Kannatan JYPiä myötä- ja vastamäessä

  • 4 559
  • 24

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kannattanut JYPiä myötä- ja vastamäessä noin 30 vuotta. Tulen toimimaan niin jatkossakin. Rosterista ja muista tekijöistä riippumatta pyrin lähtemään jokaiseen kauteen innolla ja joukkueeseen luottaen.

Luotan lujasti Jukka Seppäseen ja Kari Tyniin, jotka ovat yrittäjämäisillä ponnistuksillaan luoneet JYPistä menestyneen liigajoukkueen vuosien taaperruksen jälkeen. Kuten kaikki joukkueet, myös JYP tulee kohtaamaan vaihtelevaa menestystä vuosien menestysputken jälkeen. En laske viime kauden liigan viidettä sijaa ja eurooppavoittoa menestymättömyydeksi, vaikka kausi sisälsikin totuttua enemmän erilaista sekoilua.

Jatkoajan JYP-osiosta on tullut viime aikoina varsin raskasta seurattavaa. Negaa puskee ovista ja ikkunoista, olipa kyse sitten Virtasesta, Tynistä tai pelaajasopimuksista. Itselleni on vierasta, että esim. Hubacekin tai Mäenpään sopimuksista kyetään löytämään huonoja puolia. Mutta ei tästä enempää, kunnioitan sananvapautta ja tunnustan, että itselläkin tahtoo tappiokierteissä joskus usko loppua ja viestit ovat sen mukaisia.

Uskon kuitenkin vilpittömästi siihen, että joukkueen johto sekä valmennus tekee kaikkensa, jotta jokaisessa ottelussa kaukalossa luistelisi kovin mahdollinen kokoonpano toiminnan realiteetit ja jatkuvuus huomioiden.

Toivon, että tämä ketju säästyy negalta, vaikka jäisi sitten tämän avausviestin pituiseksi.

Siellä muuten alkaa kohta kausi ja JYPillä on viimeistään Mäenpään myötä taas kerran vertailun kestävä nippu kasassa. Toivotan nautinnollisia ja jännittäviä hetkiä kiekon parissa kaikille JYP-faneille!

-david-
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Olen kannattanut ja tulen jatkossakin kannattamaan JYPiä. Se asia ei muutu, mutta tunnesiteeni organisaatioon on niin vahva että en voi enkä kykene olemaan hiljaa jos näen rakastamani seuran lähtevän jyrkkään alamäkeen. Annan ääneni kuulua katsomossa omien kannattamisessa positiivisessa hengessä. En hauku vastustajaa vaan keskityn omien kannustamiseen. Otteluiden ulkopuolella kehun jos aihetta on ja sama pätee kritisoimiseenkin. Uskon, että rakentava kritiikki ei ole haitaksi eikä negailua negailun ilosta vaan että siitä ilmenee rakkauteni organisaatiota kohtaan. Vastaavasti kehun jos siihen aihetta ilmenee ja teen sen silloin ylpeydellä.

Menestys on bonusta, sen takia en JYPiä kannata vaan koska tunnen seuran "omakseni" ja tulen sen jatkossakin näyttämään.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Joukkuetta kannatan aina, mutta mielestäni rakentavaa kritiikkiä saa antaa sekä joukkueen, valmentajan, että taustaorganisaation toiminnasta. Täysin kritiikitön silmät kiinni oleminen ja hurraan huutaminen tuskin auttaa ketään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Sydän sykkii JYPille aina, ja niinhän se on että nälkä kasvaa syödessä. Oli aikoja jolloin oli hienoa jos tuli pataan vain 1-4.

Menneisyys on hyvä muistaa, mutta katse pitää olla tiukasti tulevaisuudessa ja tässä hetkessä elämisessä. Menestyksen myötä virheet huomataan helpommin, niistä pitää vain ottaa oppia.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkuetta kannatan aina, mutta mielestäni rakentavaa kritiikkiä saa antaa sekä joukkueen, valmentajan, että taustaorganisaation toiminnasta. Täysin kritiikitön silmät kiinni oleminen ja hurraan huutaminen tuskin auttaa ketään.

Etkö ole kuullut? Tynivirtanen=JYP. Ylistys ja kunnia olkoon Suuren Johtajan!

Kuka täällä ei joukkuetta kannata? Kritiikki valmentajaa tai organisaatiota kohtaan, tai skeptinen suhtautuminen ensi kauden menestysmahdollisuuksiin ei käsittääkseni tarkoita sitä, että negailijat haluaisivat nähdä JYPin häviävän tai jotenkin nauttisivat laskusuhdanteesta. Tottakai kritiikkiä tulee enemmän silloin, kun pelit eivät suju, mutta joukkueen puolellahan tässä silti ollaan. Onhan tietysti myös paljon sellaisia keskisuomalaisia, jotka kannattavat jotain muuta joukkuetta tai joissa JYP ei herätä minkäänlaisia tuntemuksia, mutta nämä henkilöt eivät todennäköisesti keskustele Jatkoajan JYP-osiossa. Oletan että kaikki jotka täällä ilmoittavat JYPin suosikkijoukkueekseen myös kannattavat kyseistä joukkuetta.

Edit.
Hain tällä viestillä siis sitä, että vierastan tuota hymistely-asennetta, jossa kaikki kritiikkiä antavat, joukkueen tulevaisuudesta huolestuneet henkilöt leimataan huonoiksi kannattajiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt, aina ja ikuisesti mulle se ykkönen on JYP, eikä mikään muu kelpaa.
Ensimmäisen pelin oon nähny joskus 80-luvun lopussa, joten huonot ja hyvät ajat on koettu.

Meni syteen taikka saveen tämän joukkueen takana seison.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Kyllä.

Hyvä että tuli oma ketjunavaus tähän aiheeseen. Kannatan JYPiä myötä -ja vastamäessä, tähän kiteytynee loppujenlopuksi jokaisen palstaveljen mieli, oli sitten se "negailija" tai allekirjottaneen kaltainen juntti. Siksi mielestäni aiheeseen, eli ketjun avaukseen voisi mahtua myös vuoropuhelu "nega-posi ja oppositio" nimimerkkien välillä? JYP (kuten jääkiekon ystäville laji yleensä) on meille tärkeä ja tuo viimekeväänä alkanut arvostelu tai purnaus, millä nimellä sitä sitten kutsummekin, on loppujen lopuksi juuri joukkueesta välittämistä.

Itse olen aktiivisesti pyrkinyt JYP:n peleihin noin 20 vuotta. Sitä ennen peleihin pääseminen oli enemmän kiinni muista ihmisistä, mutta olen seuraa kannattanut nyt arviolta 25+ vuotta.
Tavoitteena on ollut alusta alkaen päästä jokaiseen kotipeliin, mutta eihän se tietenkään ole mahdollista ollut. Kausikortti istumapaikalle on ollut todella kauan ja on lienee jatkossakin. Sanoin kerran JYP:n toimistolla (taisi olla Tynille itselleen) että tätä nykyään kun JYP aidosti panostaa menestymiseen, niin pekka peruskannattajana minä panostan JYPiin. Tällä tarkoitan sitä, että järkevyyden (lue: mahdollisuuksien) rajoissa laitan korteni kekoon rahamuodossa.

Totuimmeko liiaksi hyvään viimeisten vuosien aikana kun nyt ei kaikille mikään riitä? Onko JYP:n menestys loppujenlopuksi loppunut? Onko mikään "tippuminen korkealta" edes alkanut? Onko vain niin että intohimoiset JYP:n kannattajat (palstaveljet) ovat ottaneet huolestuneina jokaisen asian suurennuslasin alle? Koska silloin niitä "virheitä" alkaa seurasta näkemään sillä niihin laatuvirheisiin alkaa uskomaan. Virheetön ei JYP ole koskaan ollut, mutta nyt kun joillekkin on menossa se topickin mukainen vastamäki, on virheitä etsitty ihan etsimällä? En syytä, en nyt arvostele, mutta kysyn!

Minulle ei ole menossa vastamäki, ei ehkä myötämäkikään.. olisikohan menossa se kuuluisa arki..
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipa kerran...

Kaksi 12-vuotiasta poikaa, Aleksi ja Elias, asuivat toistensa naapurissa ja molemmat pelasivat jääkiekkoa samassa juniorijoukkueessa. Kumpikin olivat pelanneet jo aivan pikkupojasta lähtien ja kiistatta olivat joukkueensa parhaimmistoa. Viime vuosina olivat kuitenkin muut pojat alkaneet saada Aleksia ja Eliasta taidoissa kiinni ja jäälle pääseminen tiukassa paikassa ei enää ollutkaan selviö. Jossain vaiheessa koko pelaavaan kokoonpanoon pääseminenkin oli vaakalaudalla ja lopulta koitti se päivä, kun nämä kaverukset istuivat vilttiketjussa. Eivät onneksi säännöllisesti, mutta kuitenkin. Kun kausi läheni loppuaan, eräiden treenien päätteeksi valmentaja kertoi pelaajille, että ensi kaudeksi joukkuetta tullaan tiivistämään ja muutama pelaaja joudutaan pudottamaan pois. Tämän kuultuaan Aleksi ja Elias menivät molemmat sekä vihaisina että pettyneinä kertomaan asiasta isilleen.

Aleksin isä kimpaantui välittömästi ja alkoi rähjätä, että kuka helvetin pelle tämä valmentaja luulee olevansa? Meidän pojalla on nykyisestä joukkueesta eniten pisteitä ja valintoja ottelun parhaaksi pelaajaksi, mitä helvetin sieniä tämä "herra valmentaja" on oikein vetänyt, kun tällaiseen ratkaisuun päätyy? Tämänkö takia minä olen ostanut aina kaupan kalleimmat varusteet ja kuskannut arkisin yömyöhällä ja viikonloppuisin aamuvarhaisella poikaani harjoituksiin ja peleihin, että joku saatanan huonon itsetunnon omaava rapajuoppo itseään valmentajaksi luuleva apina voi huvikseen sitten potkia minun poikani, joukkueen kulmakiven, ulos porukasta? Lopulta hän päätti vielä samoissa raivonpuuskissaan soittaa valmentajalle ja kertoa tälle pari valittua sanaa.

Eliaksen isä säpsähti hänkin kovasti poikansa kertomaa, mutta alkoi sitten rauhassa pohtia tilannetta. Hän kysyi pojaltaan, että muistatkos, kun viime viikolla katsoimme Selänne-elokuvan? Siinähän Teemu itse sanoi, että jääkiekkoilijoilla on vähän sama homma kuin ravihevosilla: jos ei tule tulosta, susta tehdään makkaraa. Elias purskahti itkuun ja sanoi ettei halua makkaraksi ja pyysi isäänsä käydä hakkaamassa tämän tyhmän valmentajan. Tästä isä hermostui, nappasi poikaansa hartioista kiinni, ja kysyi tiukasti, että miten tämä pojan jääkiekkouraa auttaisi? Isä kävi hakemassa joukkueen pelaajalistan ja alkoi tivata, että pitäisikö tämä tai tämä kaveri pudottaa ensi kaudeksi. Elias oli aluksi sitä mieltä, että kuka tahansa muu, paitsi hän, joutaisi ulos joukkueesta, mutta pikkuhiljaa isän pysyessä tarpeeksi kovana alkoivat tosiasiat hahmottua. Listaa käytiin läpi nimi kerrallaan ja lopulta Elias joutui myöntämään, että kutakuinkin kaikki muut häntä ja Aleksia lukuunottamatta olivat viime vuosina ottaneet hurjia kehitysaskelia eteenpäin ja seuranneet tarkasti valmentajan ohjeita sekä muiden esimerkkiä, mutta Elias ja Aleksi olivat treeneissä ja vaihtopenkillä istuessaan keskittyneet omiin juttuihinsa. Isä sanoi, että jos poika vielä haluaa uusia varusteita ja kyytejä hallille, olisi asenteen pikkuisen niinkuin muututtava.

Tarinan loppu: Aleksista tuli NHL-tähti, joka kävi hoitelemassa Suomelle parit maailmanmestaruudet ja olympiakullat, sen minkä Stanley Cupin voitoiltaan ehti. Elias puolestaan erään baari-illan päätteksi soitti suutaan väärään aikaan väärässä paikassa ja koomasta toivuttuaan ei enää koskaan kyennyt menemään jäälle. Vai hetkonen, meniköhän se just toisin päin...

Koko tarina oli fiktiota, mutta toivottavasti edes joku ymmärsi pointtini.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Totuimmeko liiaksi hyvään viimeisten vuosien aikana kun nyt ei kaikille mikään riitä? Onko JYP:n menestys loppujenlopuksi loppunut? Onko mikään "tippuminen korkealta" edes alkanut? Onko vain niin että intohimoiset JYP:n kannattajat (palstaveljet) ovat ottaneet huolestuneina jokaisen asian suurennuslasin alle? Koska silloin niitä "virheitä" alkaa seurasta näkemään sillä niihin laatuvirheisiin alkaa uskomaan. Virheetön ei JYP ole koskaan ollut, mutta nyt kun joillekkin on menossa se topickin mukainen vastamäki, on virheitä etsitty ihan etsimällä? En syytä, en nyt arvostele, mutta kysyn!
Kun tässä asiallisesti kysytään, niin vastataan myös asiallisesti kuten kuuluukin. Voin toki kommentoida vain omalta osaltani. Ensinnäkin, en ole koskaan omasta mielestäni kuulunut mihinkään posi- tai negakerhoon vaan olen ollut realisti. Olen kehunut kun aihetta on ollut ja olen kritisoinut kun on aihetta ollut. Homma lähtee siis siitä että katsannon kohteena ollut, eli tässä tapauksessa JYP monessa eri tasossa, tekee jotain ja sitä sitten joko kehutaan tai kritisoidaan. Kehu on hyvä, koska asiat on tehty oikein mutta myös kritiikki on hyvä jos se annetaan rakentavana eikä vaan haukuta ilman perusteluja koska silloin tiedetään mitä pitää parantaa. En omasta mielestäni etsimällä etsi virheitä mutta en myöskään ummista niiltä silmiäni.

Menestys on, kuten sanottua, bonusta eikä se muuta ajattelutapaani JYPistä jota rakastan niin myötä- kuin vastamäessä. Tässä on kyse siitä että en halua että kukaan jollain tavalla aiheuttaa JYPille haittaa ja olen seuran tulevaisuudesta huolissani. Se miksi sitä negaa on viime aikoina tullut normaalia enemmän johtuu JYPistä itsestään. Kuten myös se johtui JYPistä itsetään että kehuja tuli muutama kausi keskimääräistä enemmän. On täällä niitäkin nimimerkkejä ollut jotka haukkuivat JYPiä enemmän silloin kun sillä meni paljon paremmin. Nämä ovat niitä trolleja eikä niistä kannata välittää.

Olet oikeassa, virheetön ei JYP ole koskaan ollut eikä tule olemaankaan. Kuten ei myöskään mikään muu seura tai organisaatio. Tässä kai halutaan estää mahdollinen alamäki tai edes loiventaa sitä. Tässä halutaan estää mahdollinen pohjakosketus, koska sellaisen vaara on olemassa.

Mitä tulee alkavaan kauteen, olen toki valmis antamaan Virtaselle mahdollisuuden mutta aika siihen on rajallinen. Tämä johtuen viime kaudesta ja tämä mielipiteeni on loppusijoituksesta riippumaton. Yleinen sekavuus kuvastaa hyvin viime kautta ja sellainen ei ole koskaan hyvä. Odotan myös toimiston suunnalta tason nostoa viime kauteen verrattuna. Hyviä asioita on jo tehty heidän toimistaan ja toivottavasti tämä alkava kausi on kokonaisuutena positiivinen. Olen tyytyväinen jo siitä että joukkue pelaa taistelevaa kiekkoa ja toimiston puolella osoitetaan enemmän kunnioitusta myös rivikatsojaa kohtaan. Mielummin siis kehun kun kritisoin mutta jatkossakin aion kertoa rehellisen mielipiteeni sen perusteella mitä näen, kuulen ja luen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkuetta kannatan aina, mutta mielestäni rakentavaa kritiikkiä saa antaa sekä joukkueen, valmentajan, että taustaorganisaation toiminnasta. Täysin kritiikitön silmät kiinni oleminen ja hurraan huutaminen tuskin auttaa ketään.
Eihän tässä kukaan kritiikkiä ole kieltämässäkään, kritisoida pitää aina kun siihen on aihetta. Täällä on vaan ajoittain homma mennyt sille "Kaikki on paskaa, piste." -linjalle, josta ei enää ole hyötyä kenellekään.

Olen kannattanut JYPiä koko elämäni ajan ja nähnyt enemmän alamäkiä ja taaperrusta, kuin hyviä otteita. Tämä ei ole este, eikä edes hidaste. Aina täysillä joukkueen mukana, mikä on hyvin tärkeää etenkin silloin kun ei mene niin hyvin.

En jaksaisi enää tätä negan määrää - kesällä! Ei helvetti kun kausi ei ole edes alkanut ja täällä on tuomittu ihan kaikki mahdollinen syvimpään helvettiin. JYPillähän on tunnetusti liigan huonoin toimitusjohtaja, valmentajisto, sekä pelaajisto. Sekä kaikki muut organisaatioon kuuluvat osa-alueet.

Jos nyt lopetetaan negailu ja turhien ylimääräinen kritisointi, sekä keskitytään uskomaan ja toivomaan parasta mahdollista kautta koko joukkueelle.

Minä ainakin lähden tähän(kin) kauteen sillä mielellä, että mestaruudesta taistellaan. Ja sen taistelun tämä joukkue osaa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein ymmärrä tämän ketjun pointtia. Voisiko ketjun aloittaja tai joku muu asiasta perillä oleva avata sitä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En oikein ymmärrä tämän ketjun pointtia. Voisiko ketjun aloittaja tai joku muu asiasta perillä oleva avata sitä.

Eikös tämä ole tuenosoitus nykyiselle JYP-johdolle ja sitä kautta yritys vaientaa kritiikki?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Totuimmeko liiaksi hyvään viimeisten vuosien aikana kun nyt ei kaikille mikään riitä? Onko JYP:n menestys loppujenlopuksi loppunut? Onko mikään "tippuminen korkealta" edes alkanut? Onko vain niin että intohimoiset JYP:n kannattajat (palstaveljet) ovat ottaneet huolestuneina jokaisen asian suurennuslasin alle? Koska silloin niitä "virheitä" alkaa seurasta näkemään sillä niihin laatuvirheisiin alkaa uskomaan. Virheetön ei JYP ole koskaan ollut, mutta nyt kun joillekkin on menossa se topickin mukainen vastamäki, on virheitä etsitty ihan etsimällä? En syytä, en nyt arvostele, mutta kysyn!

Nämä ovat hyviä kysymyksiä. Vaikka kuinka voisi pomppia kukkaiskedolla, puhutaan JYPin kohdalla eräänlaisesta vedenjakaja-kaudesta. Toiseen tämmöiseen kauteen ei välttämättä ole varaa jos halutaan pysyä edelleen kamppailussa mestaruudesta eikä ottaa uudestaan vauhdinhakua alempaa.

JYPillähän on tunnetusti liigan huonoin toimitusjohtaja, valmentajisto, sekä pelaajisto. Sekä kaikki muut organisaatioon kuuluvat osa-alueet..

Pelaajisto on liigaan hyvä, vaikkakin kapeanpuoleinen ensi vuoden 80 peliin. Toimitusjohtaja ja valmentaja kuuluvatkin sitten sinne alemmalle tasolle - toistaiseksi.

Jos nyt lopetetaan negailu ja turhien ylimääräinen kritisointi, sekä keskitytään uskomaan ja toivomaan parasta mahdollista kautta koko joukkueelle.

Minä ainakin lähden tähän(kin) kauteen sillä mielellä, että mestaruudesta taistellaan. Ja sen taistelun tämä joukkue osaa.

Joku voisi puhua realismista, että JYPin kohdalla on helvetin monta palasta loksahdettava kohdilleen että Kärppiä tai Lukkoa tulevalla kaudella tosissaan haastetaan. Alkaen siitä valmennuksesta ja pelaajistosta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku voisi puhua realismista, että JYPin kohdalla on helvetin monta palasta loksahdettava kohdilleen että Kärppiä tai Lukkoa tulevalla kaudella tosissaan haastetaan. Alkaen siitä valmennuksesta ja pelaajistosta.
Ihan totta, mutta minä ainakin haluan uskoa näiden palasten loksahteluun, vaikka se ei helppoa olisikaan.

Jokainen joukkue liigassa lähtee kauteen voittamaan mestaruutta, kuten myös mielestäni jokaisen todellisen fanin tulee tehdä. Siitä ajatuksesta lähdetään aina, oli lähtökohta mikä tahansa. Mitä järkeä kannattaa joukkuetta, jos ei siihen usko? Mitä järkeä pelata jääkiekkoa, jos ei usko että voi voittaa otteluita?

Tottakai ennakkoasetelmat on aina olemassa, mutta yllätyksiä nähdään joka ikinen kausi. Urheilussa kaikki on mahdollista. Jokaista ottelua lähdetään voittamaan, eikös?

JYPillä ei ole helpoin mahdollinen aikakausi menossa, mutta eihän aina voi helppoa ollakaan. Joskus on vaikeampaa. Tämän ei pitäisi kuitenkaan estää pelaajien tai kannattajien uskoa omaan joukkueeseen.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein ymmärrä tämän ketjun pointtia. Voisiko ketjun aloittaja tai joku muu asiasta perillä oleva avata sitä.

Sama. Ketju ei tuo mitään lisäarvoa joukkueen ympärillä olevaan keskusteluun, sama kuin laittaisi otsikolla: JYP - suosikkijoukkueeni Liigassa aina ja ikuisesti. Kaikille lienee selvää, että mitä tässä kannatetaan jotka JYP osiossa sattuvat pyörimään. Ei nyt millään pahalla, mutta nämä hiekkalaatikko tason avaamiset voisi jättää poiskin..
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Hyvä avaus.

Jypiä on tullut kannatettua jo divariajoista lähtien, eli kolmisenkymmentä vuotta.

Liiga nousun jälkeen kaikki oli juhlaa, ja epätasainen menestys huipentui -80- ja -90 lukujen taitteen mitaleihin ja Lindroos-Riihijärvi-Virtanen -ketjun silmiä hivelevään peliin.

Yhdeksänkymmentä -luvulla sitten totaalinen sukellus ynnämuu osastoon. Asuin tuolloin Turussa ja kävin katsomassa kaikki TPS-Jyp HT pelit, ja olihan se raskasta. Yleensä aina kolmannen erän alussa löysin itseni Typhoon -areenan ravintoloista huppelijuomaa juomassa tilanteen kentällä ollessa noin kahdeksan maalin johto TPS:lle. Tuolloin ei edes kaltaiseni ikuisen optimistin usko riittänyt siihen, että Jyp jonakin päivänä pystyisi mestaruudesta taistelemaan.

2000-luvun alku meni vielä -90 -lukua seuraten, mutta sitten tapahtui jotain, ja tällainen vanha kannattaja sai kokea uskomattoman elämyksen kahden mestaruuden ja pronssin muodossa. Tuntui kuin olisi itse voittanut mestaruuden.

Tällä hetkellä Jyp ei vaikuta paperilla mestaruustaistoon pystyvältä joukkueelta, mutta jos muutama pelaaja nostaa tasoaan, niin kaikki on mahdollista.

Pointti kirjoitukseeni oli se, että satoi tai paistoi, niin joukkuetta kannatetaan, eikä huonot sijoitukset sarjassa tuota kannatusta mihinkään muuta. Realismia ei ole sekään, että Jyväskylän kokoisessa kaupungissa pystyttäisiin rakentamaan Pietarin SKA:n tasoinen joukkue, joka joka vuosi kykenisi mestaruudesta taistelemaan.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Minua hieman nakertaa, että tämän ketjun tarkoituksena tuntuu olevan yleinen ilmapiiri, jossa ne kriittisemmät kannattajat ovat jotenkin luopuneet kannattamisesta, ja keskittyvät kritisoimaan. Mutta entä kun ajattelee niin päin, että ne glory hunterit ovat taas niitä jotka eivät tiedä esim. kuka valmentaa tulevalla kaudella JYPiä, mutta keväällä tietävät. Minua harmittaa että täällä huolissaan olo leimataan siihen että tämä kannattaja ei kannata sekä ylä- että alamäessä. On pessimistejä, optimisteja, realisteja. Eiköhän jokainen kannata, jota aihe koskettaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sama. Ketju ei tuo mitään lisäarvoa joukkueen ympärillä olevaan keskusteluun.

No jaa, minusta taas täällä jatkunut ahdistunut ja tuskainen tuhkan päälleen ripottaminen, joka vielä perustuu pääasiassa arvailuun ja kuvitelmiin enemmän kuin faktoihin ei tuonut kuin miinusmerkkistä arvoa keskustelulle, tukahduttaen sen vähänkin järkeviin argumentteihin perustuneen keskustelun tyngän. Itse en ainakaan ole jaksanut kovinkaan usein enää vierailla tässä osiossa, johtuen saman uikutuksen jatkumisesta viestistä toiseen, hetken odotin, että joku kykenisi edes tuoreemmin volisemaan, mutta lopulta usko meni siihenkin. Siksi tämä on hyvä ja kannatettava ketjun avaus, että jollakulla edes muistuisi ne perusasiat mieleen. Oma kannatus on peräisin sieltä armaalta 60-luvulta ja nisulan montulta, ei silloin mistään mestaruuksista edes haaveiltu, saati rostereilla elvistelty, vaan eipä tuo kannattamista haitannut! Eikä haittaa nytkään, JYPillä on itseasiassa ihan kova rosteri tälle kaudelle ja mahdollisuus onnistua ja myös epäonnistua, sellaista on urheilu, mutta tätä joukkuetta kannatan nähden ne ongelmakohdat, mutta nähden myös vahvuudet. En lainkaan ymmärrä kommentteja, että tämä topikki jotenkin sulkisi kenenkään näppistä kritiikin esittämiseen, jos niin kokee tarpeelliseksi, vaan enemmänkin toivottavasti avaisi niiden silmiä, joille kohta puoli vuotta horisontissa on ollut pelkkää kusta ja paskaa. Tämän myötä täällä toivottavasti on taas vähän raitista ilmaa ja järjen tynkääkin. Pelkästään teinityttöjen itkupalstaksi en toivo tämän päätyvän kuitenkaan.
 

Handyy

Jäsen
En lainkaan ymmärrä kommentteja, että tämä topikki jotenkin sulkisi kenenkään näppistä kritiikin esittämiseen
Jos tämä auttaa siihen, ettei kaikissa muissa topikeissa tarvitse enää itse keskustelun sijaan katsoa viestejä joissa keskitytään haukkumaan eri mielipiteiden takia toisia kirjoittajia, niin silloin omasta mielestänikin tämä ketju on tarpeellinen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua hieman nakertaa, että tämän ketjun tarkoituksena tuntuu olevan yleinen ilmapiiri, jossa ne kriittisemmät kannattajat ovat jotenkin luopuneet kannattamisesta, ja keskittyvät kritisoimaan. Mutta entä kun ajattelee niin päin, että ne glory hunterit ovat taas niitä jotka eivät tiedä esim. kuka valmentaa tulevalla kaudella JYPiä, mutta keväällä tietävät. Minua harmittaa että täällä huolissaan olo leimataan siihen että tämä kannattaja ei kannata sekä ylä- että alamäessä. On pessimistejä, optimisteja, realisteja. Eiköhän jokainen kannata, jota aihe koskettaa.
Minä en ainakaan ole jutuillani tarkoittanut mitään tällaista. Ideana on ollut herätellä innokkaimpia kritisoijia todellisuuteen. Sillä vaikka kritisoitavaa onkin melko paljon, niin nyt ollaan menty jo yli. Kuten olen aiemmin todennut useaan otteeseen, niin en millään sulata tällaista määrää kritiikkiä, kun kausi ei ole edes alkanut. Tottakai tiettyjä aiheita on syytä kritisoida aina, jos kritisoitavaa on, mutta rajansa kaikella.

Enkä ole kyllä ainoa, joka on huomannut, että negatiivinen ilmapiiri on ottanut täällä JYP-osiossa vallan, eivätkä pessimistitkään enää pysy ajatustensa kanssa aisoissa. Siinä vaiheessa kun homma menee nykyisen kaltaiselle "kaikki on paskaa" -linjalle, niin jokin on pielessä.

Jokainen täällä JYP-alueella kirjoitteleva on enemmän tai vähemmän vakavasti otettava fani/kannattaja - oli sitten pessimisti, optimisti tai siltä väliltä. Siitä tässä keskustelussa ei kuitenkaan ole kyse.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Siinä vaiheessa kun homma menee nykyisen kaltaiselle "kaikki on paskaa" -linjalle, niin jokin on pielessä.
En tiedä teistä muista, mutta minun mielestäni tälläistä linjaa ei ole täällä ollut. Kaikkea ei ole haukuttu, jotain on kritisoitu mutta myös jotain on kehuttu. Onko tämä minun tulkinta väärä?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En tiedä teistä muista, mutta minun mielestäni tälläistä linjaa ei ole täällä ollut. Kaikkea ei ole haukuttu, jotain on kritisoitu mutta myös jotain on kehuttu. Onko tämä minun tulkinta väärä?

Ei minusta, mitä tuota kausiketjua lueskelin 4 viimeistä sivua.

Paljon enemmän näin realistista keskustelua, mitä pitää tällä kaudella tapahtua jotta JYP kamppailee kärkikahinoissa. Niitä asioita on vaan hyvin paljon, niin helpostihan siitä joku muodostaa "kaikki on paskaa" - mielipiteen.

Ja aika satavarma olen että kaikki toivovat näin käyvän.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä teistä muista, mutta minun mielestäni tälläistä linjaa ei ole täällä ollut. Kaikkea ei ole haukuttu, jotain on kritisoitu mutta myös jotain on kehuttu. Onko tämä minun tulkinta väärä?
Mikähän osa-alue olisi jäänyt kritisoinnin ulkopuolelle? Valmentajisto? Ei. Pelaajisto? Ei. Johtoporras? Ei. Markkinointi? Ei.

Edes yksittäisistä pelaajista ei ole juurikaan hyvää löydetty, korkeintaan "potentiaalia on, mutta tuskin lunastaa" -tyyppistä paskaa. Jopa jokaista tehtyä hankintaa tai jatkosopimusta on kritisoitu enemmän tai vähemmän. Yleensä hankinnoista ja jatkosoppareista on löydetty lähinnä positiivisia asioita. Tottakai näissä tilanteissa on aina negatiivista ja positiivista, mutta nyt on keskitytty siihen negaan paljon tavallista enemmän.

Eli kritisoitavia asioita ja negatiivisiä puolia on oikein hakemalla haettu, mutta positiivista ei osata nähdä oikein missään.

Myönnän, että ihan tässä viimeaikoina homma lähtenyt parempaan suuntaan, mutta pahimmillaan mentiin jossain kesä-heinäkuun aikaan, kun 95% viesteistä oli negatiivisia tai korkeintaan neutraaleja. Hyvin vähän mitään positiivisen suuntaankaan viittaavaa nähtiin tuohon aikaan. Positiivisetkin kaverit keskittyivät lähinnä rauhoittelemaan muita, kun mikään positiivista asiaa vähänkin sisältävä viesti ei mennyt perille oikein mitenkään.

Tottakai tämäkin kirjoitus herättää eriäviä mielipiteitä, koska nämä negailijoiden kärkijoukot eivät vieläkään ole juuri pahimmista kesäajoista muuttuneet. Eihän sitä omaa ylimenevää negailua nähdä mitenkään ylimääräiseksi, vaan "kaikkea on kritioistu aiheesta ja maltillisesti". Tätähän tämä netissä keskustelu on, kun kukaan ei anna periksi.

Edelleen korostan, että kritisointia ja negaa pitääkin tulla edelliskauden kaltaisen suorituksen jälkeen, mutta korostan vielä enemmän sitä, että mielestäni tässä on yksinkertaisesti menty liian pitkälle.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai tämäkin kirjoitus herättää eriäviä mielipiteitä, koska nämä negailijoiden kärkijoukot eivät vieläkään ole juuri pahimmista kesäajoista muuttuneet. Eihän sitä omaa ylimenevää negailua nähdä mitenkään ylimääräiseksi, vaan "kaikkea on kritioistu aiheesta ja maltillisesti". Tätähän tämä netissä keskustelu on, kun kukaan ei anna periksi.

Taitaa olla niin, että Nelfor on tässä kaikkein negatiivisin kirjoittelija, kun tuntuu olevan tarvetta palata aiheeseen jatkuvasti :D

Itse en katso kuuluvani kumpaankaan ääripäähän, todellisuudesta irrallaan oleviin haihattelijoihin tai ikuisiin pessimisteihin. Mitään moraalisaarnaajaa tänne tuskin kukaan kuitenkaan kaipaa, eikä kellään ole siihen tällaisella foorumilla yhtään sen enempää oikeuttakaan.. Eikä tässä nyt ole kyse mistään muusta kuin siitä, että ihmiset näkevät ja lukevat asiat omalta kantiltaan. Osalle kritisointi, asiallinen ja perusteltukin, on useimmiten väärä tapa tuoda mielipiteitä esille ja sama pätee toki myös toisinpäin.

No anyway huomenna sitä tukea voi kukin taas näyttää joukkueelle omalla tavallaan, jokainen valitkoon omansa - vääriä tapoja ei ole.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös