Kapteenisto kaudella 2014–2015

  • 6 999
  • 22

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Nyt on kahdessakin eri ketjussa kapteeneita arveltu. Avaan ketjun aiheelle. Joukkueesahan on edellisjoukkueen kapteeneja vino pino. On Vahalahti, Mikkola ja Niäminen. Kuka heistä, vaiko Niskala ? Olisiko viimekaudella kapteenina toiminut Tikkanen jotain ?

Itse vaikkaan, että kapteeni on Ville Vahalahti. Apukaput todennäköisesti, Niskala, Tikkanen ja Mikkola.

Mitä itse veikkaat ?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kapteenisto kaudella 2014-15

Pelaajat ilmeisesti valitsevat seuraavalla kaudellakin kapteenin. Tikkanen oli viime kaudella kapteeni Oton poissaollessa ja todennäköisesti joku pidemmän aikaa Lukossa pelannut sitä kantaa.

En usko, että pelaajat näkevät syytä sitä vaihtaa.


Veikkaan, että Tikkanen on kapteeni. Vahalahdelle ja Mikkolalle A : t.
 
Viimeksi muokattu:

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse veikkailin jo hieman, mutta taidan muuttaa sitä.

C Mikkola
A Niskala
A Tikkanen
A Vahalahti

Todennäköisesti kuitenkin C menee Tikkaselle.

Yksi A voi mennä myös "Kapasen Nikolle";).
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niskala, Tikkanen tai Mikkola on kapteeni. Vahalahti on liian tepsiläinen ja Nieminen tuskin pelaa Lukossa kuin yhden kauden.

Niskala omana kasvattina olisi luonnollinen valinta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Joukkue valitsee , ja viime kaudella kentalla johtaja oli vahalahti joten eikohan ne sen valitse.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Joukkue valitsee ja viime kaudella kentalla johtaja oli vahalahti joten eikohan ne sen valitse.

Mistä tiedät? Ainakin viime kaudella kapteenin valitsi valmennus.

Dufva on korostanut jatkuvuutta, mikä tullee näkymään myös kapteeneja valittaessa. Siksi uskon, että Tikkanen jatkaa kapteenina, sillä hän on ollut mukana Dufvan molemmilla kausilla ja sitä ennen.
 

Pekkis

Jäsen
"Kapteenisto kaudella 2010-2011"-ketjussa käytiin kiivasta keskustelua kapteenin merkityksestä ja toimenkuvasta. Ottavana osapuolena olin, mutta kun sitten kauden 2012/2013 alla Dufva loihti julkisuuteen lauseen "Haluan viedä kapteenin hommaa enemmän pohjoisamerikkalaiseen suuntaan niin, että tehtäviin kuuluu muutakin kuin tuomareiden kättely", niin tähän esilletuomaani kommenttiin eivät sitten arvon asiantuntijat tohtineet vastata.

No, nyt on sitten toimenkuva kirkastunut, ja jos Avokaado valittiin tuolloin kapteenistoon, niin eiköhän se Aaroni valita tällä kertaa.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Pelaajat ilmeisesti valitsevat seuraavalla kaudellakin kapteenin. Tikkanen oli viime kaudella kapteeni Oton poissaollessa ja todennäköisesti joku pidemmän aikaa Lukossa pelannut sitä kantaa.

En usko, että pelaajat näkevät syytä sitä vaihtaa.


Veikkaan, että Tikkanen on kapteeni. Vahalahdelle ja Mikkolalle A : t.

Dufvan aikana valmennus on mielestäni päättänyt kapteenin.

Veikkaan myös, että Tikkanen "jatkaa", ja aa:n saavat rintaansa Mikkola, Vahalahti ja Niskala.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Eli varakapteenisto on selvillä. Janne Niskala, Ville Vahalahti ja Harri Tikkanen. Kävisikö niin yllättävästi, että C-kirjanta kantaisi Niämine ? Jossakinhan kerrottiin, että treeneissä on ottanut päällikkyyden haltuunsa. Eiköhän toi pian julkaista tuokin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ilkka Mikkolahan sitä C kirjainta sitten kantaa. Näin kertoo Lukko facessa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eipä tuo nelikko huono eikä yllättävä ole. Mikkola siis C sekä Niskala, Vahalahti ja Tikkanen A. Hyvät terveiset kapteeni lähetti. Ei tuolla ryhmällä huonompaan tavoitteeseen pidäkkään tyytyä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan kelpo kapteenit RD valitsi mutta kyllä tämä mulle pieni yllätys oli. Ajattelin niin että jos kapteeniksi valitaan joku muu kuin Tikkanen, niin se on Niskala, ja sen verran mietin apukapteenejakin että odotin Niemisen olevan yksi noista. Mutta ei mitään valittamista, kelpaa nämäkin ja kannattajalle melko pienestä asiasta on kyse.

Loppukevennys: iltapäivällä puoli yhden alueuutisissa kun toimittaja aloitti näin: "Loppuun jääkiekkouutinen. Rauman Lukon puolustaja Ilkka Mikkola...." niin jo tuossa vaiheessa meinasi iso pyöräkuormaaja karata käsistä, sillä odotin ilman muuta pahanilmanlintuna jotain vähintään puolentoista vuoden sairaslomauutista. Helpotuksen huokaus pääsi kun kyse olikin vaan kapteenin nimityksestä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan kelpo kapteenit RD valitsi

Lukon fb-sivulla kuvia otsikolla "Tunnelmapaloja tältä aamulta kun päävalmentaja Risto Dufva nimesi joukkueensa kapteeniston".

Osaako joku sanoa, kuinka yleistä on, että valmentaja valitsee kapteenit vs. pelaajat valitsevat? Itse olin pitkään luulossa, että kapteeniston valitsee nimenomaan pelaajat.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Hyva valinta. Kyse on joukkueesta jossa on kauhea lauma kapteeneja, sielta valitaan se joka on eniten ja menestyksekkaimmin sita tehtavaa suorittanut. Lukossa on poikkeuksellisen paljon johtajuutta ja monta vaihtoehtoa varmasti tehtavaan oli.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukon fb-sivulla kuvia otsikolla "Tunnelmapaloja tältä aamulta kun päävalmentaja Risto Dufva nimesi joukkueensa kapteeniston".

Osaako joku sanoa, kuinka yleistä on, että valmentaja valitsee kapteenit vs. pelaajat valitsevat? Itse olin pitkään luulossa, että kapteeniston valitsee nimenomaan pelaajat.

Sanosin, että yleisempää on, että pelaajat valitsevat. Kovin harvinaista tosin ei ole sekään, että valmentaja valitsee.

Sanoisin, että valmentajan valitsema kapteenisto on yleistymäänpäin. Tämä tosin ihan mutuiluna.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Varmaan aika samanlainen kapteenisto olisi jos joukkue sen olisi valinnut.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Lukon fb-sivulla kuvia otsikolla "Tunnelmapaloja tältä aamulta kun päävalmentaja Risto Dufva nimesi joukkueensa kapteeniston".

Osaako joku sanoa, kuinka yleistä on, että valmentaja valitsee kapteenit vs. pelaajat valitsevat? Itse olin pitkään luulossa, että kapteeniston valitsee nimenomaan pelaajat.

Eihän tuo sanavalinta "nimesi kapteeniston" poista sitä vaihtoehtoa, että pelaajat olisivat kapteeniston valinneet? Voi toki olla, että RD on jyrännyt pelaajiston mielipiteen, mutta nimeäminen on minun mielestäni eri asia kuin valitseminen. Ei tietysti joka tilanteessa.

Voihan se olla, että RD halusi välttää viimekautisen kapteenihässäkän, jossa Honkaheimon kanssa meni jotenkin sukset niin ristiin, ettei Otto voinut enää tällä kaudella Lukossa jatkaa. Mikkolan kanssa on varmaan helpompi tulla toimeen. Ilu ainakin vaikuttaa kovin lupsakalta tyypiltä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän tuo sanavalinta "nimesi kapteeniston" poista sitä vaihtoehtoa, että pelaajat olisivat kapteeniston valinneet? Voi toki olla, että RD on jyrännyt pelaajiston mielipiteen, mutta nimeäminen on minun mielestäni eri asia kuin valitseminen. Ei tietysti joka tilanteessa.

Voihan se olla, että RD halusi välttää viimekautisen kapteenihässäkän, jossa Honkaheimon kanssa meni jotenkin sukset niin ristiin, ettei Otto voinut enää tällä kaudella Lukossa jatkaa. Mikkolan kanssa on varmaan helpompi tulla toimeen. Ilu ainakin vaikuttaa kovin lupsakalta tyypiltä.

Päivän painetussa L-S:ssa kysyttiin Dufvalta, että miksi hän valitsee kapteenin. Vastaus oli "koska mä tykkään tehdä niin. Se on se juttu".
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tuo sanavalinta "nimesi kapteeniston" poista sitä vaihtoehtoa, että pelaajat olisivat kapteeniston valinneet? Voi toki olla, että RD on jyrännyt pelaajiston mielipiteen, mutta nimeäminen on minun mielestäni eri asia kuin valitseminen.
RD pitää kapteenin tehtävää tärkeänä ja valitsee aina itse kapteenin. Jossakin haastattelussa JYP aikoinaan näin sanoi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Päivän painetussa L-S:ssa kysyttiin Dufvalta, että miksi hän valitsee kapteenin. Vastaus oli "koska mä tykkään tehdä niin. Se on se juttu".

RD pitää kapteenin tehtävää tärkeänä ja valitsee aina itse kapteenin. Jossakin haastattelussa JYP aikoinaan näin sanoi.

Tämä on sitten selvä. Siinä tapauksessa tuo edellisen viestini jälkimmäinen kappale lienee lähellä totuutta. Vaikka mistäs sitä tietää, kun en Dufvaa tunne. On tosin ollut kummityttöni joulupukkina joskus. Melkein julkkis siis olen itsekin.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilu on varmasti nappivalinta. Kokenut sotaratsu ja voittanut urallaan enemmän kuin laki sallii. En epäröi Dufvan näkemystä näissä asioissa yhtään.

Niäminen olisi varmasti ollut loistava kapteeni, mutta ehkä on Villellekin terapeuttista pelata yksi kausi ilman koko maailman taakkaa harteillaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös