Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 306 100
  • 66 728

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Työskentelin tänään parin somalimiehen kanssa ja meillä oli niin hauskaa. Työnnettiin hangessa soppatykkiä. Toisen piti tosin lähteä kesken kotiin kun kotona odotti seitsemän lasta ja kaksi vaimoa. Jäin sitten siihen työteliäämmän kanssa vielä tekemään duunit loppuun ja heittämämään läppändeerusta. Ihan vitun erikoinen päivä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loskakasassa seisoskelin kolmen kaljan ajan. Keskustaan lähden bostailee. Sukat on kyllä märkinä, mutta ei kait tässä sokerista olla tehty.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli tänään juteltua parista ikävänlaisesta muistosta.

Äiti-vainaani vaali monien vuosien ajan jo kansakoulustaan saamaansa pääsiäismunaa. Siihen ei lapset saanut koskea. Sen pääsiäismunan arvo oli äidilleni iso ja eihän se sitä koskaan ollut ottanutkaan pois kääröistään. En muista minkä takia äitini oli sen munan aikoinaan saanut kansakoulusta, mutta se oli monia vuosia vanha ja koskematon.

No minähän tietenkin junnuna menin repimään sen munan pois kääröistään ja rikkomaan suklaankin ja katsomaan minkä yllätyksen se sisälsi. Ja siitä seurasi kovat huudot. Eihän sitä munaa enää ikänsä takia syödä voinut, mutta kyllähän tuollaiset lapsia toki kiinnostaa. Vielä kun siihen oli varta vasten kielletty koskemasta.

No, äitini oli pitkään vihainen minulle asiasta. Ja en tiedä antoiko äiti minulle koskaan tätä asiaa anteeksi ja nyt se on tietenkin myöhäistä tietää, kun äitini on menehtynyt. Vielä välillä tuo asia minua painaa. Jäikö se ainoaksi asiaksi jota äiti ei minulle koskaan antanut anteeksi? Ja eihän sekään olisi auttanut jos toisen munan olisi tilalle ostanut, kun nimenomaan tuon munan tunnearvo oli iso ja munalla oli ainakin olevinaan arvoa jo ikänsäkin takia.

No toinen muisto on se, kun veljelläni oli aina nimipäivät marraskuun lopussa ja ostin sille usein nimpparilahjaksi Veikkauksen joulukalenterin. No, kävi kerran niin että yhdestä kalenterista veljeni sattui voittamaan jouluaattona 500 euroa!

Minä tietenkin katkerana katselin vierestä kun veljeni raaputti voittonsa esille ja aloin vaatimaan itselleni hiukan osinkoa voitosta. Minähän sen arvan olin ostanutkin. No, kinasteluksihan se meni.

Näin jälkikäteen kun veljeni on jo menehtynyt niin tuollainenkin tuntuu vähäpätöiseltä. Tapella nyt jostain kuitenkin suht pienestä rahasummasta. Nyt tuotakin kinastelua vielä kaiken kukkuraksi jouluaattona voisi pyytää anteeksi ja antaa vaikka veljen pitää koko rahasumman jos vain saisi veljen pidettyä täällä elävien kirjoissa.

Sain ainakin opetuksen siitä ettei arpoja kannata oikein ostella toisille lahjaksi.

Sellaista muistelua tähän väliin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kävin tänään katsomassa ja mittailemassa uutta kämppää. Keväällä pääsee muuttamaan aivan uuteen asuntoon mukavalle paikalle ja hienoilla järvinäkymillä.
Saatan jopa muuttua rantojen mieheksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
13.12.2007 - päivälleen 10 vuotta sitten sain kirjoitusoikeudet Jatkoaikaan. Ensimmäisen viestini taisin tosin kirjoittaa vasta huhtikuussa 2008.

Onhan sitä nykyäänkin monenlaisia sattumuksia ja tapahtumia, mutta ei niistä niin jaksa kertoa.

@FASlapsi saa onnitteluni sinne vankityrmään! Hänellä kun myös on tänään palstalla kymmenvuotispäivät. Taitaa vielä pari päivää lusia, se näin Lucia-päivänä mainittakoon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä tietenkin katkerana katselin vierestä kun veljeni raaputti voittonsa esille ja aloin vaatimaan itselleni hiukan osinkoa voitosta. Minähän sen arvan olin ostanutkin. No, kinasteluksihan se meni.

En kyllä keksi mistä tuossa on kinasteltu. Eihän sinulle tietenkään kuulunut mitään osinkoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En kyllä keksi mistä tuossa on kinasteltu. Eihän sinulle tietenkään kuulunut mitään osinkoa.

Näin jälkikäteen ajateltuna tuo on alkanut hieman harmittamaankin. Kun olisi silloin osannut olla hiljaa ja antanut veljen vaan pitää rahansa. Kuitenkin suht pieni summa, etenkin kun ajattelee mitä tuon jälkeenkin on tapahtunut. Veli on sittemmin menehtynyt ja silleen.

Silloin aikoinaanhan se hiukan sapetti katsella vierestä kun veli raavuttaa kuitenkin minun ostamallani arvalla viisisataa euroa ja mun omassa arvassa oli korkeintaan joku viiden euron voitto. Paremmalla tuurilla olisin voinut jakaa arvat paremminkin omalta kannaltani, jättänyt itselleni voittoarvan ja antanut lahjaksi viiden euron arvan.

No tuolloin aikoinaan en osannut olla hiljaa vaan aloin "itkemään" ja lopulta sainkin muistaakseni 150- 200 euroa voitosta. No itku tuotti tulosta, mutta eihän minulle olisi kai mitään olisi kuulunut.

No, episodi opetti minulle sen että jos ei osaa olla iloinen toisen puolesta niin kannattaa jättää arvat ostamatta lahjaksi. Niissä kun on aina sekin mahdollisuus että arvasta tupsahtaa isokin voitto. Sittemmin en olekaan kenellekään ostellut arpoja lahjaksi, en edes aikuisempana.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Viisas autisti varautuu tähän ja pitää päiväkirjaa kaikista kontakteistaan naisien kanssa, koska jos tulee tilanne jossa ollaan sana sanaa vastaan ja naikkonen kaivaa esiin päiväkirjan niin autisti tyylikkäästi tekee SQL haun omasta tietokannastaan where contact person = "Sirpa". Kun on metadatat kunnossa niin siinä ei paljoa ruutuvihkoon kirjoitetut raapustelut enää paljoa paina.
Ei kyllä tuolla queryllä tulis kyllä mitään tulosta, pakko oli tulla tämä asia sinulle tänne toteamaan, vaikka tiedät sen itsekkin. No saisi sillä errorin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
13.12.2007 - päivälleen 10 vuotta sitten sain kirjoitusoikeudet Jatkoaikaan. Ensimmäisen viestini taisin tosin kirjoittaa vasta huhtikuussa 2008.
Onnittelut, tuonne "siitä on tänään tasan..." -ketjuun jo päivällä kirjoitinkin mutta menköön myös mainintana ja vastauksena tänne, että oman jäsenyyteni Jatkoajan palstalle sain tasan 15 vuotta sitten 13.12.2002.

Aika vähän tänään ehti merkkipäivää juhlistaa, mutta ehkä parikymppisiä sitten.
 

sinikettu

Jäsen
Naisasiaketjussa tulee aina välillä kelailtua, että mitenköhän jotkut sinne kirjoittelevat ihmiset ovat voineet saaneet naista. Koskaan.

Minä toki mukaanlukien.

Kaipa ne naiset sitten säälistä antavat aina välillä. Jos tarpeeksi lompakkoa raottelee, kehuu ja hymyilee.

Ihanaa on elämä, kun aina välillä noita asioita saa tehdä, ja naisen lämpöä kokea.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Naisasiaketjussa tulee aina välillä kelailtua, että mitenköhän jotkut sinne kirjoittelevat ihmiset ovat voineet saaneet naista. Koskaan.

Osalla se on vähässä ollutkin, epäilen. Tietyistä sananvalinnoista olen päätellyt, että mielikuvitusta on muutamilla pelissä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huhtiksen kanssa pappi ei kyllä hekottele. Hiljaista ja haudanvakavaa on kuin kirkossa konsanaan.
Sami Kuusela sanoi mielestäni hienosti radiossa Heikelän ohjelmassa, että hän on niin paljon eri mieltä Huhtasaaren kanssa kaikista asioista, että siinä on jo jotain vaarallista ja seksikästä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Sattui silmääni Suomalaisen Kirjakaupan mainos jossa komeili mm. Mika Saukkosen suurteos "Juti". Kuvan alapuolella luki jotenkin että Timo Jutilan matka Tesomasta maailmanmestariksi tjsp. Sää voit olla kotosin Ikurista, Tohlopista, Kaarilasta, Lamminpäästä tai Raholasta mutta sää et voi olla kotosin Tesomasta vaan Tesomalta. Kardinaalivirhe, katastrofi, emämunaus.
 
Sattui silmääni Suomalaisen Kirjakaupan mainos jossa komeili mm. Mika Saukkosen suurteos "Juti". Kuvan alapuolella luki jotenkin että Timo Jutilan matka Tesomasta maailmanmestariksi tjsp. Sää voit olla kotosin Ikurista, Tohlopista, Kaarilasta, Lamminpäästä tai Raholasta mutta sää et voi olla kotosin Tesomasta vaan Tesomalta. Kardinaalivirhe, katastrofi, emämunaus.

Suomalaiseen Kirjakauppaan pitäisi ehdottomasti lähettää tiukkaa palautetta tuosta. @Kirjoittelija voisi olla sopiva henkilö tähän.

Tätä asiaahan opetettiin taannoin änäriosion Laine-ketjussakin jollekin hesalaiselle. On kai se kuitenkin parempi olla kotoisin Tesomasta kuin Mouhijärvestä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tätä asiaahan opetettiin taannoin änäriosion Laine-ketjussakin jollekin hesalaiselle. On kai se kuitenkin parempi olla kotoisin Tesomasta kuin Mouhijärvestä.

Taisi olla @Turha Kaukalo jota ystävällisesti opastin, taisi oppia. Hei Turhis, asuksää Kalliolla vai Kalliossa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös