Jukurifanien toiminta peleissä

  • 18 501
  • 58

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päätä en lyö pantiksi mutta käsittääkseni tämä laulu on Mikkelin Aalto-yliopistosta lähtöisin ja mahdollisesti kyseiset kaverukset ovat vain joululoman vietossa pääkaupunkiseudulla tai sitten vaihtoehtoisesti laululla on pidemmät perinteet ja ovat entisiä omat opintonsa jo täällä hoitaneet.

En tiedä mistä tuo on alunperin lähtöisin, mutta ainakin HIFK-faneilla on tuomoinen täysin samanlainen:

Oi Helsinki (oi helsinki), Oi Helsinki (oi helsinki)
Oi Helsinki on mahtava, on meillä pillu, viina ja IFK
Helsinki on mahtava

Tämän olen kuullut vuosia sitten ensimmäistä kertaa, mutta on mahdollista ettei se ole heidänkään alunperin. Uskoisin että tämä kyseinen laulu on nimenomaan jonkun pääkaupunkiseutulaisen mukana rantautunut mikkeliin, sillä aika suuri osa sielä opiskelevista taitaa nykyäänkin olla täältä päin kotoisin.
 
Viimeksi muokattu:

makke246

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Huh huh! Kuinka Mikkeliläiset voivat laulaa jotain noin rumia sanoja, jos Vaasalaisten "Mikkeli on vitun junttila" huuto ottaa niin koville? :)
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Huh huh! Kuinka Mikkeliläiset voivat laulaa jotain noin rumia sanoja, jos Vaasalaisten "Mikkeli on vitun junttila" huuto ottaa niin koville? :)

Kaipa siäkii makke246 havaitset eron näiden kahden joikhun välillä? Ensimmäisessä kannustetaan omia, toisessa vittuillaan tuntemattomille. Ensiksimainittu on hyvää toimintaa, jälkempi aika idioottimaista paskaa.

Eikä näitä kyllä vielä Mikkelissä olla nähty, tähän mennessä ainoa varma havainto intomielisistä, lauluja laulavista Jukurifaneista on ainoastaan Vantaalta. Taitaa olla harvinainen laji kyseessä :/

Btw, jos tää on Aalto-yliopistolaisten juttuja, niin en hirveästi laittaisi rahaa vetoa siihen että homma ensinnäkään alkaisi missään vaiheessa Mikkelissä, toisekseen että vaikka alkaisi, niin siihen pääsisi kukaan piirin ulkopuolinen mukaan.
 

EagleEye

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko fanien tehtävä kannustaa joukkuetta vai vittuilla vastapuolen faneille? Anteeksi jos olen väärässä, mut olen ainakin luullut, että se olisi kannustaa omaa joukkuetta. Sen ymmärrän et vihulaisjoukkueen pelaajille huudellaan jne, mut faneille vittuilua en ymmärrä. Ultras touhusta ei ole pahemmin tietoa ja kokemusta ainoastaan Vaasan Ultras poppoostaa. Pääasia minusta on se et kannustaa omaa joukkuetta. Tyylillä ei oo väliä on se sit laulamista 25 eri "biisiä" tai vaikka Jukurit maali... Toisilla se vaan fanikulttuuri on suurempaa kun toisilla. Loppuun vielä se et toivottavasti Mikkeliin ei tule mitään Ultras porukkaa tai maanalaista armeijaa. Jotenkin on tottunut vaan siihen et Mikkelissä on Sarvis ja mukava vierailla kun on ollut asiallista porukkaa paikalliset ainakin pääosin.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eagle Eye.. jos tämä olisi facebook, niin tykkäisin ja isosti. Muutama kaveri, joilla ei ole kirjoitusoikeutta tänne, pyysivät mua kirjoittamaan tän ja olen itse täysin samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Harppa-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
En nyt osannut päättää meneekö tämä tuonne mediapuolelle vai tänne fanikeskusteluun, mutta kun faneista kirjoitetaan ni menköön sit tänne.

Tämän päivän Ilta-Sanomien urheiluliitteessä oli Tuomas Mannisen kolumni, jossa hän kertoo kokemuksia muutama viikko sitten Vantaalla pelatusta KiVa-Jukurit -matsista. Itse matsista Manninen ei pahemmin kirjoita, mutta muutamasta Jukurifanista kylläkin. Kannattaa kaivaa lehti jostain ja lukasta tuo kolumi jos ei sitä vielä ole tehnyt. Komiaa!

Manninen on ahkera "Jukurikolumnisti" ja muistaa aina tasaisin väliajoin nostaan maan 14. parhaan kiekkojoukkueen valtakunnan valokeilaan.

Nuo tekstissä mainitut ulkomikkeliläiset fanit todennäköisesti ovat Probba Ry:n Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulun Mikkelin Kampuksen opiskelijoita. Heillä oli ja on vieläkin ollut tapana piristää bilettä vetämällä tuon Mannisen mainitseman oodin Mikkelille.
 
Viimeksi muokattu:

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huh huh! Kuinka Mikkeliläiset voivat laulaa jotain noin rumia sanoja, jos Vaasalaisten "Mikkeli on vitun junttila" huuto ottaa niin koville? :)

Mikkeliläiset "laulavat" omilleen. Vaasalaiset aukovat päätään muille.
Kulttyyr difference.

Ja sitten itse asiasta; Nuo kiroilut ja mauttomuudet lauluissa ovat ahterista. Jostain syystä ne alkavat levitä tuolta futiskatsomoista valitettavasti myös kiekkokatsomoihin. Osoittaa viruksen äö:n määrää.


Edit. Hups! Todella myöhässä. Me sori.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Offtopiciksi menee, mutta kun kyse on merkkiteoksesta, niin oikaisu on tehtävä.

En tiedä mistä tuo on alunperin lähtöisin, mutta ainakin HIFK-faneilla on tuomoinen täysin samanlainen:

Oi Helsinki (oi helsinki), Oi Helsinki (oi helsinki)
Oi Helsinki on mahtava, on meillä pillu, viina ja IFK
Helsinki on mahtava

Tämän olen kuullut vuosia sitten ensimmäistä kertaa, mutta on mahdollista ettei se ole heidänkään alunperin. Uskoisin että tämä kyseinen laulu on nimenomaan jonkun pääkaupunkiseutulaisen mukana rantautunut mikkeliin, sillä aika suuri osa sielä opiskelevista taitaa nykyäänkin olla täältä päin kotoisin.
Jottei totuus unohtuisi, niin alkuperäinen biisi on futiskannattajien "Oi Lahti On" yli 10 vuoden takaa, kaikki sen jälkeen ovat lähinnä huvittavia kopioita. Turku sen taisi ensimmäisenä kopioida, jos en ihan väärin muista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös