Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 647
  • 66 797

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olikohan se poikarakkautta kahden tai useamman denan kesken vai ihan sellaista heterosexyaalista lemmen purkautumista?

Sitä masentavaa heteronormisuutta, jota me Helsingin itäisen kantakaupungin kaiken suvaitsevat ihmiset emme suvaitse. Jos tähän logiikkaan joku tarttuu niin sanomme, että sinun kanssasi emme keskustele, ähäkutti. Vittu että on tänään taas vituttanut tämä hipsteripaskasakki, painuisivat vittuun, Kallio narkkareille ja denoille! Karhupuiston jo tuhosivat tai näin mä siellä deekun toissakesänä. Huhujen mukaan Pekko, Kallion elävä pyhimys, on linnassa, vapautuisi jo pian hipstereitä jahtaamaan.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pistipä muuten naurattamaan, kun googletuksella "tupladekkimankka" palautui aika kärjessä oma viestini 15 vuoden takaa, jossa mainitaan sillioisille teineille itsestään selvä ihmeellinen nykytekniikka eli CD-polttajat. Spotify-aikaan kasvaneet varmaan nauraa sellaiselle museovehkeelle. Mitähän sitten, kun on kulunut seuraavat 15 vuotta? Saa ajatuksen voimalla soimaan jonkun päänsisäisen sirun kautta minkä tahansa biisin superhyper-HD-laadulla - ja kansitaide heijastetaan 3D:nä silmien eteen.
Tool
Ei vaan, tästä aiheestahan on hyvää keskustelua muinoin tullut Yle Puheelta Jarkko Martikaisen ohjelmassa (Yle areenasta löytyy kys.jakso muistaakseni nimeltään: "levy-yhtiöt")


Anyway, tuossa jaksossa "Helmi" levy-yhtiön edustaja sanoi hienosti: " aina alakulttuuri elää ja voi hyvin, itse fyysisen levyn ostajana en osaa edes miettiä muuta kanavaa". Jäi päähän tuo lause. Itse musadiggarina allekirjoitan tuon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kauheannäköiset nuo VR:n konnareiden huomioliivit. Kyllä semmoinen vanhan ajan koppalakkimeininki on parempaa. Ennen oli paremmin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kirjoitan nyt tänne kun pakko saada purettua tätä tunnetta. Tiedän että ajan kanssa kaikki helpottaa jne mutta just nyt sattuu ihan vitusti.
Mä rakastan mun tyttöystävää ihan valtavasti. Mä en oo ikinä tavannut ihmistä joka ois yhtä sopiva mulle, kenen kanssa ois samanlainen huumori, arvot, maku, ajatusmaailma. Maailman hauskin, ihanin ja suloisin ihminen. Se on tuonut mun elämään ihan älyttömästi lisää ja ekaa kertaa moneen vuoteen oon ollut nyt aidosti onnellinen. Lisäksi tää uusi kaupunki Helsinki rupesi tuntumaan kodilta heti kun ruvettiin olemaan yhdessä.
Nyt sitten ilosaaressa piti olla kesän kohokohta yhdessä, mutta sunnuntaiaamuna tuli salamana kirkkaalta taivaalta- en tahdo enää olla sun kanssa. Hänellä on siihen syynsä, ja ne ovat ymmärrettäviä ja hän tekee oikein mutta kun sattuu ihan perkeleesti.. Joensuusta sitten samantien Helsinkiin. Nyt olen kaksi päivää maannut sängyssä ja itkenyt. Mitään ei saa syötyä, mikään ei maistu miltään. Samaan tapaan mikään ei kiinnosta tai huvita.

Se tulee ihan just tuomaan mun avaimet jotka jäivät hänen laukkuunsa ilosaaressa. Sitten ei enää nähdäkään kun sen verran että vaihdetaan muut tavarat jotka on toistemme kämpillä.
Ihan vitun käsittämätöntä että kaikki se onnelisuus, kaikki mikä on tehny mun elämästä niin hyvän nyt niin onkin yhtäkkiä poissa. Mulla on paska duuni ja vähän muita kontakteja pk seudulla. Mun elämästä tulee aivan paskaa.
Itkettää, surettaa, on ontto ja turta olo. Sattuu ihan vitusti. Vituttaa ja turhauttaa.. Ei ole mitään mitä mä voisin tässä tehdä tai sanoa mikä muuttais tän homman kun se on niinku on.

Eniten hajottaa menettää se paras ystävä, tuki, seura. Kävelyseura, se kenen kanssa katsoa twin peaksia. Kuka käpertyy kylkeen ja pyytää iltasadun, siileistä. Kuka lähtee mun kanssa keikalle tai leffaan, kuka antaa maailman parhaat halaukset. Kenellä on maailman suloisin hymy ja kauneimmat silmät.

Tää oli mun viides ero. Jokainen suhde on ollut edellistä lyhyempi. Nyt mä olin varma että tää olis se oikea. Kukaan ei ole ikinä ollut yhtä räätälöity olemaan se mun unelmien nainen.
Mulla on muutenkin taipumusta itseinhoon ja masennukseen, varsinkin syksyisin. Nyt mua pelottaa et miten mä jaksan. Otin saikkua nyt, plus kesälomat niin ei tarvi kahteen viikkoon mennä töihin. Lähen myös vaeltamaan. Vaeltaminen auttaa mihin tahansa. Ja mulla on rakastava perhe ja ystäviä. Mutta ei se oo sama enää. Mä olen nyt todella paskana.

Kaikki asiat muistuttaa hänestä.
Joose Keskitalo - Saimaan rannalla - YouTube me ei sitten ikinä ehditty sinne mökillekään. Joose tuossa linkissä laulaa meidän yhteistä laulua. Se oli aiemmin mun suosikki. Meidän piti lähteä marraskuussa Lissaboniin ja ensi kesänä vaeltaa Islannissa. Ihan parin viikon päästä piti mennä tuonne mökille mun perheen kanssa. Piti käydä saunassa ja kuutamouinnilla, kattoo auringonnousua ja suudella. Nyt mä halaan jotain vitun sohvatyynyä ja itken itken itken.


En tiiä auttaako tän kirjottaminen vai tuntuuko vaan pahemmalta. Nyt on vaan kaikki mahdolliset keinot otettavaa käyttöön että pärjää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tiedän mitä käyt läpi, mutta auttaa en pysty. Toista vuotta meni ennen kuin sain oman pään kuntoon. Ei ole muita keinoja kuin se aika. Jonain päivänä sitten sen huomaa kuinka oli ihan turhaa itkeä typerän lehmän perään.

Pamahti muuten fasessa viime viikolla naamalle ehdotettuina kavereina. Ei tuntunut miltään, hiuksia näytti värjänneen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Voi vittu mikä tilanne. Aika tuohon auttaa, mutta mitä tehdä sen ajan aikana. Se on ongelma tai oli ongelma mulla. Muistan, kun yks kaveri sanoi yhdelle puolitutulle, joka ihmetteli eroaan, että eroja tulee jatkossakin. Niitä tulee. Ja menee.
 

sinikettu

Jäsen
Kävin tänää yliopiston salilla ja siellä oli yks aika seksikäs fitness-pimu. Meinas ottaa eteen siinä reenaillessa. Yritin olla vilkuilematta, mutta sali on aika pieni ja aina ohikulkiessaan lantio ja perse keikkuivat sen verran huomionarvoistesti, että piti koko ajan taistella, ettei silmä siihen suuntaan kääntynyt. Kääntyihän se kuitenkin aina välillä. Se aivan mahtavaa katsottavaa.

Olis varmaa naisena aika persiistä käydä saleilla, joilla keikkuu paljon kiimaisia nuoria miehiä. Miehet on sikoja. Sen takia nuo naistensalit varmaan keksittiinkin ja siksi niiden voidaankin kiskoa aivan älyttömiä hintoja.

Olen kuitenkin siinä onnellisessa asemassa, että opiskelijoilla ei usein ole varaa kalliisiin naistensaleihin. Saan siis vielä lopun opiskeluaikani nauttia parikymppisten yliopistonaaraiden taivaallisista vartaloista joka viikko.

Sanoinko jo, että miehet on sikoja? Minä ainakin olen. Ei siinä ole mitään hävettävää.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En nyt muista kuka insinööri sen sanoi joskus internetissä, mutta toistan saman: pillu on aika yliarvostettu suolenpätkä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Voimia @Kumielvis , tilanteesi kuulostaa todella tutulta kun samaa tuskaa muutama vuosi sitten koin. Itselleni viikon vaellusreissu Saariselällä nollasi pään ja palautti (loi) itsetuntoa, sitä ennen kerkesin kyllä viettää kesän todella syvissä vesissä. Tuon jälkeen ehti olla vielä parin vuoden suhde josta reilu vuosi sitten erosin mutta se ei sinänsä tuntunut edes pahalta kun muutaman kuukauden ehti jo olla selkeitä merkkejä ilmassa ettei homma ole varmaankaan kantamassa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ollako ulkona, juoda vodkaa ja kärsiä savusta vai ollako kärsimättä savusta ja menettää vodka? Olen siis Splitin lähettyvillä tuulen alapuolella. Tulipaloalue on 15-20 kilometriä pitkä. Savulautta varmaan tuplat tai triplat.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Tattis kaikille. Joo ensi viikolla mullakin Kolinreissu, osuu hyvään paikkaan. Se on jännä mikä vaikutus erämaalla on. Siellä ei myöskään tarvitse murehtia murskattua itsetuntoa tai minäkuvaa, nauttii vaan olemisesta ja yksinkertaisten askareiden tekemisestä sekä hyvien ystävien seurasta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tattis kaikille. Joo ensi viikolla mullakin Kolinreissu, osuu hyvään paikkaan. Se on jännä mikä vaikutus erämaalla on. Siellä ei myöskään tarvitse murehtia murskattua itsetuntoa tai minäkuvaa, nauttii vaan olemisesta ja yksinkertaisten askareiden tekemisestä sekä hyvien ystävien seurasta.

Älä mieti heikkouksia vaan vahvuuksia, elämä kantaa kun antaa sille aikaa. Olen ollut kaksi kertaa vastaavassa tilanteessa. Aika jännä juttu että toisen pitkäaikaisen suhteen päättymisen aikaan olin juuri Kolilla josta ajelin itärajaa pitkin kohti kotia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Heti kun Stadista pääsin lomalle, olen ollut sen ajan täällä kakkoskodissani keskellä Saimaata. Täältä on hoidettu kaikki keikat ja festaritkin, Stadissa käyn katsomassa vain postit. Ongelmana on se, etten ehkä halua enää palata Stadiin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tattis kaikille. Joo ensi viikolla mullakin Kolinreissu, osuu hyvään paikkaan. Se on jännä mikä vaikutus erämaalla on. Siellä ei myöskään tarvitse murehtia murskattua itsetuntoa tai minäkuvaa, nauttii vaan olemisesta ja yksinkertaisten askareiden tekemisestä sekä hyvien ystävien seurasta.
Tsemppiä täältäkin, tiedän tunteen. Reissu osuu kyllä hyvään mestaan, yksikseen neljän seinän sisälle ei kannata jäädä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo piruuttani tulin päiväksi Lahteen pussikaljottelee. Hitto tää on kuollut mesta, vähän kuin joku Lego-kaupunki. Ja miksi hemmetissä ihmiset kävelee puolinopeudella?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos @Kumielvis kelpuuttaa huonon neuvon niin kahden kuukauden suhde alkoholismiin on aina hyvä idea.

Voimia. Itkin ja dokasin itse noin kuukauden kun tuli ero elämäni naisesta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Näin viikonloppuna Robert Knepperin täydellisen kaksoisolennon Karjurockissa. Melkein kävin pyytämässä T-Bagia valokuvaan kanssani. Olisi varmasti mennyt täydestä ihmisiin.
 

teppana

Jäsen
Se tunne kuinka menettää ihmisen joka on täysin korvaamaton, ainutlaatuinen ja muutenkin elämää tärkeämpi on kauhea. Sitä hokee niitä kliseitä "aika parantaa haavat" sun muuta, mutta todellisuudessa niihin ei sillä hetkellä usko eikä niistä kovin paljon lohtua saa. Tuntuu että koskaan elämässä ei enää tule samanlaista yhteenkuuluvuutta ja rakkautta vastaan. Samassa rytäkässä menettää vielä mahdolliset läheiset suhteet puolison sukulaisiin ja kavereihin. Elämästä repäistään irti kaistale jonka mukana tuntuu että menettää jopa osan itsestään.

Siinä kestää niin kauan kun kestää mutta kyllä se elämä taas sieltä tulee. Aika pitkäänkin voi olla sellainen olo, että jos se toinen nyt soittais ja pyytäis takaisin niin juoksen vaikka maailman ääriin. Oma itsetunto on niin pohjissa että olisi valmis nielemään vaikka mitä nöyryytystä palatakseen takaisin siihen samaan. Sitä saattaa jopa uskotella itselleen että se palaaminen on vielä mahdollista. Mutta ei se todellisuudessa ole. Valehtelu ja itsepetos voi toimia tietynlaisena laastarina pahimman yli.

Jossain vaiheessa surusta ja ikävästä tulee osa normaalia arkea ja vaikka se kaipuu vielä viikkojen/kuukausien ajan voi olla, se raastava kipu ja paine rinnassa himmenee ja siihen sopetutuu osana elämää. Pystyy taas toimimaan normaalissa maailmassa, turtana ja kylmänä. Aamulla vääntäytyy ylös, keittää kahvin ja painelee töihin. Ruokalan pizzapäivä ei sykähdytä mutta rasvainen lätty maistuu jo kuitenkin vähän paremmalta kun kaarna. Elämä jatkuu harmaana virtana. Yhtenä päivänä töistä kotiin mennessä pysähtyy siinä lähimarketissa josta aina aiemmin haettiin kahdestaan leffailtaa varten mässyt ja ulos kävellessä huomaa että sai kauhottua ne irtokarkit sinne pussiin ilman että se toinen tuli kertaakaan mieleen. Ensimmäinen voitto ja se tuntuu mahtavalta. Ensimmäinen vilpitön hymy nousee huulille ja vastaan tulevat ihmiset pelkäävät maanisen näköisenä virnuilevaa, sotkuista miestä.

Arki kulkee normaalissa uomissa kunnes tulee se selkeyden hetki. Se tilanne kun ensimmäistä kertaa voit myöntää rehellisesti itsellesi, "tämä oli tässä, paluuta ei ole eikä tule". Se valheiden ja itsepetosten rakentama muuri rakoilee ja pala palalta hajoaa tomuna maahan. Itkut on nyt itketty. Seuraavana aamuna töihin tullessa se tuleva pizzalounas saa taas veden kielelle. Himmennyt kipu ja paine häilyy vielä mutta se vain muistuttaa historiasta eikä enää revi sielua kaksin käsin kohti mennyttä.

Jossain vaiheessa elämään tulee taas se uusi ihminen ja tunteet ovat aivan yhtä vahvoja. Erohan siinäkin varmaan jossain vaiheessa tulee ja sama rumba pitää käydä uudestaan. Mutta se on kaikki sen arvoista.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@teppana

Hyvin kirjoitettu! Se on sen arvoista, aina. Eron jälkeen meni pari vuotta ennen kuin alkoi taas parisuhderintamalla kiinnostamaan, toki se arki siinä ohessa pyöri, enkä edes ryypännyt itseäni hengiltä. Nyt on terveellä tavalla taas "haku päällä" eli hyvällä fiiliksellä otan vastaan jos eteen tulee se tuleva ex. Yksi hyvin potentiaalinen on ehdokkaana. On se vaan sen arvoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös