JYP, Jyväskylä ja pudotuspelit 2015–2016

  • 47 105
  • 260

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Topi jäänyt virtasen koirankoppiin. En ymmärrä miksi muuten sai niinkin vähän vastuuta tällä kaudella...Kuhan ei olisi tätä kokoonpanoa täysin sementoitu koska kyllä Nättinen toisi sitä reippautta hyökkäykseen.

Ei Topi mielestäni missään kopissa ole. Topilla on vaan vielä tekemistä voimapuolen kanssa ja tämän vuoksi SaiPa vastustajana ei välttämättä ole ihan paras match Topin peliä ajatellen. Kyllähän seuralla on selvästi halua kehittää Topista johtava pelaaja Jyväskylään, ei Topille muuten olisi sorvattu jatkosopimusta ja mahdollistettu yhden kauden pelaamista toisaalla.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei Topi mielestäni missään kopissa ole. Topilla on vaan vielä tekemistä voimapuolen kanssa ja tämän vuoksi SaiPa vastustajana ei välttämättä ole ihan paras match Topin peliä ajatellen. Kyllähän seuralla on selvästi halua kehittää Topista johtava pelaaja Jyväskylään, ei Topille muuten olisi sorvattu jatkosopimusta ja mahdollistettu yhden kauden pelaamista toisaalla.

Tästä niin samaa mieltä, että pakko kompata koko viestiä.

Lisätään vielä, että minä olisin valmis T.Nättistä kokeilemaan myös SaiPaa vastaan, vaikka aavistuksen olen huolissani miten pärjäisi näin fyysisessä kamppailu sarjassa. Mutta taitoa saataisiin lisää ja sitä ei liikaa ole.

Edit: Lisäys
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysymys ei ollut minulle suunnattu, mutta näin on sanonut mm. Kenkä-Siekkinen Radio Cityn haastattelussa, kun asiaksi tuli Topi Nättinen. Kenkä sanoi (vapaasti) jotain tyyliin, että Topilla on vielä tekemistä kokonaisvaltaisen pelaamisen kanssa ja eri toten puolustussuuntaan. Eiköhän valmennus nyt aika hyvin kartalla ole pelaajistaan.
Luulenpa, että Kenkä on tarkoittanut Topin kiistämättä kevyttä fyysistä kaliiberia. Olisiko sulla jotain linkkiä Kengän sanomisiin laittaa, mistä voisin tarkistaa tuon? Milloin olet nähnyt T. Nättisen selän suoristuvan puolustussuuntaan pelatessaan?
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulenpa, että Kenkä on tarkoittanut Topin kiistämättä kevyttä fyysistä kaliiberia. Olisiko sulla jotain linkkiä Kengän sanomisiin laittaa, mistä voisin tarkistaa tuon? Milloin olet nähnyt T. Nättisen selän suoristuvan puolustussuuntaan pelatessaan?

Ei ole. Se oli Radio haastattelu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten jään epäilemään tarinaasi. Milloin olet nähnyt Topi Nättisen selän suoristuvan askissa, mentiin sitten hyökkäys- tahi puolustussuuntaan?
Tämä "tarina" on kyllä ihan täysin totta ja tuota Kengän haastattelua sivuttiin aiemminkin täällä jatkiksen keskusteluissa. Muistelisin, että Keskisuomalainen uutisoi myös tuosta Kengän haastattelusta, mutta en pikaisesti etsimällä onnistut sitä löytämään.

Puolustussuuntaan mentäessä Topin selkä on suoristunut suorastaan hävyttömän usein. Tilanne on kyllä parantunut sen jälkeen, kun Kenkä tuosta ongelmasta haastattelussa mainitsi, mutta parannettavaa on edelleen paljon.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä "tarina" on kyllä ihan täysin totta ja tuota Kengän haastattelua sivuttiin aiemminkin täällä jatkiksen keskusteluissa. Muistelisin, että Keskisuomalainen uutisoi myös tuosta Kengän haastattelusta, mutta en pikaisesti etsimällä onnistut sitä löytämään.

Puolustussuuntaan mentäessä Topin selkä on suoristunut suorastaan hävyttömän usein. Tilanne on kyllä parantunut sen jälkeen, kun Kenkä tuosta ongelmasta haastattelussa mainitsi, mutta parannettavaa on edelleen paljon.

Muistelen kanssa, että Heikkilä & Kulmala tätä aihetta ainakin yhdessä ksml.tv:n lähetyksessä käsittelivät.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puolustussuuntaan mentäessä Topin selkä on suoristunut suorastaan hävyttömän usein. Tilanne on kyllä parantunut sen jälkeen, kun Kenkä tuosta ongelmasta haastattelussa mainitsi, mutta parannettavaa on edelleen paljon.
Pötypuhetta. Linkkejä kehiin tai tuollaista ei ole sanottu/tapahtunut. Väärinymmärrysten mahdollisuuskin toki on olemassa.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pötypuhetta. Linkkejä kehiin tai tuollaista ei ole sanottu/tapahtunut. Väärinymmärrysten mahdollisuuskin toki on olemassa.

Voin vahvistaa että Siekkinen tosiaan Nättistä kritisoi aikalailla. Kyseessä oli Tappara(???)-ottelu jossa Nättinen mätti aika komeat tehot ja pelin jälkeen radiohaastattelussa antoi aika epäsuomalaisia kommentteja, joissa kehui itseään ja kertoi olevansa flow-tilassa ja että tuntuu kuin kaikki onnistuisi. Siekkinen sitten varsin nopeasti totesi että 5v5 pelissä ja puolustuspelissä on vielä paljon parannettavaa.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siekkinen sitten varsin nopeasti totesi että 5v5 pelissä ja puolustuspelissä on vielä paljon parannettavaa.
Parannettavaa varmasti on fyysisessä pelissä, mutta onko Topi pelannut löysällä asenteella puolustussuuntaan ("hävyttömän usein"), siitä on nyt kysymys. Poika oli voittamassa maailmanmestaruutta nelosen sentterinä, eipä sellaiselle paikalle usein löysäilijöitä valita. Minä en muista nähneeni peliäkään, missä Topi ei olisi takakarvaamassa niska kyyryssä ja tukka hulmuten jokaisessa vaihdossaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en muista nähneeni peliäkään, missä Topi ei olisi takakarvaamassa niska kyyryssä ja tukka hulmuten jokaisessa vaihdossaan.
Oletko läheistäkin sukua Topille? Jos olet, niin olen pahoillani, kukaan ei ole täydellinen. Topin puolustuspelaaminen ja motivaatio siihen varmasti paranee ajan kanssa, mutta mies on toki nyt jo kovaa kamaa hyökkäyspäässä.

Jos et ole sukua, niin sitten en ymmärrä miten voit tosissasi jotain tuollaista väittää.

Mutta jottei totuus unohtuisi, niin minäkin muistelisin maininneeni, että Topi ansaitsee paikkansa kokoonpanosta, mutta en kyllä tiedä kenet sieltä pois pudottaisi hänen tieltään. Ehkäpä otetaan 13. hyökkääjä käyttöön sitten.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinä tapauksessa valehtelet. Tai sitten ne silmät eivät vain koskaan ole katselleet Topin suuntaan kun kiekko on lähtenyt kohti omaa päätä.
Heh. Linkkiä kehiin tai löysäilyä ei ole tapahtunut. Löysäilyksi ei lasketa sitä jos jätkä on hapoilla painettuaan ensin minuutin verran sata lasissa muidenkin edestä.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parannettavaa varmasti on fyysisessä pelissä, mutta onko Topi pelannut löysällä asenteella puolustussuuntaan ("hävyttömän usein"), siitä on nyt kysymys. Poika oli voittamassa maailmanmestaruutta nelosen sentterinä, eipä sellaiselle paikalle usein löysäilijöitä valita. Minä en muista nähneeni peliäkään, missä Topi ei olisi takakarvaamassa niska kyyryssä ja tukka hulmuten jokaisessa vaihdossaan.

Enpä ole itsekään kyllä mitään löysäilyä havainnut. Mutta valmennuksen mielestä tosiaan puutteita ilmeisesti on.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh. Linkkiä kehiin tai löysäilyä ei ole tapahtunut. Löysäilyksi ei lasketa sitä jos jätkä on hapoilla painettuaan ensin minuutin verran sata lasissa muidenkin edestä.

Lupasin etten palaa tänne JYP-osioon toistaiseksi, mutta tämä sinun kanssapelaajia heikko kunnioituksen taso sai laittamaan viestiä. Kyllä: Siekkinen todellakin on kommentoinut noin Radiossa ja kuulin sen itse. Olen silti itse sitä mieltä, että jos verrataan kokonaisuudessaan tämän hetken Tavia ja Nättistä (T), laittaisin Topin jäälle silläkin uhalla, että ei ole yhtä hyvä puolustussuuntaan. Näen Siekkisen kommentit silti eräänlaisena valmennuksellisena siirtona laittaa mies miettimään. En silti pidä siitä, että Topi on näin leimattu "laiskaksi" puolustussuuntaan. Samoin pelkään, että Topi on "uusi Jormakka" eli annetaan huipputalentin rientää seurasta pahimmillaan ulos alistamaan meitä ja muita. Toisaalta hyvä, jos soppari jatkuu.

Summa summarum: Kummitus, tarina on siis tosi.

Jupa
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enpä ole itsekään kyllä mitään löysäilyä havainnut. Mutta valmennuksen mielestä tosiaan puutteita ilmeisesti on.
Jos valmennus tosiaan olisi syyttänyt Topin asennetta löysäksi, olisin todella hämmästynyt. Luulen, että kyse on jonkin sortin väärinkäsityksistä tai Siekkisen tulkinnanvaraisesta ilmaisusta, joka sitten käsitetty väärin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lupasin etten palaa tänne JYP-osioon toistaiseksi, mutta tämä sinun kanssapelaajia heikko kunnioituksen taso sai laittamaan viestiä. ...

Jupa
Pyydän anteeksi jos joku on pahoittanut mielensä taas kirjoituksistani. Pahoittelen myös sitä, etten oikein nyt ymmärrä miksi pahoittelujani tässä kohdin tarvitaan. Kun pyydän perusteluita väitteille, ei siitä tule kenenkään suuttua. Keskustelun taso romahtaa, jos kenenkään ei tarvitse perustella heittojaan. Luulisi näytteitä väitetystä velttoilusta löytyvän netistä pilvin pimein, jos Topi sortuisi sellaiseen yhtenään.

Edit: Tuosta kunnioituksesta vielä sen verran, että minua muuten ehdittiin tämän lyhyen keskustelutuokion aikana syyttää jo valehtelijaksi. Kunnioittavaako?

Kunnioittaen,

kummitus
 
Viimeksi muokattu:

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lupasin etten palaa tänne JYP-osioon toistaiseksi, mutta tämä sinun kanssapelaajia heikko kunnioituksen taso sai laittamaan viestiä. Kyllä: Siekkinen todellakin on kommentoinut noin Radiossa ja kuulin sen itse. Olen silti itse sitä mieltä, että jos verrataan kokonaisuudessaan tämän hetken Tavia ja Nättistä (T), laittaisin Topin jäälle silläkin uhalla, että ei ole yhtä hyvä puolustussuuntaan. Näen Siekkisen kommentit silti eräänlaisena valmennuksellisena siirtona laittaa mies miettimään. En silti pidä siitä, että Topi on näin leimattu "laiskaksi" puolustussuuntaan. Samoin pelkään, että Topi on "uusi Jormakka" eli annetaan huipputalentin rientää seurasta pahimmillaan ulos alistamaan meitä ja muita. Toisaalta hyvä, jos soppari jatkuu.

Summa summarum: Kummitus, tarina on siis tosi.

Jupa

Oikea päätös.

Olen @Jupa n kanssa samaa mieltä siitä, että T.Nättinen toisi mukanaan jotain sellaista joka olisi oikeasti tarpeen, taitoa. Sitä kun ei ihan liikaa ole. Olen vain huolissani siitä, miten Topi pärjäisi näin kovaa kamppailua ja kurinalaisuutta vaativassa pof-sarjassa. No, se selviäisi vain kokeilemalla.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta jottei totuus unohtuisi, niin minäkin muistelisin maininneeni, että Topi ansaitsee paikkansa kokoonpanosta, mutta en kyllä tiedä kenet sieltä pois pudottaisi hänen tieltään. Ehkäpä otetaan 13. hyökkääjä käyttöön sitten.
Jottei totuus unohtuisi, niin minä puolestani en ole ottanut kantaa lainkaan siihen pitäisikö Topin olla kokoonpanossa tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edit: Tuosta kunnioituksesta vielä sen verran, että minua muuten ehdittiin tämän lyhyen keskustelutuokion aikana syyttää jo valehtelijaksi. Kunnioittavaako?
Jos et tajunnut, niin kyseessä oli kuittaus sille, että sinä käytännössä syytit useampaa kanssakeskustelijaa valehtelijoiksi, kun et uskonut meidän sanomisia, vaan vaadit jatkuvasti todisteita. Milloin Siekkisen sanomisiin liittyen ja milloin omiin havaintoihin liittyen.

Koin tämän varsin erikoisena ja loukkaavanakin, sillä tässä tilanteeessa ei mielestäni ollut mitään syytä epäillä kyseisen asian todenperäisyyttä. Etenkin, kun siitä jo useampi Topia puolustavampikin taho ehti toteamaan, että juuri näin on Kenkä todennut ja huomannut myös Topin heikomman pelaamisen puolustuspäässä.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos et tajunnut, niin kyseessä oli kuittaus sille, että sinä käytännössä syytit useampaa kanssakeskustelijaa valehtelijoiksi, kun et uskonut meidän sanomisia, vaan vaadit jatkuvasti todisteita. Milloin Siekkisen sanomisiin liittyen ja milloin omiin havaintoihin liittyen.

Koin tämän varsin erikoisena ja loukkaavanakin, sillä tässä tilanteeessa ei mielestäni ollut mitään syytä epäillä kyseisen asian todenperäisyyttä. Etenkin, kun siitä jo useampi Topia puolustavampikin taho ehti toteamaan, että juuri näin on Kenkä todennut ja huomannut myös Topin heikomman pelaamisen puolustuspäässä.
Olen harmissani mielesi pahoittumisesta, mutta valitettavasti tulen jatkossakin pyytämään kummallisten väitteiden tueksi perusteluja tai evidenssiä. Ilman perusteluja tai todistusaineistoa väitteet näet jäävät vain käsien heilutteluksi ilman painoarvoa.

Miksi ihmeessä et vain todistaisi minun olevan väärässä, jos kerran olet niin varma siitä? Laita nyt hyvä ihminen joku klippi mistä voimme tutkia kuinka todellinen väittämäsi on, vai etkö löydä ensimmäistäkään? Sellainen pätkä edes jostain Topi Nättisen vaihdosta, missä hän pelaa laiskasti. Ei pitäisi edes olla kovin vaikeaa, koska väitit Topin velttoilevan "hävyttömän usein". Nieletkö itse pureskelematta kaiken mitä sinulle väitetään? No, minäpä en, enkä suosittele muillekaan. Omituisen herkkähipiäistä porukkaa.

Edit: Kohta joku tulee kuitenkin naukumaan kuinka tämä keskustelu ei kuulu tähän ketjuun ja on vieläpä oikeassa. Minun puolesta voimme jatkaa tässäkin, mutta olisihan se hyvä kunnioittaa myös muita lukijoita sekä keskustelupalstan sääntöjä ja siirtää tämä parempaan ketjuun. Löydän kyllä vastineesi jos sellaisen sinulta saan.

Huom. En halua härnätä ketään, haluan keskusteluun laatua. Käsien heiluttelu ei ole laadukasta keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen harmissani mielesi pahoittumisesta, mutta valitettavasti tulen jatkossakin pyytämään kummallisten väitteiden tueksi perusteluja tai evidenssiä. Ilman perusteluja tai todistusaineistoa väitteet näet jäävät vain käsien heilutteluksi ilman painoarvoa.

Miksi ihmeessä et vain todistaisi minun olevan väärässä, jos kerran olet niin varma siitä? Laita nyt hyvä ihminen joku klippi mistä voimme tutkia kuinka todellinen väittämäsi on, vai etkö löydä ensimmäistäkään? Sellainen pätkä edes jostain Topi Nättisen vaihdosta, missä hän pelaa laiskasti. Ei pitäisi edes olla kovin vaikeaa, koska väitit Topin velttoilevan "hävyttömän usein". Nieletkö itse pureskelematta kaiken mitä sinulle väitetään? No, minäpä en, enkä suosittele muillekaan. Omituisen herkkähipiäistä porukkaa.
Ja jos se todisteiden esittäminen on noin älyttömän helppoa, niin mikset itse tekisi sitä? Voittaisit sillä tämän "väittelyn" samantien.

Tulikohan mieleenkään, että monien mielestä tälllä sinun väitteesi ovat aivan yhtä kummallisia, kuin meidän väitteemme sinun mielestäsi. On siis erikoista, että vaadit kivenkovaan meiltä todisteita, mutta et itse ole esittänyt yhtään ainoata todistetta myöskään.

Voin ihan suoraan sanoa, ettei minua kiinnosta lähteä penkomaan todisteita, kun ei sellaisia videopätkiä ymmärrettävästä syystä ole valmiiksi olemassa.

Jos noin kovasti haluat vastapuolelta todisteita, niin mikset näyttäisi esimerkkiä? Sillä keinolla voisit lopettaa todisteiden perään huutelun ja todistaa olevasi oikeassa. Eikö se olisi pelkästään voitollinen tilanne sinulle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös