JYPin mediaketju

  • 1 794 115
  • 7 860

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Slalomlalom kirjoitti:
Ihan mielenkiintoinen juttu oli tuolla jypin nettisivuilla. Pojat nostelee vähän punttia ja jumppaa. Arsillakin rauta nousee... mikä on tarpeen.

Aika mielenkiintoista, että Alatalo paineli itse tuolla kuntopiirissä mukana ja näytti mallia, taitaa olla koko joukkueen kovakuntoisin jätkä. Alkoi naurattamaan, kun kuvittelin esimerkiksi Hannu Jortikan tuonne kuikkelehtimaan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Arsi lupasi nostaa ensi vuonna jo sata Kg. Mielenkiintoista oli myös, että Salmu nostaisi eniten penkistä.
 

Naughty_S

Jäsen
kummitus kirjoitti:
Kaikkea sitä pitääkin selitellä.

Pata kattilaa soimaa, sano. Sait tällä kertaa maistaa ns. omaa lääkettäsi. Tulin vain kertomaan, että muutaman kirjoittajan kannattaisi ehkä vilkaista aloitusviesti (?), jossa määritellään ketjun tarkoitus.

Nuo JYPin sivun videohaastattelut ovat hyvä askel eteenpäin, vaikka sivut esim. ulkoasultaan ja joiltaan käytettävyysominaisuuksiltaan ovatkin aika karseat.
Olen valmis hyväksymään sen, jos sisältöä saadaan tähän malliin kehittymään jatkossakin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Pata kattilaa soimaa, sano. Sait tällä kertaa maistaa ns. omaa lääkettäsi. Tulin vain kertomaan, että muutaman kirjoittajan kannattaisi ehkä vilkaista aloitusviesti (?), jossa määritellään ketjun tarkoitus.
En aivan ymmärtänyt mitä tarkoitat omalla lääkkeelläni, mutta jatkossakin vastaan minulle esitettyihin kysymyksiin siinä ketjussa, missä ne esitetään.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Pee kirjoitti:
Miksi sitten väitit aamuyön viestissäsi Lucasin olleen "kallis vahvistus"?
En väittänyt mitään tuollaista aamuyöllä. Mistä sinä keksit tämän?

Tänään klo 03:24 olet lähettänyt tähän ketjuun viestin, jossa lukee näin: "Mutta sitten tämä Lucas, pilipali tilastoineen (o.k. kertoohan hänenkin historiansa potentiaalista, mutta kyllä kalliin vahvistuksen pitäisi olla jo potentiaalinsa realisoinut, näyttöinä kovemmista ympyröistä)".

Vieläkö olet sitä mieltä, ettet väittänyt Lawsonin olleen "kallis vahvistus"? Mikäli näin on, niin luepa lihavoimani osa tuosta viestistäsi uudelleen...

Kaikkea ei pidä selitellä, mutta mieluusti kuitenkin sellaiset asiat, jotka on faktana esittänyt - olkoonkin, että käsite "kallis" on suhteellinen, ihan kuten "halpakin". Kuitenkin tässä tapauksessa vertailua voi suoritaa JYPin pelaajien yleiseen hintatasoon.
 

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos

Naughty_S kirjoitti:
Pata kattilaa soimaa, sano. Sait tällä kertaa maistaa ns. omaa lääkettäsi. Tulin vain kertomaan, että muutaman kirjoittajan kannattaisi ehkä vilkaista aloitusviesti (?), jossa määritellään ketjun tarkoitus.

Kieltämättä Kummituskin tarttuu välillä mitättömyyksiin ja hukkaa pointin, mutta tämä Peen harrastama ala-astetasoinen näsäviisastelu on kyllä vertaansa vailla ihan koko Jatkoajassa.

Jossittelu on idiotismia, sillä jos en olisi kirjoittanut tätä lausetta, niin peli olisi voinut päättyä ihan eri tulokseen.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vipu kirjoitti:
Kieltämättä Kummituskin tarttuu välillä mitättömyyksiin ja hukkaa pointin, mutta tämä Peen harrastama ala-astetasoinen näsäviisastelu on kyllä vertaansa vailla ihan koko Jatkoajassa.

Totta. Onhan se täysin loogista, että ensin väittää faktana jonkun asian, kuten sen, että Lawson oli "kallis vahvistus", ja sen jälkeen kiistää koskaan sanoneensakaan sellaista, vaikka näyttö on täysin kiistaton. Onhan se ihan käsittämätöntä, että tuollaista touhua ihmetellään. Pyydän syvästi anteeksi sekä "kummitukselta" että "Vipulta".

Muokkaus: Oikea muotohan tuohon olisi ollut, että "onhan se ihan käsittämätöntä, että tämä ´ala-astetason näsäviisastelija` tuollaista touhua ihmettelee"; monikossa sitä oli turha kirjoittaa, koska ilmeisesti esim. Vipu pitää tuollaista ihan normaalina toimintana...
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Tänään klo 03:24 olet lähettänyt tähän ketjuun viestin, jossa lukee näin: "Mutta sitten tämä Lucas, pilipali tilastoineen (o.k. kertoohan hänenkin historiansa potentiaalista, mutta kyllä kalliin vahvistuksen pitäisi olla jo potentiaalinsa realisoinut, näyttöinä kovemmista ympyröistä)".

Vieläkö olet sitä mieltä, ettet väittänyt Lawsonin olleen "kallis vahvistus"? Mikäli näin on, niin luepa lihavoimani osa tuosta viestistäsi uudelleen...

Kaikkea ei pidä selitellä, mutta mieluusti kuitenkin sellaiset asiat, jotka on faktana esittänyt - olkoonkin, että käsite "kallis" on suhteellinen, ihan kuten "halpakin". Kuitenkin tässä tapauksessa vertailua voi suoritaa JYPin pelaajien yleiseen hintatasoon.
No johan on.. Vai olen minä faktoina asioita esitellyt..Ethän sinä halitse edes näsäviisastelua, miten voisinkaan olettaa että käsittäisit mitä kirjoitan.

Kun tarkkoja ollaan, kuten näemmä kovasti yrität, niin minähän puhuin tuossa kohdassa johon nyt takerruit, siitä millainen mielestäni kalliin vahvistuksen tulisi olla, ottamatta kantaa Lucasin palkan määrään tai rooliin ollenkaan. Minusta nimittäin vahvistus on aina kallis suhteessa rivimieheen - korjaa jos olen väärässä.

Viittaan kalliilla vahvistuksella vain siihen ilmeisen yleiseen olettamukseen, että Lawson olisi hankittu meille ison meren takaa vahvistukseksi, eikä rivimieheksi tai tulevaisuusprojektiksi, kuten olen tolkuttanut. En ala taittamaan peistä asiasta, josta minulla (tai liioin sinulla) ei ole tarkempaa tietoa. En tiedä missä määrin hänet hankittiin maalintekijäksi, tai hänen palkkaansa (joka lienee aika hyvin suhteutuu noihin odotuksiin), mutta sen tiedän että odotuksia hän ei täyttänyt, eikä ollut palkkansa arvoinen.
Sinä olet ilmeisesti ymmärtänyt, että Lawson hankittiin rivimieheksi, minä olen hämmästyksekseni huomannut että häneltä odotettiinkin noilla tilastoilla enemmän. Enkä hevillä ymmärtäisi logiikkaa, joka tuo rivimiehen Kanadasta Suomeen.

Siis.

Jos pelaaja on hankittu vahvistamaan joukkuetta ratkaisijan rooliin, oletan palkkansa olevan rivimiestä korkeampi. Onko tässä päätelmässä jotain vikaa? jos on, mitä?

Jos pelaaja on hankittu rivimiehen rooliin, oletan palkkansa olevan tasa-arvon nimissä matalampi.

Jos pelaaja on tulevaisuuden projekti, hänen palkkansa lienee aluksi vähäinen, kulukorvaukset.

Oli asia niin tai näin Lucasin kohdalla, hän osoittautui JYPille kalliiksi.
Hän ei mahtunut lopulta edes pelaavaan kokoonpanoon. Oliko hän siis palkkansa arvoinen pelaaja?
Mitä pelaajalle, joka vie nuorilta peliaikaa, tai katselee peliä vaihtoaitiosta/katsomosta, voi edes maksaa?
Lucas ei ollut pelipaikkansa arvoinen pelaaja. Eikö hän silloin ollut liian kallis?
Mitä tarvetta tyydyttämään L.L. sinun mielestäsi sitten hankittiin JYPiin ja onnistuiko hän siinä?
Oliko Lawsonin hankinta käytössäsi olevien tietojen pohjalta perusteltu? Edit: tähänhän sinä jo vastasitkin, että hankinta oli inhimillinen, paineen alla tehty erehdys - kuten minäkin arvelin.

Eihän sinua tällaiset asiat kiinnosta, vaan käyt heti suurennuslasilla tutkimaan, jos minulta olisi joku asiavirhe päässyt lipsahtamaan....mutta enpä suo sinulle tuota iloa.
Pointtini koko asiassahan oli se, että Lucas oli huti. Tämähän katosi sinun kostonhimosta (?) kiiluvilta silmiltäsi välittömästi. Olet näköjään ottanut elämäntehtäväksesi kaivella tikulla kirjoituksiani, josko löytäisit sieltä jotain, josta pääsisit minua nokkimaan. Onnea vain urallesi.
Lopettaisit jo, ennen kuin munaat itsesi pahemmin.

ps:Jos et vieläkään käsitä viestieni tarkoitusta, pyydä joku vanhempi apuun, minä en osaa enää yksinkertaisemmin asiaa sanoa. Voit puolestani pitää minua vaikka valehtelijana, eikä haittaa paskan vertaa, koska oletan että suurin osa palstalaisista on lukutaitoisia.
 
Viimeksi muokattu:

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylen teksti-tv on taas ajan tasalla ja tiesi tänään uutisoida Lawsonin sopimuksen purkamisesta! Kerrassaan nopeaa toimintaa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus ja Pee

Olkaa hyvä, menkää yksityisviestein kinastelemaan. Veikkaanpa, että harvoja kiinnostaa tuo vääntönne. Sen sijaan uskon, että useita kiinnostaa pitää tämä ketju JYPin mediaketjuna. Kiitos!

Mainio tuo JYPin fysiikkatreeneistä tehty video. Käykääpä katsastamassa, ellette jo ole.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korppi kirjoitti:
Ylen teksti-tv on taas ajan tasalla ja tiesi tänään uutisoida Lawsonin sopimuksen purkamisesta! Kerrassaan nopeaa toimintaa.

Sopimuksen purkamisesta itse asiassa tiedotettiin vasta eilen. Lähtöhän oli tiedossa jo kauan ennen, ts. se että Alatalo ei Lawsonia enää kokoonpanoon laita, mutta sopimus ilmeisesti saatiin teknisesti purettua vasta aivan hiljattain. Ja seura laittoi asiasta tiedotteen liikkeelle siis vasta eilen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
FourForty kirjoitti:
Sopimuksen purkamisesta itse asiassa tiedotettiin vasta eilen. Lähtöhän oli tiedossa jo kauan ennen, ts. se että Alatalo ei Lawsonia enää kokoonpanoon laita, mutta sopimus ilmeisesti saatiin teknisesti purettua vasta aivan hiljattain. Ja seura laittoi asiasta tiedotteen liikkeelle siis vasta eilen.

Itsekin samaa eilen naureskelin, että onpa Yle ajoissa, mutta näinhän asia juuri lienee, että eihän JYP missään vaiheessa informoinut että Lucaksen sopimus olisi purettu. Nyt se sitten purettiin, koska ilmeisesti JYP totesi paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että Luukas etsii itse uuden seuran.

Ja jotta pysyttäisiin ketjun aiheessa, www.jypht.fi ei ole noteerannut tätäkään hotline-osion arvoiseksi uutiseksi. Sen sijaan tuo punttisali-video on top-uutinen.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Köpi kirjoitti:
Ja jotta pysyttäisiin ketjun aiheessa, www.jypht.fi ei ole noteerannut tätäkään hotline-osion arvoiseksi uutiseksi. Sen sijaan tuo punttisali-video on top-uutinen.

Kyllä siellä seisoo "Lucas Lawson ei jatka joukkueessa"
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Groove Armada kirjoitti:
Kyllä siellä seisoo "Lucas Lawson ei jatka joukkueessa"

Nojoo, mutta siinä sanotaan että "etsitään toista seuraa". Tuossa Ylen tiedotteessahan on että "sopimus purettu". Eli minä ainakin ymmärrän niin, että Lucas on ostettu ulos joukkueesta ja saa itse etsiä itselleen uuden seuran.

Eli minun mielestä uusi uutinen, mutta kaipa sitten viilaan pilkkua..
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FourForty kirjoitti:
Sopimuksen purkamisesta itse asiassa tiedotettiin vasta eilen. Lähtöhän oli tiedossa jo kauan ennen, ts. se että Alatalo ei Lawsonia enää kokoonpanoon laita, mutta sopimus ilmeisesti saatiin teknisesti purettua vasta aivan hiljattain. Ja seura laittoi asiasta tiedotteen liikkeelle siis vasta eilen.
En tiennyt ettei asiasta oltu vielä 'tiedotettu'. Eivät tosiaan laita mitä tahansa uutisia tuonne teksti-tv:n puolelle. Siinä siis syy varsin myöhäiseen uutisointiin. Lawsonin lähtöhän on ollut jo tiedossa, joten ehkäpä sen takia tuo vaikutti turhalta uutiselta.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomi-Salama kirjoitti:
Olkaa hyvä, menkää yksityisviestein kinastelemaan. Veikkaanpa, että harvoja kiinnostaa tuo vääntönne. Sen sijaan uskon, että useita kiinnostaa pitää tämä ketju JYPin mediaketjuna. Kiitos!

Mainio tuo JYPin fysiikkatreeneistä tehty video. Käykääpä katsastamassa, ellette jo ole.
Olet oikeassa ja kiitos vaan huolenpidosta ja neuvoistasi, mutta vastaan edelleenkin selvyyden vuoksi minulle esitettyihin kysymyksiin siinä ketjussa, jossa ne esitetään. Mutta yritän tehdä sen tästä lähtien hermostumatta, ytimekkäästi ja ilman kokonaista rautalankakerää.
Vastaan kyllä yksityisviesteihinkin, mutta ymmärtääkseni Peellä on kova tarve käydä tämä julkisesti, koska katsoo sen palvelevan paremmin tarkoitusperiään.

Ja jotta pysytään taas hienosti asiassa, niin olipa tosiaan mainio video. Katsoin sen välittömästi, kun linkki mediaketjuun napsahti. Minua kiinnostaa jääkiekkoilijoiden penkkipunnerrus(tulokset). Oikeasti.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lucas Lawson

FourForty kirjoitti:
Sopimuksen purkamisesta itse asiassa tiedotettiin vasta eilen. Lähtöhän oli tiedossa jo kauan ennen, ts. se että Alatalo ei Lawsonia enää kokoonpanoon laita, mutta sopimus ilmeisesti saatiin teknisesti purettua vasta aivan hiljattain. Ja seura laittoi asiasta tiedotteen liikkeelle siis vasta eilen.

Jaa-a, mutta kyllä esim. MTV3 informoi asiasta jo viikko sitten, ts. samana päivänä, kun Keskisuomalaisessa Blues-ottelun raportin yhteydessä Laamannin lähtö manittiin.

Muokkaus: Viittaamani juttu otsikolla "Lawson ei jatka JYP:n riveissä" löytyy "Uutiset" -osiosta, jonne se on ilmestynyt 9.12. klo 12:27 - näemmä tekemäni linkitys vie vain Hockey Nightin pääsivulle eikä suoraan juttuun. Heikot sivut siis sikäli, mutta heikkopa oli tuo ohjelmakin... :)
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Ihan vaan sivuhuomautuksena, että kyllä ainakin minä bongasin Lawsonin lähtemistä koskevan uutisen ylen teksti-tv:ltä myös samana päivänä kun Lawsonin lähtö varmistui. Että kyllä se yle edelleen ihan ajan tasalla on.
 

Nshr

Jäsen
Korppi kirjoitti:
"Jääkiekkoasiantuntija" Jalonen haastattelee itse itseään. Tulihan tuo juttu luettua lehdestä. Jutun sanoma jäi ainakin itseltäni kadoksiin. Eikös arviot Korhosen palkasta Blegissä ole olleet muissakin medioissa suunnilleen samaa luokkaa?

Vaikka asia on jo kauan sitten haudattu, nostan asian vielä kerran pinnalle. Korhonen tienaa 250k kaudessa. Tämä olen siis kuullut _luotettavasta_ lähteestä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keskisuomalaisen toimittaja Tuomas Heikkilä pohtii 12.1.06 lehdessä sitä, miten nälkä on kasvanut syödessä, kun Jatkoaika.com-sivustolla Niinimäki tuomitaan epäonnistujaksi mm. nimimerkki Sergein toimesta jo ennen ensimmäistäkään peliä. En valitettavasti ainakaan yhtäkkiä löytänyt juttua Keskarin nettisivustolta.

Heikkilä unohtaa kohukolumnissaan vain sen, että aika moni tämän palstan kirjoittajista on myös ilmaissut olevansa valmis katsomaan Niinimäki-kortin, itse asiassa Sergei taitaa kuulua vähemmistöön. Mutta saahan sitä lehden täytettä toki noinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös