Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 388
  • 66 548

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pistin äsken googleen hakusanaksi huumorimielessä "Audrey Horny", koska ajattelin että siellä olisi tullut jotain Audrey Horneen viittaavaa pikkutuhmaa settiä. No tulikin ihan jotain muuta, siis etenkin kuvahaussa. Olen aika varma että herra @Turha Kaukalo on tehnyt tämän saman joskus.

Tuoltahan noi mun näytönsäästäjät on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuoltahan noi mun näytönsäästäjät on.
Mä haluaisin kyllä että 90-luvun alun Audrey Horne tulis mun luo ja voitais sit keskustella. Tai kävisi tämä milffi-versiokin.

Dale Cooper on varmaan homo kun ei kelvannut. Ja eihän sillä Kyle MacLachlanin hahmolla seisonut Sinkkuelämää :ssäkään.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joittenkin ihmisten mielestä kaikki on paskaa. Kusikin on paskaa. Paskaa on kaikki paitsi omat mielipiteet.

Luulis olevan helvetin raskas tapa elää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pillu ja politiikka ei sinällään liity juurikaan toisiinsa, mutta helpoiten toosaa irtoaa useimmiten vihreiden tai vasemmistoliiton kannattajilta. Ne ovat sopivan yksinkertaisia ja helppolukuisia. Riittää kun olet hänen seurassaan käyttämättä sanaa "neekeri", kerrot että sinulla on mukava duunikaveri, joka on homo ja hyvin integroitunut maahanmuuttaja sekä osaat nimetä Helsingistä ainakin yhden vegeravintolan.

Persunaiset ovat jo liian tyhmiä, kokoomusnaiset liian kiireisiä konffa-kooliensa ja urapolkujensa kanssa, demarit jo menopaussin ohittaneita fossiileita, kepunaisia löytyy yksi per 100km joista lähin jossain Liminkalla, kristillisten haarat eivät aukene ennen papin aamenta. RKP:n tytöillä on omat piirinsä Hankenin rapukutsuilla eikä mäyräkoiralauman jälkeinen "Ge mig pillu!"niihin uppoa.

Mutta entäs Paavo Väyrysen Kansalaispuolueen naiset?

Vai onko siellä edes naisia?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mikäli käsitin oikein sun tekstiä,niin sinäkään et tykkää oluesta. Jos näin, niin en minäkään. Tai siis en tykkää vaikka tykkäisitkin. Ja jos et tykkää niin en minäkään. Mikä tässä nyt on niin vaikeeta? Joko sitä tykkää oluesta taib ei tykkää ja minä en tykkää. Lonkeroa taas rakastan Mitähän mulla taas oli asiaa? Ei hajuakaan. Kai sitä, etä en itse ole ikinä ollut Wienissä ja sä oot. Jännä juttu sikäli, että kannatat Tutoa ja mä JokereitA ja Jokerit on sentään pelannut wienissä, mutta onko Tuto? Epäilen että ei. Eli mun ois pitänyt olla wienissä, mutta sun ei. Tää on tätä kännisen lokiikkaa. Sä olet hieno mies, vaikka et ymmärräkään oopperaa etkä teatteria.

Kännissä olit viime viikolla kuin käki, mutta et olisi ansainnut banneja palstalta leppoisan sanailusi takia. Paljon ikävämpiä jankkaajia on palstoilla edelleen jotka saavat vängätä ja trollata vuodesta toiseen ihan selvin päin. Ei tuo sinun jutustelusi niin suuri rötös ollut, että siitä olisi pysyvän tuomion ansainnut, varsinkaan tässä ketjussa ja kalsarikänniketjussa.

Kelpo palstatoveri olit, attendo. Hyvää jatkoa.

Vielä vastauksena pohdintaasi: tietääkseni TuTo ei ole ikinä pelannut Wienissä. Oopperaa ja teatteria yritän ymmärtää paremmin jatkossa, tässä kuussa menen kuulemaan Rigolettoa ja loppuvuodelle on teatterilippuja varattu sekä Tampereelle Cats-musikaaliin että Turun remontoituun kaupunginteatteriin Kybersielut-näytelmään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Musta Nuoli mene käymään Wienissä. Jos joku paikka tän pallon päällä pitäisi valita missä asua se olisi Wien. Kaikki toimii, on kulttuuria, urheilua, hyviä ravintoloita. Ihan kaikkea. Tietenkin asuinpaikka tulisi olla sikäläisen Kehä 1:n sisällä. Pitäis varmaan päivittää saksani Itävallan versioon, se kun on raumaa näin perussaksaa osaavalle.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
@Musta Nuoli mene käymään Wienissä. Jos joku paikka tän pallon päällä pitäisi valita missä asua se olisi Wien. Kaikki toimii, on kulttuuria, urheilua, hyviä ravintoloita. Ihan kaikkea. Tietenkin asuinpaikka tulisi olla sikäläisen Kehä 1:n sisällä. Pitäis varmaan päivittää saksani Itävallan versioon, se kun on raumaa näin perussaksaa osaavalle.

Kiitos vihjeestä. Olen kuitenkin Wienissä käynytkin, kaksikin kertaa. Olen samaa mieltä, että tuolla on kutakuinkin kaikkea. Todella kaunis kaupunki varsinkin keskuskehäalueella. Uskomaton määrä kulttuuria, museoita ja nähtävyyksiä. Wienin sotahistoriallista museota suosittelen kaikille aiheesta kiinnostuneille, se ei ole ihan ydinkeskustassa mutta ehdottomasti käymisen arvoinen. Ruokakin tuolla maittaa aina ravintoloista wurstikioskeihin.

Lisäksi kaupunki on tilastojen valossa (ja ns. fiilispohjaltakin) erittäin turvallinen ja siisti kaupunki. Urheilua en ole tuolla seurannut, mutta sitäkin taitaa löytyä omiksi tarpeiksi.

Wieniin tulin ensimmäisen kerran kantosiipialuksella Tonavaa pitkin oltuani sitä ennen jokusen päivän Budapestissa. Sieltä siis 6-7h kantosiipialusmatka Bratislavan kautta Wieniin. Oli varsin idyllistä risteillä Tonavalla lämpimänä heinäkuisena päivänä ja katsella jokimaisemia kolmen eri valtion alueella. Tätäkin suosittelen kaikille joita tämmöinen matkustustapa kiinnostaa, onpahan vähän vaihtelua perinteisiin matkustusmuotoihin. Wienistä pääsee myös näppärästi käymään Bratislavassa, ns. tunnin juna on kätevä tapa tehdä päiväreissu Slovakiaan. Bratislava sen sijaan ei tehnyt kummoistakaan vaikutusta, joten päiväreissu riitti ainakin toistaiseksi sen osalta.

Saksan kielen taitoni on valitettavasti melkoisen huono. Jotain osaan satunnaisesti, mutta vähän heikoksi on saksan kielen taitoni mennyt. Opiskelin sitä yläasteella pari vuotta 1993-1994 ja sen jälkeen yhden lukuvuoden mittaisen kertaavan kurssituksen 2001-2002, mutta alun perinkin aika hutera kielitaito on käytön puutteessa taantunut ns. Korkeajännitys-tason saksaksi. Itävallan murteesta nyt puhumattakaan.

Nyt kesällä käväisin Salzburgissa, sillä reissulla minulla oli saksaa paremmin puhuva henkilö mukana (vaikka englannilla tuollakin kyllä pärjää). Salzburg on myös oikein kaunis kaupunki, alppimaisemat ja tunnelma olivat näin kesähelteillä mieleenpainuvia. Varmasti talvisaikaankin tuolla kelpaisi käydä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Liitteet

  • IMG_0515.JPG
    IMG_0515.JPG
    51,5 KB · kertaa luettu: 246

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ajattelin kertoa teille kaikille, että vaikken olekaan tunnetumpi kuin moni vartija, niin näytän teille korttini pyydettäessä. En vain vilauta. Paitsi munaani.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Miesten Superpesiksen pronssimitalistit 2013-16

2013: Joensuun Maila (hävisi välierissä Sotkamolle)
2014: Joensuun Maila (hävisi välierissä Vimpelille)
2015: Joensuun Maila (hävisi välierissä Sotkamolle)
2016: Joensuun Maila (hävisi välierissä Sotkamolle)
2017: ? (Joensuun Maila hävisi välierissä Sotkamolle)
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun näkee viimeisen päälle sliipatun silmälasipäisen Ruotsin prinssi Danielin, tulee jostain syystä aina mieleen, että sieltä kuoren alta meinaa väkisin tunkea esiin renttu, jonka tekisi mieli hillityn kuninkaallisen vilkutuksen sijaan tuulettaa villisti ja karjaista "Rock & Roll!! Wuuhuuu!!!"
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kun näkee viimeisen päälle sliipatun silmälasipäisen Ruotsin prinssi Danielin, tulee jostain syystä aina mieleen, että sieltä kuoren alta meinaa väkisin tunkea esiin renttu, jonka tekisi mieli hillityn kuninkaallisen vilkutuksen sijaan tuulettaa villisti ja karjaista "Rock & Roll!! Wuuhuuu!!!"

Ei ylimystön perseestä tule kakkaa. Turha alentua sellaiseen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ylimystön perseestä tule kakkaa. Turha alentua sellaiseen.
No, mutta ei se ole syntyään kuninkaallinen. Ehkä paskantaa kuten tavalliset kuolevaiset. Tosin brittihovista osaan kyllä kuvitella Charlesin vääntävän ummetustorttua hörökorvat väpättäen, mutta Catherine ei varmaan käy edes pissalla.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kuninkaallisten lapset on siittänyt muuten joku muu kuin ilmoitetut isät. Ei niiden kiveksistä tule spermaakaan, koska se olisi likaista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Safkasta ja Wienistä puheenollen Griechenbeisl - Wikipedia Sieltä löytyy katosta aika monta kovan luokan tekijää.
Suosittelen. @Musta Nuoli

Kiitos vinkistä, pidetään mielessä jos Wieniin jossain välissä taas päädyn.

Salzburgissa tuli syötyä Sternbräussa, joka on vaikuttanut vuodesta 1542. Todella massiivinen ravintola, jossa on samaan aikaan useita ravintolatiloja, oluthalleja ja muita sekä sisällä että ulkona. Tarjolla hyviä perinteisiä herkkuja. Panevat omia oluitaan ja tuottavat omia viinejään jos sellaiset kiinnostavat.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Musta Nuoli Salzburgista olen vain ikävä kyllä mennyt ohi. Listoilla on.
Viimeksi tuossa tulevassa himassa kävin nelikymppisiilä. Em ravintoliikkeeseen ei nykyinen ex varannut paikkoja. No, arvaatte miten kävi. Hotelli toi aamusuklaata ja shamppista, molemmille. Mä en päässyt sinne mihin oikeasti halusin.

Se yksi kellarimesta siitä kävelymatkan päästä pitää taas löytää.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho kymmeneen päivään vain yksi viesti tänne. Joo jos on hirveässä kännissä niin ei viitsi ja jos on hirveässä krapulassa niin ei pysty, mutta kaikkein vähiten tulee mieleen kirjoittaa kun on selvin päin. Silloin ei oikein ole mitään fiilistä.

Hitto jäis vaikka kissa auton alle tai jättäis muija tai kuolis mummo että tulis edes joku tunne. Lätkämatsitkaan ei tunnu miltään ja jotain leffojakin katsellessa sulla on koko ajan se tonnin seteli -ilme. Vittu runkatessakin miettii kauppalistaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jatkoajan Liiga-ennakoiden otsikkokooste:

Ari-Pekka Selin, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Antti Pennanen, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Karri Kivi, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Risto Dufva, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Marko Virtanen, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Sami Kapanen, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Tuomas Tuokkola, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Mikko Manner, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Pekka Virta, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Petri Matikainen, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Tero Lehterä, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Tomek Valtonen, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Jukka Rautakorpi, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Kalle Kaskinen, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?
Jyrki Aho, pelaako joukkueesi aktiivisemmin kuin viime kaudella?

On kuin joku dadaistinen runo. CTRL+C, CTRL+V.
 

Ralph

Jäsen
Jatkoajan Liiga-ennakoiden otsikkokooste:
Mitä mieltä otsikosta Millä lääkkeillä kestomenestyjäksi KalPa?, minua se häiritsee kamalasti. Ehdottaisin itse tilalle:

KalPa - millä lääkkeillä kestomenestyjäksi
Millä lääkkeillä kestomenestyjäksi, KalPa?
Millä lääkkeillä KalPasta saadaan kestomenestyjä?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitä mieltä otsikosta Millä lääkkeillä kestomenestyjäksi KalPa?, minua se häiritsee kamalasti. Ehdottaisin itse tilalle:

KalPa - millä lääkkeillä kestomenestyjäksi
Millä lääkkeillä kestomenestyjäksi, KalPa?
Millä lääkkeillä KalPasta saadaan kestomenestyjä?
Jep, erittäin hyvä pointti - huomasin saman.

Onneksi ei ole sentään 15 kertaa "Millä lääkkeillä kestomenestyjäksi [Liigajoukkueen nimi]?"
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli tossa saikun aikana oltua aika paljon vahempien luona, ihan senkin vuoksi että ei ole koskaan ollut mitään tällaista isompaa operaatiota itsellä niin jeesiä tarvittiin monessakin asiassa. Noh anyway, eräs tuon ajan huikeimpia hetkiä sattui lähinnä oman pääni ja mielikuvituksen sisällä. Olin mennyt vessaan, läppäri oli päällä ja Spotifysta pyöri ihan randomilla musiikki. Tulin vessasta pois, edellinen biisi oli loppunut ja oli ollut vissiin joku sellainen missä viimeiset sekunnin feidaantuu pois ja pieni tauko sitten biisien välissä. Ihan hiljaista, isä lukee keittiössä sanomalehteä ja tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt. Kuuntelen mikä biisi lähtee soimaan...

... Angelo Baladamenti - Twin Peaks Theme
(linkki vie Youtubeen)

Oli kaikessa rauhallisuudessaan ja viipyilemisessään jotenkin ihan käsittämättömän maaginen hetki. Tuntuu tosiaan kuin aika olisi seisahtunut ja sitten dam... dam-dam. Aloin nauramaan sisäisesti ja varmaan vähän ulkoisestikin, könkkäsin siitä sitten sivummalle ettei isä huomaa että mitä helvettiä se jätkä siellä sekoilee. Peiliinkin vilkaisin, ei siellä onneksi Bobia näkynyt.

Tämä kävi jo pari viikkoa sitten, ja olin jo silloin aikeissa kirjoittaa asiasta mutta siinä tuli jotain ja sitten unohtui. Äsken kuuntelin näitä biisejä sarjasta, tuli tämä hetki taas mieleen. Ihan pimeetä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kappas. Iänikunen taistelu aamunkoitossa Potkis vs Kendo on saanut uusia tuulia ja vivahteita, kun kaupunkiin ratsastanut pitkä, tumma ja tulinen lehmipoika sudenhäntä kainalossaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös