Jukurit aitaa vierasfanien katsomolohkon

  • 37 838
  • 265

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Ja miksi ei voisi rangaista koko ryhmää??

Koska jokainen on vastuussa itsestään. Minkä minä sille voin, jos sinä haluat ruveta riehumaan.

Vi******si se teitäkin jos jotkut tietyt ihmiset "polttavat" koko porukan matkan mikkeliin.

Kyllähän se vituttaisi. Ei vain tule toteutumaan. Tässä yksilöä turvaa Suomen laki.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ei koko ryhmää voi rangaista, jos muutama käyttäytyy huonosti. Homma ei vain toimi niin.

Miksei voisi? Johan näin tehtiinkin, koska nyt häkkiin joutuvat myös kunnolla käyttäytyneet Sport-fanit.

Pedrolta kuulisin edelleen mielelläni vastauksen tähän:

Jos ja kun tällaisia kuvailemiasi "faneja" löytyy, niin mikä estää sitten karsimasta näitä "väkivalta on minulle optio"-kannattajia pois kiekkopeleistä ja kuka tästä järjestelystä ei hyötyisi? Oletettavasti puhutaan kuitenkin jopa Sportin kohdalla murto-osasta kannattajia.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Miusta ois voinu antaa kaikille vaasalaisille porttikiellon Mikkeliin tämän päiväiseen peliin, varsinkin JOS bussi olisi tullut.
Ehdotan sua rauhan-Nobelin saajaksi, jos osaat kertoa kuinka olisit estänyt kaikkien Vaasalaisten tai sen mielisten pääsyn hallillle.
Kollektiivisia rangaistuksia on pikkasen vaikea antaa tai antaminen joltain urpolta vois vielä onnistuakkin, mutta sen käytäntöönpano sitten hankalempi juttu.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Miksei voisi? Johan näin tehtiinkin, koska nyt häkkiin joutuvat myös kunnolla käyttäytyneet Sport-fanit.

Jos A rikkoo lakia, ei siitä voi rankaista B:tä. Tuohan on päivän selvä asia. Luulisi sinun fiksuna kaverina ymmärtävän.

Häkin rakentaminen on käsitykseni mukaan ns. ennaltaehkäisevää toimintaa. Nyt tappelut ja yhteenotot on vaikeampi toteuttaa. Ei tuo mielestäni mikään rangaistus ole. En minä ainakaan koe saavani rangaistusta ja miksi kokisin. Jos joku kuvittelee, että tuolla häkissä peliä katsovat ovat niitä riehujia ja pahoinpitelijöitä niin metsään menee. Luulekoot. Ite tiedän miten olen käyttäytynyt ja se riittää mulle. Yliampuvana ennaltaehkäisevänä toimintana minä tuota pidän.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Miksei voisi? Johan näin tehtiinkin, koska nyt häkkiin joutuvat myös kunnolla käyttäytyneet Sport-fanit.
Mä en vieläkään voi tajuta, että miten mut voi tänään häkkiin laittaa, jos en sinne vapaaehtoisesti suostuisi menemään. Ulkoisen olemuksen mukaan tuskin eroan niin paljon Mikkeliläisistä. Sydän vain sykkii Sportille.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ehdotan sua rauhan-Nobelin saajaksi, jos osaat kertoa kuinka olisit estänyt kaikkien Vaasalaisten tai sen mielisten pääsyn hallillle.
Kollektiivisia rangaistuksia on pikkasen vaikea antaa tai antaminen joltain urpolta vois vielä onnistuakkin, mutta sen käytäntöönpano sitten hankalempi juttu.
Miksei tälläisia rangaistuksia voisi muka käyttää Suomessa kun niitä käytetään mm. futiksen puolella ihan kansainvälisissä peleissä?

Jos joku ryhmä aiheuttaa jatkuvasti ongelmia ei tuollaisen poistamiseen ole muuta keinoa kuin kollektiivinen rangaistus.
Yleisen turvallisuuden säilyttäminen menee tässä tapauksessa yhden ryhmän oikeuksien yli selvästi.

Kaikista helpoin tapa tuollaisten rangaistusten estämiseen on se sisäinen kuri mikä kyllä pitää puupäät kurissa jos halutaan.
Mikäli sitä ei vaan haluta pitää yllä niin kyllä nuo kollektiiviset rangaistukset ovat kaikista järkevimpiä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Miksei tälläisia rangaistuksia voisi muka käyttää Suomessa kun niitä käytetään mm. futiksen puolella ihan kansainvälisissä peleissä?

Suomen laki.

Jääkiekko-otteluihin tuloa, että voi estää ilman perusteltua syytä. Esim. minä kävelen jokaiseen halliin tässä maassa Sport-kaulahuivi kaulassa eikä kukaan voi asialle mitään.

Jos estää pääsyn niin minä voitan raastuvassa. Siitä yksinkertaisesta syystä, että minua ei voi rangaista jonkun muun tekemisistä.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Miksei tälläisia rangaistuksia voisi muka käyttää Suomessa kun niitä käytetään mm. futiksen puolella ihan kansainvälisissä peleissä?

Jos joku ryhmä aiheuttaa jatkuvasti ongelmia ei tuollaisen poistamiseen ole muuta keinoa kuin kollektiivinen rangaistus.
Yleisen turvallisuuden säilyttäminen menee tässä tapauksessa yhden ryhmän oikeuksien yli selvästi.

Kaikista helpoin tapa tuollaisten rangaistusten estämiseen on se sisäinen kuri mikä kyllä pitää puupäät kurissa jos halutaan.
Mikäli sitä ei vaan haluta pitää yllä niin kyllä nuo kollektiiviset rangaistukset ovat kaikista järkevimpiä.
Futiksen puolella on nimilistoja, jotka ei saa lippuja ostettua ja liput ovat henkilökohtaisia. En itse ainakaan ole kuullut, että vois vaikka kaikki brittifanit sulkea pois katsomosta. En edelleenkään ymmärrä, että miten sen voisi edes toteuttaa. Kerro sinä kun oot niin fiksu ja filmaattinen!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Häkin rakentaminen on käsitykseni mukaan ns. ennaltaehkäisevää toimintaa.

No paperilla se näin varmasti tuodaan esille juuri mainitsemastasi syystä, mutta kyllä tuota häkkiviritystä voi jo melkein kollektiivisena rangaistuksena pitää. Varsinkin, kun siellä nyt istuvat lähinnä sitten nämä syyttömät vaasalaiset. Periaatteessahan mikkeliläiset voivat halutessaan kasata tämän "varotoimenpiteensä" tästä lähtien vain Sport-matseihin "ennaltaehkäisyn" nimissä ja antaa muiden fanien istua katsomossa tavallisesti. Järjen kanssahan tuolla häkillä ei ole mitään tekemistä muutoinkaan.
 

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Olenko nyt

käsittänyt väärin vai onko täällä vieläkin niitä, joiden mielestä huuteluun voi vastata hakkaamalla. Semmoiset vaan pois reissuilta. Kummia juttuja näiltä fågeleilta sun muilta, monessa kaupungissa vaasan vasikoilla sama meno ja yhtä monessa paikassa ihmisiä ottaa tuo päähän. Mikä vittu siinä Pohjanmaassa on, joka alkaa p:llä päättyy a:han, että sieltä tulee tuollaista öykkäröintiä. Tunnen itsekin joitain sen sortin peripohjalaisia, joita katsellessa sappi nousee suuhun. Häkin rakentaminen on tietysti surkuhupaisaa, mutta onhan se johdonmukaista kun näitä kirjoituksia katselee, siis seurausta jatkuvasta pölkkypäänä olosta. Tokkopa tuo kuitenkaan pysyvä ratkaisu on, mutta onhan se mahdollista, että häkissä istuessaan nämä luojanluomat tajuavat, että heidän käytöksensä ei kuulu ihmisten ilmoille. Semmoista elämä vain on jne. ei ole sinällään mikään peruste, onhan vain informatiivisesti tyhjä tautologia, jolla voi niin halutessaan perustella mitä tahansa. Te jotka noita temppuja teette olette sellaisia, kuin tempuillanne osoitatte.
Viimeksi kun itse olin Kalevankankaan hallissa, oli vastassa juurikin Sport. Paikalla oli myös pieni, sinnikäs, äänekäs ja tavallisesti käyttäytyvä kannattajoukko paitoineen ja lippuineen. Kannustus oli kovaa, mutta kun peli päättyi ja muistaakseni tappioon, niin miekkoset vain laskostivat lippunsa ja lähtivät kohti uusia seikkailuja. Pointtini, jonka tässä vuodattaessani keksin on, että nämä tavallisen kunnolliset kannattajat luovat ja ylläpitävät kulttuuria ja ne muut taas toimivat päinvastoin. On paikkoi ja pleisei ja on kansakunta ja on hoki. Kaikki tämä koko ajan mukana, every step juu hokiman teik!
 

ventos

Jäsen
SYDÄN

Mä en vieläkään voi tajuta, että miten mut voi tänään häkkiin laittaa, jos en sinne vapaaehtoisesti suostuisi menemään. Ulkoisen olemuksen mukaan tuskin eroan niin paljon Mikkeliläisistä. Sydän vain sykkii Sportille.

Ostaa lippu istumapaikoille niin ei tarvitse mennä häkkiin ja pääset oikeitten ihmisten pariin ja annat se sydämen sykkiä istuvilleen niin perkeleesti, joka tapauksessa tervetuloa tänne sivistyksenkehtoon.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Futiksen puolella on nimilistoja, jotka ei saa lippuja ostettua ja liput ovat henkilökohtaisia. En itse ainakaan ole kuullut, että vois vaikka kaikki brittifanit sulkea pois katsomosta. En edelleenkään ymmärrä, että miten sen voisi edes toteuttaa. Kerro sinä kun oot niin fiksu ja filmaattinen!
Onhan tuota jo tehty useiden joukkueiden kohdalla esimerkki tapauksia voit lukea vaikka UEFA:n nettisivuilta.

Suomen laki.

Jääkiekko-otteluihin tuloa, että voi estää ilman perusteltua syytä. Esim. minä kävelen jokaiseen halliin tässä maassa Sport-kaulahuivi kaulassa eikä kukaan voi asialle mitään.

Jos estää pääsyn niin minä voitan raastuvassa. Siitä yksinkertaisesta syystä, että minua ei voi rangaista jonkun muun tekemisistä.
Toisaalta esim. Palloliiton turvallisuus määräyksissä eräässä pykälässä juuri mainitaan tuosta, että aikasemman historian perusteella voidaan estään sisäänpääsy.
Kyllä siihen aina syy löydytään miksi sinua ei päästetä sisälle ja voiton mahdollisuudet raastuvassa ovat heikot jos kyseessä ei ole rasismi tai muu syrjintä.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Tyylikäs häkki kyllä. Muistahan Fagel vilkuttaa kameralle.

Mitenhän pitkäikäinen tosta on tarkoitus tulla?
 

Rocco

Jäsen
Lauantain pelissä oli järjestyksen valvojia yli sen määrän mitä laki edellyttää,paikalla oli 28 järjestyksenvalvojaa kun olisi 15 tarvinnut. Laki edellyttää 1 järjestyksen valvojaa sataa katsojaa kohden..
Tästä keskustelin Jani82:n kanssa aiemmin tässä ketjussa.

Ongelmaksi muodostui se, että järkkärit olivat aivan muualla missä piti. Mr. Romo Jukureista sanoi, että vaasalaisfaneja oli valvomassa 4-5 järjestysmiestä. Loput 23-24 oli aivan muualla hallissa. Kysyin jo silloin että "miksi?" Kysyn edelleen samaa. Miksi?

Mitä ihmettä nuo 23-24 henkeä tekee pelin aikana jossakin käytävillä tai anniskelualueilla tai ovilla, kun potentiaalisestihan kaikki tapahtumat tapahtuvat kahden eri faniryhmän välillä. Erätauoilla siirretään miehiä sinne missä väki liikkuu ja minne heitä tarvitaan, kuten juuri oville, käytäville ja anniskelualueille. Ja kun peli taas jatkuu niin osa noista kavereista katsomoon. Nyt ei tehty niin ja voisin edelleen kysyä että "miksi?"

Olen ollut järkkärinä itse monilla festareilla mitä Vaasassa on ollut. Ensin edesmenneessä RantaRockissa, sitten nykyisessä RockPerryssä. Parhaimmillaan soitettiin kolmella lavalla, nyt mennään kahdella. Siellä tehtävänjaossa huomioitiin tottakai se että ihmiset liikkuvat paikasta toiseen sen mukaan missä mitäkin tapahtuu. Ei siellä pidetty kymmeniä järkkäreitä hiljaisen lavan edessä, vaan siirrettiin isoin osa järkkäreistä toisen lavan eteen, koska siellähän järkkäreitä tarvittiin.
 

Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
MIKKELIN JUKURIT
Ongelmaksi muodostui se, että järkkärit olivat aivan muualla missä piti. Mr. Romo Jukureista sanoi, että vaasalaisfaneja oli valvomassa 4-5 järjestysmiestä. Loput 23-24 oli aivan muualla hallissa. Kysyin jo silloin että "miksi?" Kysyn edelleen samaa. Miksi?

Miksi vaasalaisia pitäisi olla vahtimassa enemmän kuin 4-5 järjestysmiestä? Onko vaasalaiset elukoita, jotka eivät muuten osaa käyttäytyä lätkämatsissa, kuin että heitä pitää olla koko ajan vahtimassa? Jos näin on niin mielestäni olisi parempi pysyä kokonaan pois ihmisten ilmoilta.
 
Suosikkijoukkue
Vaasa
TJa miksi ei voisi rangaista koko ryhmää?? .

Teema oikeussalista: Oletetaan, että herrat A, B, C ja D ovat olleet samassa huonestossa herra X:n kanssa, joka on murhattu. Tiedetään, että yksi heistä (A,B,C,D) sen teki, mutta poliisi ja syyttäjä eivät kykene todistamaan kuka murhan teki. Tällöin kaikki neljä vapautuvat (murhasyyttestä). Täällä joidenkin mielestä kaikki pitäisi tuomita.

Pisa-tutkimusten tulokset ovat bullshittia
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Keskustelut ovat karanneet kauaksi yhteistyöhakuisuudesta ja fanitoiminnan kehittämisestä sekä ratkaisuhakuisuudesta, harmi.

Kyllähän kaikkien joukkueiden järjestäytyneet faniryhmät täytyy saada sovussa istumaan alas ja sopimaan turvallisuuskäytännöistä.

Risteilyllä, vai mikä se nyt oli, voisi sekä järjestäytyneet fanit että
seurojen turvallisuudesta vastaavat luoda yhteiset pelisäännöt.
On sitten häkkejä, on sitten lippusiimoja, on sitten lisää järkkäreitä, on sitten järjestätytyneiden fanien joukkokuria, on sitten porttikieltojen uhkaa, on sitten mitä tahansa - kunhan pelisäännöistä vallitsee yhteinen tai vähintäänkin enemmistön hyväksyntä.

Tästä juupas-eipästelystä ei tule muuten loppua ja käydyn keskustelun henki ei käytännössä ainakaan nosta jääkiekkoilun imagoa.

Edelleen toivon että se suurin edistysaskel otettaisiin jokaisen yksilön korvien välissä, ei häkeillä - vaikka häkki-ideasta aloinkin jo käynnistelemään mopoa ja se ehkä keulikin jo.
 

Rocco

Jäsen
Miksi vaasalaisia pitäisi olla vahtimassa enemmän kuin 4-5 järjestysmiestä? Onko vaasalaiset elukoita, jotka eivät muuten osaa käyttäytyä lätkämatsissa, kuin että heitä pitää olla koko ajan vahtimassa? Jos näin on niin mielestäni olisi parempi pysyä kokonaan pois ihmisten ilmoilta.
Kävisikö syyksi ihan normaali maalaisjärki?

Ainakin muualla missä ollaan oltu katsomassa pelejä, paikalla on ollut huomattavasti enemmän järkkäreitä. Ainakin muualla tiedetään se, että kahden eri joukkueen kannattajien välillä on hyvin mahdollista tapahtua yhteenottoja, oli kyseessä sitten mikä laji tai mitkä joukkueet tahansa, ja siksi tänne todennäköisimpään paikkaan kohdistetaan voimavaroja.

Näin se oli mm. kun Skotlannin futisjoukkue St.Johnstone tuli Vaasaan pelaamaan UEFA-Cupin ottelua. Olin tuossakin pelissä järkkärinä. Järkkäreitä oli matsissa n. vajaat 100, joista n. 40 oli skottien ja muiden katsojien katsomonosan välissä. Oletan ettei tarvitse enää kertoa että miksi sinne panostettiin...
 

Ottomaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever ja muulloin HIFK
Jokseenkin tuollainen.Jäälle on esteetön näkyvyys
http://www.cronvall.fi/terastuoteet/suojaverkot/PP_1/pp_1.gif

Vaasan friikkisirkus ahtautuu sitten häkkiin tuijottelemaan hokia ja olemaan itse tuijoteltavana ;-) kumpikohan mahtaa mikkeliläisiä illalla kiinnostaa, itse peli vai Sport-friikit häkissä? Saako vaasalaisille häkkieläimille heitellä banaaneja vai onko se kiellettyä? Onnistuuko vaasalaisten siirtäminen häkkiin kivuttomasti vai tarvitaanko järeämpää taltuttamiskalustoa? Onko vaasalaisen sirkuksen vetonaula eli fågel rauhoitettu niin ettei se voi lennähtää vahingossakaan ulos häkistä ja aiheuttaa yläilmoista käsin suunnatonta tuhoa mikkeliläisten pyhäpuvuille?

Vähän ylimitoitetun oloista on tuo vaasalaisten häkittäminen mutta itsepähän räyhääjien puolustajat sitä toivoivat. Onko Mikkelin hallissa kameroita? Jollakin kamerallahan voisi aina Sportin tullessa pelaamaan kuvata koko ajan vieraskatsomon osaa ja saada räyhääjät selville ihan ilman arpomistakin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös