Keskustelu Suomen joukkueesta ja sen peliesityksistä alle 20-vuotiaiden MM-kisoissa 2016–2017

  • 115 890
  • 678
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kimmo Stasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jaa, kiinnostaako tästä ottaa vedonlyöntiä kiinni? Panos vaikkapa 100e, minä veikkaan että vähintään yksi suomalainen peluri valitaan ykköskierroksella.

En mää...olen köyhä ja sitäpaitsi mulla on samaisesta satasesta jo veto kiinni huomattavasti positiivisemman asian puolesta, johon liittyy muuankin Patrik Laine.

Sitäpaitsi vituttaisi, jos voittaisin (finskikiekon tappio) ja vituttaisi jos häviäisin (rahanmeno).
 

Foxtrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimet sarjat
Näyttää siltä, että kentälle ei ole eksynyt yhtään häkkipäätä.

Pitäisiköhän Suomenkin jatkossa yrittää kasata joukkue ikäluokan (x2) pelaajista ja jättää managerien suositukset vähemmälle. Päätoimisen mj-valmentajan pitäisi tehdä niin paljon pelaajatarkkailua, että pystyy näkemään seurojen suosikkijärjestelmien yli ja ohi.

Itse itseäni lainaten yön otteluseurannasta tänne alasammuttavaksi. Kuinka paljon nuo huhuillut klaanit ja managerit vaikuttavat seuroissa tehtävien valintojen kautta siihen, ketkä pelaajat pääsevät esille ja sitä kautta short listatuiksi ehdolle maajoukkueeseen.
 

PJx

Jäsen
Itse itseäni lainaten yön otteluseurannasta tänne alasammuttavaksi. Kuinka paljon nuo huhuillut klaanit ja managerit vaikuttavat seuroissa tehtävien valintojen kautta siihen, ketkä pelaajat pääsevät esille ja sitä kautta short listatuiksi ehdolle maajoukkueeseen.
Nykysysteemistä en tiedä enää mitään, mutta takavuosina tuossa vaiheessa pelattiin arveluttavaa peliä kulisseissa. Suurin hulluus takavuosina oli, että noiden alkuperäisten listojen ulkopuolelta oli kivinen (=puolimahdoton) tie MJ-rinkiin. Se mikä siinä jurppi, oli, että alkuperäisestä ryhmästä poika toisensa jälkeen löysi maksimitasonsa ja listan ulkopuolisia meni ohi oikealta ja vasemmalta. Miten tilanteeseen reagoitiin: pudokkaat ulos ja tilalle kavereita nuoremmista ikäluokista.

Nykytilannetta en todellakaan tunne, mutta mikä järki oli panostaa U16 tai U17 tuloskuntoon? U18 on mielestäni ensimmäinen ikäluokka, jonka tuloskunnolla on mitään merkitystä. Muutenkin junnujen MJ-toiminta pitäisi olla referenssi siitä, millä tasolla poikien kehitys on valtakunnallisella tasolla verrattuna kilpailijamaihin. Vielä U20- tulokset ovat isossa kuvassa vain junnutuloksia. Ihan samaan tapaan kuin vaikkapa jalkapallossa, yleisurheilussa tai hiihtolajeissa. Eivät kiinnosta kuin osaa lajifriikeistä.
 

JJ#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Laitanpa nyt tänne, enkä tuonne jälkipyykki-ketjuun. Pelaaja-arviot arvosanalla 4-10, yleensä olen peilannut ennakko-odotuksiin, mutta nyt turnaus meni kollektiivisesti niin penkin alle että silloin yksilöidenkään on vaikea loistaa, joten arviot myös siihen peilaten, kuka oli ikään kuin vähiten huono. Lyhyet perustelut ja muutamista pelaajista hieman kattavammin.

Vehviläinen 8 1/2 Tanska-pelissä olisi voinut torjua pisteet Suomelle, mutta isossa kuvassa se ei olisi muuttanut mitään. Kokosi kuitenkin itsensä viime kisoista.
Rautanen 8 Rooli jäi lopulta pieneksi.
Mattila 8 1/2, Pelasi stabiilisti, ei toki mitään ihmetekoja odotettukaan.
Vaakanainen 7 1/2, Vuoristorataa, toki vasta varausikäinen ja puolustajat yleensä kehittyvät hitaammin. Itse tykkään kuitenkin kaverista, väittäisin että hyvin todennäköinen NHL-ura edessä, myös maajoukkue kaipaa kiekkovirtuoosien rinnalle hyvin puolustavaa puolustajaa.
Heiskanen 7 1/2 Pistepotentiaalia ehkä eniten joukkueen pakeista, eri asia realisoituuko se koskaan NHL:ssä. Ylivoimassa homma ei oikein toiminut kuten odotin.
Juolevi 6, En millään jaksa uskoa että olisi vuodessa unohtanut miten jääkiekkoa pelataan. Hänestä näki ehkä karuimmin sen mikä ero tällä ja viime vuotisella joukkueella oli. Peli-ilo oli täysin kadoksissa.
Välimäki 7, Taas täytyy muistaa ikä, ilmeisesti hyväluontoinen kaveri kiekkoilijaksi ja korkealla draftissa, hieman ehkä kyseenalaistan hockey-iq:n, mutta kun ei ole laajempaa otantaa niin voi mennä yleisen pelitavan ym. sekavuuden piikkiin tässä turnauksessa.
Saarijärvi 8 1/2, Johtava puolustaja tässä turnauksessa. Liike riittää, puolustamista täytyy kehittää ja jotenkin ne vedot pitäisi saada maalille asti.

Kaiken kaikkiaan saatamme kuitenkin 10 vuoden päästä ihmetellä, miten tuolla pakistolla pystyi jäämään karsintasarjaan. 4-5 NHL-puolustajaa tuosta joukkueesta on täysin mahdollista, jos vertaa vaikka vuosiin 85-89 jolloin niitä tuli tasan 0. Siinä mielessä otan mielelläni karsintasarjan silloin tällöin jos vastineeksi saa pari kunnon nuorta tulevaa
NHL-puolustajaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös