KHL: Tehtävä idässä – Jokereita seuraava TV-sarja

  • 41 900
  • 89

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Niin kyllähän sen voi Yle Areenastakin katsoa, ettei haittaa jos unohtaa boksille laittaa nauhoituksen.
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Hyvää settiä taas! Vaikkakin ekat kaks jaksoo olivat mielestäni ehkä inan verran parempia. Tuntui siltä että tässä oli vähemmän pelaajien itse kuvaamaa matskua, johtuiko sitten siitä, tai siitä että pihapeli-episodi oli tuttu jo jokerit.comista. Mutta joka tapauksessa mielenkiintosta matskua! Ja niin, pääsyy miks halusin kirjoittaa tähän ketjuun, eli: herran jestas sillä muutaman viimeisen minuutin aikana vilahtaneella Dynamon lipunheiluttaja-tanssitytöllä oli mieletön takamus...
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Minkähän takia Omark, Karsson ja Harju ei yksinään esiintyessään tai kysymyksiin vastatessaan käytä omaa äidinkieltään? Hyvää enkkua tosin puhuvat, mutta saisivat ruotsia puhutessaan sanoa just miltä tuntuu, miettimättä sijamuotoja. Luulis jonkun tulkin vielä löytyvän YLE:ltä teksittämään, vaikka leikkuri on jo sielläkin käynyt.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Pakko myöntää, että en enää odota näitä jaksoja yhtä innokkaasti kuin aikaisemmin. Nytkin jakson viimeinen matsi oli peli Dynamo Moskovaa vastaan, joka pelattiin 2.11 ja jakso julkaistiin 23.11. Meneekö tosiaan noin kauan aikaa editoida jaksosta esityskelpoinen? Ei tuolla vedetä millään HBO 24/7-budjetilla, mutta kuitenkin. Seuraavassa jaksossa puolet ajasta menee varmaankin SKA-kotimatsin käsittelyyn ja lopussa näytetään sitten vieraspelejä, jos ehditään.

Pelaajien omaa videotuotantoa olisi myös kiva nähdä enemmän, avausjaksossa sitä oli vielä kivasti esillä Moseksen, Savinaisen yms. muodossa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Onhan tuo tosiaan vähän perseestä, että kestää noin kauan tehdä nuo jaksot. Yksi jakso kuukauteen muutenkin on aivan liian vähän, lisäksi jaksojen pituus on aivan naurettava. Hyvä kun ehtii sohvalle istua niin jo se loppuu ja taas joutuu odottamaan kuukauden.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ja jos ensi kaudella tätä tehdään taas, niin toivottavasti sopivat Viasatin kanssa, että pelikuvaa saa myös käyttää. Toisi heti paljon lisää näihin jaksoihin.
 
Ja jos ensi kaudella tätä tehdään taas, niin toivottavasti sopivat Viasatin kanssa, että pelikuvaa saa myös käyttää. Toisi heti paljon lisää näihin jaksoihin.
Kuten mitä?

Onhan tuo tosiaan vähän perseestä, että kestää noin kauan tehdä nuo jaksot. Yksi jakso kuukauteen muutenkin on aivan liian vähän, lisäksi jaksojen pituus on aivan naurettava. Hyvä kun ehtii sohvalle istua niin jo se loppuu ja taas joutuu odottamaan kuukauden.
Miksi yksi jakso kuukaudessa on aivan liian vähän? Mihin vertaat? Johonkin salkkareihin?

En näe itse mitään lisäarvoa jonkun pelikuvan lisäämisellä, kun ohjelman tarkoituksena on kuvata joukkueen arkea ja elämää kulissien takana. Ohjelmatuotanto on aikamoista työtä, suosittelen jokaiselle ottamaan itse asioista selvää, ja kokeilemaan vaikka moviemakerilla kuinka kauan kestää tehdä omat dokumenttipätkät ja niiden hiominen julkaisun kestävään kuntoon.

Olen itse hyvin tyytyväinen KHL:tehtävä idässä -sarjan tähän astisiin jaksoihin. Yhdyn muutamiin kehitysideoihin, että jatkossa pelaajien itsensä kuvaamia video-osuuksia voi olla ensimmäisten jaksojen tyylisesti enemmän suhteessa muuhun. Toisaalta viimeisimmässä jaksossa oli keskitytty ja rakennettu draamankaarta juuri joukkueen huollon suhteen hyvin syvästi, tosin se ei juurikaan lopulta päättynyt mihinkään toteavaan, kuten olisi voinut tarinallisesti odottaa. Oli miten oli, laatu ja esitystahti kestää vertailun maailmanlaajuisesti.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parempi tämäkin toki kuin ei mitään, joten liikaa en valita.
Juurikin näin. Mielellään näitä useamminkin katsoisi ja lyhyemmällä viiveellä, mutta onhan se aivan huikeata, että tätä sarjaa ylipäänsä tehdään. Ei pidä alkaa liian vaativaksi. Ehkä joskus tulevaisuudessa isommalla budjetilla ja henkilöstöllä tästä voisi tulla viikoittainen sarja.
 
En näe itse mitään lisäarvoa jonkun pelikuvan lisäämisellä, kun ohjelman tarkoituksena on kuvata joukkueen arkea ja elämää kulissien takana..

Pelikuvat ovat tarinan ratkaisuhetkiä ja "juonen" selkäranka. Kirjankin lukeminen voi olla vähän haastavaa, jos skippaa joka neljännen sivun. Pelit kuuluvat olennaisena osana pelaajien arkeen. Nimenomaan peleistä saisi rakennettua vähän tarinallisemman kokonaisuuden. Siviilissä pelaajat ovat sellaisia mörököllejä, mutta peleissä annetaan tunteidenkin näkyä. Nyt tuotannossa on valittu tai jouduttu valitsemaan vähän kevyempi formaatti.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Kuten mitä?


Miksi yksi jakso kuukaudessa on aivan liian vähän? Mihin vertaat? Johonkin salkkareihin?

En näe itse mitään lisäarvoa jonkun pelikuvan lisäämisellä, kun ohjelman tarkoituksena on kuvata joukkueen arkea ja elämää kulissien takana. Ohjelmatuotanto on aikamoista työtä, suosittelen jokaiselle ottamaan itse asioista selvää, ja kokeilemaan vaikka moviemakerilla kuinka kauan kestää tehdä omat dokumenttipätkät ja niiden hiominen julkaisun kestävään kuntoon.

Olen itse hyvin tyytyväinen KHL:tehtävä idässä -sarjan tähän astisiin jaksoihin. Yhdyn muutamiin kehitysideoihin, että jatkossa pelaajien itsensä kuvaamia video-osuuksia voi olla ensimmäisten jaksojen tyylisesti enemmän suhteessa muuhun. Toisaalta viimeisimmässä jaksossa oli keskitytty ja rakennettu draamankaarta juuri joukkueen huollon suhteen hyvin syvästi, tosin se ei juurikaan lopulta päättynyt mihinkään toteavaan, kuten olisi voinut tarinallisesti odottaa. Oli miten oli, laatu ja esitystahti kestää vertailun maailmanlaajuisesti.

Jos se pelikuva tarkottaisi mikitettyjä pelaajia ja tuomareita niin kyllähän se tuo lisää tuohon ohjelmaan. Tässä kun on tota Penguinsin vastaavaa ohjelmaa tullut katottua niin tuohan se paljon viihdearvoa kun kuulee millä tavalla joukkue kommunikoi keskenään ja mitä huudellaa vastustajille jne.

Jakso/kk on hyvä ja toimiva systeemi myö omasta mielestä ja eikös se ole ollut tapana näissä urheilu dokkareissa jotka keskittyvät tiettyyn tai tiettyihin joukkueisiin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun sarjaan liittyvä pikkuvideo kyseessä on. Pari päivää sitten tuli pikku pätkä jossa jengin puolelta vastailtiin joihinkin kysymyksiin. Paljon kun on ollut puhetta Koukalin englannista, niin tuossahan sitä kuullaan vähän enemmänkin. Ihan hauska lyhyt video.

Linkki vie vimeo-videopalveluun Tehtävä Idässä-sarjan lyhyeen nettipätkään.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku sitä kyseli instagramissa niin laitetaan nyt tännekkin eli seuraava jakso Esitetään: Sunnuntaina 11.1.2015 klo 17.00 Yle TV2
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös