Tietty jos nyt voitetaan tää niin torilla tavataan, mutta lähinnä olen siellä kuokkimassa ja juomassa sun juomat.
Osittain voi kyllä kompata. Katson jokaisen pelin todennäköisesti, ja ainakin näennäisesti olen kiinostunut. Mutta olympialaiset on tapahtuma, missä joka lajissa on yleensä ne parhaat, curlingissa, taitoluistelussa, hiihdossa ja kumparelaskussa, niin hieman vituttaa että ei ole jääkiekossa. Pekingissä 2022 on kahdeksan vuotta kulunut siitä, kun viimeksi ollaan nähty oikea arvokisa turnaus. Helvetti, kahdeksan vuotta mun elämästä, josta aika suuriosa on pyhitetty jääkiekolle, on mennyt ns. ohitse. Mutta olen kyllä iloinen joka voitosta, ja toivon Suomelle mestaruutta, lupaan myös kirjoittaa jatkoajan otteluseuranta ketjuun "mestaruus jee" tms, jos voittavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös