Kadonneet jatkoaikalaiset

  • 598 365
  • 1 934
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Yhäkin hämmästelen, missä on J. Grönvall? Eipä ole alkukesän jälkeen näkynyt.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Missä on tahtookirjoittaa? Hän tahtoi kirjoittaa vapaalle varsin aktiivisesti viime vuosikymmenen loppupuolella.

Entä Jomppa_K?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänne vois nykyisellä meiningillä kirjottaa satakunta nimimerkkiä. Missä kaikki on? Osa on teloitettu joo, mutta missä loput?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mihin on kadonnut nimimerkki Meikku? Meikun viimeisestä vierailustakin on kulunut kohta kuukausi.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Nyt oon uudessa duunissa työkkärin kautta ja tunnen itseni ihmiseksi taas. Jotenkin vi*un ylpee fiilis: mokasin, mutta uskalsin myöntää virheeni ja aloittaa "pohjalta"! Tulevaton on kova jätkä! ;)


Kyllä. Olet kova jätkä ja lisäksi sinulla on selkäranka myöntää jos joku meni vituiksi. Useimmitenhan se aina muiden vika.


Nostan hattua sinulle!
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Onko se nyt mikään ihme, että vanhat kantapeikot katoavat täältä yksi kerrallaan? Mode-gate, scholl-gate, Käyttis-gate. Mestis-osiokin on kuollut lähes kokonaan. Otteluketjuista puhumattakaan. Nämä uuden sukupolven keskustelijat tyyliin erku, Klose16 etc etc ovat vieneet mielenkiintoni tähän palstaan. Enkä taida olla ainoa...
 

Fordél

Jäsen
Onko se nyt mikään ihme, että vanhat kantapeikot katoavat täältä yksi kerrallaan? Mode-gate, scholl-gate, Käyttis-gate. Mestis-osiokin on kuollut lähes kokonaan. Otteluketjuista puhumattakaan. Nämä uuden sukupolven keskustelijat tyyliin erku, Klose16 etc etc ovat vieneet mielenkiintoni tähän palstaan. Enkä taida olla ainoa...

Onhan se pahin kiima ja innostus tosiaan laantunut Jatkikseen kirjoittalua kohtaan. Viimepäivinä on toki ollut tiukka meno yleisen puolella allekirjoittaneellakin, mutta noin muuten jotain Jatkoaika on menettänyt tässä viime vuosina. Se jokin lienee juuri nämä monet palstalta poistuneet kirjoittajat. Pahiten tämä näkyy varmaan Mestis-puolella, joka on tosiaan melkosen kuollut verrattuna parhaimpiin päiviin. Myös keskustelun tasossa on mun mielestä menty alaspäin, mutta löytyy täältä edelleen paljon hyviä kirjoittajia, joiden kanssa voi käydä rakentavaa dialogia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Onko se nyt mikään ihme, että vanhat kantapeikot katoavat täältä yksi kerrallaan?
Nyt olet muuten aika asian ytimessä. Mä tosin olen sitä mieltä, että nämä erilaiset "gatet" eivät vaikuta paskankaan vertaa - mun mielestäni nämä ovat vaikuttaneet enemmänkin jopa yhteisöä tiivistävänä tekijänä sekä keskustelunavaajina. Ainahan tuollaisen "gaten" jälkeen täällä on/oli kuhinaa kuin muurahaispesässä. Näitä tapauksia muistellaan vielä vuosien jälkeenkin, joten en missään nimessä syyttäisi näitä keskustelun kuolemisesta palstalla. Syitä on siis haettava jostain muualta.
Mestis-osiokin on kuollut lähes kokonaan. Otteluketjuista puhumattakaan.
Mestis-osiosta en sano yhtään mitään, sillä en todellakaan ole usein vieraillut kyseisellä osiolla. Koko Otteluketjufoorumi on käsittämättömän hiljainen tänä päivänä. Eilenkin avasin KAL-TPS -matsista otteluketjun noin puoli tuntia ennen avauskiekon tippumista jäähän. Mainitsin asiasta jo avatussa Otteluseurantaketjussa ja kas... sain aika mielenkiintoisen vastauksen.
Meinasin avata ketjun mutten kiusallanikaan.
Mä yritin tähän vielä perään kysyä, että kenelle tässä oikein ollaan kiusaa tekemässä. Ei vastausta! Siis tämän palstan nykyisten kirjoittajien asenne sellainen, että "mieleni tekisi avata otteluketju, mutta en kiusallanikaan avaa sitä".

Eniten tässä ihmetyttää vielä se, että nimimerkki ilman sukkia on kuitenkin mielestäni wanhan liiton kirjoittajia: 2.000+ viestiä vyöllä ja yli kahdeksan vuotta palstalla. Näistä rekordeista huolimatta asenne on imetty suoraan näiltä nykyisiltä "uuden sukupolven keskustelijoilta". Missä on se yhteisöllisyys? Missä on ylpeys Jatkoajasta - Suomen suurimmasta jääkiekkoaiheisesta keskustelupalstasta? Missä on se ylpeys siitä, että minä - kirjoittajana - olen osana pitämässä yllä tätä Suomen suurinta jääkiekkoaiheista keskustelupalstaa. Jos täällä ei olisi kirjoittajia/keskustelijoita, ei olisi koko palstaakaan.

Joku otteluketjun avaaminenhan pitäisi olla ennemminkin kunnia-asia kuin jotain pakkopullaa. Ilman sukkia on ilmaantunut palstalle syksyllä 2006. Tuolloin osa otteluketjuista avattiin jo päivää-paria - jopa kolmea - ennen matsipäivää. Usein sellaiset 20-30 viestiä - jopa 40 - oli väännetty jo ennen matsipäivän aamua ja kokoonpanojen julkistusta. Tämä oli silloin kun jääkiekko vielä ihan oikeasti kiinnosti! Nyt wanhan liiton kirjoittaja tulee sanomaan puoli tuntia ennen matsin alkua päin naamaa, että "meinasin avata otteluketjun, mutta en tee sitä kiusallanikaan". Asenne kohdillaan!
Nämä uuden sukupolven keskustelijat tyyliin erku, Klose16 etc etc ovat vieneet mielenkiintoni tähän palstaan. Enkä taida olla ainoa...
Otteluseurantaketjuissa tämän näkee hyvin! Nykyisin siellä ei enää viitsitä edes mainita mitä tilannetta kommentoidaan. Helvetin yleinen "kommentti" johonkin matsitapahtumaan on: "Mistä toi oikein tuli?" tai "Miten toi ei tosta saanut sisään?" tai "Miten toi ton torjui?". Nyt sitten pitäisi arvata, että mitä matsia kommentoidaan ja jopa mitä tilannetta. Muutama vuosi taaksepäin kommentointi oli enemmän tyyliin: "AAA:n maila jäi BBB:n jalkoihin ja siitä tuli jäähy" tai "CCC:lla oli helvetin hyvä paikka maalin kulmalla, mutta veti ohi" tai "DDD ottaa Urheiluruututorjunnan EEE:n lämäriin kolmesta metristä". Huomaatteko eron mikä näissä on?

Pari autenttista esimerkkiä eilisestä otteluseurannasta:
Miten vitussa noita vääriä vaihtoja tulee joka pelissä?
Miten Pirnes ei saanut tuosta sisään?
Ei saatana. En nyt jaksa tuota Järvisen imurointia enää.
Näiden lisäksi siis viesteissä ei ole mitään muuta! Ei edes mitä ottelua kommentoidaan - saatika että kerrottaisiin vähän enemmän kommentoitavasta tilanteesta.

Muutenkin näiden "uuden sukupolven keskustelijat" eivät ole mitään keskustelijoita - ennemminkin chattailijoita ja spammaajia. Vedellään sellaisia ihme one-linereita eikä ollenkaan edes ajatella lukijoita. Välillä tekstit ovat kuin suoraan jostain iltapaskojen kommenttiosioista. Heitän tähän väliin yhden esimerkin eiliseltä:
Hakametsässä eilen yleisö naurahti kun kuuluttaja kuulutti kiitokset lähes 5000 silmäparille.
Ketju on yleinen Yleisömäärät kaudella 2014-15. Ketjussa ei ollut minkäänlaista keskustelua Tapparan tai edes yleisestikään Tampereen alueen yleisömääristä. Sitten tämä yksi sankari tuli heittämään väliin tuollaisen one-linerin, joka ei itsessään kerro yhtään mitään: "Hakametsässä eilen yleisö naurahti kun kuuluttaja kuulutti kiitokset lähes 5000 silmäparille.".

Mistä tämä koko juttu edes tuli? Yksi virke täysin puskista ilman minkäänlaista kiinnekohtaa edelliseen aiheeseen... periaatteessa viesti oli kyllä sikäli asianmukaisessa ketjussa, mutta ehkä tuota olisi kannattanut avata hieman enemmän kuin jollain yhdellä kymmenen sanan virkkeellä. Mitä tuollainen yksittäinen virke kertoo kenellekään? "Yleisö naurahtaa, kun yleisömäärä kuulutetaan" = VITUN JUNTIT!!!

Sitten kun tuollaiseen menet kommentoimaan jotain, niin vastaus on tyyliin: "Vitun idiootti! Kyllähän nyt kaikki tietävät sen, että se oli sarkastinen naurahdus, sillä Hakametsässä ei ollut eilen läheskään sitä yleisömäärää paikan päällä.". Ai... mistä mun olisi se pitänyt tietää? Onko tällainen siis nykyistä keskustelua? Onko tällainen siis keskustelun nykyinen taso? Onko ihme, että vanhat kantapeikot häviävät täältä yksi kerrallaan?
 

Nick Neim

Jäsen
Mä väitän myös, että keskustelun jakaantuminen useampaan osioon vaikuttaa jonkin verran hämäävästi. Eivät selitä esimerkiksi otteluseurantaketjujen "kuolemista" kokonaan, mutta varmasti osittain kyllä. Jokereilla oli HIFKin fanien ohella varmaankin suurin ja aktiivisin kirjoittajajoukko, ja iso osa heistä ei ainakaan kirjoittele liigan seurantaketjuihin.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Suomesta tehdään kovaa vauhtia jalkapalloyhteiskuntaa, joten mikä ihme se on, ettei jonkun marginaalilajin keskustelupalsta enää kiinnosta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suomesta tehdään kovaa vauhtia jalkapalloyhteiskuntaa, joten mikä ihme se on, ettei jonkun marginaalilajin keskustelupalsta enää kiinnosta.
Varsinkaan unelmalohkovuonna.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pahiten tämä näkyy varmaan Mestis-puolella, joka on tosiaan melkosen kuollut verrattuna parhaimpiin päiviin. Myös keskustelun tasossa on mun mielestä menty alaspäin, mutta löytyy täältä edelleen paljon hyviä kirjoittajia, joiden kanssa voi käydä rakentavaa dialogia.
Mistään mä en mitään tiedä, mutta vaikuttaisko tuohonkin osittain Vaasan Sportin siirtyminen liigaan?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Näiden lisäksi siis viesteissä ei ole mitään muuta! Ei edes mitä ottelua kommentoidaan - saatika että kerrottaisiin vähän enemmän kommentoitavasta tilanteesta.

No päällimäinen syy löytyy tuon maanmainion mobiililaitteen kirjoitusominaisuuksista. Ei sillä romaaneja viitsi sohvan perukoilta naputella. Jokainen sana on liikaa. Ja kunhan nyt purin turhautumistani Turun Palloseuran maalivahdin, Kristian Järvisen, onnettomaan torjuntatyöskentelyyn.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Erittäin aktiivisesti Penguinsin ketjuun kirjoittanutta Pengua ei ole näkynyt pitkään aikaan, harmi...
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tuossa kun SaiPaa vastaan ollaan taas vähän pelailtu play-offeja, niin tulipa mieleen ettei ole Murmelia näkynyt. Tarkempi tarkastelu osoitti, että eipä ole itse asiassa yli vuoteen kirjoittanut tänne ainuttakaan viestiä. Missäköhän mahtaa luurata?
 

Bacon

Jäsen
Tuossa kun SaiPaa vastaan ollaan taas vähän pelailtu play-offeja, niin tulipa mieleen ettei ole Murmelia näkynyt. Tarkempi tarkastelu osoitti, että eipä ole itse asiassa yli vuoteen kirjoittanut tänne ainuttakaan viestiä. Missäköhän mahtaa luurata?

Murmeli on elämänsä kunnossa ja kirjoittelee kyllä, mutta ei tänne. Seuraa kyllä tätäkin palstaa, mutta minusta tuntuu, että hän on yksinkertaisesti menettänyt uskonsa jatkoajan ihmiskuntaan ja siksi pysyykin seurannan tasolla täällä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Missä on Jatkoajan legenda Evil? Tiedetään joo, että boikotoi scholl-tapauksen johdosta, mutta boikotti on pettänyt pariin otteeseen. Myöskin merkittävä tekijä -OO- ei ole kirjoittanut sitten 16.11 2014, harmittava menetys palstalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös