Justin Hodgman, Pelicans

  • 194 198
  • 553

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Hodgmanin kiinnittäminen ensikaudeksi on mielestäni suurempi prioriteetti, kuin Laschin. Justinissa on todella paljon enemmän potentiaalia kuin mitä ollaan nähty. Eli nyt kädet ristiin että Kaarna saa Justinin jäämään meille.

Tästä harvinaisen samaa mieltä. Jos toisen saisi valita jatkavan, niin minäkin ottaisin kyllä Hodgmanin. Vaikka Laschin korvaaminen olisi myös erittäin vaikeaa, niin hyvän pisteitä tekevän laiturin hankkiminen on kuitenkin helpompaa kuin sentterin. Ja jos näitä miehiä ajattelee ensi kaudella, niin minusta tuntuu, että Lasch pelaisi varmasti samaan tapaan tasaisen tehokkaasti kuin nytkin, mutta Hodgmanilla olisi edellytykset nousta vielä selvästi eri tasolle. Tuossa TPS pelissä tuli muuten havahduttua siihen, kuinka paljon Hodgmanin liike on parantunut syksystä. Luistelu näyttää kevyeltä ja helpolta eikä paljon puuskututa parin spurtin jälkeen niin kuin silloin.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Aamun etlari kertoo että Pelicans ja Hodgman neuvottelevat jatkosopparista, mutta nyt Hodgie ei sen tarkemmin asiaa julkisuudessa pui, vaan keskittyminen menee loppukauteen ja pleijareihin, hyvä niin.

Kauden jälkeen katsotaan tulevaisuuteen. Peli on kulkenut ja Hodgie on täällä viihtynyt, joten jossei NHL vie mukanaan niin allekirjoittanut uskoo vahvasti että #16 pelaa myös turkoosipaidassa ensi kaudella.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No meikäläinen oli ilmeisesti väärässä tuosta, että miehellä olisi jo sopimus jonnekin muualle. Hodgman olisi todella kova palanen ensi vuoden joukkueeseen, etenkin kun Sopanen jatkaa Pelsussa ensi kaudellakin. Miesten yhteistyö on sujunut todella hienosti.

Hodgman on kyllä jo pitkään pelannut sillä tasolla, että ihme on jos mies vielä tällä puolella lätäkköä ensi kaudella pelaa.
 

Toleranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onkos kenelläkään tietoa, monta pistettä Hodgman on tehnyt viimeisessä 15 ottelussa? Tuntuu, että kaveri takoo kolmea pistettä per peli koko ajan.

Hodgmanin pelityyliä on kyllä kiva katsella ja toivotaan, että se ei sovi NHL:ään. Tietenkin sillä ajatuksella, että Pelicans tekee miehen kanssa jatkopahvin.
 

|Henguli|

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Keittoralli, Team-Huijaus
Onkos kenelläkään tietoa, monta pistettä Hodgman on tehnyt viimeisessä 15 ottelussa? Tuntuu, että kaveri takoo kolmea pistettä per peli koko ajan.

24 pistettä sain nopealla laskutoimituksella. On kyllä ollut huikea vahvistus teille.
 

majusa3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kiekkoreipas, Lahti 1976-1985
27.8.2011 kirjoitus
Itse odotan kaverilta kyllä taas paljon! Mitä noita videoita on nähty, niin kaveri kyllä laukoo hyvin, ja lähes joka paikasta, pystyy myös antamaan hyviä syöttöjä toisille, joten jään mielenkiinnolla odottamaan, josko nyt Lasch ja tämä Hodgman olisivat vihdoin niitä hyviä hankintoja tänne Lahteen …

Edelleen Hodari on kyllä minun mieleen, hienoja maaleja tänään! Äijä on kyllä kehityskelpoinen kaikilla osa-alueilla, myös tarvittaessa se kovempikin peli luonnistuu.
 
Viimeksi muokattu:

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Heh. Äijä tosiaan dominoi huikealla tasolla. Jatkuvalla syötöllä luo huippupaikkoja ketjukavereille ja ratkaisee myös itse. Vaatii kiekkoa kokoajan itselleen. Jos jatkosopparin tekee voitaisiin torille pystyttää kultainen patsas Kaarnalle & kumppaneille näistä pahveista...

Nauratti kun joku Ässäfani kävi täällä aikaisemmin vertailemassa Dixonia ja Hodgmania. Kumpikas se olikaan kovempi vahvistus?

Edit: Vie muuten kohta kultakypärän Lascherilta tätä menoa.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos tämä äijä pelaa vielä ensi kaudella SM-liigassa niin tarjoan bisset...kaikille jotka tunnistaa.

On kyllä todella huikea äijä. Ihmettelin hieman, että mitäs Hodgman tekee alivoimalla, mutta ei mennyt kuin joitain sekunteja, niin se selvisi - mies tekee maaleja alivoimalla. Uskomaton veto Suikkaselta!

Long live the King #16
 

majusa3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kiekkoreipas, Lahti 1976-1985
On kyllä todella huikea äijä. Ihmettelin hieman, että mitäs Hodgman tekee alivoimalla, mutta ei mennyt kuin joitain sekunteja, niin se selvisi - mies tekee maaleja alivoimalla. Uskomaton veto Suikkaselta!

Todella hieno oivallus Suikkaselta, tämmöinen äijä on kyllä kova pelote myös alivoimalla! Tätä rohkeutta vain tarvitaan ja vieläpä Lahdessa!
 

majusa3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kiekkoreipas, Lahti 1976-1985
Iloinen olen, että Hodari on noussut aivan jäätävään vireeseen, dominoi kentällä mielensä mukaan ja on mennyt pelillisesti ohi myös Dixonista, mutta ei se mitenkään poista historiankirjoista Dixonin alkukautta.

Itsekin olen odottanut Dixonia tänne jo kaksi vuotta. OK, saatiin vain joku Hodari ja Lasch. Olin hieman epävarma. No, nyt kun pelit kovenee niin näiden äijien peli alkaa olemaan jo sitä ns. ”hyvät ulkomaiset vahvistukset Lahdessa vihdoinkin” ja varmaan Hodari on myös halvempi, kuin Dixon, joten Pelicans on kyllä vihdoin onnistunut myös hankinnoissaan ... ☺☺
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Oli huikeaa peliä tänään Hodgmanilta, tekee kyllä ihan mitä haluaa. On käsiä, on jalkoja, on päätä.

Olette varmaan asiaa tässä ketjussa jo aiemmin käsitelleet mutta mihin jäi miehen NHL-varaus? Tehoili kuitenkin OHL:ssä useamman vuoden Ryan O'Reillyn ja Nick Palmierin kanssa joista ensin mainittu on jo tähtipelaaja NHL:ssä.

EDIT: ja veteli kuitenkin ennen vuodenvaihdetta 21 ottelun maalittoman putken. Mitähän tekisi jos onnistuisi aloittamaan kauden nykyvireellä.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin olen odottanut Dixonia tänne jo kaksi vuotta. OK, saatiin vain joku Hodari ja Lasch. Olin hieman epävarma. No, nyt kun pelit kovenee niin näiden äijien peli alkaa olemaan jo sitä ns. ”hyvät ulkomaiset vahvistukset Lahdessa vihdoinkin” ja varmaan Hodari on myös halvempi, kuin Dixon, joten Pelicans on kyllä vihdoin onnistunut myös hankinnoissaan ... ☺☺
Tässähän nämä Pelicansin ennätykset ovat.

Parhaan ulkomaalaisen pisteet yhdellä kaudella:
Oldrich Valek kaudella 1990-91 pisteet 28+23=51 (pelimäärä toki eri, mutta ennätyksistähän tässä puhutaan)

Parhaan pistemiehen pisteet yhdellä kaudella:
Matias Loppi kaudella 2007-08 18+40=58

Ryan Lasch 20+30=50
Justin Hodgman 14+33=47

Seitsemän peliä jäljellä ja molemmilla on täysi mahdollisuus ohittaa Valek ja kaiken mennessä putkeen voi ainakin Lasch ohittaa myös Lopin.

Se mikä on hienointa, niin verrattuna esimerkiksi Ässiin ja tuohon Dixoniin, niin nämä Lahen herrat pelaavat eri ketjuissa, eli ikään kuin Tammisen sanoin muodostavat double-threatin, kun taas Porin suunnalla munat ovat in the same basket.

Palkasta sen verran, että Dixon tienaa tältä kaudelta jopa yli tuplan verrattuna Hodgmaniin, mutta ensi kaudella tilanne on varmasti toinen.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näistä Lahdessa pelanneiden ulkomaalaisten piste-ennätyksistä on unohtunut kokonaan Richard Grenier, joka teki kaudella 80-81 tehon 29+21=50. Pelejä tuolloin pelattiin 36 kappaletta. Eli vielä toistaiseksi pörssi on muodossa Valek, Grenier, Lasch ja Hodgman, mutta eiköhän Raikka ja Hodari mene molemmat vielä ohi Valekista.

On kyllä ihan huikea kaveri tämä Hodgman. Aivan uskomaton löytö. Vetää kyllä sellaisia veivejä, ettei niihin kukaan muu tässä sarjassa kykene. Totuuden nimissä on sanottava, että Justinin puolustustyöskentelyä joutuu välillä kyllä sormien lävitse jännäämään, mutta ihmeen hyvin hän senkin on hoitanut.
 

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siinä kun Hodgmanilla oli aiemmin kaudella se maaliton pitkä putki, ja mies muistaakseni vähän räkäisesti sutaisi kiekon SaiPan maaliin, niin vähän tuulettelin ja kävi mielessä että josko se korkki olisi auennut. Meinaan kyllä potentiaalin näki katsomoon, Hodgman oli vain liian nöyrä kiekon kanssa. Ihan kuin olisi tuntenut jotain alemmuutta, että en kai mä nyt sentään SM-liigassa voi niin hyvin pärjätä, ja oikeastaan vaan jakeli passeja ketjukavereille.

Nohh se korkki sitten aukesi... Mutta ei varmaan kukaan osannut odottaa että tällä tavalla. Hodgman lunastaa nyt agenttinsa lupauksia.

"Will dominate" dominoi SM-liigaa!
(Viimeksi vastaavaa Lahdessa on nähty muuan Aaltosen toimesta)
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos joku pistää pystyyn keräyksen Hodgmanin lahdessa pitämiseksi, voin itse ainakin osallistua kohtuullisella rahasummalla. Muissa lajeissa ollaan Lahdessa osallistuttu tärkeiden pelaajien sopimuksiin myös fanien puolesta. Olisiko nyt sen paikka myös jääkiekkopuolella.
 

BaronFIN

Jäsen
No ei helvetissä ole vaikka se kuulostaa epätoivoisen houkuttelevalta idealta.

Lähinnä rahankeräykseen sorrutaan siinä tilanteessa kun seura elää kädestä suuhun ja näitä tapauksia on nähty Lahdessa jo ihan liikaa.

Edit: Valekin toiselle tulemiselle oli rahankeräys ja se olikin sitten massiivinen pettymys kun sieltä ei tullutkaan sitä Valekia mikä täältä aikoinaan lähti. Eli on jääkiekkopuolellakin kokeiltu jo ja kiitos ei.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No Valekin tapausta en edes enää muistanut kun olin itse silloin vielä sen verran nuori, etten siihen keräykseen pystynyt osallistumaan. Valek oli kuitenkin ihan eri vaiheessa uraa kuin Hodgman. Valekin ura oli silloin jo kääntymässä ehtoopuolelle kun Hodgmanin ura on vasta aluillaan.

En nyt ymmärrä mikä siinä olisi väärää, jos seuran palkkaehdotuksen päälle voisi lykätä vielä fanien rahaa, mikäli muuten ei sopimukseen päästä. Epätoivoista ehkä, mutta itse ainakin haluaisin Hodgmanin pitää Lahdessa vielä ainakin yhden kauden ja olisin valmis jopa siitä hieman maksamaan.
 

IcyPredator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, 49ers
Jos joku pistää pystyyn keräyksen Hodgmanin lahdessa pitämiseksi, voin itse ainakin osallistua kohtuullisella rahasummalla. Muissa lajeissa ollaan Lahdessa osallistuttu tärkeiden pelaajien sopimuksiin myös fanien puolesta. Olisiko nyt sen paikka myös jääkiekkopuolella.
Jalkapallo ja koripallo on ihan eri "nappikauppaa" kuin jääkiekko näin ainakin täällä Suomessa. Sen ymmärrän, jos joku Rafa saadaan pysymään FcLahdessa fanien toimesta, mutta nää SM-liigan sopparit on ihan eri sfääreissä. Joten ei jatkoon.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jalkapallo ja koripallo on ihan eri "nappikauppaa" kuin jääkiekko näin ainakin täällä Suomessa. Sen ymmärrän, jos joku Rafa saadaan pysymään FcLahdessa fanien toimesta, mutta nää SM-liigan sopparit on ihan eri sfääreissä. Joten ei jatkoon.

Toisaalta Pelicansin faneja löytyy ehkä yhtä lailla enemmän kuin noita Namika ja FC Lahti -faneja, joten kyllähän sitä rahaa saataisiin varmasti enemmän kokoon jos vain haluttaisiin. Eihän tässä muutenkaan mitään sopimusta oltaisi kokonaan maksamassa niin kuin noissa pienemmissä lajeissa vaan ainoastaan osallistuttaisiin palkkakustannuksiin.

Jos tämä nyt on oikeasti semmoinen homma mitä kannattaa vastustaa niin antaa olla sitten. Jollei raha kelpaa ja operoidaan ennemmin pienemmällä palkkabudjetilla, niin tehdään sitten niin. Uskoisin, että muitakin kuin minä löytyy, jotka voisivat noihin Hodgmanin palkkoihin osallistua, mikäli sillä tavalla hänet saadaan pidettyä täällä.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Mielenkiintoinen idea sinänsä. Jos sata ihmistä heittää tonnin tai 200 heittää viis hunttia... Tai tuhat ihmistä heittää satkun. Nää Valek- ja Rafael-keräykset on ollu kyllä hienoja juttuja, nyt sitten tosiaan liikutaan vähän eri hintaluokassa.

Toinen vaihtoehto vois olla sitten kollektiivisempi tukeminen, eli että nostetaan vaikka eurolla jokaisen pääsylipun hintaa ja se menee sitten pelaajabudjettiin lisäksi, ei olisi niinkään Hodgmaniin sidottu asia.
 
Jos tämä nyt on oikeasti semmoinen homma mitä kannattaa vastustaa niin antaa olla sitten. Jollei raha kelpaa ja operoidaan ennemmin pienemmällä palkkabudjetilla, niin tehdään sitten niin. Uskoisin, että muitakin kuin minä löytyy, jotka voisivat noihin Hodgmanin palkkoihin osallistua, mikäli sillä tavalla hänet saadaan pidettyä täällä.
Hodgmanin oma päätavoite on rapakon takana ja toisessa suunnassa KHL tarjoaa sellaista palkkaa pelaajille, että vaikka kyseessä onkin Business City, niin melko varakkaita faneja saa siinä vaiheessa keräyslippaan edessä olla. Tekisi melkeinpä ihan mielenkiinnosta mieli kysyä minkälaisella summalla olisit valmis osallistumaan keräykseen, niin saisi vähän osviittaa mahdollisista lahjoitusten suuruuksista?

Olisivatko fanit sitten pettyneitä, jos Hodgman myytäisiin kesken kauden Venäjälle? Seura tekisi sen oman etunsa tähden, mutta pettäisikö se samalla fanit?

Neuvottelisivatko fanit samaan syssyyn sopimukseen pykälät jotka estäisivät Hodgmania siirtymään esimerkiksi rapakon taakse, vai alkaisiko tässä vaiheessa toimistolla ruljanssi jossa Mikolle palautetaan 14€, Raha-Rikulle 250€ ja Köyhä-Kimmolle 3€........?

Kaunis, mutta epärealistinen ajatus. Eipä tuollainen olisi tainnut sen kummemmin Komarovia, Aaltosta tai muitakaan auttaa täällä pysymään.

Pelicans on kuitenkin pieni organisaatio ja Hodgmanin kaltaisille pelaajille ponnahduslauta urallaan. Mies viihtyy varmasti Lahessa hyvin ja peli kulkee, mutta se ei tarkoita välttämättä sitä, että tuo haluaisi tänne tässä vaiheessa uraansa jäädä.
Jos Hodgman ei Lahessa jatka, niin siitä on aivan turha syyttää seurajohtoa piheydestä tai muustakaan ja vedota siihen, että jatkoihan myös Lasch täällä, sillä Laschin jatkosopimus on uskomattoman hieno sulka Pelicansin hattuun. Tosin sekään ei tarkoita sitä, että Lasch täällä ensi kaudella pelaisi.

Hodgmanin menetys suurempiin ympyröihin ei tarkoittaisi missään nimessä sitä, että täällä olisi epäonnistuttu jossain, vaan se kertoisi siitä, että täällä on nimenomaan tehty asioita oikein.

Toinen vaihtoehto vois olla sitten kollektiivisempi tukeminen, eli että nostetaan vaikka eurolla jokaisen pääsylipun hintaa ja se menee sitten pelaajabudjettiin lisäksi, ei olisi niinkään Hodgmaniin sidottu asia.
Mikseivät fanit voisi sitten suoraan ostaa vaikkapa fanikaupasta "pelaajabudjetti-kortteja", joista tuotto menee suoraan pelaajabudjettiin. Oleellisempi kysymys sitten onkin se, että mikä joukkue haluaa olla tilivelvollinen pelaajabudjeteistaan jollekin toiselle taholle.
Tuollainen yleiskeräys olisi toki pienen askeleen realistisempaan suuntaan, mutta siinä puuttuisi sitten se konkreettinen sankari kenen eteen tuota rahaa kerättäisiin. Lisäksi voi vain kuvitella miten " pelaajabudjettia tukevat joukot" reagoisivat siinä vaiheessa kun vahvistus ei olisikaan toivottu, kaikkia kun ei voi aina miellyttää. Tai mitäpä jos tuo osoittautuisi vaikka ihan flopiksikin. Lahtelaisen fanikulttuurin tuntien sitten täälläkin oltaisiin jo suunnittelemassa protesteja sun muita.

Toki näitä ajatuksia on helpompi heittää ilmoille nyt kun Lahtelaisessa fanikulttuurissa eletään maanista vaihetta, mutta sitten kun taas depressiivinen vaihe iskee, niin tuo koko homma poikisi luultavasti vain negatiivisia asioita.
 
Viimeksi muokattu:

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toki näitä ajatuksia on helpompi heittää ilmoille nyt kun Lahtelaisessa fanikulttuurissa eletään maanista vaihetta, mutta sitten kun taas depressiivinen vaihe iskee, niin tuo koko homma poikisi luultavasti vain negatiivisia asioita.

Ehkä näitä ajatuksia on helpompi heittää ilmoille myös siksi, että nyt seurassa on jotain, josta olisi hyvä pitää kiinni. Esimerkiksi tuo Hodgman. Minkään Mike Lephartin uudelleenkiinnittämiseen olisi varmaan ollut vaikeaa ketään saada innostettua. Silloin pitää takoa kun rauta on kuumaa. Itse ajattelisin asian niin.

Siinä mielessä olet varmasti oikeassa, että huonommassa vaiheessa seura yleensä tarvitsee enemmän apua. Sitä on vaan silloin vaikeampi markkinoida. Itse olen kyllä valmis jeesaamaan seuraa silloinkin, kunhan vaan minulle pystytään esittämään se, että sijoittamani raha käytetään järkevästi ja seuran peliesityksiä edistävästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös