Keith Aulie HIFK:hon

  • 68 090
  • 234

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsellaan nyt ensiksi, miten pleijarit menee. On kuitenkin meillä tällä hetkellä 6.-7-pakin roolissa tai rotaatiossa. Tason pitää nousta paljon, että sopimuksen ansaitsee.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen hieno peli Aulielta omaan silmään, ja minusta suorastaan optimistista miettiä ansaitseeko kaveri jatkon. Vähän luulen että varmasti saa jatkon jos vain kiinnostusta on eikä hintapyyntö täysin päätön. Todennäköisesti kuitenkaan meillä ei kaveriin ole saumaa. Keith pääsee peli peliltä paremmin Liigan kuvioihin ja pelityyliin kiinni ja hyvän oman pään työskentelyn lisäksi kunnostautui eilen jo viivamiehenäkin. Samaten lämmitti mieltä, kun Sport-pelaaja (olikohan Bertrand) töni Taimea vihellyksen jälkeen, mutta Aulien huomautettua aiheesta pienen tönäisyn säestämänä väheni rähinähalut kummasti.

Jatkoa kouraan jos vaan mahdollista! Pyyhkii jo nyt jäitä jollain Karalahdilla puhumattakaan siitä mitä taso voisi ensi kaudella olla.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Katsellaan nyt ensiksi, miten pleijarit menee. On kuitenkin meillä tällä hetkellä 6.-7-pakin roolissa tai rotaatiossa. Tason pitää nousta paljon, että sopimuksen ansaitsee.
Kuka Järvistä lukuunottamatta on tasaisempi stay-at-home-pakki jengissä tällä hetkellä? Kun puhut isosta tason nostosta?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Aulie on pelannut ihan OK, mutta sellaista isoa ja ilkeää pakkia me ei saatu. Aulie on enemmänkin sellainen kiltti nallekarhu maalin edessä, ei siinä vastustajan ole niin paha olla Aulien läsnäollessa. Ulottuvuus miehellä on kuitenkin melkoinen, ja saa siten puolustettua ihan huomaamattomasti laajalti tuota maalinedustaa ja muutenkin.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Itse olen ollut helvetin tyytyväinen Aulien otteisiin. Liike on Liigaan hyvällä tasolla, ei ole helposti kierrettävissä, antaa helppoja kovia perussyöttöjä lapaan ja siivoaa maalinedustan ja pitää omien puolia. Kun olet tarpeeksi iso ja uskottava, ei tarvitse aina olla hieromassa joka viehllyksen jälkeen. Itseäni on miellyttänyt suuresti Aulien isännän otteet pariinkin otteeseen. Toinen oli Pelicans-matsin lopussa, kun joku onneton valkopaita veti summerin jälkeen. Järvinen torppasi tämän sankarin kumoon yhdellä tönäsyllä ja Aulie lähetti paikalle tulleen pelikaanin ilmojen teille yhdellä kädenojennuksella. Enempää ei siinä tilanteessa tarvittu. Toinen tilanne taisi olla JYPiä vastaan, kun Boyce(?) oli kolannut Villen tai Kevinin. Siinä kun jyväjemmaria koulittiin ja toinen oli tulossa kaveriaan puolustamaan, nappasi Keith kaverin isälliseen retuutusotteeseen ja heitteli tätä hetken aikaa kuin märkää rättiä. Jälleen kerran enempää ei tarvittu, kaikki tiesivät, kuka siinä tilanteessa oli kukko tunkiolla. Mikäli itse olisin Nybana Nyban paikalla, veivaisin äkkiä jatkosopparin Aulien kanssa, mikäli vaan kaveri haluaa Stadissa jatkaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Justice , unohtamatta sitä yhtä kotipeliä Blyysia vastaan, jossa Aulie antoi Ilmari Pitkäselle lämpimän vastaanoton IFKn maalilla. Siinä Pitkänen oli nopeasti häntä koipien välissä anomassa tuomaria, vaikka itse aloitti koko mylläkän.

Ehdottomasti jatkoon!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aulie on klassinen esimerkki laadukkaasta stay-at-home pakista joka tekee minimaalisesti virheitä ja ei lähde herkästi höntyilemään ylöspäin, antaa myös varmoja avauksia eteenpäin. Erittäin hyvä hankinta ja itse näen tämän rauhallisen startin vain hyvänä ettei ole tullut Liigaan ylimielisin asentein, tulee olemaan erittäin tärkeä osa IFK:ta nyt keväällä. Menee heittämällä, fyysisyydessä, tasaisuudessa ja varmuudessa puolien IFK:n pakkien edelle. Syy miksi on kolmosparissa tai seiskapakkina on yksinkertaisesti se että meillä on alkukaudella luotu suunnitelma tiettyjen pakkien varaan Järvinen -Taimi Auvitu- Grillfors , ei tuohon ole järkeäkään tunkea Aulieta, sopii parhaiten tukemaan Taipalusta kun seikkailee ympäri kenttää ja altistaa itsensä virheille.
Ehdottomasti jatkoa mutta epäilen että jossain toisessa liigassa maksetaan tälläiselle kovaluiselle stay-at-home pakille enemmän ja IFK:n ei kannatakkaan maksaa yli 150 000 - 200 000 Auliesta.

_
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Teppo ja Generous menee siinä missä Aulie, jos Aulie ei oikeasti tee isoa tasonnostoa.
Okei. Tämä selvä. Jäädään odottamaan tasonnostoa. Miten se sitten ilmenee? Että tiedän koska taso on riittävä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Oli meikän suosikki päivästä yks. Ja koitin kehua, kun puusilmät haukkui. Keep up the good work, Keijo!!

Aulie on kyllä omaan makuun jätkä, joka pitää pitää joukkueessa jos vaan mitenkään mahdollista. Kunnon isäntä ja Aulien kentällä ollessa ei tuu Grattonit juomaan Husson pullosta huikkaa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse diggaan kanssa Aulieta todella paljon, mutta en kyllä ihan kirjoita näitä isäntä väitteitä. Pelaa erittäin hyvää peruspeliä, antamalla avaavan syötön lapaan ja yleensä kovaa, lisäksi sijoittuu hyvin, eikä hukkaa miehiään, mutta kovuuttahan tämä kaveri ei käytä juuri ollenkaan. Erittäin pehmeä kaveri tuon kokoiseksi, huom kokoiseksi. Mies ei ole järjestänyt yhtään torikokousta vielä IFK:ssa ollessaan (jos on jotain tullut, niin on mennyt vähän tönimään ja hieromaan hanskalla naaman), eikä muuten ole jaellut niitä makuupaikkojakaan.

Mutta ei se niinkään haittaa kun jengissä on Järvinen ja Generous. Itse tarjoaisin myös ehdottomasti Aulielle jatkosopparia.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itse diggaan kanssa Aulieta todella paljon, mutta en kyllä ihan kirjoita näitä isäntä väitteitä. Pelaa erittäin hyvää peruspeliä, antamalla avaavan syötön lapaan ja yleensä kovaa, lisäksi sijoittuu hyvin, eikä hukkaa miehiään, mutta kovuuttahan tämä kaveri ei käytä juuri ollenkaan. Erittäin pehmeä kaveri tuon kokoiseksi, huom kokoiseksi. Mies ei ole järjestänyt yhtään torikokousta vielä IFK:ssa ollessaan (jos on jotain tullut, niin on mennyt vähän tönimään ja hieromaan hanskalla naaman), eikä muuten ole jaellut niitä makuupaikkojakaan.

Mutta ei se niinkään haittaa kun jengissä on Järvinen ja Generous. Itse tarjoaisin myös ehdottomasti Aulielle jatkosopparia.

Niin, nimi selässä ja vastustajalla tieto jätkästä, kokoa 2 metriä ja tässä liigassa ei ole montaa pelaajaa, kuka pystyisi edes vähän pärjäämään Aulielle hanskailussa.

Eli isäntä, joka tietää kuka on ja muutkin sen tietää, joten ei tarvitse hölmöillä tai esittää mitään, mikä on hemmetin hyvä asia. Jos sitten vastustaja sattuu taklaamaan maalivahtia tai meidän huippupelaajia väärin, niin satavarma homma, että Aulie käy riepottelemassa ja voi riepotella vaikka paria-kolmea jätkää samaan aikaan.

Kannukset on jo hankittu ja kuten sanoin, siksi ei tarvitse esittää mitään vaan voi keskittyä kiekkoon, jota hän tuli tänne tekemäänkin eikä miksikään poliisiksi, vaan tosiaan kehittymään pelaajana.

Ei ota tyhmiä jäähyjä vaan pelaa fiksusti ja on muutenkin urheilullinen ja tosiaan haluaa nyt keskittyä kehittymään pelaajana. Mutta varma homma on, että Aulie varmasti suuttuu, jos HIFK pelaaja kolataan saikulle ja silloin varmasti repii pään irti tältä kaverilta.

Jo pelkkä Aulien läsnäolo on pelote, eli kukaan eli tuo sellaisen mukavan tuulahduksen pelon ilmapiiriä vastustajille. Ja meiltä löytyy Aulien lisäksi hyvin jätkiä, jotka hoitaa hanskausta. Mutta varma homma on, että jos Aulien joutuu kohtaamaan, niin pikku ripulipaskat valahtaa vastustajalle housuun.
 
Viimeksi muokattu:

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Jos tähän nyt voisi painaa tykkään nappia niin olisi paikallaan. Ei Keijoo ole kukaan halunnut haastaa vielä, enkä usko että montaa löytyykään sarjasta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Jos tähän nyt voisi painaa tykkään nappia niin olisi paikallaan. Ei Keijoo ole kukaan halunnut haastaa vielä, enkä usko että montaa löytyykään sarjasta.

Juurikin näin, ei ole haastajia ja ei jokaisella jätkällä on kuitenkin sen verran itsesuojeluvaistoa, että kun tietää Keijon pelaavan HIFK:ssä, niin jää rottailut vähille.

Eli Aulie pitää saada pidettyä myös ensikaudeksi, pelaa erinomaisesti omaa rooliaan kun on päässyt nyt kiinni pelistä ja varmaankin tavoite on KHL, mutta parasta hänelle olisi treenata eurokiekkoa vielä Suomessa ainakin ensikausi ja kehittyä juurikin pelaajana, sitten voi lähteä rahastamaan ja kyllä täälläkin varmasti hyvä korvaus tulee.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä oon kyllä tykännyt Aulien tekemisestä; on kokoisekseen hyvin liikkuva, lähtee tukee hyökkäyksiä, mutta ei ota samalla suurempia riskejä, avaa peliä hyvin ja osaa sijoittua kentällä erinomaisesti. Ja kun taklaus osuu on se painava minkä alle kukaan ei varmasti halua jäädä. Ehdottomasti pitäisin Keijon täällä mikäli vain mahdollista on!
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei. Tämä selvä. Jäädään odottamaan tasonnostoa. Miten se sitten ilmenee?
Ei ole esittänyt mitään erityistä verrattuna Teppoon tai Generoukseen. Perustele mikä tekee tällä hetkellä Auliesta mielestäsi niin ylivertaisen verrattuna Teppoon tai Generoukseen?

Väärinkäsityksen välttämiseksi. Ei, en ole sitä mieltä, että Aulie olisi pelannut huonosti. Pelaa varmaa ja hyvää peruspeliä, kuten myös Teppo ja Genenrous, mutta ei kuitenkaan yllä Järvisen tasoon. Näkisin joukkueessa mielummin ykköskorin ulkomaalaisen kun 3. pakkiparin tai seiskapakin. Tämän takia odottelen sitä tasonnostoa.
 
Viimeksi muokattu:

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta varma homma on, että Aulie varmasti suuttuu, jos HIFK pelaaja kolataan saikulle ja silloin varmasti repii pään irti tältä kaverilta.
Eipä kyllä reagoinut mitenkään, vaikka ekassa erässä Karvinen ajoi Raskin suht törkeästi keskikentällä kiekottomassa tilanteessa. Rask itse kävi sitten Karviselle tilanteen jälkeen piipittämässä. Viimeistään tässä vaiheessa Karvinen olisi pitänyt jo hoitaa ulos pelistä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ei ole esittänyt
mitään erityistä verrattuna Teppoon tai Generoukseen. Perustele mikä tekee tällä hetkellä Auliesta mielestäsi niin ylivertaisen verrattuna Teppoon tai Generoukseen?

Väärinkäsityksen välttämiseksi. Ei, en ole sitä mieltä, että Aulie olisi pelannut huonosti. Pelaa varmaa ja hyvää peruspeliä, kuten myös Teppo ja Genenrous, mutta ei kuitenkaan yllä Järvisen tasoon. Näkisin joukkueessa mielummin ykköskorin ulkomaalaisen kun 3. pakkiparin tai seiskapakin. Tämän takia odottelen sitä tasonnostoa.
Koko, ulottuvuus, hockey-sense, rohkeus, syöttötaito.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko, ulottuvuus, hockey-sense, rohkeus, syöttötaito.
Ja näitä ominaisuuksia ei ole Tepolla ja Generouksella? Jos nyt ihan katsotaan sitä tärkeintä ominaisuutta eli suoriutumista kentällä, niin tämän päivän kärkipelissä Teppo ja Aulie suoriutuivat ihan tasapäisesti. Hyvä, että joukkueessa on leveyttä ei se ole keneltäkään pois.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ja näitä ominaisuuksia ei ole Tepolla ja Generouksella? Jos nyt ihan katsotaan sitä tärkeintä ominaisuutta eli suoriutumista kentällä, niin tämän päivän kärkipelissä Teppo ja Aulie suoriutuivat ihan tasapäisesti. Hyvä, että joukkueessa on leveyttä ei se ole keneltäkään pois.
Kyllä. Ja siksi on hienoa että ne pelaa IFK:ssa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja näitä ominaisuuksia ei ole Tepolla ja Generouksella? Jos nyt ihan katsotaan sitä tärkeintä ominaisuutta eli suoriutumista kentällä, niin tämän päivän kärkipelissä Teppo ja Aulie suoriutuivat ihan tasapäisesti. Hyvä, että joukkueessa on leveyttä ei se ole keneltäkään pois.

Nämä on aina näitä asioita että eri ihmiset painottavat eri asioita. Itse tulee arvostettua todella korkealle hyvät peruspuolustajat, ja kyllä Aulie nimenomaan esim. voiman ja ulottuvuuden osalta on selvästi Teppoa edellä. Generousta edellä on sitten esim. liikkeen ja kiekollisen pelin osalta aivan selvästi. Ja et voi jättää huomiotta miesten kokemuseroa eurooppalaisesta kiekosta. Vieläpä kun Aulien käyrä on ollut nouseva.

Ei isännän tarvitse aina rähistä ja louskuttaa leukoja joka tilanteessa. Aulie on oman maalin edustalla minusta hyvinkin Järvisen tasoinen pelaaja jo nyt, vaikka ei käy kuumana kuin hellakoukku joka tilanteessa. Ja kyllä minä ainakin olen noteerannut useamman kuin yhden tapauksen jossa vastustaja on tullut tökkimään HIFK:n kevyempää kaveria mutta Aulien tultua väliin tilanne on rauhoittunut hyvinkin nopeasti.

edit: Minusta Aulie oli tänään Teppoa parempi, mutta molemmat pelasivat hyvin ja minusta on mahtavaa että niin Teppo, Generous kuin Aulie pelaavat HIFK:ssa. Ennustan mm. tästä johtuen huomattavasti viime kevättä vähemmän turbulenssia omassa päässä.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Mielestäni paras argumentti Aulien puolesta on että hän on ikäänkuin parannettu versio Kärppien Hakanpäästä. Liikkuu mielestäni paremmin; antaa kovia syöttöjä; hyökkää aktiivisesti kun on mahdollisuus; ja ennenkaikkea: on täysin näkymätön.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni ehdottomasti vahvin argumentti Aulien kaltaisen puolustavan puolustajan puolesta on se, että pitää oikeasti todellakin hakemalla hakea mitään negatiivista sanottavaa miehen pelaamisesta.

Kajastusta ilmeisesti hiertää todella pahasti se, että meille hommattiin Aulie eikä kiekollista pakkia (jollaisen olisin toki itsekin ottanut mieluummin, mutta ei se Keijon vika ole), mutta vaikka miten Kajastuksella on nyt ollut parin päivän aikana jonkinlainen mission mustamaalata Ollia, parhaat argumentit mitä on löytynyt ovat olleet "Aulie ei ole vieläkään tapellut" ja "peliminuutteja on ollut vähemmän kuin Järvisellä ja Taimella".

Minä olen ollut helvetin tyytyväinen Aulieen. En usko että miestä nähdään Stadissa ensi kaudella, ihan vain siksi että kaikesta päätellen kundi pyrkii vielä takaisin NHL:ään rotaatiopakiksi, ja on nyt pyörähtämässä Euroopassa ihan vain hakemassa peliminuutteja kun loukkaantuminen pilasi tämän kauden AHL:ssä. Mutta jos Ollin kanssa saadaan solmittua jatkosoppari, olen erittäin iloinen. Seitsemän Aulien pakisto olisi tottakai ihan paska, mutta kyllä niitä Generousin lisäksi toinenkin jengiin mahtuu ehdottomasti.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Eipä kyllä reagoinut mitenkään, vaikka ekassa erässä Karvinen ajoi Raskin suht törkeästi keskikentällä kiekottomassa tilanteessa. Rask itse kävi sitten Karviselle tilanteen jälkeen piipittämässä. Viimeistään tässä vaiheessa Karvinen olisi pitänyt jo hoitaa ulos pelistä.

Katsoin koko pelin ja en nähnyt kyllä tällaista tilannetta. Myöskin suht törkeä on vähän makuasia ja täysin eri kuin törkeä, joka esim. nähtiin Tallinderin toimesta JYPiä vastaan. Ja kolmas, eli huomasiko edes tilannetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös