Keitä pelaajia haluaisit mahdollisen nhl-lakon aikana Hifkiin?

  • 18 305
  • 124

Megepäck

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Zidlicky^
Kyllä se nyt ruikuttaa. Tein noi ihan nopeesti. En oo seurannu nyt ollenkaa Liiga tapahtumia. Sen varmaa huomaa. :]
Joo, Hirsol meni hyvin tossa loppukaudesta kyllä. Mut JOS olis tommoset sentterit kun Harkins,Ruutu ja Santala niin vois EHKÄ kokeilla jotain muuta? (Eli rikkoa viimekauden Hirson 2 ketjun.) Pärän ja Kuhdan vois erottaa toisistaa ja laittaa Pärrssinen Santalan ja Vihkon kans pelaa.. Ehkä. Tai Vihko Santala ja Vopat.
Aina voi kokeilla uutta. Mut Pärssinen-Ruutu-Kuhta :]
Niinkun ennen Sihvosta.


edit. Huomasin just että mul oli kokoonpanoissa 6 ulkomaalaista :P Olin kyl aika jääs ku kirjotin tota. Mut whatevah.

En ruikuta. Mulla on sama juttu. Varoitin vaan suo mutta nyt se on myöhäistä, kun jos ei kirjota asiallisesti koko osasto on kutsumassa Jorelahdeksi. Hyviä kirjoitushetkiä sullekin.
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Hmm, nojaa noi Ruudut tietysti toivoisin takaisin + pari muuta entistä HIFK:laista.

Harmittelen vieläkin Jani Honkasen ja Patrick Lostedtin potkimista muihin maisemiin. Heistä kai olisi maalinedustan siivoajiksi (eritoten J.H:sta). Hullunhauskoja molemmat, ja juuri sopivia luutimaan nelos ketjun pakeiksi. Eivätkä varmaankaan siitä kalliimmasta päästä jos ihan showmielessä niitä halonhakkaajia tänne kaivataan.

Ja tappelijoitahan on siis aivan turha edes toivoa...ellei sitten sääntöjä himean muuteta "yleisöystävällisempään" suuntaan.
 

Zidlicky^

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings, FC Barcelona
Viestin lähetti Megepäck
En ruikuta. Mulla on sama juttu. Varoitin vaan suo mutta nyt se on myöhäistä, kun jos ei kirjota asiallisesti koko osasto on kutsumassa Jorelahdeksi. Hyviä kirjoitushetkiä sullekin.
Varotat mua mistä ? Että mua kutsutaan Jorelahdeksi ? Noshit? Ei oo mun elämä miksi kutsutte mua. Olen Jorelahti tai Jorejärvi. Eiks tääl kuitenkin oo tarkotus puhua aiheesta: " Keitä pelaajia haluaisit mahdollisen nhl-lakon aikana Hifkiin? " ?
 

Ynjevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainaki Zidlicky, muilla ei oo niin väliä. Sit Teemu riihijärvi ois kans ihan kiva. Mut sillä on tietysti ottajia muuallakin.
 

J-IW

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Helsingborg IF, Athletico Madrid, Stadin Kin
Viestin lähetti puna-hundi


Harmittelen vieläkin Jani Honkasen ja Patrick Lostedtin potkimista muihin maisemiin. Heistä kai olisi maalinedustan siivoajiksi (eritoten J.H:sta). Hullunhauskoja molemmat, ja juuri sopivia luutimaan nelos ketjun pakeiksi. Eivätkä varmaankaan siitä kalliimmasta päästä jos ihan showmielessä niitä halonhakkaajia tänne kaivataan....



Olen täysin samaa mieltä. Erityisesti Patrick Lostedt oli/on loistava kundi. Taklaus-tekniikka aivan uskomaton, vaikka ei mikään ladonovi-olekkaan. Kiekkoliset taidot eivät ehkä niin huippuja, mutta kyllä olisin halunnut nähdä häntä enemmänkin ifk:ssa.
 

J-IW

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Helsingborg IF, Athletico Madrid, Stadin Kin
no niin no

Joo ei tosta kauheesti kyllä selvää saa... Nyt voisi joku fiksu jolla on joku käännös-ohjelma(tai pitkä-tsekki koulussa) koittaa pikkasen kääntää tota. Siinä kyllä mainitaan joku "farmi"-sanaankin viittaava tsekinkielinen versio, tiedä häntä

Hienoahan se olisi Marek IFK:ssa nähdä ensikaudella. Enemmän kuitenki toivon kotimaisia omiapoikia joukkueeseemme.

Vähän ohi otsikosta, mutta mahtaa muilla mestisjoukkueilla olla hauskaa pelata Kalpaa vastaan ensikaudella. Herrat kuitenkin olisivat huippuja SM-liigassakin
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: no niin no

Viestin lähetti J-IW
Siinä kyllä mainitaan joku "farmi"-sanaankin viittaava tsekinkielinen versio, tiedä häntä

Ja jutun lopussa on jotain juttua IFK:sta myös. Mutta niinkuin on tullut todettua, että yritä tosta nyt ottaa jotain selvää.

Kyllä olisi vielä kerran hieno nähdä Marek Punaisissa. Harks lätyttää ja Zeta pommittaa. Ja jos tuosta ei tule tulosta, niin paloposti voi sohia maalin kulmalta ne helpot sisään.
 

Carlos

Jäsen
Kuka oikeasti kannattaa ottaa???

Olen koittanut laittaa itseäni The sirin kenkiin, ja miettiä kuka oikeasti kannattaisi tuoda tänne. Jos ajatellaan että vaikka T. Ruutu, ok, mahtava pelaaja, kova tsemppaaja, "oma poika", mutta vastahan se pelasi täällä hetki sitten, eikä vielä täytä oikein eksoottisen leimaa. Kiistaton tähtipelaaja liigatasolla, mutta jos mattimeikäläinen lukee lehdestä että Tuomo Ruutu Hifkiin, hän tuskin sanoo pojalleen/tytölleen/vaimolleen että "lähdetääns hallille katsomaan tuota ihmemiestä". Eli potentiaalisia lisäkatsojia tuskin tulee kovin paljon vielä tämmöisellä nimellä, mutta kuluja varmasti paljon. Sama pätee myös Z:aan, J. Ruutuun, jopa OJ:hin, vaikka hän onkin ehkä paras suomalainen jääkiekkoilija tällä hetkellä. Nämä ovat kaikki näitä tuttuja nimiä, ketä ne kiinnostaa.

Mutta sitten kun mattimeikäläinen lukee lehdestä otsikon että Eric Lindros Hifk:hon, Steve Yzerman Hifk:hon, Jarome Iginla Hifk:hon, tai vaikka Peter Bondra Hifk:hon, puhutaan jo ihan eri luokan kiinnostuksesta. Eksoottinen tähtipelaaja, jolle NHL:ssä maksetaan kymmeniä miljoonia, pakkohan sitä on lähteä katsomaan mattimeikäläisenkin. Medianäkyvyys olisi myöskin ihan toista luokkaa.

Ja oikeasti, kuka muistaa 20 vuoden päästä että T. Ruutu kävi pelaamassa Hifkissä puoli kautta ja teki 10 maalia? Mutta jos sanotaan että S. Yzerman pelasi Hifkissä puoli kautta ja teki 20+25 tehopisteet, se varmasti muistetaan vielä sen 20 vuoden jälkeenkin.

Eli toisin sanoen tämän työsulun kohdalle sattuessa oikein pelatuilla korteilla on mahdollista tehdä historiaa. Nähtäväksi jää kenellä on minkäkinlaiset intressit.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Carlos
Ja oikeasti, kuka muistaa 20 vuoden päästä että T. Ruutu kävi pelaamassa Hifkissä puoli kautta ja teki 10 maalia? Mutta jos sanotaan että S. Yzerman pelasi Hifkissä puoli kautta ja teki 20+25 tehopisteet, se varmasti muistetaan vielä sen 20 vuoden jälkeenkin.

Eli toisin sanoen tämän työsulun kohdalle sattuessa oikein pelatuilla korteilla on mahdollista tehdä historiaa. Nähtäväksi jää kenellä on minkäkinlaiset intressit.
Tuo on ihan totta, mutta jos "omia poikia" ei oteta kotiin, he menevät naapuriin/muuhun SM-liigajengiin, eivätkä he enää ole omia poikia. Tämä myös silloin, kun he joskus kenties palaavat NHL:stä SM-liigaan pelaamaan. IFK ei ehkä enää olekaan se 1.vaihtoehto siinä vaiheessa.

Tilanne onkin herkullinen niillä liigajengeillä (mm. Jyp, Ässät, Ilves) joille ei ole tulossa "omia poikia". He voivat metsästää näitä ehkä suurempia nimiä, kun eivät ole velvollisia "omia pelaajiaan" kohtaan. Tätähän hyödynsi viimeksi ainakin Jyp (Nylander) ja Tappara (Fleaury). Tosin kyllä IFK:n ja Jokereidenkin sen aikaiset pelaajat olivat suuritähtiä ainakin suomalaisille (Ruuttu, Tikkanen, Selänne ja Kurri).

Kyllä mielestäni IFK:lla on velvollisuus ottaa "omat pojat" jengiin, jos IFK:hon haluavat tulla pelaamaan. Täälläkin aina itketään tiettyjen pelaajien olemattomasta seurauskollisuudesta, niin eihän seuran kannata tehdä samoin ja hyljätä vanhat pelaajansa, jotka kaiken lisäksi olisivat vielä liigan eliittiä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mielenkiintoisia ajatuksia Carlokselta. Pitää tosiaan myöntää että Fleury ja Nylander pesivät edellisen lakon esityksillään ja näkyvyydellään Selänne/Kurri ja Tikkanen/Ruuttu kaksikot puhtaasti. Jonkun todellisen tähtipelaajan hankkiminen olisi mainio temppu, mutta helppo homma se ei ole. Joku nuori Kanadalainen/Usalainen poikamies, joka olisi kiinnostunut näkemään maailmaa voisi tulla kyseeseen, prospektia nostaisi se, että sukujuuret olisivat skandinaviassa (Lindroos tuli ekana mieleen, vaikkei kovinkaan todennäköinen vaihtoehto ole). Pena voisi mielenkiinnosta käydä läpi pelaajat, jotka ovat MM-kisoihin tänne suuntaan useammin olleet valmiita lähtemään. Myös joku Venäläinen / Tsekki, jolla ei ole syystä tai toisesta kiinnostusta palata kotiinsa voisi kansssa tulla kysymykseen (ensimmäinen kategoriassa mieleen tuleva olisi Mogilny, mutta tämäkään ei ole kovin realistiminen vaihtoehto oikein miltään kannalta). Edellisiin on vielä lisättävä, että Ruotsi ja Sveitsi vievät molemmista kategorioista parhaat päältä, joten tietyllä tavalla toisen luokan tähtiin on tyytyminen...no ei vaan, kroaatti-Sakic kehiin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minun listani on:

1. Tuomo Ruutu
2. Marek Zidlicky
3. Jarkko Ruutu
4. Olli Jokinen
5. Toni Lydman

Joku Rafalski olisi tietysti unelmahankinta.

Btw. Yorick Treille on kuulemma Euroopassa etsimässä uutta seuraa. Pari tryoutia, ensin Sveitsissä ja toinen Saksassa, ei ole tuottanut tulosta. Kauhu-uni olisi Treillen paluu.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
Mutta sitten kun mattimeikäläinen lukee lehdestä otsikon että Eric Lindros Hifk:hon...

Huh, vaikka Eric on kaukana parhaista päivistään ja ura on ollut lukuisten loukkaantumisten sävyttämä, niin tämä on SE pelaaja jonka soisin punanutun päälle pukevan.

Kuka muistaa Legion of doomin ja Darth Vader-kiekon? Oi niitä aikoja...
 

J-IW

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Helsingborg IF, Athletico Madrid, Stadin Kin
Viestin lähetti Johannes
Minun listani on:

1. Tuomo Ruutu
2. Marek Zidlicky
3. Jarkko Ruutu
4. Olli Jokinen
5. Toni Lydman



Joo kyllä mä olen kanssa suhteelisen samoilla linjoilla:

1. Tuomo Ruutu
2.Olli Jokinen
3.Jarkko Ruutu
4. Ari Ahonen
5. Marek/Rafalski


Mielestäni olisi parempi jos saataisiin yksi ehjä ketju nhl:llästä. Koska en usko lakon olevan koko-kauden mittainen, olisi muulle joukkueelle parempaa jos ei jäisi joukkue aivan solmuun nhl-pelaajien lähtiessä meren taakse uudenvuoden jälkeen.

Kotimainen maalivahti ja Stahtos ulos, Ahonen nyt tuli "omista pojista" mieleen. Eipä siellä mitään tungosta ifk-maalivahdeista kyllä olekkaan. Sitten Marek/Brian olisi loistava vahvistus jo ennestään vahvaan puoilustukseen... Hyökkäys on kuitenkin ifk:lla se jota pitää vahvistaa ensisijaisesti

Jos tilanne nyt kääntyy niin että pelaajien pitää itse(tai ainakin osin) maksaa omata vakuutusmaksunsa, nähdään ketkä todella haluavat pelata ifk:ssa. Vaikea sanoa, mutta tässä tilanteessa voi ainakin ulkomaalaisia pelaajia houkuttaa enemmän Venäjä jossa seurat maksavat varmasti mielellään pelaajan koko suvun vakuutusmaksut. Elämme mielenkinitoisia aikoja.
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Kelpaako?

1. Tuomo Ruutu ja Jarkko Ruutu
1. Olli Jokinen
3. Marek Zidlicky
4. Brian Rafalski
5. Toni Lydman

Eli jaettu ykkössija, niin vaikea valita parhaita mahdollisia tulevan kauden IFK:hon. 2-3 pelaajaa näistä ja olisin jo enemmän kuin "kylläinen" NHL-apuihin. Tietysti Ilkka Pikkarainen hinta/laatu-suhteeltaan mainio peluri varmasti. Ari Ahonen ei "mahdu" suunnitelmiin, siis ainakaan minun sellaisiin.

Ps. Dana77, muistatko minut vielä, ostin sulta sen OJ:n FLA-pelipaidan..? Tai no nimestä et tiedä mutta olen se sama henkilö, joka pulitti siitä 125 euroa joskus touko-kesäkuussa..
 

J-IW

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Helsingborg IF, Athletico Madrid, Stadin Kin
Re: Kelpaako?

Viestin lähetti Ölly
Tietysti Ilkka Pikkarainen hinta/laatu-suhteeltaan mainio peluri varmasti. Ari Ahonen ei "mahdu" suunnitelmiin, siis ainakaan minun sellaisiin.


Joo ton Pikkaraisen Ilkan unohdin kokonaan. Ilkka olisi juuri sellainen pelaaja jota joukkueeseen haluaisin. Toisaalta kun miettii Ilkan tilannetta niin hän ehkä mielummin valitsee farmin kuin sm-liigan. Pohjois-Amerikan farmiliigat varmasti Ilkalle enemmän antavatkin tässä uravaiheessa. Toisaalta voi olla että Ilkka ei jaksa enää farmia tahkota lock-out tulee, koska luonnollisesti silloin ei kutsua ylös tule. Aika ympäripyöreitä lausuntoja kyllä.

Minulle kyllä Ahonen kelpaisi mainiosti joukkueeseen. Tosin siinäkin on riksinsä jos Ahosesta tulisi selkeä ykkös-molari ja sitten yht´äkkiä nhl jatkuu ja Ari matkaa pois, kun tärkeät pelit suomessa vasta alkavat.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Re: Re: Kelpaako?

Viestin lähetti J-IW
Joo ton Pikkaraisen Ilkan unohdin kokonaan. Toisaalta kun miettii Ilkan tilannetta niin hän ehkä mielummin valitsee farmin kuin sm-liigan. Toisaalta voi olla että Ilkka ei jaksa enää farmia tahkota lock-out tulee, koska luonnollisesti silloin ei kutsua ylös tule. Aika ympäripyöreitä lausuntoja kyllä.
Jep. Mitä tähän enää lisäämään. Jorelahti is back. Että helpottaa.
 

Conda

Jäsen
Carlos puhuu asiaa

...mutta miten käy kun ex-HIFKiläiset ottaa nokkiinsa ja siirtyvät kotiinpalattuaan Jokereihin, Kespooseen jne. Mediassa pauhataan, HIFK petti jne.. Pelaajahan saa karata vaikka pahimman vihollisen luokse, mutta seura ei saa hylätä omiaan. Tosin sana omiaan ei ehkä sovi kuin nyrkki silmään, koska näillä ex-HiFKiläisillä on historiaa kosolti muualtakin.
Vaikeita päätöksiä ja siksi Pena on suurena johtajana mennyt ihan jäihin. Joulutauolla esikunta voi herätä ja olla jälkiviisaita - jos siihen on syytä. Näillä mennään suunnilleen. Zeta ja toinen Ruutu hankkii itsensä jengiin, mut muita ei HIFK ehdi ymmärtää.
Toivottavasti saatais veska NHL:stä tai mielummin koko kauden äijä, joka pelastais kevään ratkaisumatsit (jouluna harvemmin jaetaan kunniaa).

Jotta ketjun aihe ei unohtuisi, niin kyllä mä haluaisin jotain niin eksoottista, että sitä ei unohtais koskaan! Onhan sekin siistii, et Larionov on ollu syvissä yhteyksissä meihin.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarjonta ylittää kohta kysynnän

Mielenkiintoiseksi menee. Tuntuu siltä, että kaikkien sm-liiga joukkueiden toimitusjohtajat suhtautuvat kohtuullisen
varovaisesti tähän NHL-tilanteeseen. Aika vähän on ns. "ennakkodiilejä" syntynyt.

Kohta alkaa pelaajat hermostua kun ei ole tiedossa missä pelaisi jos lockout tulee. Hinta laskee...ehkä jokunen joutuu miettii miten paljon pitää itse asiassa maksaa jollekin joukkueelle, että saisi vähän peliaikaa, että tuntuma pysyy yllä...:O)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Kelpaako?

Viestin lähetti Ölly
1- - -
Tietysti Ilkka Pikkarainen hinta/laatu-suhteeltaan mainio peluri varmasti. Ari Ahonen ei "mahdu" suunnitelmiin, siis ainakaan minun sellaisiin.
- - -

Pikkaraisen muorin poika pelaa Albany River Rats´ssä ensi kauden , pelattiin NHL:ää eli ei.

Ahosen suunnitelmissa ei ole jatkaa AHL:ssä...
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Bismarck
Huh, vaikka Eric on kaukana parhaista päivistään ja ura on ollut lukuisten loukkaantumisten sävyttämä, niin tämä on SE pelaaja jonka soisin punanutun päälle pukevan.

Mutta tässä skenaariossa mentäisiin sitten siihen sarjassamme TODELLA mielenkiintoiset spekulaatiot. On tiedossa että iso-Eerikillä on loukkaantumisten värittämä menneisyys, ja nykyisyyskin. Siinä mielessä hän olisi riskihankinta, ISO riskihankinta sanan kaikissa merkityksissä.

Mutta, homman tekee mielenkiintoiseksi se että kaikilla NHL-joukkueilla on ihan sama pulma jotka hänestä olisivat kiinnostuneita. Viime kaudella vain 39 peliä, 10+22 tehopisteet. Eli ei ihan kamalan houkutteleva pelaaja, varsinkin nyt kun työsulku uhkaa.

Niin, ja mainitsinko jo että hänellä EI ole tällä hetkellä sopimusta minkään NHL-joukkueen kanssa? Tässä voisi olla yksi näitä mainostettuja pelaajia, joka saattaisi olla kiinnostunut tekemään vaikka koko kauden mittaisin kontrahdin, jonka aikana hän saisi pelata fyysisessä mielessä neitisarjassa -pieni loukkaantumisriski, harjoitella kunnolla ja kuntouttaa itsensä vaikka seuraavaa kautta ajatellen. Ikäähän kaverilla ei ole vasta kuin 31 vuotta.

Olisiko tässä meille "kohtuullinen" Santalan korvaaja? Pelityyli ainakin samantapainen, joskin sitten siinä voimassa, koossa, liikkeessä ja taidoissakin on hiukan eroa toisen hyväksi. En kerro kumman.

Jos tästä lockoutista oikeasti haluaa hakea maksimaalista hyötyä, minä keskittyisin pelaajiin jotka ovat halukkaita tulemaan koko kaudeksi, riippumatta siitä pelataanko meren takana yhtään peliä. Sitten siihen jatkoksi voidaan hakea "ota tai jätä" -sopimuksella jotain keikkatyöläisiä kuntoaan ylläpitämään, jos he niin haluavat.


Vaikeita asioita, toivon totisesti että veljemme Q on oikeassa, ja The sir tietää mitä tekee, ja tavoittelee päävoittoa. :-)))



EDIT: Sanomattakin selvää, mutta tämä hankinta toteutuessaan voisi olla HIFK:n kaikkien aikojan Top 2 -kamaa. Sitten voitaisiin kysellä ihan hyvillä mielin että kuka halusi sitä metroa Nuurdikselle asti?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä haluaisin toisen Ericin meidän jengiin työsulun ajaksi. Nimittäin Eric Brewerin. Syyksi riittää pelkästään miehen sukunimi. Jäähallissa olisi jo valmiiksi hänen nurkkauksensakin. Minäkin näkisin kerrankin livenä Brewerin HIFK-paita päällä. Sen verran nuori olen, että en kerennyt Breweriä nähdä viime kerralla...
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös