Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 388 851
  • 6 038

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
TPS-fanithan olivat viime kaudella useammankin kerran lehdissä tappeluiden takia ja Sportin fanit nyt tuntevat kaikki.
Ja ilmeisesti joka kerta rähinöimässä ovat olleet nämä futisjanarit. Saa korjata jos olen väärässä.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Oletko siis sitä mieltä, että tuo lainaamasi kohta ei pidä paikkaansa? Jos et ole, niin eikö tuo nyt ole jo aika sairasta touhua?
Valehtelu ei kuulu minun toimintatapoihin. Jos muilla kuuluu, se on niiden oma asia.

Tunnen kannattajayhdistyksen sen verran hyvin, että tuo väite lähentelee aika lailla sitä itseään.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Ja ilmeisesti joka kerta rähinöimässä ovat olleet nämä futisjanarit. Saa korjata jos olen väärässä.
Juurikin näin ja samat janarit olivat asialla lauantainakin.
 
Valehtelu ei kuulu minun toimintatapoihin. Jos muilla kuuluu, se on niiden oma asia.

Tunnen kannattajayhdistyksen sen verran hyvin, että tuo väite lähentelee aika lailla sitä itseään.
Aijaa. Äskenhän olit vielä ihan ulkopuolinen?

En minä voi oikein määrittää sitä mitä sinä uskot ja mitä et. Jos näin minulle on sanottu, niin en voi sen paikkansa pitävyyttä todentaa, kun en osaa ajatuksia lukea. Kuitenkin tämä pelleily on jatkunut Vaasassa jo vuosikausia, eikä muutos ole tullut, vaikka kuinka seurajohto joka kausi sössöttää täyttä paskaa.

Eiköhän tämä nillittäminen riitä taas. Palataan asiaan piakkoin.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?

Rocco

Jäsen
If there is a will, there is a way.

Nyt ei siis puhuta Martina Aitolehden väärinkirjoitetusta tatuoinnista, vaan siitä että jos joku haluaa saada tappelun aikaan, siinä hän varmasti onnistuu. Oli halli minkälainen tahansa, tai turvatoimet minkälaiset tahansa. Niin kauan kuin ihmiset saavat kulkea hallissa, tällaiseen on mahdollisuus.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli sellaiset henkilöt jotka seuraavat Palloseuran otteita molemmissa lajeissa ovat "futisjanareita"?
Varmaan viittaa siihten siis, että pääasiassa seuraavat futista, mutta lähtevät vaan kovista leikkiäkseen myös jäkistepsin reissulle näyttää vähän kuinka isoja ja mahtavia poikia ollaan.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Varmaan viittaa siihten siis, että pääasiassa seuraavat futista, mutta lähtevät vaan kovista leikkiäkseen myös jäkistepsin reissulle näyttää vähän kuinka isoja ja mahtavia poikia ollaan.

Eräs nimimerkkihän sanoi: kaikkihan lähes tietää porukassa ketä nää larppaajat on. Joten ei siellä tps-kanattajissakaan ole pienintäkään halua karsia näitä larppaajia pois.

Miksi ette voi larpata sovitussa paikassa keskenänne? Ei, me tahto aiheuta pahennus ja naura sitten, kun taas meitä puhua. Vajakit.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Eli sellaiset henkilöt jotka seuraavat Palloseuran otteita molemmissa lajeissa ovat "futisjanareita"?
Kuten kirjoitin niin saa korjata jos olen väärässä.

Varmaan viittaa siihten siis, että pääasiassa seuraavat futista, mutta lähtevät vaan kovista leikkiäkseen myös jäkistepsin reissulle näyttää vähän kuinka isoja ja mahtavia poikia ollaan.
Tällaisen käsityksen olen itsekin saanut, edelleen saatan olla hyvinkin väärässä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä lähtien minä olen edustanut kannattajayhdistyksen virallista näkemystä? Enhän minä ole edes toiminnassa mukana.

Valehtelu ei kuulu minun toimintatapoihin. Jos muilla kuuluu, se on niiden oma asia.

Tunnen kannattajayhdistyksen sen verran hyvin, että tuo väite lähentelee aika lailla sitä itseään.

Et ole toiminnassa mukana, mutta tunnet kannattajayhdistyksen sen verran hyvin...

Kuulostaa tyypilliseltä vastuunpakoilulta, jota tässä ketjussa esiintyy paljon ultralarppaajien parissa.

Minä en ollut se tai minä en lyönyt ensiksi... Me emme ole syyllisiä, se oli yksittäinen fani, se yksikätinen rosvo....

Näitähän riittää.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Et ole toiminnassa mukana, mutta tunnet kannattajayhdistyksen sen verran hyvin...
Mitä vittua tässä ketjussa taas tapahtuu? Voit vaikka soittaa kannattajayhdistyksen puheenjohtajalle ja kysyä, jos se on siitä kiinni.

En saa nähtävästi enää tuntea ihmisiä etten vain sotkeentuisi vahingossa mihinkään.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Ei minun tarvitse, minulla on jo hyvä kuva sinun roolistasi vaasalaisten fanitoiminnassa.
Kertoisitko minullekin minun roolistani vaasalaisten kannattajatoiminnassa? En ole edes minkään valtakunnan kannattajaryhmän jäsen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä tykkään Vaasasta ja vaasalaisista. Sen vuoksi odotan innolla ensi kuun reissua.

Arvostan myös erittäin paljon pelistä keskustelemista vastustajan kannattajien kanssa. Sen vuoksi olen pettynyt Sport-fanien täällä julistamasta asiasta, ettei Sport-päätyyn ole asiaa.

Kertoisitteko, missä pubissa teidän kanssanne voi ennen peliä spekuloida, ja pelin jälkeen käydä jälkipelit. En halua tulla "väärään" paikkaan, mutta haluan kuitenkin keskustella vastustajan kannattajien kanssa.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Minä tykkään Vaasasta ja vaasalaisista. Sen vuoksi odotan innolla ensi kuun reissua.

Arvostan myös erittäin paljon pelistä keskustelemista vastustajan kannattajien kanssa. Sen vuoksi olen pettynyt Sport-fanien täällä julistamasta asiasta, ettei Sport-päätyyn ole asiaa.

Kertoisitteko, missä pubissa teidän kanssanne voi ennen peliä spekuloida, ja pelin jälkeen käydä jälkipelit. En halua tulla "väärään" paikkaan, mutta haluan kuitenkin keskustella vastustajan kannattajien kanssa.
No kyllä sinne päätyynkin uskaltaa tulla, onhan tämä nyt herran jumala naurettavaa touhua. Ja jos joku on eri mieltä yksittäisen vierasjoukkueen kannattajan vierailusta Sundom Stån pubissa niin laitan perkele itsekin hooiiäfkoon huivin kaulaan ja menen kokeilemaan saanko turpaani.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Entrosantierin kanssa samoilla linjoilla mutta en itse laita vierasta textiiliä ylleni. Toki kannattaa olla tietoinen, että kaikki eivät päädyssä ajattele samalla tavalla, ainakaan viikonloppuisin. Itse en ole koskaan nähnyt siellä mitään tavallisuudesta poikkeavaa tapahtuvan.
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Et ole toiminnassa mukana, mutta tunnet kannattajayhdistyksen sen verran hyvin...

Kuulostaa tyypilliseltä vastuunpakoilulta, jota tässä ketjussa esiintyy paljon ultralarppaajien parissa.

Minä en ollut se tai minä en lyönyt ensiksi... Me emme ole syyllisiä, se oli yksittäinen fani, se yksikätinen rosvo....

Näitähän riittää.

Ootteko te porilaiset tyhmiä vai vain hitaita?

Vaasa on sellainenkin tuppukylä, että täällä kaikki tuntee toisensa, varsinkin jääkiekon parissa, saatika sitten HC-fanien keskuudessa. Itsekin tunnen Ultrasit läpikotaisin vaikka ei ole pienintäkään yhteyttä heihin. Täällä vaan kaikki Ultrasit, Red Armyn jäsenet, yhdistyksen jäsenet ja "sitoutumattomat" HC-kannattajat tuntevat toisensa ja tietävät toistensa toimintatavat.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ootteko te porilaiset tyhmiä vai vain hitaita?

Vaasa on sellainenkin tuppukylä, että täällä kaikki tuntee toisensa, varsinkin jääkiekon parissa, saatika sitten HC-fanien keskuudessa. Itsekin tunnen Ultrasit läpikotaisin vaikka ei ole pienintäkään yhteyttä heihin. Täällä vaan kaikki Ultrasit, Red Armyn jäsenet, yhdistyksen jäsenet ja "sitoutumattomat" HC-kannattajat tuntevat toisensa ja tietävät toistensa toimintatavat.

Porilaista hitauttahan se on jos ei tiedä kaikkien vaasalaisten tuntevan toisiaan. Voi olla ettei porilaiset ole olleet ainoita hitaita kuitenkaan.
Suunnilleen saman kokoinen kaupunki Vaasa kuitenkin on kuin Pori ja vaikka itse olen hyvinkin paljon porilaisissa urheiluissa ollut mukana, voisin veikata etten tunne edes kahta prosenttia katsojista. Vaasassa olisin todella poikkeava, jos kirjoituksesi pitää paikkansa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Arvostan myös erittäin paljon pelistä keskustelemista vastustajan kannattajien kanssa. Sen vuoksi olen pettynyt Sport-fanien täällä julistamasta asiasta, ettei Sport-päätyyn ole asiaa.

IFK:n kannattajakunta on siitä mukavaa sakkia, että niiden kanssa voi oikeasti keskustella. Samaa ei esim. voi todeta lahtelaisista. Ja viime vuonna Hämeenlinnankin poppoo antoi melko kusipäistä osviittaa. Tietenkään ei saa yleistää. Mutta IFK:n kannattajista kehtaan yleistää melko positiivisesti. Se kuitenkin on lätkän suola sekin, että vastustajan kannattajien kanssa voi keskustella. Se on jääkiekkoa, eikä mitään sisällissotaa. Jossain päin sitä ei vain tunnuta millään käsitettävän.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
IFK:n kannattajakunta on siitä mukavaa sakkia, että niiden kanssa voi oikeasti keskustella. Samaa ei esim. voi todeta lahtelaisista. Ja viime vuonna Hämeenlinnankin poppoo antoi melko kusipäistä osviittaa. Tietenkään ei saa yleistää. Mutta IFK:n kannattajista kehtaan yleistää melko positiivisesti. Se kuitenkin on lätkän suola sekin, että vastustajan kannattajien kanssa voi keskustella. Se on jääkiekkoa, eikä mitään sisällissotaa. Jossain päin sitä ei vain tunnuta millään käsitettävän.

Ajatusmaailmoja on monia. Esim. Futiksen puolella ifk:lla on täysin eri meininki. En pidä silti ihmisiä kusipäinä jos ei halua vastustajan kannattajien kanssa halailla tuopin ääressä. En itseasiassa halua itsekään. Ehkä olen sitten kusipää.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ajatusmaailmoja on monia. Esim. Futiksen puolella ifk:lla on täysin eri meininki. En pidä silti ihmisiä kusipäinä jos ei halua vastustajan kannattajien kanssa halailla tuopin ääressä. En itseasiassa halua itsekään. Ehkä olen sitten kusipää.

Niin. En todennut, että olisi kusipää, jos ei tahdo halailla. Vain vaihtaa sivistyneesti kuulumisia ja mietteitä pelistä. Mutta ei se ole mikään elinehto. En toki katso kieroon, jos joku tahtoo pitää oman etäisyytensä vastustajan kannattajiin.

Mutta IFK:n kannattajien keskuudesta löytyy hyvää meininkiä vielä enemmän siksi, koska se, että ollaan rauhallisesti ja pidetään etäisyyttä kun on vielä ihan ok, niin sitten tietyistä porukoista kun ei löydy sitäkään vähää, vaan pitää aina uhota ja pistää idioottivaihde päälle. Jos ei se sitten ole ihan syntymälahjana. Lahti tuntuu olevan tästä hyvä esimerkki ja siis HPK:n kannattajista ensimmäistä kertaa löysin samanlaista vivahdetta viime talvena.

No, se siitä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n kannattajakunta on siitä mukavaa sakkia, että niiden kanssa voi oikeasti keskustella.

Otetaanpa tästä hiukan kiinni - saattaisiko asialla olla jotain tekemistä sen kanssa, että Stadissa näkee aika paljon erilaisuutta ja ympärillä tai vaikka jopa esimerkiksi duunissa tapahtuu ehkä pienempiä kaupunkeja enemmän maailmankatsomusta avartavia asioita. Kaikkea oman kehän ulkopuolista ei välttämättä koeta lähtökohtaisesti hämmentävänä ja joukkuvoimaa provosoivana? Ja tarkoitus ei ole yleistää.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Otetaanpa tästä hiukan kiinni - saattaisiko asialla olla jotain tekemistä sen kanssa, että Stadissa näkee aika paljon erilaisuutta ja ympärillä tai vaikka jopa esimerkiksi duunissa tapahtuu ehkä pienempiä kaupunkeja enemmän maailmankatsomusta avartavia asioita. Kaikkea oman kehän ulkopuolista ei välttämättä koeta lähtökohtaisesti hämmentävänä ja joukkuvoimaa provosoivana? Ja tarkoitus ei ole yleistää.
Saatat olla osittain oikeassa, mutta toisaalta ne liigasta poistuneet itä-helsinkiläiset olivat pahimman lajin kusipäitä. Kokemuksieni mukaan IFK-fanit ovat mukavaa sakkia, mutta jokeri-fanit ovat pääsääntöisesti mulkkuja (iästä riippumatta). Eli ei voida sanoa, että Stadi yksinään avartaisi maailmankatsomusta.
Jokeri-faneilla tuntui olevan jonkinlainen alemmuudentunne ja se purkautui vittumaisuutena. Itse en ole enää muutamaan vuoteen käynyt vieraspeleissä, mutta kokemuksia olen kerännyt Ässien kotipeleissä. Niiden perusteella parhaat fanit ovat IFK:lla ja Bluesilla. Ainoat ongelmia aiheuttavat ovat/olivat Jokerit ja Sport. Muut ovat mitään sanomatonta massaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös