Käteinen vai kortti?

  • 1 313
  • 8

Vinkuuko visa vai maksatko käteisellä?

  • Olen korttimiehiä, fiilaminen ja höylääminen on mun juttu.

    Ääniä: 34 34,3%
  • Käteisellä tietysti.

    Ääniä: 19 19,2%
  • Molemmat menee, no problemos.

    Ääniä: 37 37,4%
  • Pappa betalade.

    Ääniä: 2 2,0%
  • Suosin ympäristöystävällistä luonnossa maksamista.

    Ääniä: 3 3,0%
  • Vittuako se sulle kuuluu: tissit.

    Ääniä: 4 4,0%

  • Äänestäjiä
    99

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Zudum!

Tällainen tuli mieleen tuolta toisesta ketjusta. Eli kumpaa koulukuntaa olet, vingahtaako visa vai maksatko käteisellä?

Itse olen korttimiehiä, ja käteistä löytyy yleensä vain, jos esim. baari-illan jälkeen on käteistä lompsaan jäänyt, baarissa kun ei jaksa joka tuoppia erikseen höylätä. Muuten, en viitsi rahaa nostella, sillä kortin viilaminen on kätevää, eikä ainakaan minua rassaa. Joutuvat karvakädetkin maksamaan verot kebabeistani. Täytyy kyllä myöntää, että välillä harmittaa viilata jotain 2,5€ ostosta, jos on kolikotkin päässeet loppumaan. Huonona puolena viilailussa on myös se, että tuntuma käytetyn rahan määrään heikkenee verrattuna setelirahan käyttöön, ja baarissa budjetti on tuntematon käsite jos on kortti mukana.

EDIT: äänestää voi vain yhtä vaihtoehtoa, ja tuloksissa ei näy äänestäneiden nimimerkki.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
Itse maksan todella harvoin kortilla vaikka olen kohta aloittamassa kun nuo alkaa vituttamaan nuo kolikot. Ne tulee tungettua aina vain pelikoneisiin. Itselläni on lompakkona vain sellainen rautainen rasia (en tiedä miksi kutsutaan) ja sielä pysyy vain setut ja kortit joten muutenkaan en pidä kolikkoja mukana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pankkikortilla tulee maksettua lähes kaikki kauppaostokset. Viihteellä ollessa ja koulun ravintoloissa tulee maksettua taas ihan rahalla. Master Cardia vingutan vain ulkomailla ja silloin, kun käyttövarat ovat täysin finito. Tosin jälkimmäistä vaihtoehtoa ei tavallisesti tule. Viime keväänä oli tosin tilanne, jossa näin kävi johtuen muutosta uuteen asuntoon, vakuusmaksujen maksamisesta ja siitä, että sain ensimmäisen palkkani vasta 1½ kuukauden päästä siitä, kun viimeinen opintotuki oli kolahtanut tilille....
 

peikko#13

Jäsen
Pikku ostokset tulee maksettua Visalla. Ostokset johon ei rahat riitä maksan luonnossa hehkeille naismyyjille.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään on taas OP:n kortit ollu jossain päin suomea pimeenä.

Onneksi itseeni ei nämä vaikuta, koska olen käteisen ystävä henkeen ja vereen! Jätän tilille laskujen jälkeen jonkun hätävaran jos joutuu jotain ostamaan verkosta, mutta muuten nostan aina tilin tyhjäksi ja maksan joka paikassa kylmällä rahalla.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei minusta. Säilytän yleensä pakkasessa myös kolikoita ja seteleitä. Vanha taru kertoo, että se joka käteiset kylmettää, se onnellisen ja varakkaan elämän elää.

Okei. Tommosta sanontaa en ollut kuullutkaan. Nyt on pakastin täynnä rahaa. Tai toi ylin lokero, sinne ne kaikki mahtu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Elämänkoulu opettaa. Silkkaa tyhmyyttä olla joku maailman päällikkö ja minähän en käteistä käytä.

Riippuu tietenkin maasta. Syksyllä Ruotsissa tuli aivan puskista, että hotellia ei voinutkaan maksaa käteisellä. On yksi asia preferoida jotain, mutta se, että joku maksutapa ei missään tilanteessa käy ollenkaan on jo täyttä vittuilua. Ei niiden maassa linja-autoonkaan voi kolikoita puskea ja se on aivan järkevää. Kuskien ei tarvitse sekoilla kolikoiden kanssa.

Mutta, jos normaalihintaista hotellilaskua ei voi maksaa haluamallaan tavalla, niin se ei vielä meidän sukupolvelle valitettavasti kuulu. Enpä ruvennut kysymään, mutta olisiko voinut sitten maksaa internetissa pikasiirrolla mikä näkyy sekunneissa hotellin tilillä. Tuskinpa olisi. Nyt eletään tätä murroskautta ja on täysin naurettavaa, että joku maksutapa käy ja joku ei.

Afrikassa nauravat taas partoihinsa, kun kymmenen vuoden päästä ei ole mitään muovikortteja enää minkä kanssa valkoihoiset nyt painivat ainoana tapana. Siellä sitten se paras ratkaisu käy eikä ole ollut siirtymävaiheen sekoilukuluja ollenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös