Kauvosaari, Kuukka ja Pernaa Lukkoon!

  • 14 587
  • 30

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keväällä oli kaikkien muiden paitsi minun ja senilixin mielestä loistohankinta. Itse olisin jättänyt tämän(kin) turhakkeen hankimatta ja mennyt Lindgren-Mac-Jasu-Kangasmäki sentterinelikolla.

No nyt tämä on selvillä myös kaikilla muilla paitsi Rauli Uramalla. Jotenkin tuntuu, että Uraman on tosi vaikea myöntää omia virheitään. Ralen hankintoja peluutetaan jääräpäisesti vaikka peliesitykset olisivat millaista kuraa tahansa. Rajala ja Kangasmäki kyllä korvaisivat Kauvosaaren helposti. Tehotilaston -10 lukemaan ei ihan helposti pääse varsinkaan noin pienellä peliajalla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

No nyt tämä on selvillä myös kaikilla muilla paitsi Rauli Uramalla. Jotenkin tuntuu, että Uraman on tosi vaikea myöntää omia virheitään. Ralen hankintoja peluutetaan jääräpäisesti vaikka peliesitykset olisivat millaista kuraa tahansa. Rajala ja Kangasmäki kyllä korvaisivat Kauvosaaren helposti. Tehotilaston -10 lukemaan ei ihan helposti pääse varsinkaan noin pienellä peliajalla.

Jotenkin on kyllä nyt sellainen mielikuva, että olen tältä palstalta ihan lähimenneisyydessä lukenut jutun, jossa mainittiin Vanhatalon hankkivan Lukkoon pelurit.

Ja Uraman tehtävänä on valmentaa Vanhatalon hankintoja, eikä vaikuttaa pelaajahankintoihin.

Saattaa olla, että olen väärässä taas kerran, mutta ko. jutusta jäi mieleen Vanhatalon mahdollinen 'yksivaltius' pelaajahankinnoissa?

Yritin etsiä tuota ym. lukemaani juttua, mutta kärsivällisyyteni ei riittänyt. Jos joku haku-toiminnon paremmin taitaa, niin sen vihjaamani jutun etsiköön ja julki tuokoon.
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No nyt tämä on selvillä myös kaikilla muilla paitsi Rauli Uramalla. Jotenkin tuntuu, että Uraman on tosi vaikea myöntää omia virheitään. Ralen hankintoja peluutetaan jääräpäisesti vaikka peliesitykset olisivat millaista kuraa tahansa. Rajala ja Kangasmäki kyllä korvaisivat Kauvosaaren helposti. Tehotilaston -10 lukemaan ei ihan helposti pääse varsinkaan noin pienellä peliajalla.

Jepjep!

Mulle ei ainakaan ollut selvää Kauvon floppaaminen.

Se on valitettavaa, ettei Kauvosaari ole pelannut omalla tasollaan, mutta se ei minusta poista sitä, että keväällä mies oli juuri sitä mitä lähtökohtaisesti joukkueeseen tarvittiin: urheilullinen, aloituksia voittava, maaleja tekevä ja puolustava sentteri.

Tämän tyyppinen kaveri selkeästi viime kaudella puuttui, mikä näkyi Lukon pelaamisessa yhden tärkeän senan vajeena.

Toivottavasti Kauvosaari saa juonen päästä kiinni, koska lähtökohtaisesti hän on minusta juuri sellainen pelaaja kuin Lukko tälläkin hetkellä tarvitsee.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jotenkin on kyllä nyt sellainen mielikuva, että olen tältä palstalta ihan lähimenneisyydessä lukenut jutun, jossa mainittiin Vanhatalon hankkivan Lukkoon pelurit.

Ja Uraman tehtävänä on valmentaa Vanhatalon hankintoja, eikä vaikuttaa pelaajahankintoihin.

Saattaa olla, että olen väärässä taas kerran, mutta ko. jutusta jäi mieleen Vanhatalon mahdollinen 'yksivaltius' pelaajahankinnoissa?
Tossa viime viikolla pariinkin otteeseen kirjoittelin että "alkaa näyttämään kauden 2008-09 meiningiltä". Sillä kaudella annoin kovasti noottia Lukolle tuosta pelaajaruletista, Ardelan, Viitanen ja Kuusisto ym. ainakin lähtivät, tuli ylioppilas Larvantoa (eli Clarkea) ja Jeff Jillsonia ym ym.

Mutta jälkikäteen saamieni tietojen perusteella se oli silläkin kaudella Urama joka sitä pelaajarulettia pyöritti ja vaati uusia miehiä joukkueeseen joita sitten koetettiin hankkia vaatimusten mukaisesti. Tiedä sitten mikä on tämän kauden tilanne mutta tuolloin ainakin minä haukuin väärää puuta kun Vanhataloa ja Rajalaa moitin (joista ainakaan ensin mainitusta ei siltikään ole juuri hyvää sanottavaa).

Pettymyksiä ovat olleet nämä otsikossa mainitut miehet. Pernaa ei peliesitystensä perusteella ollut mutta hänen lähtönsä oli, Kuukasta en oikein tiennyt mitä olisin odottanutkaan mutta parempaan toki oletin hänen pystyvän ja Kauvohan nyt on ollut tässä puhutusta kolmikosta selkeästi huonoin.

Merkillistä se oli silloinkin kun hän "maailmalle" lähti eli Lukosta KalPaan. Lukossa pelaamissaan reilussa sadassa liigapelissä ei tainnut yhteensä viittä maalia tehdä, KalPassa teki muistaakseni heti ensimmäisissä viidessä pelissään viisi maalia. Sama toistuisi varmasti nytkin.
 

Monsuuni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pistipä tämmöinenkin tilasto silmään ja täytyy nyt muuten parjattua Kauvosaarta jossain kehua. Elikkäs aloitustilastossa, kun huomioidaan ns. vakioaloittajat, Kauvo löytyy parhaana Lukkolaisena sijalta 7. (McLean 10.). Tätähän vuosi toisensa jälkeen on kritisoitu, että Lukosta ei hyviä aloittajia löydy, joten ainakin tässä suhteessa Kauvon paluu on tervetullut asia.

Vielä linkki SM-liigan juttuun:
Kärpillä SM-liigan kärkialoittajat
 

vesikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pistipä tämmöinenkin tilasto silmään ja täytyy nyt muuten parjattua Kauvosaarta jossain kehua. Elikkäs aloitustilastossa, kun huomioidaan ns. vakioaloittajat, Kauvo löytyy parhaana Lukkolaisena sijalta 7. (McLean 10.). Tätähän vuosi toisensa jälkeen on kritisoitu, että Lukosta ei hyviä aloittajia löydy, joten ainakin tässä suhteessa Kauvon paluu on tervetullut asia.

Vielä linkki SM-liigan juttuun:
Kärpillä SM-liigan kärkialoittajat


En moiti Kauvoa aloittajana, mutta vertailu "parempana aloittajana" Macciin on ehkä hiukan harhaanjohtavaa. Jos tilastoja haluaa katsoa suurennuslasin kanssa, voidaan myös todeta, että marginaali on tässä suhteessa näiden kahden välillä alle prosenttiyksikkö, kun aloituksia on Macilla melkein tuplaten enemmän Kauvoon nähden.

Jos pelkillä aloittajan meriiteillä saa Lukossa sentterin viran, niin vaihtaisin mielelläni Kauvon Pakaslahden Petriin välittömästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös