Kehitysideoita ottelutapahtumaan ja muuhun toimintaan

  • 357 062
  • 2 015

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Iso ongelma fanituotteissa on se, että ne eivät värimaailmansa puolesta näy mitenkään yleisössä.
En näe tätä ongelmana esim. Bruinsin tai Penguinsin peleissä. Kyllä se mustakeltainen puskee sieltä läpi, jos tarpeeksi monella on fanikamaa päällä. Raksilassa liian harva pitää näkyviä fanikamoja päällä. Ei ole päässyt muodostumaan kulttuuria, jossa peleihin tultaisiin pelipaidoissa. Tuon kulttuurin muuttamiseen toivoisin Kärpiltä tekoja ja siitä annoinkin palautetta tuossa kyselyssä. Ilvekseltä oppia ja kunnolliset kannattajapaidat myyntiin voisi olla ensimmäinen askel.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Tämäpä, kukahan sitä haluaa olla kävelevä mainospaikka ties mille Arinalle tai Penan raudotukselle... Ilman mainoksia olevaa fanipaitaa tai bomber-takkia kun sais niin vois pitääkin päällä jotain.
Jep, ja etenkin kun nämä paidat tuntuvat vaihtavan vuodesta toiseen ulkonäköään jonka johdosta mitään yhtenevää linjaa ei oikein ole. Se on toki sanottava että tällä kaudella otettiin harppaus huomattavasti tyylikkäämpään suuntaan, ja olisihan se hienoa että nyt mentäisiin edes jokunen vuosi samalla designillä ja lookilla. Olisi kyllä kova juttu jos seuran värit näkyisivät enemmän myös katsomon puolella, sillä tällä hetkellä hallissa liikkuvat pelipaidat kaukalon ulkopuolella voi laskea kahden käden sormin, eikä se ole ihme kun katsoo millaisia tilkkutäkkejä faneille on koitettu kaupata ja vieläpä melkoiseen hintaan.

Mainoksista vapaa pelipaita myyntiin ja fiksuun hintaan, niin luulisi että seuran värit alkaisivat vilkkua enemmän myös yleisössä kuten monilla muilla paikkakunnilla. Fanikulma on kannattajien toiminnan osalta jo maan parhaimmistoa, nyt saisi seurakin tulla vähän vastaan jotta saataisiin tälle porukalle yhtenäistä rättiä päälle kohtuuhintaan.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilvekseltä oppia ja kunnolliset kannattajapaidat myyntiin voisi olla ensimmäinen askel.
Itse annoin samankaltaista palautetta ja ihan samaa esimerkkiäkin käytin.

Vaikka Kärppäkaupan valikoima on parantunut vs. pari-kolme vuotta taaksepäin, niin siltikin siellä on edelleen myynnissä jos jonkinlaista suunnittelultaan juosten kustua tekelettä. Yksi osa-alue, missä jatkuvasti tuotos on kuin 4-vuotiaan omakuva, ovat esimerkiksi nämä erilaiset merkkipaalu- tms. paidat (Pyörälä, Mikkola, Ritchie...).

Toisaalta en hirveästi pidä muutenkaan näistä paidoista, joissa sitä tekstiä on paljon tai siinä mainostetaan Liigaa ohessa.

Mielestäni Kärppien logon pitäisi olla aina keskiössä. Sen pitäisi aina erottua kaikesta muusta. Jos jotain tekstiä pitää olla, niin olkoon sitten vain Oulun Kärpät tai pelkkä Kärpät. Hupparivalikoima on mielestäni kaikin puolin tyylikäs em. näkökulma huomioiden.

Toisaalta makuasioitahan nämä ovat. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

Ehkä tuo Kärppäkaupan toimintaa voi verrata suoraan toimistonväen ajan hermoilla pysymiseen. Faxi laulaa ja Netscapesta etsitään vahvistuksia. Jossain vaiheessa käyttöjärjestelmät tullaan päivittämään 2020-luvulle? Ehkäpä päivitys on nyt menossa Soukan toimesta?
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Ihan ekana ainakin nuo hinnat alas. Kyllä niiden fanipaitojen näkyvyys sitten alkaa katsomossa lisääntymään. Tapparalta esim. fanipaita painatuksella 69€, Kärpiltä vastaava 139€.
Joku vois toimistolla huvikseen laskea kummalla saa enemmän massia viivan alle, vaikka 1000kpl 69e paitoja, vai 100kpl 139e paitoja. Tuo 139e on melko jämäkkä raha tuohon 69e verrattuna, kun tietää, että monelle joku 100e on melkonen kipuraja tollasesta.

Tosiaan kun noita Kärppäpaitoja ei hallilla ihan älyttömästi näy.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joku vois toimistolla huvikseen laskea kummalla saa enemmän massia viivan alle, vaikka 1000kpl 69e paitoja, vai 100kpl 139e paitoja. Tuo 139e on melko jämäkkä raha tuohon 69e verrattuna, kun tietää, että monelle joku 100e on melkonen kipuraja tollasesta.

Tosiaan kun noita Kärppäpaitoja ei hallilla ihan älyttömästi näy.
Tätä ihan samaa oon itekin ihmetellyt jo pitkään. Puhumattakaan siitä, että se varmasti lisäisi muutenkin myyntiä. Ainakin ite oon sellanen, että helposti sen 15€ kaulahuivin nappaisin samalla ostoskoriini, mutta nyt on pakko myöntää, että eipä tule niitä heräteostoksiakaan tehtyä, kun ei "päätuotetta" raaski ostaa.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Tätä ihan samaa oon itekin ihmetellyt jo pitkään. Puhumattakaan siitä, että se varmasti lisäisi muutenkin myyntiä. Ainakin ite oon sellanen, että helposti sen 15€ kaulahuivin nappaisin samalla ostoskoriini, mutta nyt on pakko myöntää, että eipä tule niitä heräteostoksiakaan tehtyä, kun ei "päätuotetta" raaski ostaa.
Sama täällä. Pelipaitaa mietiskelly tässä ajan mittaan, mutta ei ole tullu ostettua, ihan periaatteen takia.

Tilasin ystävälle pari vuotta sitte Tapparan pelipaidan hänen numerolla ja nimellä, ja jonku hauskan Tappara-kupin, paketin ku aikasin, niin siellähän oli huivi ja avaimenperä kaupantekijäisinä. ~100e oli posteineen tuolloin. Ei minusta mikään älytön hinta. Voi olla mutuilua, mutta en usko, että jos ostat esim pelipaidan Kärppäkaupasta, saisit avaimenperääkään kaupan päälle.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Kyllä siellä hallilla on ihmisillä Kärppä.fanituotteita yllä (takkia, paitaa, huivia...), mutta eivät ne erotu massasta. Nuo fanipaitojen hinnat on kyllä aivan älyttömät jos miettii, että kilpailevalla seuralla sama tuote on puolet halvempi.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Kyllä siellä hallilla on ihmisillä Kärppä.fanituotteita yllä (takkia, paitaa, huivia...), mutta eivät ne erotu massasta. Nuo fanipaitojen hinnat on kyllä aivan älyttömät jos miettii, että kilpailevalla seuralla sama tuote on puolet halvempi.
On tottakai. Mutta ei haluta verrata esim Nordikseen, siellä enemmistöllä on paidat tai muuta hilpettä niskassa, Raksilassa valtavähemmistöllä.
 

Pohjoisesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, Jesse Puljujärvi
Kyllä siellä hallilla on ihmisillä Kärppä.fanituotteita yllä (takkia, paitaa, huivia...), mutta eivät ne erotu massasta. Nuo fanipaitojen hinnat on kyllä aivan älyttömät jos miettii, että kilpailevalla seuralla sama tuote on puolet halvempi.
Kärppien fanipaidat ovat muutenkin todella halvan näköisiä. Mulla on vanha jo pieneksi mennyt fanipaita vuodelta 2005 tai 2006 ja se on paljon laadukkaampi kuin nämä nykyiset lakanat. Se brooderattu iso logo tekee siihen paitaan todella paljon. Jos haluat nyt ostaa paidan brodeeratulla logolla niin pitää ostaa gameworn paita hintaan +350e riippuen nimestä selässä.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Joo Ujcikin paidalla rokkailen edelleen, mutta alkaa olla aika nafti, liekkö paita kutistunut tai mies kasvanut. Pistin palautetta, että mainokseton pelipaita myyntiin jossa logo isolla brodeerattuna niin tulen semmoisen ostamaan. Naurettava tuo hinta 139€ ja siihen postikulut päälle niin mennään 147,90€ lukemissa. Muutenkin tuohon paitaan voisi miettiä keltaista hartian kohdille kuten Bruinsilla tai keltaisia käsivarsia kuten Penguinsilla. Jotenkin tuohon pitäisi saada keltaista lisää yläosaan, jotta paita erottuisi paremmin. Tärkeintä olisi kuitenkin saada logo isommaksi.

Noista yllä olevista asioista johtuen nyt harmittaa ettei kaapista löydy semmoisia paitoja vuosien takaa jotka olisin varmasti ostanut, kuten Huml, Hakanpää, Lasu... Aika monta euroa jäi kuluttamatta.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Kyllä siellä hallilla on ihmisillä Kärppä.fanituotteita yllä (takkia, paitaa, huivia...), mutta eivät ne erotu massasta. Nuo fanipaitojen hinnat on kyllä aivan älyttömät jos miettii, että kilpailevalla seuralla sama tuote on puolet halvempi.
Hyvin vähän kyllä on. Kuten yllä on jo todettu, keltamusta kyllä erottuu jos sitä on ihmisillä päällä. Nyt vain hyvin harvalla on. Varmasti Kärppien pelipaidan ulkoasu on suurin syy tähän. Silloin kun tuppaa päällä olemaan myös vihreää, punaista ja mitä muita joka vuotuiseen tilkkutäkkiin on saatu ommeltua.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Minulla on vahvat mielikuvat edelleen noin 20 vuoden takaa kun Kärppien nousun jälkeisinä vuosina tuli Raksilassa käytyä joskus Jokereiden pelatessa, aika monena keväänä sitä play offeissa kohdattiin ja tulipa jokunen silloin nuorena jokunen runkosarjan pelikin käytyä katsomossa vaikka matka olikin pitkä.

Semmoinen huomio itselleni jäi että kuinka monella Oulussa itse asiassa oli silloin fanipaita. Erityisesti semmoinen jäi nuoren miehen mieleen että myös monet vanhemmat "setäihmiset" ja jotkut "täditkin" pitivät paitoja. Näitä tuntui todellakin olevan joka puolella hallia enkä tiedä oliko siihen aikaan Kärpillä varsinaista fanikatsomoa. Itse olin Jokereiden kotimatseissa silloisella Hartwall Areenalla tottunut että fanipaitoja oli lähinnä nuorilla/lapsilla ja sitten vanhemmilla katsojilla lähinnä vain fanikatsomossa.

Voi toki olla että tässä on jo aika kullannut muistoja, sen muistan myös että Oulussa oli aina hyvä tunnelma...Toki Jokerit taisi sytyttää ja nousun jälkeen oli tietynlaista ilmiötä ja uutuudenviehätystä, vaikka tokihan Oulussa liigaa oli pelattu jo 1980-luvun lopulle jolloin - niinpä niin - Jokerit pudotti Kärpät karsintapeleissä.

Nythän on kuitenkin paljon harmiteltu Oulussakin sitä, että tunnelma ainakin runkosarjan matseissa fanikatsomoa lukuunottamatta on todella vaisu ja hallissa hiljaista.

Paljon on siis vuosia mennyt ja Oulujoessa vettä virranut myös tuosta Kärppien noususta. Nyt olen itsekin jo pian viisikymppinen eli setäihminen. Jokerien peleihin olen palannut yli 10 vuoden tauon jälkeen, pelipaitaa ei ole mutta seuran kaulaliinan laitan. Tuokaa myös siellä Oulussa seuran värejä esiin matseissa, jos ei pelipaidoilla niin vaikka kaulaliinoilla tms Niitä voidaan pitää mennä vanhemmatkin ja näyttää esimerkkiä taas seuraaville sukupolville.

Raksilassa olen viimeksi käynyt varmaan 2007. Joskus sanoin puoliksi tosissani, että tulen seuraavan kerran Kärppien matsiin kun teillä Oulussa on uusi halli. Ehkä ne jatkuvat Jokerien häviöt teille myös lisäsi "katkeruutta" tuota hallia kohtaan :) Nyt näyttää kuitenkin siltä että näinköhän me uutta hallia siellä nähdään...ehkä vielä vuonna 2050 muistellaan sitten Kärppien nousua 50 vuotta aiemmin ja haaveillaan uudesta Areenasta ja "kirotaan" kun organisaatio tarjoaa suojatyöpaikkoja entisille pelaajille...Mutta tämä meni jo nyt aika kauas alkuperäisestä aiheesta :)
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Nyt näyttää kuitenkin siltä että näinköhän me uutta hallia siellä nähdään...
Areenan hankejohtajan (Oulun kaupungin puolelta) mukaan tavoitetila on saada halli valmiiksi vuoden 2029 aikana. Eli näyttää itse asiassa uuden areenan suhteen paremmalta kuin aikoihin. Ilmeisesti nyt kevään aikana piti tulla lisää tietoa tuosta tilanteesta.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Minulla on vahvat mielikuvat edelleen noin 20 vuoden takaa kun Kärppien nousun jälkeisinä vuosina tuli Raksilassa käytyä joskus Jokereiden pelatessa, aika monena keväänä sitä play offeissa kohdattiin ja tulipa jokunen silloin nuorena jokunen runkosarjan pelikin käytyä katsomossa vaikka matka olikin pitkä.

Semmoinen huomio itselleni jäi että kuinka monella Oulussa itse asiassa oli silloin fanipaita. Erityisesti semmoinen jäi nuoren miehen mieleen että myös monet vanhemmat "setäihmiset" ja jotkut "täditkin" pitivät paitoja. Näitä tuntui todellakin olevan joka puolella hallia enkä tiedä oliko siihen aikaan Kärpillä varsinaista fanikatsomoa. Itse olin Jokereiden kotimatseissa silloisella Hartwall Areenalla tottunut että fanipaitoja oli lähinnä nuorilla/lapsilla ja sitten vanhemmilla katsojilla lähinnä vain fanikatsomossa.

Voi toki olla että tässä on jo aika kullannut muistoja, sen muistan myös että Oulussa oli aina hyvä tunnelma...Toki Jokerit taisi sytyttää ja nousun jälkeen oli tietynlaista ilmiötä ja uutuudenviehätystä, vaikka tokihan Oulussa liigaa oli pelattu jo 1980-luvun lopulle jolloin - niinpä niin - Jokerit pudotti Kärpät karsintapeleissä.

Nythän on kuitenkin paljon harmiteltu Oulussakin sitä, että tunnelma ainakin runkosarjan matseissa fanikatsomoa lukuunottamatta on todella vaisu ja hallissa hiljaista.

Paljon on siis vuosia mennyt ja Oulujoessa vettä virranut myös tuosta Kärppien noususta. Nyt olen itsekin jo pian viisikymppinen eli setäihminen. Jokerien peleihin olen palannut yli 10 vuoden tauon jälkeen, pelipaitaa ei ole mutta seuran kaulaliinan laitan. Tuokaa myös siellä Oulussa seuran värejä esiin matseissa, jos ei pelipaidoilla niin vaikka kaulaliinoilla tms Niitä voidaan pitää mennä vanhemmatkin ja näyttää esimerkkiä taas seuraaville sukupolville.

Raksilassa olen viimeksi käynyt varmaan 2007. Joskus sanoin puoliksi tosissani, että tulen seuraavan kerran Kärppien matsiin kun teillä Oulussa on uusi halli. Ehkä ne jatkuvat Jokerien häviöt teille myös lisäsi "katkeruutta" tuota hallia kohtaan :) Nyt näyttää kuitenkin siltä että näinköhän me uutta hallia siellä nähdään...ehkä vielä vuonna 2050 muistellaan sitten Kärppien nousua 50 vuotta aiemmin ja haaveillaan uudesta Areenasta ja "kirotaan" kun organisaatio tarjoaa suojatyöpaikkoja entisille pelaajille...Mutta tämä meni jo nyt aika kauas alkuperäisestä aiheesta :)
Täyttä asiaa. Ja Jokerit on kyllä aina sytyttänyt Oulussa nimenomaan 80-luvun pudotuksen takia; mikään muu joukkue Liigassa ei ole pystynyt lähellekään samaan, kuin Jokerit. Silloin tuli aina otteluohjelman julkaisupäivänä ensimmäisenä katsottua, että milloin saadaan Jokerit Raksilaan. Hienoja pelejä ja hienoja muistoja, ja silloin 2000-luvun puolivälin ympärillä oli Oulussa vielä liiganoususta johtuvaa hurmosta.

Eiköhän me kohta saada Jokerit takas Liigakartalle ja Ouluunkin uusi halli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös