Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 101
  • 66 796
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joskus pohdiskellut ihan filosofisena harjoitteena että mitä jos todellisuutta ei ole olemassa sen lisäksi mitä itse tässä aistin.
"Cogito ergo sum" ("Ajattelen [ts. epäilen], olen siis olemassa"), totesi jo René Descartes aikoinaan. Tällä tarkoitetaan kartesiolaisen dualismin ja epäilyperiaatteen kulmakiveä, jonka mukaan ainoa olevaiseen liittyvä asia, jota ei voi kyseenalaistaa, on subjektin oma olemassaolo. Descartesin mukaan vain ajattelija (epäilevä) itse asettuu nimittäin epäilyksen ulkopuolelle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
"Cogito ergo sum" ("Ajattelen [ts. epäilen], olen siis olemassa"), totesi jo René Descartes aikoinaan. Tällä tarkoitetaan kartesiolaisen dualismin ja epäilyperiaatteen kulmakiveä, jonka mukaan ainoa olevaiseen liittyvä asia, jota ei voi kyseenalaistaa, on subjektin oma olemassaolo. Descartesin mukaan vain ajattelija (epäilevä) itse asettuu nimittäin epäilyksen ulkopuolelle.
Tykkään enemmän itse Bertrand Russellin korjauksesta: ajattelen siis on olemassa ajatuksia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hän on valitettavasti poistunut keskuudestamme mies. Toisaalta niin on herra Moorekin. Toisaalta herra Roger kävelee pitkin Katkoaikaa. Hämmentävää...
Nojoo.

Kai tässä uskaltaa tulla yleisesti sen verran kaapista ulos, että olen kirjoittanut amerikkalaista showpainia käsittelevälle keskustelupalstalle elämäni aikana varmaan lähemmäs 20 000 viestiä vuodesta 2005 eteenpäin. Foorumi on hiljennyt, joten aktiivisen postauksen voi sanoa ajoittuneen vuosiin 2005-2016. Vissiin ollut siis joskus ennenkin aikaa kirjoitella nettiin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kai tässä uskaltaa tulla yleisesti sen verran kaapista ulos, että olen kirjoittanut amerikkalaista showpainia käsittelevälle keskustelupalstalle elämäni aikana varmaan lähemmäs 20 000 viestiä vuodesta 2005 eteenpäin. Foorumi on hiljennyt, joten aktiivisen postauksen voi sanoa ajoittuneen vuosiin 2005-2016. Vissiin ollut siis joskus ennenkin aikaa kirjoitella nettiin.

Minä taas taisin lopetella tai vähentää runsaasti kirjoittelua showpainia käsittelevälle foorumille kun sinä vasta aloittelit. Juniori.
 
Nojoo.

Kai tässä uskaltaa tulla yleisesti sen verran kaapista ulos, että olen kirjoittanut amerikkalaista showpainia käsittelevälle keskustelupalstalle elämäni aikana varmaan lähemmäs 20 000 viestiä vuodesta 2005 eteenpäin. Foorumi on hiljennyt, joten aktiivisen postauksen voi sanoa ajoittuneen vuosiin 2005-2016. Vissiin ollut siis joskus ennenkin aikaa kirjoitella nettiin.
Haha. Homo.

Minä taas taisin lopetella tai vähentää runsaasti kirjoittelua showpainia käsittelevälle foorumille kun sinä vasta aloittelit. Juniori.
Nimimerkistäsi tuli mieleen erään showpainifoorumin jumalaiheinen nimimerkki. Aikajanakin täsmäisi. Hmm..
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vuosituhannen alun buumi oli kyllä mielenkiintoinen, ja tosiaan kahden foorumin välinen "sotakin" kukoisti.
Ei se mikään sota ollut, CP... tai siis VP.com oli kuitenkin ihan puuhastelua loppujen lopuksi ja aika vajaa paikka muutenkin. Kyllähän se toinen foorumi oli paljon parempi, minä siitä nyt luonnollisesti parhaana esimerkkinä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lentopalloa tulee telkkarista nyt. Tätä olen pelannut jo koulussa aikanaan. Tässä voi nousta lopussakin vielä ohi. Tiedän kun oon pelannut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onneksi minulla ei ole aavistustakaan mistä saiteista on kyse, mutta näen judon MM-kisoja telkkarista.

Näköjään tuollaiset menossa Budapestissa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olin viikonlopun mökillä lasten (siis tytöt 8 ja 5) kanssa. Alle tunnissa oli perjantaina kerätty jo kymmenkunta sammakkoa (pieniä, ilmeisesti tämän vuoden poikasia). Ensimmäinen huippuhetki oli kuitenkin eilen kun saatiin kiinni vauvasisilisko (niillä oli ihan rannassa ilmeisesti pesä kun näkyi useampi, mutta pakenivat aina sinne rantakaislikkoon, pienempi tyttö sai nurmikon puolelta kuitenkin yhden napattua). Tänään uusi tähtihetki kun oltiin saunaan menossa ja hakemissani saunapuissa olikin aikuinen sisilisko kiinni kun olin kiukaaseen heittämässä. Pitkät oli hyvästit lapsilta sillekin yksilölle.

Jotain olen kai oikein vanhempana tehnyt, kun lasten äiti kammoksuu moisia limaisia ötököitä (oma äitinikin kyllä) mutta kyllähän minäkin noita lapsena samaisella mökillä aina etsin ja niitähän sieltä löytyy.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Hyvä homma @Czescku. Lasten luontosuhteen vahvistaminen, luonnon moninaisuuden ja kaiken elollisen arvostaminen on parasta opetusta.
No, tietysti voi varmaan vähemmänkin elollista, kiviä ja mineraaleja opettaa arvostamaan, mutta linnut, perhoset, siilit, sammakot ja käärmeetkin ovat paljon jännempiä, mielestäni tärkeämpiä. Älä unohda kasveja. Minä en ole erityinen kasviasiantuntija, mutta läheisten muksujen kanssa on niitäkin aikoinaan yritetty yhdessä opetella.
 

Ralph

Jäsen
Kai tässä uskaltaa tulla yleisesti sen verran kaapista ulos, että olen kirjoittanut amerikkalaista showpainia käsittelevälle keskustelupalstalle elämäni aikana varmaan lähemmäs 20 000 viestiä vuodesta 2005 eteenpäin.
Ja minä olen kirjoittanut jääkiekkoa käsittelevälle keskustelupalstalle lähes 30 000 viestiä reippaan seitsemän vuoden aikana. Ollaan me hulluja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja minä olen kirjoittanut jääkiekkoa käsittelevälle keskustelupalstalle lähes 30 000 viestiä reippaan seitsemän vuoden aikana. Ollaan me hulluja.

Hullua koko touhu, mutta lukemattomat viestit on sentään kirjoitettu työaikana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eihän sielläkään mitään tapahdu.
Ne puhuu kaikki somessa tms. kertakäyttöpalstoilla.
Onneksi on vielä olemassa tämä viimeinen laatukeskustelun linnake nimeltään keskustelu.jatkoaika.com. Täällä pysyy homma aina täysin lapasessa ja mitään internetissä olevaa häiriökäyttäytymistä ei esiinny, kiitos tästä kuuluu linjakkaalle, rehdille ja avoimelle moderoinnille. Toista se oli jossain pellepainifoorumeilla, vai mitä @Jack DiBiase ?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pillu ja politiikka ei sinällään liity juurikaan toisiinsa, mutta helpoiten toosaa irtoaa useimmiten vihreiden tai vasemmistoliiton kannattajilta. Ne ovat sopivan yksinkertaisia ja helppolukuisia. Riittää kun olet hänen seurassaan käyttämättä sanaa "neekeri", kerrot että sinulla on mukava duunikaveri, joka on homo ja hyvin integroitunut maahanmuuttaja sekä osaat nimetä Helsingistä ainakin yhden vegeravintolan.

Persunaiset ovat jo liian tyhmiä, kokoomusnaiset liian kiireisiä konffa-kooliensa ja urapolkujensa kanssa, demarit jo menopaussin ohittaneita fossiileita, kepunaisia löytyy yksi per 100km joista lähin jossain Liminkalla, kristillisten haarat eivät aukene ennen papin aamenta. RKP:n tytöillä on omat piirinsä Hankenin rapukutsuilla eikä mäyräkoiralauman jälkeinen "Ge mig pillu!"niihin uppoa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pillu ja politiikka ei sinällään liity juurikaan toisiinsa, mutta helpoiten toosaa irtoaa useimmiten vihreiden tai vasemmistoliiton kannattajilta. Ne ovat sopivan yksinkertaisia ja helppolukuisia. Riittää kun olet hänen seurassaan käyttämättä sanaa "neekeri", kerrot että sinulla on mukava duunikaveri, joka on homo ja hyvin integroitunut maahanmuuttaja sekä osaat nimetä Helsingistä ainakin yhden vegeravintolan.

Persunaiset ovat jo liian tyhmiä, kokoomusnaiset liian kiireisiä konffa-kooliensa ja urapolkujensa kanssa, demarit jo menopaussin ohittaneita fossiileita, kepunaisia löytyy yksi per 100km joista lähin jossain Liminkalla, kristillisten haarat eivät aukene ennen papin aamenta. RKP:n tytöillä on omat piirinsä Hankenin rapukutsuilla eikä mäyräkoiralauman jälkeinen "Ge mig pillu!"niihin uppoa.
Perhana kun tämän olisit postannut silloin kun olin 18, sitä pilperon määrää ei olisi voinut sitten välttää, kun olisi osannut mennä oikeaan porukkaan vonkaamaan. Nyt on jo myöhäistä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pistin äsken googleen hakusanaksi huumorimielessä "Audrey Horny", koska ajattelin että siellä olisi tullut jotain Audrey Horneen viittaavaa pikkutuhmaa settiä. No tulikin ihan jotain muuta, siis etenkin kuvahaussa. Olen aika varma että herra @Turha Kaukalo on tehnyt tämän saman joskus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös