Kesän festarit

  • 525 823
  • 3 030

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Toisesta ketjusta inspiroituneena kävin katselemassa heidän FB-sivuaan ja ilmeisesti nuo halvemmat liput eivät sisältäneet Ozzyn avauskonsertin keikkaa. Tuntuu olevan aika kiristynyt tunnelma tuolla :D
Joo ei sisällä, mutta tämä oli ihan tiedossa jos edes vähän tutkaili mitä ostaa. 119e neljästä päivästä on mielestäni ihan ok hinta. Keskiviikkona siis vain päälavalla toimintaa. Ozzy ja jotain lämppäreitä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Tuota esiintyjälistaa kun katsoo, huomaa hyvin, että suomenkielinen metallimusiikki oli muodissa noin 15 vuotta sitten. Samat kotiteollisuudet, mokomat, niskalaukaukset ja majkarmat siellä painaa edelleen. Kuunteleekohan noita kukaan alle 25-vuotias?
En tiedä kuunteleeko, mutta noilla +25-vuotialla on sitä rahaa vähän enemmän käytettävissä kuin nuoremmilla. Kai.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Tuota esiintyjälistaa kun katsoo, huomaa hyvin, että suomenkielinen metallimusiikki oli muodissa noin 15 vuotta sitten. Samat kotiteollisuudet, mokomat, niskalaukaukset ja majkarmat siellä painaa edelleen. Kuunteleekohan noita kukaan alle 25-vuotias?
Kuunteleeko rokkia/metallia ylipäätään kukaan alle 25 vuotias? Nykynuoriso tuntuu olevan hurahtanut enemmän räppiin ja konemusiikkiin. Surullista mutta totta.
Rockfesteillä hyvä kattaus. Vakavasti harkinnassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nykynuorison rappiota on puitu jo muinaisesta Kreikasta saakka. Ja onhan tämä nykynuorison EDM/räppibuumi ärsyttävää. Kun jo kiikkustuolilta voi melkein alkaa haukkumaan nuorison pukeutumisen, musiikki- ja leffamaun. Ei tarvitse edes katsoa tai kuunnella.
 
Kuunteleeko rokkia/metallia ylipäätään kukaan alle 25 vuotias? Nykynuoriso tuntuu olevan hurahtanut enemmän räppiin ja konemusiikkiin. Surullista mutta totta.

Kun minä olin noin 22-vuotias, äiti kävi kylässä. Minun CD-levysoittimessani pauhasi System of a Downin Toxicity. Äiti kuunteli sitä muutaman minuutin ja totesi sitten laittamattomasti: "Ja sitte viälä ihmetellään että miksi nuariso on päästään sekasi." Siinä on SOAD aika hyvin kiteytetty.

Jos nykynuoret kuuntelisivat samaa musiikkia kuin 1970-80-lukujen taitteessa syntyneet, se olisi surullista. Silloinhan ne ei olis edenneet mihinkään.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Kun minä olin noin 22-vuotias, äiti kävi kylässä. Minun CD-levysoittimessani pauhasi System of a Downin Toxicity. Äiti kuunteli sitä muutaman minuutin ja totesi sitten laittamattomasti: "Ja sitte viälä ihmetellään että miksi nuariso on päästään sekasi." Siinä on SOAD aika hyvin kiteytetty.

Jos nykynuoret kuuntelisivat samaa musiikkia kuin 1970-80-lukujen taitteessa syntyneet, se olisi surullista. Silloinhan ne ei olis edenneet mihinkään.
Totta kai nuoret saavat kuunnella sitä mistä tykkäävät, en tarkoittanut sitä. Toivottavasti se ei vain johda siihen että rock (ja ylipäätänsä soittimilla soitettu) musiikki kuolee sukupuuttoon.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nuorison kuuntelema musiikki on ollut aina perseestä ja tulee aina olemaan. Siksi olen viimeksi osallistunut (rock)festareille, kun olin nuori.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorison kuuntelema musiikki on ollut aina perseestä ja tulee aina olemaan. Siksi olen viimeksi osallistunut (rock)festareille, kun olin nuori.
Festarit on suunnattu vain meille nuorille, itsekin olen käynyt joka kesä festarilla jo useiden kymmenien vuosien ajan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tuota esiintyjälistaa kun katsoo, huomaa hyvin, että suomenkielinen metallimusiikki oli muodissa noin 15 vuotta sitten. Samat kotiteollisuudet, mokomat, niskalaukaukset ja majkarmat siellä painaa edelleen. Kuunteleekohan noita kukaan alle 25-vuotias?

En tiedä kuunteleeko, mutta noilla +25-vuotialla on sitä rahaa vähän enemmän käytettävissä kuin nuoremmilla. Kai.

Kiistatta nauroin itse samaa, että Rockfestin kattausta kun katsoo, niin eihän tuosta puutu kuin Viikate ja sitä voisi kuvitella että vuosi on jotain 2004 :D ihan sama tuhanteen kertaan nähty Suomi-osasto edelleen tulilla. Tapahtuma kuitenkin profiloituu aika pitkälle aikuisten festivaaliksi, joka on siis vain ja ainoastaan hyvä asia..

Harmi vain, että pääesiintyjät eivät puhuttele kyllä yhtään. Ozzyn sooloprojektista tai Priestistä en ole innostunut niin paljon, että edes päivälipun ostaisin niiden takia. Marilyn Manson taas on ihan kuuntelukelvotonta, ja neljänneksi pääesiintyjäksi olisi huhujen mukaan tulossa kenties Avenged Sevenfold, joten eipä tarvitse noiden perässä tulla. Kannatan kuitenkin itse tämän festarin konseptia, että Suomeen yritetään juurruttaa tällaista Sweden Rockin tyylistä monen päivän massatapahtumaa. Minusta on hyvä että yritetään pysyä globaalissa kehityksessä mukana.. ehkä sitten joku toinen kerta tulen itsekin paikalle, ensi vuosi jää nimittäin jo näillä tiedoilla varmasti väliin
 
Kiistatta nauroin itse samaa, että Rockfestin kattausta kun katsoo, niin eihän tuosta puutu kuin Viikate ja sitä voisi kuvitella että vuosi on jotain 2004 :D

Ja CMX:n seuraksi voisi toki lisätä toisen älykköteinien suosikin YUP:n. Noiden yhtyeiden kunniaksi on todettava, että vaikka kumpaakaan ei näin varttuneella iällä tule juurikaan kuunneltua, heidän suosituksensa ovat saattaneet minut monien nykyisten suosikkiartistieni (esim. Tom Waits, Captain Beefheart ja Fleet Foxes) musiikin pariin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kyllä minä tunnen paljonkin nuorisoa (tai siis alle 25 vuotiaita), jotka kuuntelevat vaikkapa 70-luvun rokkia. Kuuntelevat toki myös paljon muuta. Eihän rock-musiikki toki mitään valtavirtaa ole nuorten keskuudessa, mutta kyllä sitä kuitenkin kuunnellaan ja kyllä minä osan suosituista nykybändeistäkin karsinoin (väljästi) rock-genren alle.

Ihan teini-ikäisillä voi olla toinen tilanne. Ainakin omat lapseni ( nyt 18 vuoden molemmin puolin) ja heidän ystävänsä ovat alkaneet kiinnostumaan myös rockista. Joskus 13-15 ikäisenä rock edusti heille "faijan musiikkia", jota oli pakkosyötetty kaikki vuodet ja jota vastaan täytyi toki hiukan kapinoida. Nyt tuntuu kelpaavan. Viime jouluna kuopus pyysi tekemään jopa soittolistan 70-luvun rock klassikoista, jotka on syytä tuntea. Minkään joululahjan hankintaan/valmisteluun en ole koskaan käyttänyt yhtä paljon aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuunteleeko rokkia/metallia ylipäätään kukaan alle 25 vuotias? Nykynuoriso tuntuu olevan hurahtanut enemmän räppiin ja konemusiikkiin. Surullista mutta totta.
Rockfesteillä hyvä kattaus. Vakavasti harkinnassa.
Kyllä yläkouluikäisissä edelleen oma metallivähemmistönsä löytyy, tosin se on reilusti pienempi kuin joskus rapiat kymmenen vuotta sitten. Vaatetusta myöden metalliporukkaa löytyy se yksi tai kaksi per 140 oppilaan vuosiluokka ja jokunen sellainen, joka tykkää kuunnella, muttei näytä sitä pukeutumisellaan. Tosin aika geneeristä nuorison pukeutuminen nykyään muutenkin on, eikä muutamaa emoa, metallityyppiä ja mangafania enempää poikkeuksia juuri löydy.
 

Markku

Jäsen
Kyllähän kesän ylivoimaisesti kovin kiinnitys omaan makuun löytyy Provinssista. Kyseessä The Offspring.

On sitä bändiä tullut fanitettua käytännössä jo reilut 20 vuotta, ihan ala-asteilta lähtien. Ykkösbändi ollut aina, noin 30 kertaa nähtynä jo ympäri Eurooppaa. Nyt tulee kotikonnuille toistamiseen (viimeksi Provinssirock 2001) soittamaan.. ai että kyllä kelpaa! Löytyykö muita innokkaita bändin seuraajia?
 

JeiJeieL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes
Sellainen kysymys nousi muuten vielä mieleen, että mitä tuossa Judas Priestin ja Marilyn Mansonin nimien välissä lukee? En saanut zoomaamallakaan selvää.

Judas Priestistä minulle tulee aina päällimmäisenä mieleen tämä Bill Hicksin klassikko:
Bill Hicks - Judas Priest - YouTube

Itse veikkaisin Avenged Sevenfoldia. Nimi sopisi tuohon blurrattuun tekstiin muodoltaan ja keikkailee ensi kesänä paljon samoilla festareilla kuin Ozzy, Priest ja Manson.

Oli miten oli, eiköhän tuo ensi maanantaina selviä kun yleinen lipunmyynti alkaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mietin että miten järkevää on jo pistää tienvarsille mainoksia, jossa yksi pääesiintyjä on vielä blurrattuna? Tämä siis tuohon Rockfestiin viitaten.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietin että miten järkevää on jo pistää tienvarsille mainoksia, jossa yksi pääesiintyjä on vielä blurrattuna? Tämä siis tuohon Rockfestiin viitaten.
No sehän oli tämä samainen Rockfest, jonka järjestäjä ihmetteli lehdessä viime kesänä sitä että yleisö yritti poistua paikanpältä pääesiintyjän lopetettua esiintymisen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Lisää bändejä rokkifestiin.

"Avenged Sevenfold, Bullet for My Valentine, Stone Sour, Beast In Black & The Holy"
- rockfest fb

Noin yleisellä tasolla, niin nyt on ainakin rockenrollia tarjolla, ei Keekkiä, Tudee, räppiä, tai teknopaskaa. :)

Edit: siitä vain 14 eri lippuvaihtoehdosta valitsemaan. :D Tosin nyt ainakin saa valita Ozzyn ja jonkun päivän sen lisäksi.
 

Liitteet

  • Piletit.jpg
    Piletit.jpg
    206,5 KB · kertaa luettu: 456
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jaahas. Provissinssa yksi talouttamme suuresti kiinnostava artisti -> yhden päivän liput ostettu.

Tänään sitten justiinsa bongasin, että Bad Religion tulee QStockiin. Elättelen vielä toivetta, että tekisivät samalla reissulla klubikeikan Helsingissä, mutta pahasti vaikuttaapi siltä, että sitä joutuu lähtemään Ouluun.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elättelen vielä toivetta, että tekisivät samalla reissulla klubikeikan Helsingissä,
Eiköhän noilla festareiden pääesiintyjillä ole aina sopimuksessa ehto ettei muita keikkoja samassa maassa sallita tietyn aikajakson sisällä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flow julkaisi jo päiväohjelmansa tähän mennesssä julkistetuista artististeista ja totta kai kolme ulkomaan elävää, jotka jotain värinöitä herättivät, esiintyvät eri päivinä. Se, että Patti Smith (pe) ja Arctic Monkeys (la) ovat eri päivinä oli odotettavissa, mutta toivoin, että Lykke Li (su) olisi osunut samalle päivälle jommankumman kanssa. Enpä tosin noista muista ulkomaisista juuri mitään tiedäkään, niin sangen mahdollista että joku uusi suosikkbändi on jo siellä.

2016 festarille tuli ensimmäisen kerran ostettua "sika säkissä" early bird-lippu ja kun ohjelma osui aika lailla nappiin, osin sen sitten tuhnuksi jääneelle viime vuodellekin. Nyt pitää katsella vähän lähemmäksi, mitä tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös