Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 725
  • 66 797

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jätkät hei. Ryypätkääpä viikko ja kuunnelkaa Suojelusenkeli. Kuka muka pystyy olemaan itkemättä? Näyttäkää sen jätkän kuva mulle. Siis eihän normaalisti miehet silleen tunteile, rakastu tai sure, mutta onneksi tää aine on keksitty. Ja suurin itku ja suruhan on paljon positiivisempi juttu kuin suurin ilo. Helevetin mahtavaa. Krapulan jälkeen sulla on aina ikävä sitä krapulaa.

Kokeile itkeä ja kuunnella Suojelusenkeliä viikko ja yritä sen jälkeen olla ryyppäämättä. Ei onnistu.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Mitä pitää tehdä? En ole nukkunut kahteen yöhön, jos tämä lasketaan. Tuntuu että tulisin hulluksi, aivot kiehuvat eivätkä suostu rauhoittumaan. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän stressaan sitä. Tuskanhiki päällä koko ajan, ja paniikki. Aamulla töihin.

Itsellä oli nukkuminen erittäin vaikeaa pari kuukautta, yöunien ollessa tuona aikana 2-5h, mutta yleensä pe-la yön sain nukuttua hyvin. Firmassa työnkuva muuttui ja olen joutunut opettelemaan oikeastaan kaiken itsenäisesti ns. kantapään kautta, varmasti apuakin olisi saanut, jos olisi pyytänyt, mutta kun luonne on mikä on niin tehdään vaikeamman kautta. Yö mennyt normaalisti siten, että klo 23 nukkumaan ja klo 1-4 herääminen ja sen jälkeen päässä pyörii kaikenlaista, joka esti nukkumisen täysin. Päivät ollut sellaista usvassa kulkemista ja tuntunut, että ennen asiat jotka ovat olleet itselle yksinkertaisia ovat muuttuneet myös vaikeiksi. No nyt sain suurimman murheeni pois mielestä viime viikolla ja sen jälkeen olen pystynyt nukkumaan ihan hyvin ja tuntuu, että elämä alkaa taas tasapainottumaan siltä osin. Melatoniinia tuli loppuaikana hankittua, mutta en sitä ole vielä käyttänyt...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Olen aina epäillyt että viittomakieli on kusetusta. Miten muka viitotaan "Tsadin varapääministeri Ogbollo N'Kongan suosikkijuoma on kanadalainen maustettu viski Fireball. NHL:ssä hänen suosikkijoukkueensa on Vegas ja suosikkipelaajansa Dustin Byfuglien. Naisista hän pitää latexiin pukeutuneina."

"Minä olen pallo". Toki sen voi viittoa.
 
Viimeksi muokattu:

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Itsellä oli nukkuminen erittäin vaikeaa pari kuukautta, yöunien ollessa tuona aikana 2-5h, mutta yleensä pe-la yön sain nukuttua hyvin. Firmassa työnkuva muuttui ja olen joutunut opettelemaan oikeastaan kaiken itsenäisesti ns. kantapään kautta, varmasti apuakin olisi saanut, jos olisi pyytänyt, mutta kun luonne on mikä on niin tehdään vaikeamman kautta. Yö mennyt normaalisti siten, että klo 23 nukkumaan ja klo 1-4 herääminen ja sen jälkeen päässä pyörii kaikenlaista, joka esti nukkumisen täysin. Päivät ollut sellaista usvassa kulkemista ja tuntunut, että ennen asiat jotka ovat olleet itselle yksinkertaisia ovat muuttuneet myös vaikeiksi. No nyt sain suurimman murheeni pois mielestä viime viikolla ja sen jälkeen olen pystynyt nukkumaan ihan hyvin ja tuntuu, että elämä alkaa taas tasapainottumaan siltä osin. Melatoniinia tuli loppuaikana hankittua, mutta en sitä ole vielä käyttänyt...
Kuulostaa jokseenkin tutulta, tuo työstressi. Minullakin on vastuu kasvanut viimeaikoina, ja lisäksi on täytynyt opetella uudenlaisia hommia. Ensimmäistä kertaa elämässäni ovat työt ilmestyneet mieleen kotonakin. Väsymys on kasvanut kovasti syksyn mittaan, mutta viime viikonloppu oli jotain uutta.

No, kohta uusi yritys. Jännittää jo valmiiksi, voiko kolmas yö putkeen mennä samaan tapaan. Koitan tupla-annosta melatoniinia. En ole aiemmin sitä tehnyt, koska tahtoisin osata nukkua ilmankin. Yleensä arkisin otan yhden melatoniinin illassa, ja viikonloput ilman.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Kuulostaa jokseenkin tutulta, tuo työstressi. Minullakin on vastuu kasvanut viimeaikoina, ja lisäksi on täytynyt opetella uudenlaisia hommia. Ensimmäistä kertaa elämässäni ovat työt ilmestyneet mieleen kotonakin. Väsymys on kasvanut kovasti syksyn mittaan, mutta viime viikonloppu oli jotain uutta.

Kaikki aina sanoo, ettei töistä saa ottaa stressiä, mutta en ymmärrä miten se on mahdollista? Yrittänyt miettiä ratkaisua tuohon, mutta ei vaan tajua...

Yritys laajensi toimintaansa uudelle paikkakunnalle ja mut siirrettiin ns. "vetäjäksi" ja pitäisi saada homma pyörimään. Tarttis luoda kontakteja, laskea urakoita ja johtaa työmaita mitä on tullut jne. mitään tällaista ei oo tullut koskaan tehtyä, ku on ollut asentajana ennemmin. Tuohon päälle tuli vielä todella vaikea asentaja, joka ei yhtään helpottanut sopeutumista. Tuli kyseisestä asentajasta tunne, että ihan tarkoituksella yritti tehdän nuoren kaverin elämän mahdollisimman vaikeaksi. No onneksi nyt tuntuu siltä, että elämä alkaa myös töiden osalta hymyilemään.

Pitäisi vaan muistaa, että yleensä kaikki on lopulta mennyt hyvin vaikka aluksi on tuntunut vaikealta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jätkät hei. Ryypätkääpä viikko ja kuunnelkaa Suojelusenkeli. Kuka muka pystyy olemaan itkemättä? Näyttäkää sen jätkän kuva mulle. Siis eihän normaalisti miehet silleen tunteile, rakastu tai sure, mutta onneksi tää aine on keksitty. Ja suurin itku ja suruhan on paljon positiivisempi juttu kuin suurin ilo. Helevetin mahtavaa. Krapulan jälkeen sulla on aina ikävä sitä krapulaa.

Kenen kappale tuo on? En ole koskaan kuullutkaan. Nimestä päätellen voisi olla Yön biisi. Mutta luultavasti voin olla itkemättä kappaletta kuunnellessani koska se ei ole millään lailla tuttu, eli minun kuvani voisi näyttää jos täällä kuvia näytettäisiin. Tosin jos äkisti ryyppäisin viikon niin varmasti itkisin ollessani jossain sisätautien poliklinikalla maksan ja munuaisten huutaessa ikäväänsä.

Krapulaa ei ole kyllä ikävä. Viimeksi sellaisen poikanen oli joskus kolme vuotta sitten.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kenen kappale tuo on? En ole koskaan kuullutkaan. Nimestä päätellen voisi olla Yön biisi.
Se Maan korvessa kulkevi lapsosen tie. Onko se virsi. Kato lestamiehiä tässä. Mikko Alatalolla on kanssa Suojelusenkeli, mutta sitä en meinannut. Ei sekään huono ole, näin muistista.

Muutama muukin biisi vetää mielen herkäksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Se Maan korvessa kulkevi lapsosen tie. Onko se virsi. Kato lestamiehiä tässä. Mikko Alatalolla on kanssa Suojelusenkeli, mutta sitä en meinannut. Ei sekään huono ole, näin muistista.

Muutama muukin biisi vetää mielen herkäksi.

Tarkistin asian, on se nykyisin virallisesti virsi nro 971 "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie", lisätty virsikirjan kuuluisille lisälehdille 2016. Siionin virsissä ollut näköjään jo 1960-luvulta, itse sävellys on 1800-luvulta. Tunnetaan tosiaan myös nimellä Suojelusenkeli, mutta tuo MKKLT on sen virallinen nimi. Onhan tuo tunteikas hymni.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
"Toivottavasti tulee pian kesäloma ja virsi 501". Näillä sanoilla tehtiin aika monta aamun avausta ala-asteelle. Itse en tietenkään ns. sortunut tuohon vaan valitsin toisen virren ja toiset sanat.
Virsi 501 alkaa sanoin "Kuule Isä taivaan pyyntö tää, auta ettei kukaan yksin jää".
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Toivottavasti tulee pian kesäloma ja virsi 501". Näillä sanoilla tehtiin aika monta aamun avausta ala-asteelle.

Tässähän olisi kokonaan oman ketjun ainesta. Aamunavaukset.

Oma vuoroni taisi käsitellä Elvis Presleyta. Saattoi olla jotain muutakin, mutta pakotettuna ei yleensä hyvää tule. Olihan se nyt aivan vitusta joutua äänittämään ceekasetille joku juttu koko koulun kuultavaksi.

Ei minulla ole esiintymisjännitystä, mutta jo pienenä poikana ymmärsi kuinka turhaa ja typerää tämä on.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Tässähän olisi kokonaan oman ketjun ainesta. Aamunavaukset.

Tämäpä jännää. Onkohan minulla jokin trauma, joka pakottaa sulkemaan mielestä koko aamunavaukset. Terminä aamunavaus kyllä on tuttu, mutta en kertakaikkiaan muista niihin littyviä käytäntöjä. Isossa koulussa meillä oli kans keskusradiot, josta tuli välillä jotain kuulutuksia ja muistan myös sen kuulutuskopin kyvävaraston vierestä. Järjestäjän velvoitteet satunnaisesti antoivat tilaisuuden päästä käsiksi moniin koulun mielenkiintoisiin paikkoihin. Silloin 80 -luvun aikakaudella en ihmettelisi vaikka keskusradion kautta olisi suollettu neuvostomyönteistä propagandaa. Niin hulluja vuosia ne oli. Laulutunneilla laulettiin Venäjän kansallislaulua harva se kerta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämäpä jännää. Onkohan minulla jokin trauma, joka pakottaa sulkemaan mielestä koko aamunavaukset. Terminä aamunavaus kyllä on tuttu, mutta en kertakaikkiaan muista niihin littyviä käytäntöjä. Isossa koulussa meillä oli kans keskusradiot, josta tuli välillä jotain kuulutuksia ja muistan myös sen kuulutuskopin kyvävaraston vierestä.
Sama juttu. Tuntuu hassulta että oppilaat niitä tekisi. Tai jostain se kyllä on tuttu, enkä mä mistään jenkkileffastakaan muista. Itse en ainakaan sellaista joutunut tekemään, tai siis luulis että sellaisen muistaisi, enkä mä kenenkään muunkaan muista tehneen, paitsi ehkä opettajien tai rehtorin ja sellaisten. En hirveästi kyllä ala-asteen ekoista luokista muista.
 

Nick Neim

Jäsen
Mä olen Roope Salminen
Kohta kolmenkymmenvuotinen
Ja laulan niinkuin lapsonen
Huonosti ja hymyillen
 

Nick Neim

Jäsen
Epun pikkupoika on huomioo vaille
Epun pikkupoika jää puille paljaille
Epun pikkupoika on huomioo vaille
Epun pikkupoika ei pääse ees ulkomaille
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sama juttu. Tuntuu hassulta että oppilaat niitä tekisi. Tai jostain se kyllä on tuttu, enkä mä mistään jenkkileffastakaan muista. Itse en ainakaan sellaista joutunut tekemään, tai siis luulis että sellaisen muistaisi, enkä mä kenenkään muunkaan muista tehneen, paitsi ehkä opettajien tai rehtorin ja sellaisten. En hirveästi kyllä ala-asteen ekoista luokista muista.
Itse kävin ala-asteen pienessä kyläkoulussa jossa oli parhaimmillaan vähän yli kolmekymmentä oppilasta. Pari kertaa viikossa oppilaat piti aamunavauksen ja se pidettiin muistaakseni ihan omalta paikalta pulpetin vieressä seisten. Yläasteella isossa koulussa aamunavaukset tuli keskusradiosta ja niihin ei ollut oppilailla asiaa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa koko palstan huonoin ketju? Tai siis on se, mutta voisitteko kompata.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tässähän olisi kokonaan oman ketjun ainesta. Aamunavaukset.

Meillä oli koulussa ainakin poliittisesti korrektiutta vaatinut ennakkosensuuri aamunavauksille. Kuudennella luokalla luokkalaisemme olivat aamunavausvuorossa ja olisivat halunneet soittaa silloin muodissa olleen Bat & Ryydin Ehtaa tavaraa -vitsirenkutuksen (linkki vie YouTubeen), mutta opettajamme esti tämän, koska kappaleen sanoissa (linkki vie kappaleen koko sanoitukseen) mainittiin "juutalainen":

Tapasin mä naisen, tosi juutalaisen
Ei ollut missi, ja pieni oli tissi
Oli möhövatsa, ja eripari tissi
Ja selluliittipylly, se kävellessä hylly


Tämä antisemitistinen uhka (suorastaan pelätty äärioikeiston uhka) yhdistettynä senaikaiseen #metoo-skandaalihenkeen pakotti sitten jättämään kappaleen soittamatta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa koko palstan huonoin ketju? Tai siis on se, mutta voisitteko kompata.
Ei ole. Kaikki jokereiden ketjut on huonompia. Hymiö.

Kyllä mä sanon että Trump -ketju on huonoin ketju.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Postilaatikossa oli tänään 17.40e maksukehoitus "Tuotteesta Mobiililaajakaista Tablet 045XXXXXX". Mutta minä olen viimeksi tarvinnut Elisan palveluja kesäkuussa 2013, kun hommasin nykyisen Galaxy S4:n 3 vuoden kytkykaupalla. Eli tuokin sopimus on mennyt jo n. 18kk sitten umpeen. Nykyinen puhelin liittymäni on Telia.

OmaElisalta kun katselen, niin "Suljetuissa sopimuksissa" on tuo Galaxy S4, (suljettu 09.07.2016) ja Mobiilijaajakaista Tablet 3G (suljettu 31.05.2017). Eli tuon Toukokuun lopun jälkeinen soppari (0e/kk) on "päivittynyt" tuohon 2.90e/kk maksavaan pakettiin, joka on raksuttanut tuota perusmaksua tänne asti, kun en ole käyttänyt muuten koko pakettia (koska olen Telian asiakas). Tuo OmaElisa ei näytä, milloin tuo 0e/kk maksava palvelu on polkaistu käyntiin.

Mitään Elisan Simiä en ainakaan ole saanut. Pitää vissiin huomenna soitella aasiakaspalveluun ja kysellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös