Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 390 211
  • 6 038
Lahen Turkoosin Facebookista (julkaisut sivulle kohdasta vastattu kyselyyn) lainattu:
Pahoittelut hidastelusta viestinnässä. LT ei järjestä tuonne reissua ja LT:n reissuista ilmoitetaan kyllä kaikilla LT:n kanavilla.
Ääriliikkeen keskustelupalstalla on kaikessa hiljaisuudessa järjestetty yksi bussi liikkeelle, mutta ikävä kyllä kyseinen reissu näyttäisi olevan loppuunmyyty.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Raumalaiset taisi tapella tänään keskenään Vaasassa?

Ei vaan muutama paikallinen yritti päästä raumalaisten katsomoon kyselemään kuulumisia rynnäten huput päässä vieraskatsomoon. Itse näin heput vasta kun järkkärit ja poliisit veivät heput niskaperse otteella pihalle. Joku tilanteen nähnyt väitti kavereilla olleen vielä kaasunaamarit päässä, mutta tää on ihan toisen käden tietoo.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei vaan muutama paikallinen yritti päästä raumalaisten katsomoon kyselemään kuulumisia rynnäten huput päässä vieraskatsomoon. Itse näin heput vasta kun järkkärit ja poliisit veivät heput niskaperse otteella pihalle. Joku tilanteen nähnyt väitti kavereilla olleen vielä kaasunaamarit päässä, mutta tää on ihan toisen käden tietoo.

Taisivat tulla kuitenkin erätauolla yrittämään varastaa vieraskannattajien bandista. Yritykseksi jäi.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ei vaan muutama paikallinen yritti päästä raumalaisten katsomoon kyselemään kuulumisia rynnäten huput päässä vieraskatsomoon. Itse näin heput vasta kun järkkärit ja poliisit veivät heput niskaperse otteella pihalle. Joku tilanteen nähnyt väitti kavereilla olleen vielä kaasunaamarit päässä, mutta tää on ihan toisen käden tietoo.

Oli sillä yhdellä urpolla joku kaasunaamarin tapainen naamassa. Ainut suunnilleen joka niistä jäi kiinni. Nauratti kun yks raumalainen satakiloinen sekatyömies otti yhden finninaaman päästä kiinni ja piti kaveria hellässä syleilyssä siihen saakka, kun järkkärit pääsi väliin. Ei ollut kyllä järkkäritkään ihan messissä, kun tosiaan valtaosa räkänokista pääsi ihan rauhassa kävelemään paikalta pois...

Pientä jännitystä oli myös raumalaisia lähinnä olevan aition ja vierasfanien välillä jossain pelin loppupuolella. Varmaan sieltä aitiosta jotain huudeltiin, niin pian alkoi tavarat lentelemään aition suuntaan... No ei se siitä onneksi lähtenyt eskaloitumaan, mutta vähän enemmänkin ois järkkäreitä voinut olla paikalla..
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Lpr:n jutusta ei tarvinnut lukea kuin otsikko ja tiesi heti mikä porukka on asialla. Nuuskan viskominen on nähtävästi jo edellisten vuosien juttu. Oha se tietenkin kiva kokeilla jotain uuttakin välillä. Tuopit ja kapakan sisustus oiva ratkaisu tyydyttämään tätä tarvetta. Ei jumalauta ihan oikeesti...
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Taisivat tulla kuitenkin erätauolla yrittämään varastaa vieraskannattajien bandista. Yritykseksi jäi.

Okei joo, mä en siis itse nähnyt muuta kuin sen kun kavereita kannettiin ulos hallista. Eli muuten täysin toisen käden tietoa. Mun mielestä järjestelyt oli kyllä muuten hoidettu tosi hyvin, ei mitään valittamista.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
7-8 vaasalaista ekalla tauolla lähti varastamaan raumalaisten bandista. Vastaanottokomitea kolmen hengen vahvuudella teki aikeet tyhjiksi. Sen ene ei ollut.
 

Tippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Kiekko
7-8 vaasalaista ekalla tauolla lähti varastamaan raumalaisten bandista. Vastaanottokomitea kolmen hengen vahvuudella teki aikeet tyhjiksi. Sen ene ei ollut.

Jahas, nää vatipäät harrastaa samaa paskaa mitä Mestiksessäkin. Kouvolassa parikin kertaa teki tätä ja Wasalandiassakin hävisi lippuja.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Jahas, nää vatipäät harrastaa samaa paskaa mitä Mestiksessäkin. Kouvolassa parikin kertaa teki tätä ja Wasalandiassakin hävisi lippuja.
Toivottavasti ette tätä toiminnallanne itse aiheuttaneet liikkumalla väärässä paikassa hallia. Täälläkin useasti jo ilmoitettu missä vieraskannattajat saavat hallissa oleskella ja missä hei. Jag älskar Wasa.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti ette tätä toiminnallanne itse aiheuttaneet liikkumalla väärässä paikassa hallia. Täälläkin useasti jo ilmoitettu missä vieraskannattajat saavat hallissa oleskella ja missä hei. Jag älskar Wasa.

Muuten nyt ihan tervetuloa mut luulis vähän hävettävän 7-8 porukalla hävitä kolmelle kun muut on bissellä.

Ylelläkin oli joku uutinen aiheesta mikä oli kyllätuttuun tapan klikkien toivossa dramatisoitu.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Toivottavasti ette tätä toiminnallanne itse aiheuttaneet liikkumalla väärässä paikassa hallia. Täälläkin useasti jo ilmoitettu missä vieraskannattajat saavat hallissa oleskella ja missä hei. Jag älskar Wasa.
Kerrotaanko jossain hallissa oikeasti vierasfaneille missä he saavat oleskella? Vai oliko tämä joku heitto? Sen ymmärrän hyvin että faneille on varattu katsomonosa jossa he voivat olla rauhassa, mutta toi menee jo vähän yli hilseen.
 

Tippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Kiekko
Toivottavasti ette tätä toiminnallanne itse aiheuttaneet liikkumalla väärässä paikassa hallia. Täälläkin useasti jo ilmoitettu missä vieraskannattajat saavat hallissa oleskella ja missä hei. Jag älskar Wasa.

Vaasassa liput hävis erätauolla, ku jengi oli kaljalla osoitetussa baarissa. Kukaan porukasta ei käynyt lähelläkään Ahvensaaren päätyä. Kouvolassa kävivät ristiretkellä Sportin ollessa tappiolla ja erän aikana muutama sankari tuli hymyissä suin kannattajakatsomoon tästä ilmoittamaan ja haastamaan riitaa. Että tämmösiä "kannattajia" teillä.
 

mtallskog

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten helkkarissa noita älykääpiöitä aina pesiytyy faniporukoiden joukkoon ja tahraa koko porukan mainetta. Mielestäni pieni kuittailu vastustajan faneille kuuluu asiaan, mutta kun toiminnassa mennään törkeyksien ja jopa käydään fyysisesti käsiksi tai heitellään tavaroita, ollaan hyvänmaun raja ylitetty.
Allekirjoittaneen mielestä se on vain rikkaus, kun katsomosta löytyy molempien joukkueiden kannattajia. Näiden muiden kannattajien kanssa voi saada mm. mielenkiintoisia kestusteluja lajissa. Mulle on aivan sama onko hallilla vieressäni punainen, keltainen tai turkoosi fanipaita. Tuodaan yhdessä tunnelmaa otteluun ja kannatetaan omia...
Toivoisin kaikkien muidenkin ajattelevan näin.
 

Tuima

Jäsen
Ohhoh, tai siis.. näin vaasalaisittain HÄRREGUD! Onko Pelicansin fanit päässeet otsikoihin :D

Onko sielläkin kannattajat ruvennut radikalisoitumaan?
Tekee ihan hyvää heille. Muutenhan pelsufanit ovat tasapaksua tuulipukukansaa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ääriliike nyt on ollut viimeiset vuodet ihan täysi vitsi, mitä tulee äänekkääseen katsomotoimintaan. Ehkä yrittävät sitten paikkailla riehumisella jäähallin ulkopuolella sitä tyhjiötä. Suomessa on kieltämättä outo ilmiö näiden muovijengien suhteen, että joko heillä ei ole faneja ollenkaan tai sitten jos on, niin ne on näitä kamapäisiä apinoita.
 

Tuima

Jäsen
Ääriliike nyt on ollut viimeiset vuodet ihan täysi vitsi, mitä tulee äänekkääseen katsomotoimintaan. Ehkä yrittävät sitten paikkailla riehumisella jäähallin ulkopuolella sitä tyhjiötä. Suomessa on kieltämättä outo ilmiö näiden muovijengien suhteen, että joko heillä ei ole faneja ollenkaan tai sitten jos on, niin ne on näitä kamapäisiä apinoita.
Littipeukku. You nailed it.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Voi helvetti! Jotkut laittaa kokonaisen baarin paskaksi ja täällä kerrotaan sivu tolkulla, kuinka joku Vaasalainen on vienyt Raumalaisen tikkarin. On asiat tärkeysjärjestykseen laitettu nykyään. Ja luonnollisesti Kouvolalaiset komppaamassa, kuinka Jaffapullotkin vietiin tyhjistä koreista tms.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi helvetti! Jotkut laittaa kokonaisen baarin paskaksi ja täällä kerrotaan sivu tolkulla, kuinka joku Vaasalainen on vienyt Raumalaisen tikkarin. On asiat tärkeysjärjestykseen laitettu nykyään. Ja luonnollisesti Kouvolalaiset komppaamassa, kuinka Jaffapullotkin vietiin tyhjistä koreista tms.

Kukaan ei ole vienyt keltään mitään vaikka ylivoimalla kävivätkin ottamassa naamaan.
 

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Jalkapallosta jo tuttu ilmiö. Lahdessa ja Turussa idiooteimmat kannattajat. Samat ongelmat jo -90 luvun alusta asti.Turha jeesustella muuta!
Omista en puhu muuten mut pieni *hymiö* lipun ryöstämisyritykselle. Väkivaltaa en hyväksy haastamalla missään tapauksessa.
 

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Olisiko tämä muuten oikea paikka keskustella muoviraumaboja ja muoviosasto#41 kopioinneista, koska mun mielestä se kuuluu kategoriaan "kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa.
En ole edes pystynyt käsittämään tälläisen myötähäpeämisen määrää mitä Ilveksen ja varsinkin Lukon kannattajat aiheuttavat!
#HÄVETTÄÄ
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisiko tämä muuten oikea paikka keskustella muoviraumaboja ja muoviosasto#41 kopioinneista, koska mun mielestä se kuuluu kategoriaan "kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa.
En ole edes pystynyt käsittämään tälläisen myötähäpeämisen määrää mitä Ilveksen ja varsinkin Lukon kannattajat aiheuttavat!
#HÄVETTÄÄ

Ok.

On tämä sinänsä oikea paikka ainakin sen suhteen että kävivät ottamassa raumalaisilta pataan bandisryöstöyrityksellään.

Onko nenu kipeä vai miksi noin kiukuttaa?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kerrotaanko jossain hallissa oikeasti vierasfaneille missä he saavat oleskella? Vai oliko tämä joku heitto? Sen ymmärrän hyvin että faneille on varattu katsomonosa jossa he voivat olla rauhassa, mutta toi menee jo vähän yli hilseen.

Eiköhän viesti ollut täyttä sarkasmia, jos yhtään nyt tajusin...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Olisiko tämä muuten oikea paikka keskustella muoviraumaboja ja muoviosasto#41 kopioinneista, koska mun mielestä se kuuluu kategoriaan "kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa.
En ole edes pystynyt käsittämään tälläisen myötähäpeämisen määrää mitä Ilveksen ja varsinkin Lukon kannattajat aiheuttavat!
#HÄVETTÄÄ

Taidat olla se suuri vaasalainen säveltäjä, joka on luonut kaikki suomalaisten kannatajaporukoiden chantit? Kysynpä nyt sinultakin, kunnei otteluketjussa ole tullut vastauksia. Mitä vaasalaisten luomia biisejä joku muu on kopioinut? Klamydiaa tuskin kukaan täysipäinen ainakaan kopioi.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Mitä vaasalaisten luomia biisejä joku muu on kopioinut?
Täällä bingo! Niin kuis joku taisi jo todeta. Kaikilla eurooppalaisilla kannattajaryhmillähän on jokaisella ikiomat chäntit ja "chänttipohjat", enkä kyllä tiedä varmasti onko tämä "lieveilmiö katsomossa"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös