Ilmoitukset

Nimimerkit tiki10, Lht03, mustavalkosydän ja gnarlie ovat seuraavan viikon pelikiellossa sääntöjen 4§:n perusteella.

Nimimerkki Rankkari huilaa seuraavan viikon sääntöjen 9§:n perusteella.

Nimimerkki nahkis on rivistöstä poissa seuraavat kaksi viikkoa sääntöjen 6§:n perusteella. Nimimerkin aiempi rikehistoria vaikutti pelikiellon pituuteen.

Nimimerkki Tifosi on asetettu viikon pelikieltoon sääntöjen 7§:n perusteella.

Nimimerkit cauna ja Ralph ovat seuraavan viikon pelikiellossa sääntöjen 4§:n perusteella.

Nimimerkki Daespoo on viikon pelikiellossa sääntöjen 4§:n ja 6§:n perusteella.

Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

Viestiketju osiossa 'Liiga' , aloittajana BitterX, 06.04.2013 klo 20.22.

1. Frölunda Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Bruins, Boston
    Porissa on ilmeisesti onnistuttu markkinoinnissa, ja saatu katsojien kokemusta omasta roolistaan kasvatettua, kun siis kokevat jopa olevansa peliin vaikuttava tekijä (tai no, tämä yhden palstailijan näkemys, mutta ei takerruta siihen).

Tiedä häntä, mutta kyllä fiilis pelaajillakin nousee kun kattilassa on eloa...

2. Laitapuolen Hyökkääjä Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ässät
    Lainaus:
    Turhahan tuota nyt on romantisoida sen kummemmin tosiaan, mutta yksi esimerkki on pakko antaa:
    2013 game six Tapparan alkulämmittelyssä Metsola ei käynyt lainkaan maalissa, vaan pelaajat lämmittelivät ainoastaan Norosta. Mielestäni tuo kertoo siitä, että ainakin yhden pelaajan pään sisälle päästiin aika hienosti ja kun tämä pelaaja on joukkueensa ykkösmolari ja kun muistetaan millaisella suorituksella mestaruus tuona iltana ratkesi, niin väitän, että tuolloin Isomäen yleisö oikeasti vaikutti peliin.

Mutta joo, ääriesimerkki tämä, enkä väitä tuollaista tapahtuvan normaaleissa matseissa.

3. nahkis Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
    Lainaus:
    Eipä ole Kärppien toimisto ainakaan toistaiseksi vastaillut sanallakaan mitään.

4. Humuli71 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Toivon, ettei näillä Poromafian junteilla ole enää ikinä asiaa Raksilaan. Huutosakki pärjäisi varmasti hyvin ilman näitä muutamaa humalaista idioottia. Mielestäni pitäisi aloittaa joku adressi tätä rikollisryhmää vastaan ja viedä se sitten suoraan Kärppien johdolle. Jos muita innokkaita löytyy vastustamaan näitä huligaaneja, niin ottakaa minuun yhteyttä niin voitte auttaa minua tässä adressissa kaljapalkalla tottakai! Alkava huligaaniongelma on vielä pysäytettävissä. On ehkä koomisinta ikinä, että Kärpät kumartavat näitä huligaaneja. Haluaako Kärpät, että jokaista peliä ennen Raksilan kaduilla järjestetään joukkotappeluita eri seurojen fanejen kesken, jossa sivulliset naiset ja lapsetkin kärsivät kun humalaiset hakkaavat kaiken mikä liikkuu. Tälläistä toimintaa ei voi hyväksyä edes hauskuuttaakseen. Olen itse tällä kaudella kerran matsissa käyneenä nähnyt nämä Poromafian jäsenet ja he eivät todellakaan ole mitään vaarattoman näköisiä teinejä vaan en kyllä haluaisi kohdata heitä pimeällä kadulla. Sen verran isokokoisia kavereita porukan mukana liikkuu.

#pysäyttäkääPoromafia

5. 1946 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät
    En ole Kärppien toimisto enkä ollut Kuopion reissulla, mutta veikkaisin, ettei Kärpillä ole juurikaan mahdollisuutta tehdä mitään muuta kuin pahoitella tilannetta. Käsittääkseni Kuopioon matkusti myös paljon sellaista väkeä, jotka käyvät Kärppä-peleissä harvakseltaan, joten riehujat voivat olla ketä vain.

Ja onko jossain ilmennyt, että kyseessä olisi Poromafia? Jos näin niin itseltä mennyt ainakin ohi. Muistaakseni ainakin aikaisemmin PM sanoutunut irti kaikesta hulinoinnista, joten sikäli olisi yllätys. En siis itse kuulu milläänlailla PM:aan, enkä tunne henkilöitä sieltä, mutta Poromafia on ehdottomasti parasta, mitä Kärppien kannattaja"skenessä" on tapahtunut viimeisen 10 vuoden aikana. Ilman sitä olisi melko passivista meininkiä.

6. Lintta Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät
    Lainaus:
    Kai nyt Etäkärpät on ihan kohtalaisesti pitäneet mekkalaa vieraspeleissä.
    Raksilassa kieltämättä kannustus on hyvää tasoa Poromafian jätkillä ollut. Kärppäkannattajat antaa hyvin tukea siinä vierellä.

Oma näkökanta on, että häiriökäyttäytyminen ym muu negatiivinen toiminta on yleensä pikemminkin yksilöiden tasolla tapahtuvaa toimintaa, enkä lähtisi leimaamaan kokonaista faniryhmittymää.

7. 1946 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät
    Lainaus:
    Tietenkin EtäKärpät on aivan oma lukunsa. Tarkoitin tuossa aiemmin lähinnä Raksilassa tapahtuvaa toimintaa.

8. peterra Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Sääli tosiaan tuota sarjaa. Tosin itse en porilaiselle kannatukselle syty juuri lainkaan, mutta sehän on minun mielipiteeni. Mestaruus taisi juuri tuolla kaudella ratketa maalivahtien kaksinkamppailuksi, kun Tapparalta tippui varmat mestaruusnappulat kokoonpanosta puolivälierässä.

9. McTorso Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Tämä on kyllä loistavaa. Tätä palstaa seuratessa olen huomannut, että Tappara olisi voittanut varmasti useammankin pelin jossain toisessa ulottuvuudessa.

Mitä kannatukseen tulee, niin olen vakuuttunut, että yleisöllä voi olla joissain olosuhteissa jopa ratkaiseva merkitys ottelun lopputulokseen. Tuomareiden psyykkaaminen, maalivahdin psyykkaaminen, oman joukkueen raivoisa kannustaminen ja siitä seuraava taistelutahto ja adrenaliinipiiki suosikkijoukkueen pelaajille.

10. peterra Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Niin no se nyt on aina vähän sitä, kuka asian mitenkin haluaa nähdä. Loukkaantumiset vaikuttaa aika paljon - kyllä sitä esimerkkejä toiseenkin suuntaan on: Lukko varmaan olisi marssinut kaudella 2014-2015 finaaleihin asti, jos heiltä ei olisi välierässä puuttunut lähes kaikkia senttereitä. En minä ainakaan ole valittanut olosuhteista, kun Kärpät vei ihan ansaitusti mestaruuden. Parhailla mentiin ja se riitti sitten, mihin se riitti.

Mutta olihan tuo aika kova isku Tapparalle 2012-2013, kun tippui puolivälierässä ykkössentteri ja ykköslaituri. Siinä hajosi molemmat tulosyksiköt, joka oli mielestäni aika ratkaisevaa finaalien kulun kannalta: ei Tapparalla millään riittänyt ratkaisuosasto enää Ässiä vastaan. Hyvin taisteltiin siinäkin sarjassa, vaikka jäikin mestaruus haaveeksi. Silloin Ässillä oli parempi maalivahti ja hävittiin siinä aika selkeästi kaverille - seuraavilla kausilla voitettiin kyllä maalinvahtien kaksintaistelua selvästikin, mutta ei sekään ihan lopulta riittänyt.

Aika turha provo tosin sinulta. :)

11. McTorso Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Nämä sinun "Tappara olisi varmasti voittanut, jos" -kommentit ovat sen verran huikeita, että niitä on mukava kommentoida. Sinun logiikalla Kärpät olisi varmasti voittanut viime vuonna mestaruuden, mikäli Savinainen ei olisi ajellut Nutivaaraa olkapääleikkaukseen ja ihan viimeisen sinetin mestaruudelle olisi antanut se, jos Pitkäsen kantapää olisi kestänyt. Turhaa höpinää ja vastustajan voiton vähättelyä ovat mielestäni moiset!

12. Oto Hascak Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ässät
    Lainaus:
    Siis oikeasti, väärin voitettu mestaruus? Ässien olisi pitänyt ilmeisesti odotella, että Tappara saa ns parhaan mahdollisen miehistön kasaan.

13. peterra Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    No niin. Rauhoitupas nyt veli McTorso - en ole esittänyt mitään sen ihmeellisempää logiikkaa tässä. En ole riistänyt yhdeltäkään vastustajalta yhtään mestaruutta - rauha! :)

14. Apheu Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Iso peukku tosiaan porilaisyleisölle 2013 finaaleissa. Loistavasti oli saatu koko Ässät -yhteisö joukkueen taakse, hallissa oli mieletön tunnelma. Tämä oli varmasti iso voimavara silloiselle Ässät -ryhmälle. Tuo finaalisarja oli yksi parhaista sarjoista ikinä. Sitä meteliä myös Tampereen päässä, kun Lucenius teki voittomaalin 59.59...

15. McTorso Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Kyllä minä selvän logiikan olen tässä jossittelussasi havainnut. En väitä, että yhtään mestaruutta olisit vienyt, mutta voittoja olet vähätellyt, ehkä huomaamattasi. En pahalla kirjoita ja rauhaa täältäkin.

16. peterra Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Kenenkäs voittoja minä olen sitten vähätellyt, jos kerran löydät ihan logiikan ja toisteisuuden kommenteistani? Onko tästä nyt enemmänkin esimerkkejä kuin yksi kommentti tästä ketjusta?

17. McTorso Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Ihan niin kuin sinä olisit ollut tuolla voimasuhde -ketjussa varma, ettei Kärpät olisi voinut Tapparaa joukkueiden viime kohtaamisessa voittaa, mikäli Tapparalla olisi ollut paras kokoonpanonsa kehissä. Anteeksi tosi paljon, jos muistan nimimerkin väärin. Nyt pidät varmana asiana Tapparan mestaruutta keväälle 2013, mikäli Barkov ja Connolly eivät olisi loukkaantuneet. Näin minä ainakin tuon varmat mestaruusnappulat -kommentisi ymmärsin.

Toki ymmärrän, että poissaoloilla ja loukkaantumisilla voi olla suuri vaikutus, joskus ehkäpä ratkaisevakin. Varmuutta asioiden vaihtoehtoisesta toteutumasta emme voi kuitenkaan tietää. Sen vuoksi on mielestäni vastustajan voittoa vähättelevää kirjoittaa, että olisimme voittaneet, jos.......
    Ei tässä mitään, jatketaan paremmalla keskustelunaiheella.

18. peterra Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Tässä asiassa olet oikeassa, minähän tuo olin. En itse asiassa edes sanatarkasti muista, mitä sanoin. Se kuitenkin herätti myös muissa joukkueissa valtavasti närää, mutta toistan nyt kuitenkin sen, mitä mielestäni tuossa ketjussa sanoin:

Nimittäin minua ärsytti siinä ketjussa mm. sinun toimintasi, koska avoimesti nostit Kärppien osakkeita melkoisen korkealle nimenomaan tuon yhden voiton perusteella. Mielestäni siinä sinä teit asiavirheen, koska on aika kornia lähteä esittämään voimasuhteista oikeastaan mitään, jos toinen joukkue esiintyy kahdella A-junioriketjulla ja joukkueelta puuttuu 3 parasta pistemiestä, sillä on kaksi loukkaantumista (jotka molemmat nekin kärkiketjujen pelaajia) ja vielä ulkkareista yhdellä ei ole pelilupaa ja kaksi ovat toisessa maajoukkuessa.

En minäkään arvioisi Kärppien iskukykyä sillä perusteella, jos kokoonpanosta puuttuu kaksi ketjullista kovimpia pelaajia. Kyllähän Kärpissäkin on paljon puhuttu siitä, että syyskausi meni huonosti, kun oli niin paljon loukkaantumisia. Minkä takia Kärppien tappioita saa perustella sillä, että sieltä puuttuu joku, mutta jos jonkun toisen jengin kannattaja tekee vastaavaa, kun heiltä puuttuu pelaajia niin se on vastustajan halveeraamista? Mielestäni sinun logiikkasi tässä kohtaa vuotaa enemmän kuin omani.

Kärpät on pelannut viime aikoina hyvin ja yllättynyt itseni positiivisesti nousullaan haudan partaalta vakuuttavaksi joukkueeksi kevät kaudella. En olisi siihen uskonut. En silti lähtisi arvioimaan esim. Kärppien iskukykyä juurikin tuon yhden voiton perusteella, koska Tappara voitti kaikki muut pelit aika selvästi.

19. McTorso Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Kirjoitin kokonaisvaltaisesti, miten ja miksi Kärppien osakkeet voimasuhteissa ovat nousseet. Tuosta Tapparan voittamista oli mainita ja se oli vain yksi sivujuonne isossa kokonaisuudessa. En todellakaan ole antanut Kärppien yhdelle voitolle sellaista painoarvoa kuin nyt koetat selittää, en todellakaan.
    Lainaus:
    Olen perustelut Kärppien huonoa alkukautta suurella muutoksella sekä valtaisalla ja pitkäkestoisella loukkaantumissumalla. En ole väittänyt, että Kärpät olisi voittanut jonkin yksittäisen pelin varmasti, mikäli kaikki pelaajat olisivat olleet terveinä.

20. Huml71 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Isoin syy oli umpisurkea pelitapa, mihin onneksi reagoitiin. Pienempänä syynä pidän tätä loukkaantumissumaa.

21. peterra Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Tästä topikista keskustelua voidaan varmaan jatkaa nyt jossain toisessa ketjussa, mutta vastaan vielä sen verran, että en minäkään ole esittänyt mitään varmoja Tapparan voittoja, jos kaikki olisivat olleet terveenä. Olen vain esittänyt erittäin "ison" jossittelun siitä, että Tapparan iskukyky saattaisi olla ollut mm. tuossa Oulun pelissä hitusen kovempi, jos ei oltaisi ihan niin vajaalla kokoonpanolla oltu liikkeellä.

Oma toimintani ei mielestäni juurikaan poikkea sinun tavastasi toimia ja ajatella asioita, joten mietin sitä, että miten sinulla on varaa niin yltiöpäisesti tuomita minut, mutta ei omia? :D

22. McTorso Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    .
    Lainaus:
    Jos näin, niin eihän siinä sitten mitään. Muistelin sinun julistaneen varman voiton tuossa joukkueidemme kohtaamisessa jossain toisessa ulottuvuudessa. Se oli sitten joku muu, pahoittelut. Asia tuli vain mieleen tuosta sinun varmat mestaruusnappulat 2013 kirjoituksestasi.
    Lainaus:
    Olen hivenen ihmeissäni, ettet huomaa eroa kokonaisen syyskauden pohdiskelun ja yksittäisen ottelun jossittelun välillä. Jossitella aina voi, mutta yksittäisen ottelun tai vaikkapa yksittäisen finaalisarjan jälkijossittelussa olisi mielestäni syytä muistaa niin vastustajan kuin tuloksenkin kunnioittaminen. Vähättelyn vaara on ilmeinen.

23. peterra Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Viime kaudella sain 7. välierän jälkeen privaviestinä onnittelut muutamalta Kärppäkannattajalta, joiden kanssa väänsin täällä jatkoajassa koko sarjan ajan. Siinä oli hienoa urheilutunnelmaa; ihan niin kuin minäkin onnittelin Kärppiä kahtena kautena mestaruudesta aika kitkerien tappioiden jälkeen. En silti muista, että olisit viime kaudella onnitellut Tapparaa Kärppien tiputtamisesta tai muutenkaan puhunut koko loppukeväänä mitään täällä. Minä mm. tulkisin sinun hiljaisuutesi vähättelyksi.

24. McTorso Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Kirjoitin lyhytsanaisen onnitteluviestin tapparalaisille. Tarkoitukseni ei ollut vähätellä. Miten hiljaisuuden ylipäätään voi tulkita vähättelyksi? Tappara oli suvereeni game sevenissä tuolloin.

25. peterra Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    No niin. Eiköhän tämä keskustelu nyt saavuttanut lakipisteensä. Jatketaan tahoillamme. :) Mennyt itseltä siis täysin ohi tuo, siitä anteeksi.