Juuso Riksmanin paluu Ässäpaitaan

  • 60 025
  • 311

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Loistava peli todellakin Riksmanilta. Osoitti olevansa edelleen kiistaton huippuveskari kunnossa ollessaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei taida Rinteen 200k sopparineuvottelut oikein edetä... huh mikä peli Juusolta, loistavaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei taida Rinteen 200k sopparineuvottelut oikein edetä... huh mikä peli Juusolta, loistavaa.

Mikäli Toivolalla on vielä järkeä tallella, Riksmanin pelin tasolla ei ole mitään merkitystä ensi kauden maalivahtien sopimusneuvottelujen suhteen. Ja jos valmennus toimii kärsivällisesti, niin Rinne on keväällä meidän ykkösmaalivahti. Tämä tietysti edellyttää, että Rosendahl on osaava valmentaja.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Veikkaan edelleenkin sitä, että kun niitä kauden tärkeimpiä pelejä keväällä pelataan, meidän ykkösmolari on Riksman.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mikäli Toivolalla on vielä järkeä tallella, Riksmanin pelin tasolla ei ole mitään merkitystä ensi kauden maalivahtien sopimusneuvottelujen suhteen. Ja jos valmennus toimii kärsivällisesti, niin Rinne on keväällä meidän ykkösmaalivahti. Tämä tietysti edellyttää, että Rosendahl on osaava valmentaja.

No eiköhän se ole kaikille selvää, että Rinteen kanssa pyritään ensi kaudeksi soppari tekemään. Viittasin vain noihin huhuihin, että Rassen agentti oli ruvennut ahneeksi ja sitten seurasikin pelillinen romahdus.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Riksmanin kohdalla toki on aina pelko persiissä että koska joku paikka paukkuu rikki, mutta noin perustasoltaan Rikspoksman on edellee valovuoden edellä Rasmus-nallea. Rasmus-nallesta voi saada hyvän kakkosveskarin, joka tuuraa silloin tällöin. Mutta eiköhän tuo ole nähty, ettei hänestä ole vastuunkantajaksi ainakaan Ässien tasoisessa joukkueessa, jossa veskarilta vaaditaan väliin liki mahdottomia gameseiveritä. Jos Rasmus-nalle saa jatkosopimuksen, niin IMO se sulkee pois Setäsen mahdollisuuden päästä Poriin kehittymään. Toisen veskarin vain täytyy olla rutkasti kokeneempi ja varmempi.
 

kotikoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No eiköhän se ole kaikille selvää, että Rinteen kanssa pyritään ensi kaudeksi soppari tekemään. Viittasin vain noihin huhuihin, että Rassen agentti oli ruvennut ahneeksi ja sitten seurasikin pelillinen romahdus.

Minulle ei ole. En oikein ymmärrä mistä tämä lähes sokea luotto Rinteen lahjakkuuteen (ja Rosendahlin etevyyten) on. Kuten edellä ansiokkaasti todetaan, Risksman on valovuoden ellei kahta edellä Rinnettä. Ja todettakoon, että olisin kovasti mielelläni väärässä tässä asiassa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minulle ei ole. En oikein ymmärrä mistä tämä lähes sokea luotto Rinteen lahjakkuuteen (ja Rosendahlin etevyyten) on. Kuten edellä ansiokkaasti todetaan, Risksman on valovuoden ellei kahta edellä Rinnettä. Ja todettakoon, että olisin kovasti mielelläni väärässä tässä asiassa.

Myös minun mielestäni Riksman on tällä hetkellä selkeä ykkönen. Mutta meinaatko siis, että olet valmis antamaan tukesi sellaiselle uhkapelille, että Juusolle tehtäisiin sopimus vielä ensi kaudesta? Vai mitä tarkoitat?

Minä toivon ensi kauden kaksikon olevan Rinne-Setänen, mutta saapa nähdä.
 

Ribals

Jäsen
Minä toivon ensi kauden kaksikon olevan Rinne-Setänen, mutta saapa nähdä.
Jos jotain pitäisi veikata, niin laittaisin rahani kiinni tähän kaksikkoon (jos/kun Rinteen palkkapyyntö on laskenut). Tuossa kaksikossa olisi helvetisti potentiaalia, ja se, kumpi olisi parempi, niin pelaisi, eli tasainen tandemikaksikko. Onhan tuossa riskinsäki, mutta tulos voi olla jackpot (case Raanta - Järvenpää)

Mitä tulee Riksmaniin, niin loistavasti suoriutui itä-Suomen kiertueesta.
 

kotikoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Myös minun mielestäni Riksman on tällä hetkellä selkeä ykkönen. Mutta meinaatko siis, että olet valmis antamaan tukesi sellaiselle uhkapelille, että Juusolle tehtäisiin sopimus vielä ensi kaudesta? Vai mitä tarkoitat?

Minä toivon ensi kauden kaksikon olevan Rinne-Setänen, mutta saapa nähdä.

No nyt kyllä tiedät jotain mitä minä en. Juuri tällä hetkellä näyttää, että noista toinen imuroi keskimäärin pari maalia peli eikä muutenkaan esitä mitään erityistä. Toisesta ei tiedä, kun on kahden kauden aikana pelannut liigaa 3 ottelua (torjuntaprosentilla n. 85%). Toki Setänen on ilmeisen lupaava kaveri ja erittäin nuori vielä.

Jos Riksmannilla ei lääkärin mielestä ole mitään, mikä ilman muuta estää sopimuksen teon, niin kyllä olisin valmis tekemään sopimuksen. Esim. Riksman-Setälä voisi olla ihan ok. Ja kyllä myös Riksman-RInne voisi tulla kyseeseen. Mutta Rinne ja kokematon kakkonen, niin tällä hetkellä jyrkkä ei.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos Riksmannilla ei lääkärin mielestä ole mitään, mikä ilman muuta estää sopimuksen teon, niin kyllä olisin valmis tekemään sopimuksen. Esim. Riksman-Setälä voisi olla ihan ok. Ja kyllä myös Riksman-RInne voisi tulla kyseeseen. Mutta Rinne ja kokematon kakkonen, niin tällä hetkellä jyrkkä ei.

No, tästä ollaan eri mieltä. Minun nähdäkseni jo nyt mennään riskillä, eli Juuso saattaa sanoa poks milloin vain ja silloin ei ole ykköstä ollenkaan. Valistunut arvaus on, ettei Ässät edes tarjoa Juusolle jatkoa, mutta kyllähän tämä toki voi muuttua, mikäli nyt pystyy koko kauden pelaamaan ilman vammoja.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Minä toivon ensi kauden kaksikon olevan Rinne-Setänen, mutta saapa nähdä.

Minä en toivo. Veskari duon pitää olla muotoa kokenut herra X & Rinne TAI Setänen. Herra X voi olla Rikspoksman ellei pyydä mahottomia, tai se voi olla vaikka ilman NHL-paikkaa jäänyt Martin Brodeur tai oikeastaan ihan kuka vaan nimeen ja kansallisuuteen katsomatta kunhan meriittilistaa on muualtakin kuin pihapeleistä. Tää kausi pelattiin ihan liian pitkään pelkästään Rinteeseen sokeasti luottaen ja nyt taistellaan josko jollain ihme munkilla päästäisiin kympin sakkiin. Ässien saumat perustuu 110% siihen että maalinsuulla on tiiliseinä jota Rinne ei toden totta ole.
 

Kafrom

Jäsen
Toivotaan, että Juuso pysyy kasassa. Itseluottamus on tällä hetkellä kunnossa, samoin näyttää olevan paikat ja jälki on sen mukaista, tulee ratkomaan Ässille pisteitä vielä myöhemminkin tällä kaudella.
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä nähdään varmasti sitä kokemuksen merkitystä. Kun lisäksi Juusolla on paikat ilmeisesti kohtuullisesti kunnossa, on työskentely jälleen huikeaa. Tämähän ei poissulje sitä, että toistaiseksi uskon Rinteestä tulevan vähintäänkin hyvä Liigatason ykkösveskari. Alkusyksy näytti jo, että teknisesti tämä on mahdollista ja romahdus tapahtui todennäköisesti a) liian suuren kuorman ja b) agentin soheltamien sopimusneuvotteluiden yhteisvaikutuksena henkisen puolen pettämisestä, jolloin myös se tekninen puoli prakaa. Tuo henkinen puoli on kuitenkin se, johon pelkkä ikä auttaa jossain määrin ja siihen voi lisäksi hakea apua joltain ammattipsykologilta tms. henkisen puolen osaajalta.

Mutta olen oikeasti todellä onnellinen Riksmanin paluusta (ainakin suurin piitrtein) parhaalle tasolleen. 2006 nevö foket ja sillee...
 

Tuamas

Jäsen
Kunhan vain tätä ei ryssittäisi VirranPexin tyyliin peluuttamalla Riksman takaisin telakalle. Kolmen pelin viikkoina Rinteen on pakko pelata minimissään peli viikkoon.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kunhan vain tätä ei ryssittäisi VirranPexin tyyliin peluuttamalla Riksman takaisin telakalle. Kolmen pelin viikkoina Rinteen on pakko pelata minimissään peli viikkoon.

Näin on ja uskon myös, ettei Rinne ole vielä viimeistä sanaansa sanonut tämänkään kauden osalta. Täällä osa porukasta on tuominnut jo menetetyksi tapaukseksi yhden heikon jakson takia. Mielestäni puolustus on toiminut paremmin nyt Riksmanin aikana, kuin Rinteen ollessa torjuntavastuussa, eli uskon että nyt puolustuspelin toimiessa, Rinteenkin itseluottamus on vielä mahdollista saada takaisin.

Riksman on ollut kuuma ja olisi kova juttu, jos Rinnekin saataisiin takaisin "elävien" kirjoihin. Ässät tarvitsee kaksi hyvää maalivahtia näissä olosuhteissa.
 

Ribals

Jäsen
Silloin, kun Riksman antoi jotain haastattelua lehteen, että hän aikoo viedä ykkösveskan paikan niin olin, että tuskinpa, mutta heti, kun Riksman sai näytönpaikan niin on käyttänyt sen hyvin.

Olen samaa mieltä siitä osan kanssa, että Rinteen pitää jossain välissä antaa pelata. Katsoisin ensin Kärpät-pelin, johon laittaisin Riksmanin ja vasta sitten päättäisin pelaisiko Rinne vai Riksman HIFK-pelissä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinä HIFK matsissa missä Juuso pelas ensimmäisen ottelun, näytti tekeminen jo siltä, että miehellä ei olis kipuja päällä. Oikeessa taisi näyt olla, kun kerran äijä kentällä heiluu ja hyvin onkin heilunut.

Tästä syystä vaan herää kysymys, että kun kerran ainakin tänne katsomoon näytti sille, että Rinne ei joko henkisesti tai fyysisesti kestänyt parhaimmillaan ison kuorman alla, niin miksi ihmeessä Rinnettä piti peluuttaa joka hemmetin matsissa? Ja kun sanon, että Rinne ei ollut parhaimmillaan, en missään nimeessä ole samaa mieltä näiden palsta torspojen kanssa, ketkä ovat pian onnistuneesti muuttanut palstatotuudeksi sen, että Rinne päästää joka matsissa 1-2 helppoa.

Nyt sitten meillä on maalissa kaveri, kenen vaivat ainakin historiaa lukien kaipaa lepoa ja uusiutuu kovassa rasitusputkessa. Tähänhän on vain yksi looginen toimintamalli ja se on, että odotetaaan kunnes Riksman hajoaa tai pelaa pari huonoa peliä. Tai näin siis valmennus taitaa sen nähdä.

Eikö nää jampat vois pelata vuorotellen? Tuleeko molemmille muka silloin liian harvoin otteluja? Vai eikö suunnitelman mukainen peluutus sovi "Every day is a try-out" filosofiaan. Tai ehkä tuo suunnitelmattomuus on juuri se filosofia, mitään muutakaan loogista tuosta sloganista ei ole ollut näkyvissä.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässät tarvii just nyt kipeästi pisteitä ja siten ei ihan heti ole Rinteelle pelejä luvassa. Vuorotellen ei voi pelata vaan sillä mennään jolla flow on kohdallaan. Nyt Rinteellä on sitä treeniaikaa jossa voidaan tekniikkavirheet korjata, mikäli korjattavissa ovat.
 

dorka

Jäsen
Olen samaa mieltä siitä osan kanssa, että Rinteen pitää jossain välissä antaa pelata. Katsoisin ensin Kärpät-pelin, johon laittaisin Riksmanin ja vasta sitten päättäisin pelaisiko Rinne vai Riksman HIFK-pelissä.

Totta kai Rinteen pitää saada näytönpaikka, mutta se ei toivottavasti tule vielä ensi viikolla. Kärppiä ja HIFK:ta vastaan tarvitsee olla maalissa kokenut Riksman. Mitään edellisen HIFK-pelin tapaista sulamista ei saa tapahtua tällä kertaa, jos mielitään pisteitä napata.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Ässät tarvii just nyt kipeästi pisteitä ja siten ei ihan heti ole Rinteelle pelejä luvassa. Vuorotellen ei voi pelata vaan sillä mennään jolla flow on kohdallaan. Nyt Rinteellä on sitä treeniaikaa jossa voidaan tekniikkavirheet korjata, mikäli korjattavissa ovat.
Juuri näin, nyt Rinne voi vetää hyvän treenijakson, niin tekniikkaa kuin fysiikkaakin ja samalla voi nollata myös pääkoppaa. Riksmania on peluutettava myös mahdollisissa rankkareissa, Rinteeltä on ote kadonnut niissäkin eikä jatkuvat takaiskut rankkareissa edesauta kadonneen itseluottamuksen metsästystä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei Ässät ainakaan maalivahtiin tällä hetkellä kaadu. Riksmanilta jälleen upea peli tänään. Ei voinut mitään Tepsin ainokaiselle, tuli kahdesta pompusta ja pahasta maskista. Jännä nähdä pelaako Juuso huomennakin, itse pitäisin kyllä vielä huomenna kuuman veskarin maalissa.
 
Juuso on kyllä kuuma. Kymmenessä viimeisessä pelissä mies on päästänyt vain 16 maalia selkänsä taakse. Huikea luku!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös