Kiinnostaako KHL-Jokerit?

  • 25 524
  • 111

Kiinnostaako KHL-Jokerit?

  • Kyllä (olen jokerifani)

    Ääniä: 89 20,0%
  • Kyllä (en ole jokerifani)

    Ääniä: 129 29,0%
  • Ei (olen jokerifani)

    Ääniä: 12 2,7%
  • Ei (en ole jokerifani)

    Ääniä: 215 48,3%

  • Äänestäjiä
    445

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kiinnostaa just sen verran kuin koko KHL muutenkin, eli ei pätkän vertaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen jotensakin yllättynyt ihmisten negatiivisuudesta tämän asian suhteen. Se kai liittyy Venäjään. Jos Jokerit liittyisi NHL:ään, en usko että reaktio olisi näin negatiivinen. KHL on kuitenkin vähän paremman tason liiga kuin SM-liiga ja kiva saada lisää kansainvälisyyttä tähän heikentyvään Suomen kiekkokuppikuntaan. Jokerit ei tosiaankaan ole suosikkijoukkueeni, mutten koe mitenkään hankalaksi kannattaa sitä menestykseen venäläisiä ja muiden maiden seuroja vastaan. Toisaalta voi sille naureskellakin, jos huonosti menee ja koko siirto on katastrofi. :D

Jos Jokerit liittyisi NHL:ään, olisin varannut jo kausikortin. KHL on "hiukan" eri asia.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KHL:n pelityyli ei miellytä. Taitoa ja vauhtiahan siellä varmasti on, mutta homma näyttää hiihtelyltä. Jääkiekossa itselle on tärkeää intensiteetti, todennäköisesti KHL:n jättikaukalot tappaa tämän osion pelistä aika tehokkaasti.

Eli KHL ei kiinnosta niin paljoa, että pelejä jaksaisi katsoa muuten kuin joitain satunnaisia. Jokereiden pärjääminen KHL:ssä kylläkin kiinnostaa. Mielenkiintoista nähdä miten naapuriseura pärjää, mutta ei tule varmaan kovin paljoa katsottua.
 

Magni

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, NHL
KHL:n pelityyli ei miellytä. Taitoa ja vauhtiahan siellä varmasti on, mutta homma näyttää hiihtelyltä. Jääkiekossa itselle on tärkeää intensiteetti, todennäköisesti KHL:n jättikaukalot tappaa tämän osion pelistä aika tehokkaasti.
Vauhtia on enemmän kuin SM-liigassa ja Kari Jalosen haastattelu viime talven Veikkaajassa kertoo myös tuosta tarkemmin. Lisäksi KHL:ssä on pienempiä kaukaloita kuin SM-liigassa. Medvescakilla ja Vladivostokilla on NHL-kaukalo. Tuo se vasta sarjasta mielenkiintoisen tekeekin, kun muutama jengi pelaa NHL-kaukalossa ja osa sitten isommissa. Toisaalta en haluaisi, että mentäisiin NHL-kokoisiin kaukaloihin täysin, sillä se taas tappaa taitoa ja tekee puolustajien työstä helpompaa. Ei vaadita pienessä kaukalossa niin hyvää liikettä pakilta kuin isossa.

Kyllähän suurimmalla osalla tuo KHL:n seuraamisen ongelma on se, että sitä pelataan erittäin rakkaassa itänaapurissamme. Toinen on se, että valtaosa porukasta ei tunnu tuntevan pelaajia ollenkaan. Vaikea itekkään olisi jostain SM-liigan peleistä innostua, jos sarjassa ei pelaisi Kärppiä ja vastustajien pelaajat olisivat täysin outoja. KHL:ssä ei myöskään ole enää juurikaan outoja pelaajia muuta kuin jotkut tuoreet hankinnat.

Vedonlyöjänä jääkiekkoa pitää seurata erittäin tarkasti, joten senkin puolesta KHL on erittäin tuttu sarja tätä nykyä. Jokerien tuleminen sarjaan on erittäin tervetullutta ja vihdoin Suomesta on joukkue Euroopan ykkössarjassa. Nyt KHL-pelejä näkee paikan päällä Suomen rajojen sisäpuolellakin, joten mikäs sen hienompaa.

Niin ja tuosta pelityylistä, niin KHL:ssä on kitketty erittäin hyvin kahvaaminen pois, eikä puhtaista taklauksista kaverit lennä yhtä herkästi jäähyaitioon kuin SM-liigassa. SM-liigassa jopa lähdettiin kentältä pihalle puhtaiden pommien jälkeen.

Niin ja ettei KHL:stä kuitenkaan mikään liian ruusuinen kuva jäisi, niin paljon on matkaa vielä NHL:n tasolle (toki etumatkaakin annettu sellainen 100 vuotta), mutta kehitys on ollut viidessä vuodessa erinomaista sarjan suhteen. Ei se kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että KHL:n pelit ovat tätä nykyä erittäin viihdyttäviä, joissa on taitoa, vauhtia ja fyysisyyttä.

Edit: Jokerikannattajista 34 kiinnostaa KHL-Jokerit ja kuutta ei, joten kyllä näköjään jokereitten leirissäkin tuo siirto on otettu vastaan ihan positiivisesti, jos tästä äänestyksestä jotain johtopäätöstä vedellään.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Tietysti täällä on tätäkin porukkaa, mikä suu vaahdossa ja pili pystyssä spämmää joka ketjun täyteen KHL:n erinomaisuutta. Argumentteja toki tuntuu löytyvän aina jos nyt jonkinnäköistä aina alkaen kaupunkien infrastruktuureista.

Oma ja monen muun (väitän että helposti valtaosan) mielipide perustuu ihan puhtaasti näköhavainnointiin ja toistakymmentä KHL-matsia seuranneena voin sanoa, että pelin taso ei kyllä päätä huimaa. Viihdyttävyyttä ei noissa matseissa ole yhtään ja sama peli jonkun Elitserienin kanssa, kun viime talvena niitä koitti vahdata. Tämä on nyt tätä KHL-uskovaisuutta, mitä nämä nykypäivän desantit koittaa meille syöttää. Pian varmaan päästään muihinkin kommariaiheisiin, kun jatketaan. Njoo lopputulemana: kuraa se on eikä Venäjältä koskaan tänne muuta tulla saamaan, että sinänsä Hjallis pääsee retalejengeineen ihan oikeaan seuraan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei kiinnosta. Miksi kiinnostaisi? Ei minua kiinnosta edes SM-liiga nykyisellään. Eikä kiinnosta myöskään NHL muuten kuin teksti-tv:n tarjoamien tuloksien ja suomalaisten edesottamuksien muodossa.

KHL-Jokerien pelistä en mitään maksaisi paikan päällä pelattavana enkä mitään maksaisi myöskään minkään maksukanavan muodossa. Sitä kai tällä kyselyllä haettiin, joten vastaus on siis selkeästi ei.

KHL-peli voisi joskus olla hauska silti nähdä livenä. Sen suhteen tosin kallistuisin mieluummin vaikkapa Riga Dynamoon, sillä Latviaan ja Riikaan on Turusta lentokoneella tunnin lento. Helsinkiin matkustaa kauemmin, sillä bussi ja juna kestävät pari tuntia ja vaikka lentoaika Helsinkiin olisi parikymmentä minuuttia lyhyempi, niin lentokone päätyy Vantaalle. Sitä paitsi Dynamon pelireissun yhteyteen saisi samalla vaikka viikonloppuisen lomareissun Riikaan, joka on kaunis ja viihtyisä kaupunki. Helsinki on sitä vain rajoitetusti ja erityisolosuhteissa, ja ne erityisolosuhteet eivät päde Ilmalan hallin lähiseutuihin.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei ole aikaisemmin kiinnostanut KHL, tuskin liiemmin kiinnostaa jatkossakaan. Myöskään SM-Liiga ei ole kiinnostanut enää vuosiin. Sen sijaan Jokerit kiinnostaa ja tulee aina kiinnostamaan.

Viime kausi oli itselleni poikkeuksellinen. Katsoin vähintään osan jotakuinkin kaikista Jokereiden otteluista (UrhoTotal). Tämä kuitenkin osoitti sen, kuinka paljon itse liiga kiinnostaa. Kävi nimittäin sillein, että työsulun ajan seurasin alusta loppuun jokaisen Jokereiden ottelun vähintään televisiosta. Työsulun päättymisen jälkeen aloitin katsomaan lähes kaikki ottelut, katsominen jäi kuitenkin kesken kun totesin, että teen mielummin jotain muuta.

Eli kärjistetysti minua kiinnostaa hyvä kiekko ja Jokerit. KHL palvelee tätä tarkoitusta täydellisesti, ja en jaksaisi odottaa uuden aikakauden alkamista. Kanavapaketti löytynee ulkopaikkakuntalaiselta satavarmasti. Ihmis suhteiden ansiosta minulla lienee pääsy myös useisiin peleihin myös areenalle. Olen kuitenkin myös täysin valmis maksamaan siitä ilosta, joskin vielä opiskeluaikana kyttäilen enempi kutsuja katomoon.
 
Facebookin puolella KHL ei kiinnostanut Jokeri-faneja, mutta täällä tuntuu kiinnostavan oikein toden teolla. Jokereiden faneista peräti 85 prosenttia sanoo KHL-Jokereiden kiinnostavan. Tosin FB:n puolella se kysymys taisi olla aseteltu siten, että pidätkö joukkueesi siirtymisestä pois SM-liigasta ja KHL:ään. Eli eri asiasta kysymys.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Tosin FB:n puolella se kysymys taisi olla aseteltu siten, että pidätkö joukkueesi siirtymisestä pois SM-liigasta ja KHL:ään. Eli eri asiasta kysymys.

Niin, tästä tuli mieleen taas sellainen asia, että aika moni Jokeri-fani on toistaiseksi todistellut KHL-Jokerien "kiinnostavuutta" sillä, että asia on herättänyt tällä palstalla paljon keskustelua.

Itsekin myönnän olevani kiinnostunut itse asiasta, eli Jokerien siirtymisestä pois sm-liigasta. Keskustelen asiasta erittäin mielelläni, siihen liittyvistä ilmiöistä etc..

Mutta kiinnostaako minua Jokerien pelit ensi syksynä tai talvena siten, että jaksaisin heitä seurata? Ei taatusti. Etenkään, jos liigassa pelataan samanaikaisesti yksikin peli, jolla saattaa olla jotain merkitystä Ässien sen hetkisen runkosarjasijoituksen kannalta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
KHL liigana kyllä kiinnostaa mutta kiinnostaako KHL-Jokerit, se on sitten aivan toinen asia. Olettaisin kuitenkin, että ensimmäisellä kaudella tulen seuraamaan myös tarkemmin Jokereiden edesottamuksia KHL:ssä mutta en kuitenkan usko, että millään muotoa innostuisin kannattamaan joukkuetta tai kokisin sen joukkueena läheiseksi. Eihän se ole nytkään sellainen, kuten ei yksikään seura Suomessa, joten vaikea kuvitella, että liigan vaihdon myötä Jokerit muuttuisi seurana kiinnostavammaksi. Sen Jokereiden siirtyminen KHL:ään kuitenkin saa aikaan, että tulen varmasti vierailemaan Helsingissä pari kolme kertaa kauden aikana katsomassa KHL-kiekkoa.

En siis vastaa kysymykseen millään muotoa, koska yksikään vaihtoehto ei suoranaisesti sovi minulle koska Jokereista huolimatta KHL kiinnostaa minua.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Niin, tästä tuli mieleen taas sellainen asia, että aika moni Jokeri-fani on toistaiseksi todistellut KHL-Jokerien "kiinnostavuutta" sillä, että asia on herättänyt tällä palstalla paljon keskustelua.

Itsekin myönnän olevani kiinnostunut itse asiasta, eli Jokerien siirtymisestä pois sm-liigasta. Keskustelen asiasta erittäin mielelläni, siihen liittyvistä ilmiöistä etc..

Sama. KHL:n laajeneminen ilmiönä sekä se miten SM-liiga tässä muuttuu jos muuttuu. KHL ja Jokerit siellä ei kiinnosta. Veikkaan silti että massiivisen mediamyllytyksen ja markkinoinnin johdosta Jokerit tulee ensimmäisellä KHL-kaudellaan vetämään hallin täyteen hyvin usein. Varsinainen arki koittaa sitten toisella tai viimeistään kolmannella kaudella.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Veikkaan silti että massiivisen mediamyllytyksen ja markkinoinnin johdosta Jokerit tulee ensimmäisellä KHL-kaudellaan vetämään hallin täyteen hyvin usein. Varsinainen arki koittaa sitten toisella tai viimeistään kolmannella kaudella.

Itse veikkaan pykälän "rankempaa" kohtaloa: kauden alussa mainitsemasi mediahässäkkä tulee näkymään, mutta joulun tienoilla yleisömäärät ovat jo selkeässä laskussa.

Voin toki olla väärässäkin ja lasku tapahtuu vasta seuraavalle kaudelle. Aika paljon taitaa riippua siitä, pystyykö Jokerit kamppailemaan ainakin näennäisesti pääsystä poffeihin ja kuinka pitkään tämä taistelu jatkuu.

Mielenkiintoista myös nähdä, mitä Jokerien(kin) ylle varmasti siirtyvä KHL-sirkus valmentajaruletteineen jne saa aikaan.. lisääkö se mielenkiintoa vai mitä tapahtuu? En osaa oikein sanoa.

JA - kuten jo toisaalla on tullut mainittua - MIKÄLI jonkin sortin Euro-liiga saadaan jossain vaiheessa USKOTTAVASTI käyntiin, tullee tämä olemaan huono asia Rupla-Jokereiden kannalta. Omassa visiossani puhun "Euro-liigasta" sellaisena kokonaisuutena, jossa kansalliset liigat säilyvät ja rinnalla jonkin sortin "Mestareiden Liiga". En oikein osaa sanoa, kuinka todennäköistä tämän Mestareiden Liiga on, luulisi Jokerien siirtymisen nyt herättelevän päättäjiä Suomessa ja Ruotsissa. Ainakin Kale on jo jotain luvannut ja vannonut, mutta lupasihan hän Faselillekin jäähallin Tampereelle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totta kai kiinnostaa, suomalaisseurat kiinnostavat aina. Tuskin Helsinkiin ottelua lähden katsomaan, mutta jos kaupungissa muissa asioissa olisin, voisin käydä pelinkin katsomassa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Miten minusta tuntuu, että aika moni näistä "KHL-Jokerit ei kiinnosta, en ole Jokeri-fani" -vastaajista on kyllä tälläkin foorumilla ilkkumassa suureen ääneen siinä vaiheessa, jos ja kun Jokerien alku KHL:ssä on vähän ohdakkeinen. Siinä vaiheessa voinee todeta, että taisi se vähän sittenkin kiinnostaa.

Tulipalot, junaonnettomuudet, hirmumyrskyt ja Jokerien KHL-taival kiinnostavat varmasti ihmisiä jatkossakin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Itse veikkaan pykälän "rankempaa" kohtaloa: kauden alussa mainitsemasi mediahässäkkä tulee näkymään, mutta joulun tienoilla yleisömäärät ovat jo selkeässä laskussa.

Itse uskon että KHL-jokerit myy lähtökohtaisesti hyvin kausareita ja lippuja. Ainoastaan jos menestys on todellista tarpomista niin kiinnostaa lopahtaa parin vuoden aikana.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Jokerit pääsisi KHL-finaaleihin, niin kai siitä Helsingin työpaikoilla ja kouluissa Jokeri-fanit kuittailisivat "jullien" suuntaan aika voimakkaasti?

Mitä kuitattavaa muka on jos ei pelaa edes samassa sarjassa? Ihan sama kun vaikka Malmön tai Sportin kannattaja tulisi ulisemaan. Ei sillä olisi mitään merkitystä meidän näkökulmasta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsekin myönnän olevani kiinnostunut itse asiasta, eli Jokerien siirtymisestä pois sm-liigasta. Keskustelen asiasta erittäin mielelläni, siihen liittyvistä ilmiöistä etc..

Tämä kiinnostaa juu. Vaikutus SM-liigaan, Jokerien yleisömäärät tuolla KHL:ssä, Jokeri-fanien sijainti Jatkoajassa jossain muualla kuin SM-liigaosiossa, jääkiekon uutisointi mediassa: onko päivän Urheiluruudussa pääasia SM-liigakierros vai Jokerien peli jossain muussa liigassa... Hauska nähdä tämä kaikki vähän niin kuin sivustaseuraajana. Mitä itse ottelutapahtumiin tulee, niin jatkossakin katselen ainoastaan sen sarjan pelejä, missä Ässät on mukana ja keväällä MM-lätkää.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mietitään asiaa vähän päin vastoin: HIFK siirtyy pelaamaan KHL-kiekkoa ja Jokerit jää SM-Liigaan. Kiinnostaisivatko HIFK:n otteet KHL:ssä Jokerien kannattajia? Ainakin omalta osaltani voin sanoa, että paikallisvastustajan otteet kiinnostavat aina. Mutta voisiko tällaista liigasta toiseen siirtymistä tapahtua HIFK:ssa? En usko, että sellaista tapahtuu elinaikanani (voin kuolla tänäänkin). HIFK:ssa asiat tapahtuvat aina 3-30 vuotta sen jälkeen, kun ne ovat jo tapahtuneet Jokereissa.

Mutta vastapainona taas, uskotko, että nykyinen Jokerien jääkiekkojoukkue on olemassa vielä 10 vuoden päästä ja toimii samalla nimellä? En usko. Hjallis gamblaa Jokereilla liikaa. Jokerit on kuitenkin ainakin minulle liian iso asia bisnesmiehen leikkikaluksi. Tuntuu, että tässä käy ohraisesti. Tervetuloa Helsingin Dynamo vuodesta 2016 lähtien.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä kiinnostaa juu. Vaikutus SM-liigaan, Jokerien yleisömäärät tuolla KHL:ssä, Jokeri-fanien sijainti Jatkoajassa jossain muualla kuin SM-liigaosiossa, jääkiekon uutisointi mediassa: onko päivän Urheiluruudussa pääasia SM-liigakierros vai Jokerien peli jossain muussa liigassa... Hauska nähdä tämä kaikki vähän niin kuin sivustaseuraajana. Mitä itse ottelutapahtumiin tulee, niin jatkossakin katselen ainoastaan sen sarjan pelejä, missä Ässät on mukana ja keväällä MM-lätkää.

Tuossahan on hyvä lista, noita kaikkia asioita nimenomaan seurataan. Yhtä ainutta kokonaista peliä en silti tule katsomaaan.
 

Foxtrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimet sarjat
Jääkiekko kiinnostaa aina

KHL tulee nyt Jokereiden myötä paremmin seurantaan, jo tulevalla kaudella, vaikka Jokerit ei vielä pelaakaan sarjaa. Ei sarjalla niin väliä, pelin seuraaminen kiinnostaa aina, Nhl, Khl, Dhl ja mitä niitä onkaan, mestis ja suomisarja, junnusarjoista puhumattakaan. Lätkä on lätkää..
Fanittaminen onkin sitten toinen juttu.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös