Kai Kantola Bluesiin

  • 15 353
  • 36

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Odotettu tiedote Kai Kantolan sopparista

16.4.2014 - TIEDOTE

Voimahyökkääjä Kai Kantola Espoo Bluesiin kaudet 2014-15 ja 2015-16 kattavalla sopimuksella


Espoo Blues on solminut kahden vuoden sopimuksen 26-vuotiaan Suomen ja Yhdysvaltojen passit omistavan Kai Kantolan kanssa.

Vahvasta ja vauhdikkaasta hyökkäyspelistä Suomen Liigassa tunnettu Kai Kantola tuo lisää ratkaisuvoimaa Espoo Bluesin hyökkäykseen. Kantola viimeisteli Liigakaudella 2013-14 59 ottelussa tehot 19+14=33.

Espoo Bluesin General Manager Peter Ahola toivottaa Kantolan tervetulleeksi Espooseen. Kantola tuo meille kaivattua röyhkeyttä ja kamppailuvoimaa. Kai on myös näyttänyt pystyvänsä tuloksentekoon  kommentoi Espoo Bluesin General Manager Peter Ahola.

Tampereen Ilveksessä neljä edellistä kautta kiekkoillut Kai Kantola on liittyy mielellään Espoo Bluesin joukkueeseen. Tulen joukkueeseen mukaan tekemään kovasti töitä ja olen innoissani päästessäni mukaan tähän seuraan. Vaikka kesä on vasta aluillaan, odotan jo sitä että pääsen pelaamaan Espoossa. Kaukalossa haluan jatkossakin hyödyntää omia vahvuuksiani  tuoda kiekkoa maalille, taistella kovaa ja tehdä myös maaleja kommentoi Kantola pian sopimuksen vahvistumisen jälkeen.

Espoo Blues julkistaa lisää uusia vahvistuksia kauden 2014-15 joukkueeseen vielä huhtikuun 2014 aikana.

Otin tuon ketjun avausviestiksi, vaikka onkin ylipitkä lainaus. Banaania odotellessa...

Tosiaan hyvä ja odotettu nimi Bluesiin. Varmasti tavoitteena on parantaa tuota viime kauden maalimäärää, joka sekin oli loistava. Kärkiketjujen mies, kunhan säilyttää tasonsa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos Kantola pääsee kaudella 2014-2015 lähelle tuota kaudella 2013-2014 tehtyä 19 maalia, niin olen tyytyväinen. Kantola ei kuitenkaan ole mikään sniper ja 19 on aika hurja määrä. Ei kai häntä ensisijaisesti maaleja tekemään hommattukaan?
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
No ensimmäiseen tai toiseen kenttään aivan varmasti. Ipassa taisi pelata ykkösessä ainakin loppukauden aikana. Varmasti odotetaan mieheltä myös pisteitä sen mukaan, ei varmaan snaipperiksi hankittu, mutta tekemään ketjukavereille tilaa ja hakkamaan irtokiekot sisään maalin edestä.

Edit: Ja ihan hyvin voi vaikka parantaakkin tuota 19 kaappia, kun Blues pelaa Ahon alaisuudessa tuota "joka hyökkäyksestä kiekko päätyyn" ja kulmamyllyt päälle-peliä niin vahvat maalineduspelaajat sopivat varmaan tähän sapluunaan aika hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kyllä Kantola minustakin kahteen ekaan ketjuun meille hankittiin ja silloin on odotuksena tehdä maaleja. Okei, Widde ja Diibadaaba olivat kanssa ykkösessä ja tulosta tuli... ei koskaan. 19 maalia ensi kaudella olisi kova saldo, jota pitää kuitenkin lähteä tavoittelemaan. Itse uskon, että tuosta jäädään vähän alle, mutta tokalla kaudella pitää jo päästä yli 19 maalin. Kehitystä pitää tapahtua.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Ilveksen ykkösenä pelasi viime kaudella ainakin loppuvaiheessa koostumus Kantola - Sandell - Keränen (Ja Huom! Keränen on vielä ilman sopimusta).

Itse miellän ketjut aina mallilla voimalaituri - sentteri - snaipperi jolla logiikalla kentällinen voisi olla joku viritelmä yhdistelmästä Kantola/Talaja - Makkonen/Hirso - McRae/Aaltonen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse miellän ketjut aina mallilla voimalaituri - sentteri - snaipperi jolla logiikalla kentällinen voisi olla joku viritelmä yhdistelmästä Kantola/Talaja - Makkonen/Hirso - McRae/Aaltonen.

Noinhan ne yleensä kootaan, mutta muutama kommentti noihin. Itse elättelen toiveita, että tuo olisi korkeintaan kakkosketju, siis jos Makkonen tai Hirso on sentterinä. McRae ei minusta ole lähelläkään snaipperia, hän on yhdellä kaudella uransa aikana tehnyt enemmän maaleja kuin syöttöjä. Aaltonen taas on nimenomaan maalintekijä, eli hän sopii tuohon rooliin kyllä. Itse en lähde sen kummempia ketjuviritelmiä tekemään ennen kuin joukkueen runko on julkistettu.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kantola pelasi edelliskaudella Ilveksen ykkössentterinä, kun tällaisen pari vuotta kestänyt ja Corsoon päättynyt hakuprosessi oli kesken. Hyvin pelasikin - ennen Ohtamaan polvitaklausta ja pitkää sairauslomaa, tämä nakutti pisteitä samaan tahtiin kuin tämän kauden loppupuoliskolla. Edelliskauden pistekeskiarvo ottelua kohden oli itse asiassa parempi kuin tänä vuonna eli ei voida puhua mistään suonenvetokaudesta.

Kaitsu on monikäyttöinen pelaaja, vaikka meno välillä kulmikkaalta vaikuttaakin ja tasapaino ei ole Keräsen tai Raipen tasoa. Parhaimmillaan tämä on lähellä maalia. Pelityyliin nähden tyhmien jäähyjen määrä on melko vähäinen ja edelliskauden 86 minuuttia sisälsi siis Ohtamaan kostoepisodista tulleen minuuttipläjäyksen.

Veikkaan tämän nousevan Bluesissakin yleisön suosikiksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kai Kantola on näköjään napannut itselleen numeron 16. No ihan hyvä että paidalle tulee käyttöä kun eipä taida kukaan enää olla sitä mieltä että paita pitäisi hilata kattoon tai pitää varattuna tuhlaajapojan paluulle...
 

Bronco

Jäsen
Miten Kantolalla on kulkenut harkkakaudella? Nopealla vilkaisulla näyttää ottaneen paikan ykkösketjun laidasta, mutta onko vakuuttanut roolissaan?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Hyvin on pelannut, vaikka tuskin jatkaa ykkösessä kun Honejsek tervehtyy ja/tai lupailtu ykköskorin hankinta tulee. Aho peluuttaa kuitenkin ketjuja varsin tasaisesti, joten vastuuta ja paikkoja näyttää on kyllä tiedossa. Tänään pääsi paikoille hyvin, mutta viimeistely ontui. En antaisi pois, hyvä energinen pelaaja.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tästä äijästä sainkin heti uuden suosikin. Pistää läheltä ylös, luistelee melkein yhtä sulavasti kuin Raju-Erkki ja menee pakeista läpi puhtaalla tahdonvoimalla jos kädet loppuvat kesken. Ja istuu tuohon meidän meininkiin muutenkin aivan täydellisesti. Aivan mahtava hankinta!
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Tästä äijästä sainkin heti uuden suosikin. Pistää läheltä ylös, luistelee melkein yhtä sulavasti kuin Raju-Erkki ja menee pakeista läpi puhtaalla tahdonvoimalla jos kädet loppuvat kesken. Ja istuu tuohon meidän meininkiin muutenkin aivan täydellisesti. Aivan mahtava hankinta!

Näillä näytöillä Kantola korvaa Hotsin hyvin. Ihan selkee ykkösketjun voimahyökkääjä meille, ja menee todellakin hienosti vaikka pakeista "läpi". Mä tykkään kans!
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Huikea äijä, ei mulla muuta! Olin ennen kautta sellaisessa käsityksessä että olisi aika puukätinen mies joka tekee maalit lähinnä runnomalla mutta olihan tuo rankkari aika näpäkkä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kantola on molemmissa peleissä IFK:ta vastaan ollut erittäin hyvä, ja tuskinpa se meno nyt oleellisesti tuosta huonommaksi menee, joten onnittelut hyvästä hankinnasta. Mielenkiintoista nähdä mitkä ovat Kantolan tehopisteet runkosarjan lopussa.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Maalien lisäksi pisteet noista tuuletuksista ja joukkuehengen nostatuksista. Kaverista näki eilenkin aidosti tasoitusmaalin jälkeen, että nyt saatana mennään. Ja asia tuli varmasti joka pelurille myös vaihtopenkillä selväksi. Näitä ukkoja pitää aina olla jengissä muutama perushissukoiden lisäksi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Maalien lisäksi pisteet noista tuuletuksista ja joukkuehengen nostatuksista. Kaverista näki eilenkin aidosti tasoitusmaalin jälkeen, että nyt saatana mennään. Ja asia tuli varmasti joka pelurille myös vaihtopenkillä selväksi. Näitä ukkoja pitää aina olla jengissä muutama perushissukoiden lisäksi.

Kantolahan tuulettaa joka maalia samanlaisella intohimolla, toivottavasti se ei heikkene, kun iskee kauden 30. maalinsa. Sitä siis odotellessa *hymiö*
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kantola on kyllä nousemassa suoraan Huhtalan korvaajaksi. Ja ehkä jopa isommaksikin pelaajaksi koska Hotsi oli ehkä vähän ns. yksinäinen susi tietyllä tavalla. Käsillä varustettu Raju-Ekin kaltainen pelaaja on varma yleisön suosikki tällä kaudella ja tulee olemaan arvokas pelaaja keväällä. Tästä hankinnasta on annettava täysi kymppi Aholalle koska Kantola edustaa Bluesin pelityyliä juuri sellaisena minä se on opittu viime vuosina tuntemaan. Jos ei aina taidolla niin sitten tahdolla.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kantola on kyllä todella positiivinen yllätys ollut minulle. Jotenkin odotin sellaista pelkkää kohkaajaa, mutta osaahan se pelatakin.

Mun mielestä muuten Hotsi, joka suuri suosikkini oli, ei loppuvaiheissa enää ajanut maalillekaan samalla intohimolla, joten siinä mielessä Kantola tosiaan jopa enemmän kuin korvaa Hotsin. Vielä kun löytyisi Sapelle korvaaja - Jeesuksen toista tulemista odottaessa? :)
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hienoa nähdä, että Kaitsu jatkaa hyvässä vauhdissa myös uudessa seurassaan. Nyt karisevat viimeistään ne puheet, että viime kauden pisteet olisivat tulleet vain Sandellin ja Keräsen ansiosta tai että tätä edeltäneen kauden pistetehtailu oli vain jonkinlainen suonenveto. Kaitsusta on vaikea olla pitämättä tämän työteliään asenteen ja iskuja pelkäämättömän pelitavan vuoksi. Jokohan tänä vuonna löytyisi postilaatikosta myös EHT-kutsu?
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kai Kantola säteilee ympäriinsä hyvää karmaa.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Kantola on kyllä yksi suosikkipelaajistani Liigassa. Vaikuttaa todella hyvältä tsempparilta joukkueidensa keskuudessa, on isokokoinen ja pelityyli rymistelevä ja silti löytyy myös ihan hyvät kädet. Ei pelkää ruhjeita tai naarmuja, jos palkinnoksi niistä saa lyödä kiekon verkkoon. Myös yksi hyvä esimerkki Tuomas Tuokkolan kyvystä kaivaa pelaajan sisältä esiin jokin puuttuva motivaatio ja usko omaan pelaamiseen. Toivottavasti tosiaan EHT-paikka ei ole sula mahdottomuus tänä syksynä, uskon että Kaista voisi olla paljon iloa myös maajoukkueelle.

Loistava hankinta Bluesilta.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Oletan että Kantolan viiden ottelun maaliputki on jonkin sortin seuraennätys? Joku toinenkin on varmaan osunut viidessä ottelussa putkeen, mutta tuskin kauden viidessä ensimmäisessä. Tällaisissa tapauksissa toivoisi aktiivisuutta liigan tilastoäijiltä, kaikki ennätykset sun muut hauskat tilastodatat ovat mitä parasta peeärrää. Jos liigan äijät eivät ole kärryillä, niin palstaveli Espoon Siniset varmaan on?

Bluesin toimistolta odotan nyt myyntiin Kai Kantola kahvimukeja, t-paitoja, lakanoita, julisteita, hammasharjoja... ostan ihan kaiken.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Bluesin toimistolta odotan nyt myyntiin Kai Kantola kahvimukeja, t-paitoja, lakanoita, julisteita, hammasharjoja... ostan ihan kaiken.
Kantola on nyt niin liekeissä että mä vaan toivon että Kantolaa itseään ei myytäs.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kantolalla on myös hieno tarina, joka uppoaa suureen yleisöön: Amerikansuomalainen kaveri, joka kyseli tarinan mukaan facebookin kautta tryout-mahdollisuutta ja nousi kovan työn kautta puukätisestä marginaalipelaajasta parrasvaloihin. Sääli, että Ilves ei tajunnut ajoissa tarjota kunnon sopimusta, jollaista muista seuroista oli tarjolla jo vuosi sitten mm. Summasen oltua tämän perässä Ilves-sopimuksesta huolimatta. Oletettavasti Kantolan olisi saanut pidettyä samalla hinnalla, mitä nyt on käytetty Hurtubiseen ja Välimaahan yhteensä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös