Kari Tynille kenkää, nyt vai heti?

  • 30 250
  • 112

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä noista liittyy ammattilaisjääkiekkojoukkueen toimitusjohtajana toimimiseen? Edes jollain tavalla lähelle pääsee kohta "16 vuotta menestyneesti yrittäjänä", joka käytännössä tarkoittaa paikallisradioselostuksia.
Tyni hoiti työnsä JYPissä erinomaisesti ja teki myynnissä todella rohkeita ja onnistuneita ratkaisuja. Tämän vuoksi mies eteni urallaan pykälän eteenpäin.

Kun on tuottanut suuria tapahtumia, tuntee keskisuomalaiset yrittäjät ja valtakunnalise median, mielestäni nämä ovat loistavia apuja Liiga joukkueen tj:lle.

Itselläni on mielikuva että Tynin firma on paljon muuta kuin paikallisradioselostuksia,on tehty rahaakin. Osaako joku kertoa Tynin yrityksestä enemmän?

Puolustelen Tynin valintaa,en Tyniä... Tynillä oli hyvät edellytykset hoitaa homma hyvin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Puolustelen Tynin valintaa,en Tyniä... Tynillä oli hyvät edellytykset hoitaa homma hyvin.
Olen samaa mieltä. Kari Tynillä oli hyvät edellytykset tehtäväänsä mutta lopulta osoittautui vääräksi valinnaksi. Suurin syy epäonnistumiseen näin ulkopuolisen näkökulmasta on jo Kulmalan mainitsema jämähtyneisyys ja tietynlainen ylimielisyys joka osoittautuu enemmän niin että hän kumartaa yrityspuolelle samalla pyllistäen JYPin kannattajille. Jälkimmäinen on osoittautunut suurimmaksi kompastuskiveksi.

Yritysmyyntipuolella Tyni on ollut hyvä ellei jopa erinomainen. Siitä toki kehut mutta muuten onkin hirveästi parantamisen varaa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puolustelen Tynin valintaa,en Tyniä... Tynillä oli hyvät edellytykset hoitaa homma hyvin.

No joo, täytyy kyllä myöntää, etten itse osannut miettiä asiaa tältä kannalta, Zeniltä helkkarin hyvä pointti.

Kun pari vuotta sitten Tynin siirtymisestä tj:n pallille tiedotettiin, en tietenkään osannut odottaa mitään tällaista, mutta jotenkin pieni epäilys oli, että olikohan tämä nyt ihan paras mahdollinen ratkaisu. Toisaalta samalla myös toivoin, että joskohan markkinointipuolelle saataisiin samalla ovenavauksella uusia tuulia, mutta... jep jep. Mutta mainitaan nyt vielä itsekin se, että oikea paikka Tynille olisi nimenomaan yritysmyynnissä, koska siinä hän on oikeasti hyvä. Mutta ei toimitusjohtajana.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vähän aikaa asiaa tutkittuani voitaisiin esim. ottaa mallia TPS:sta
No jaa, hyvin pitkälti samat ongelmat Össellä on kuin Tynillä ainakin pintapuolisesti. Talouspuolen pitäisi Össelläkin kai olla vahvuus, mutta kommunikointi ulospäin onkin ollut sitten vähän puutteellista, viimekään kaudella Össen mukaan ei tehty mitään virheitä, mutta silti sarjataulukossa oltiin häntäpäässä.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli minä nostaisin Tynin tilalle jonkin nuorehkon (30-40v) bisnesalan ammattilaisen, esimerkiksi vaikkapa juuri kauppatieteiden maisterin, joka on kuitenkin ehtinyt jo näyttää osaamisensa työelämässä. Jyväskylä on yliopistokaupunki, josta varmasti löytyy tämän alan osaamista, ja tästä kyseisestä porukasta jos ei hurrikaanisydämiä, niin ainakin jonkinasteisia jääkiekkomiehiä. Olettaisin, että tuore kaveri ei varmasti yrittäisi nykiä jokaisesta narusta, vaan tekisi pelkästään sitä mitä itse osaa ja delegoisi muut hommat muille

Tämä lainaus kuvaa hyvin myös omia tuntemuksiani. Juuri tälläinen fressi kaveri olisi nyt tervetullut useastakin eri syystä. Ensinäkin olisi todella hyvä tuoda joku ulkopuolinen taho mukaan toimistolle. Joku joka voisi tuorein silmin tutkailla tilannetta ja tehdä vähän uudelleen järjestelyjä. JYPin toimiston porukka on pieni ja jokainen painaa pitkää päivää, ei siellä ole aikaa eikä energiaa ajaa läpi suuria uudistuksia, pitää hoitaa päivittäiset askareet.

Uusi toimari voisi haastatella henkilöstön läpi ja tsekkailla vähän mitä kukakin tekee ja miten. Sitten voisi delegoida hommia vähän uudelleen ja tehdä tarvittavia muutoksia. Myöskin semmoinen terve kriittisyys kaikkea kohtaan tekisi varmasti terää. Esim tämä halliraha-case; Tyni ehdottaa että otetaan käyttöön tämmöinen halliraha, se on kova juttu. Ilman mitään oppositiota tämä päätös onkin sitten sillä selvä. Uusin silmin asiat näkevä uusi kaveri voisi tähän todeta ettei se missään nimessä kannata, koska jengi haluaa ylimääräisistä korteista ja käteisestä koko ajan enemmän ja enemmän eroon. Tulevaisuudessa maksut hoidetaan lähimaksamisella ja tämän jälkeen älypuhelimella, ei ole mitään järkeä hommata tähän väliin mitään hallirahoja. Innovatiivinen kaveri voisi olla enemminkin kiinnostunut jostain itsepalvelusysteemistä, jossa korttia lukiaan painamalla (sama kuin esim lähiliikenteen busseissa) kone tuo huurteisen/muun tuotteen asiakkaalle ja veloittaa maksun tililtä, aikaa menee sekuntti ja jono liikkuu. Ja tämä on vain yksi esimerkki, tämmöisiä kehittämiskohteita JYPin toiminnasta löytynee aika lailla.
 

Baldrick

Jäsen
Kerro, miten tuon teet! Et ole katsonut pelejä ja silti tiedät, millaista peli on.


Kuten olen todennut aikaisemmin, olen katsonut 2 harkkapeliä ja 1 kokonaisen pelin ja yhden kolmannen erän tällä kaudella. En nähnyt viitteitä paremmasta ja näin ollen olen sen jälkeen jättänyt katsomatta.
 

Baldrick

Jäsen
Jätetään harkintaan.

Marko Virtanen kehuskeli Iltalehdelle, että Bluesia ja Ahoa vastaan pärjää vain fyysisyydellä. Oliko peli fyysistä? Minä kun niin kovasti haluaisin nähdä fyysistä kiekkoa ja tunnetta kaukalossa, enkä siitä ole päässyt pitkään aikaan JYPin osalta nauttimaan, vaikka pelit onkin katsottu nyt alkukauden boikottia lukuunottamatta.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Jätetään harkintaan.

Marko Virtanen kehuskeli Iltalehdelle, että Bluesia ja Ahoa vastaan pärjää vain fyysisyydellä. Oliko peli fyysistä? Minä kun niin kovasti haluaisin nähdä fyysistä kiekkoa ja tunnetta kaukalossa, enkä siitä ole päässyt pitkään aikaan JYPin osalta nauttimaan, vaikka pelit onkin katsottu nyt alkukauden boikottia lukuunottamatta.

Peli oli voittavaa ja nopeaa, oman maalin edustalla tarjottiin makuupaikkoja. Riittääkö se sinulle?
 

Baldrick

Jäsen
Peli oli voittavaa ja nopeaa, oman maalin edustalla tarjottiin makuupaikkoja. Riittääkö se sinulle?

Kuulostaa pätevältä. Ehkäpä katson seuraavan matsin ja annan tuomioni. Voittaminen itsessään ei ole minun viihtyvyyteni kannalta ensisijaista, vaikka tottakai tärkeää. Nimenomaan nopea ja fyysinen pelaaminen minua kiinnostavat. RD:n aikoja haikaillen...
 

Baldrick

Jäsen
On muuten JYPin nettisivuilla seuran arvot. Kaksi ensimmäistä ovat asiakkaan silmiin kantautuneet, viimeinen on tulkinnanvarainen, sekä taloudellinen tuloksekkuus tarkoittaa ennen kaikkea asiakasta koskevissa osissa pihistämistä, mikäli Tynin toimintaa miettii. Asiakaslähtöisyys, palveluhenkisyys ja viestinnän määrätietoisuus ovat yrityksen arvoina erittäin ristiriitaisia asiakaskokemuksen kanssa vertailtaessa.

"Yrityksen toimintaperiaatteet (arvot)
*Urheilullisuus
*Joukkuepelaaminen
*Asiakaslähtöisyys
*Palveluhenkisyys
*Taloudellinen tuloksellisuus
*Määrätietoinen viestintä
*Ammattimaisuus 24/7"
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Ihan asiallinen peliliike ja asiallinen kirjoitus. Miten tuon asian sitten olisi pitänyt kaunistella?
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Onhan se ihanaa kun ensi kauden sentterit ovat Löfman-Lahti-Nättinen-Kanninen. Yhtä harmaata kuin topicin otsikossa vilahta sirkuspelle hiuksiaan myöten. Luoja miten olenkaan aina inhonnut Kari Tyniä, ihan jo selostuksista lähtien. Kyllä, olit surkea siinäkin hommassa. Tunne oli jo Tyntsän toimitusjohtaja nimityksestä alkaen, että reisille menee, mutta se että asiat ovat menneet niin perseelleen kuin ne oikeastaan voivat mennä on jo kaikessa surullisuudessan aika huvittavaa.

RIP JYP, en tunne enää mitään.
 

VAKIOPAIKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihmeellistä puhetta mielestäni Jyppi-faneilta. Ainakin minulle Ässä-fanina yksikään pelaaja ei ole seuraa suurempi. Perrin on loistava pelaaja, mutta joskus tälläisiä ratkaisuja on tehtävä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ihmeellistä puhetta mielestäni Jyppi-faneilta. Ainakin minulle Ässä-fanina yksikään pelaaja ei ole seuraa suurempi. Perrin on loistava pelaaja, mutta joskus tälläisiä ratkaisuja on tehtävä.
Pointtina onkin se että nimenomaan Perrin halusi lopettaa uransa JYPissä. Tiedoitustilaisuudessakin miehestä näki että päätös korpeaa häntä ja itki kun tiesi että unelma ei toteudukkaan.

Muutenkin melkoosta kusemista niin fanien kuin Perrinin muroihin, pistepörssin paras pistemies ja noin vain sivutetaan jatkosopimus.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Mitäköhän tällä tiedotustilaisuudella haettiin takaa? Anyway, taisi vaan käydä niin että Perrin vaatii liikaa rahaa ja sinäänsä vähän jeesustelua tässä pelaajaltakin.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Ihmeellistä puhetta mielestäni Jyppi-faneilta. Ainakin minulle Ässä-fanina yksikään pelaaja ei ole seuraa suurempi. Perrin on loistava pelaaja, mutta joskus tälläisiä ratkaisuja on tehtävä.

Ymmärrän kyllä miten pahalta tämä tuntuu monesta, niin myös minustakin. Osasin hieman valmistautua tämänlaiseen, kauden aikana lievällä kauhulla tullut katsottua hallin tyhjiä penkkejä, tiedostaen viime kauden tappiot. Arvasin että jossain vaiheessa pamahtaa väkisinkin tämän kaltainen uutinen. Olen kuullut myös vähemmän kiekkoa seuraavan suusta ihmetystä miten Jyppi voi tuolla yhtälöllä operoida tuon hintaista kiekkobisnestä.

Aiemmin esitetty mielipiteeni pyyhkiytyy kyllä samantien mikäli jostain tulee faktatieto että Perrinin palkka olisi voitu maksaa huoletta ja että taustalla oli vain näkemyserot valmennuksen kanssa!
 

VAKIOPAIKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisihan Perrin voinut tarvittaessa tinkiä omaa palkkaansa. Tyni puhui mielestäni asiaa. Ässät teki viime kaudesta voittoa, vaikka oli sarjan 12. Mutta silti Ässät pudotti tähän kauteen pelaajabudjettia yli 100 000 eurolla ja yleisötavoitettaan 4500:sta 4200:aan. Ja pelaa viimekautta paremmin. Tällä hetkellä Ässien keskiarvo on hiukan alle 4000. Veikkaan, että Ässät alentaa budjettiiaan myös ensikaudeksi, mistä olen iloinen. Olen onnellinen, että saan kannattaa seuraa, mikä menee vastuullisesti talouden ehdoilla. Toisin kuin esimerkiksi Ilves tai Blues.

P.S. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin esim. Jypin yleisö keskiarvo on ainakin 500 alle budjetoidun. Ymmärrän taloustaantuman ja esim. TV näkyvyyden. JYP teki viime kaudella puoli miljoonaa turpaan ja samoin tästä kaudesta, mikäli ei pääse vähintään semi-finaaleihin. JYP rahoitti touhuaan myymällä/vuokraamalla pelaajia KHL:ään, mutta sekin on lähes täysin loppunut KHL:n talouvaikeuksiin. Kysynkin teiltä Jyppi-fanit. Millainen fiilis olisi, jos JYP:n toiminta loppuisi? Se on ollut molemmilla paikkakunnilla Pori ja Jyväskylä aikoinaan aika lähellä. Olisi ainakin minulle karmea henkilökohtainen katastrooffi, jos Porissa ei olisi pääsarjatason joukkuetta.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Näitä juttuja lukiessa en voi olla ihmettelemättä mihin Jokereilta saadut rahat ovat huvenneet ? Kai niitä on maksettu sovittu määrä jokaiselle liigaseuralle ?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näitä juttuja lukiessa en voi olla ihmettelemättä mihin Jokereilta saadut rahat ovat huvenneet ? Kai niitä on maksettu sovittu määrä jokaiselle liigaseuralle ?

Meinaatko tosiaan että Sport vetää samoja määriä yleisöä kun Jokerit, eiköhän suurin osa rahoista mene tuon tappion kuittaamiseksi. Ei siitä paljon muuhun jää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselle tuli mieleen tässä onkohan Tyni kaikkien aikojen nerokkain vai tyhmin ja osaamattomin toimitusjohtaja. Yritettiinkö tällä ulostulolla saada vain rahat Perrinin ensikauden sopimukseen että nyt alkaa fanit ja yhteistyökumppanit avamaan rahahanoja tai Immonen on tulossa ensikaudeksi vai oliko oikeasti näin väärin ajoitettu ilmoitus tappiopelien jälkeen ja kun seuran toimintaa muutenkin kritisoitu paljon?
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aiemmin esitetty mielipiteeni pyyhkiytyy kyllä samantien mikäli jostain tulee faktatieto että Perrinin palkka olisi voitu maksaa huoletta ja että taustalla oli vain näkemyserot valmennuksen kanssa!
Faktatietoa ei voi tulla, ellei sitten JYPin tilinpäätös ole pari-kolme sataa tonnia voitollinen tänä vuonna.
Tuskin kukaan valmentaja heittäisi Ekin tasoista pelaajaa pois, jos olisi valta valita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös