KalPan logon symboliikka

  • 1 775
  • 11

Samikrates

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks, MoDo Hockey
Hetken aikaa KalPan logolla varustettua kiekkoa katseltuani aloin miettiä, miksi KalPan logossa on tuo lumihiutale? Sillä on selvästi jokin symbolinen merkitys joka ei itselle aukea. Muiden joukkueiden logot niinsanotusti "ymmärrän" täysin.
 

Liitteet

  • FB_IMG_1705503897975.jpg
    FB_IMG_1705503897975.jpg
    40 KB · kertaa luettu: 118

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Hetken aikaa KalPan logolla varustettua kiekkoa katseltuani aloin miettiä, miksi KalPan logossa on tuo lumihiutale? Sillä on selvästi jokin symbolinen merkitys joka ei itselle aukea. Muiden joukkueiden logot niinsanotusti "ymmärrän" täysin.
KalPan logon lumihiutaleessa on kuusi haaraa. Nämä haarat kuvastavat KalPan historiaan vaikuttaneita Kapasia. Hannu, Kimmo, Sami, Konsta, Kasperi ja Oliver.

Toimistolla piirretään tulevaisuudessa lumihiutaleeseen lisää haaroja, jos Kapasia putkahtaa enemmän kiekkokartalle.

;)
 

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Hetken aikaa KalPan logolla varustettua kiekkoa katseltuani aloin miettiä, miksi KalPan logossa on tuo lumihiutale? Sillä on selvästi jokin symbolinen merkitys joka ei itselle aukea. Muiden joukkueiden logot niinsanotusti "ymmärrän" täysin.
Vakavasti ottaen lumihiutaleen historia juontaa juurensa vuoteen 1669 ja Ruotsin vallan aikaan, jolloin KalPan edeltäjä Sortavalan Pallo perustettiin. Tuolloin SorPan logoon otettiin käyttöön kuusisakarainen lumihiutale kuvaamaan kahta asiaa: talviurheilua ja seuran ylitsepursuavaa seksikkyyttä. Tuohon aikaan ei ymmärrettävästi häveliäisyyssyistä johtuen voitu logoon kirjoittaa suoraan sanaa "seksi", jolloin päädyttiin kiertoteitse viittaamaan ruotsinkielen numero kuutta tarkoittavaan sanaan "sex" lumihiutaleen kuudella sakaralla. Siitä lähtien on KalPa - ja sen edeltäjä SorPa - ollut Suomen seksikkäin talviurheiluseura.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihan hauska kysymys, ei vastausta ole tarjota.
Itse olen joskus ajatellut kuviota Puijon tornin valona, mutta lumihiutalehan se on. Eikös seurasta ole 80-vuotis historiikki? Olisko siellä kuvattu? Aika tuorehan uusi logo on.
 

Eversti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihan hauska kysymys, ei vastausta ole tarjota.
Itse olen joskus ajatellut kuviota Puijon tornin valona, mutta lumihiutalehan se on. Eikös seurasta ole 80-vuotis historiikki? Olisko siellä kuvattu? Aika tuorehan uusi logo on.
Jos meinaat, että nykyään käytössä oleva logo on uusi niin olen erimieltä. Nykyinen kilpilogo on KalPan ensimmäinen logo, joka otettiin uudelleen käyttöön.
 

Slaninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Selitykset on hienoja!
Tosikkomaisesti ajateltuna hiutale on vaan visuaalisesti tasapainottava elementti, vastapäätä on vuosiluku, myös valkoisella. Ja viittaus talvilajiin.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sakaroita on kuusi. Tämä tarkoittaa sitä, että runkosarjassa pitää olla kuuden joukossa. Palloja on kuusi. Tämä tarkoittaa sitä, että kuuden joukkoon pääsemiseen tarvitaan kuusi puolustajaa. Vaakaviivoja on 12, eli tarvitaan neljä kentällistä hyökkääjiä. Keskellä on kuusi kolmiota, eli tarvitaan kuusi valiopelaajaa. Keskellä on timantti, eli tarvitaan timanttinen maalivahti. Ei tuossa hiutaleessa sen isompaa symboliikkaa ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös