Juice Leskinen

  • 144 212
  • 470

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koska haulla ei varsinaista miehen musiikkia käsittelevää threadia löytynyt, päätinpä avata keskustelun tämän kynäniekan tuotoksista. Vaikka metalli-ihminen olenkin, niin Juicen tuotanto on kautta aikojen miellyttänyt kovastikin. Laulajanahan mies ei kummoinen ole, siis teknisesti. Tulkitsija siis. Mutta 70-80-luvuilla tuli Juicelta useitakin aivan tautisen hyviä biisejä. Sanoittajana mies taitaa ironian/vittuilun muun muassa erittäin hyvin. Itseironiaakin löytyy. Sääli, ettei Juice ole enää viimeiseen 15 vuoteen pystynyt tekemään vahvaa levyä. Kirjailija taitaa äijä nykyisin enemmän olla. Silti on paikallaan muistella Juicen parhaita hetkiä musapuolella.

Taustabändeistä paras oli mielestäni ehdottomasti Grand Slam, joiden keikat olivat aivan saatanan kovia. Ila Loueranta, Anssi Tikanmäki ja kumppanit olivat/ovat kovan luokan muusikoita.

Levykokonaisuutta ajatellen paras tuotos lienee Yölento, joka sisältää monta helmeä. Kaksoiselämää, Ryvetetty kyyhkynen, Vaasankin veri vapisee jne. Yksi suomirokin kovimpia levyjä mielestäni. Kaikkein tuoreimmat levyt ovat jotenkin hajanaisia, liikaa eri tyylisuuntia.

Jos yksittäisiä biisejä tarkastelee, top-5 on mielestäni seuraavanlainen:

1. Musta aurinko nousee. - Aivan loistava biisi sanoituksia myöten. Klassikko.

2. Kaksoiselämää. Aika simppeli mutta yksinkertaisuudessaan hieno.

3. Syksyn Sävel. Itkuvirsihän tuo, mutta hyvä sellainen.

4. Ikuinen rakkaus. Rokkaava biisi tarttuvalla kertosäkeellä. Aliarvostettu biisi.

5. Viime yönä ennen kahta. Jännä biisi, joka koukuttaa hyvin.

Maestro itse kärsii vissiin huonosta terveydentilasta edelleen rankkojen dialyysihoitojen takia. Mitään suurempia keikkarundeja taustabändeineen tuskin enää tulee mikä on sääli. Taannoinen akustinen kiertue ei hirveästi tarjonnut, kyllä Juice tarvitsee bändin tuekseen. Kunto ei vaan enää kestä keikkailua.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taiteilija ja sanoittaja, jota arvostan itsekin erittäin korkealle. Tehnyt lukemattoman määrän biisejä, joista tosin vain kärki on mielestäni mahtavaa kamaa. Täytebiisejä, jotka eivät iske pätkääkään on sitten suuri osa. Mutta eipä anneta sen viedä kunniaa parhaista kappaleista.

Tässä oma top-5:ni:

1. Pyhä Toimitus

Uskomattoman upea sävellys ja tekstitys. Piano-kuvio toimii todella upeasti. Tunnelma mahtava.

2. Outoon Valoon

Harvinainen Slamin biisi, koska Ila Loueranta lauloi kappaleen. 7/8 -osio toimi upeasti ja tuo biisiin mukavaa väriä.

3. Myrkytyksen oireet

Tarttuva kappale ja julmalla tapaa kaunis. Sävellys periaatteessa aika yksinkertainen, mutta joskus sekin toimii.

4. Luonas kai olla saan

Tuuliajolla -elokuvan alussa soiva kappale. Nauhoitus 70-luvun kappaleena aika heikko, mutta ei vie pois kaunista tunnelmaa. Teksti todella nätti.

5. Paha valinta. Tuo Viime yönä ennen kahta on vähän tunnettu biisi, mutta erittäin hyvä sellainen. Samaten tähän voisi laittaa sellaisia kipaleita, kuten Yölento, Ryvetetty kyyhkynen, Minea, Ollaan ihmisiksi.... näitä riittää. Paha sanoa, minkä laittaisi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Juice on kuin moni muukin suomalainen artisti. Viimeiset laadukkaat tuotokset ovat 80-luvulta ja juuri tuo Yölento on viimeinen laadukas kokonaisuus. Myöhemmät albumit ovat jääneet kauaksi tasosta.

Tuotannon parhaita kokonaisuuksia ovat Keskitysleirin ruokavalio ja Ajan Henki. Myös Boogieteorian alkeet -albumi jumala-aiheisine kappaleineen uppoaa hyvin. Valitettavasti suurin osa omistamastani tuotannosta on perinteisessä vinyylimuodossa, joka rajoittaa kuuntelua huomattavasti. Sen verran pitää brassailla, että omistan muuuten PerVers runoilija -albumista aidon alkuperäisen avattavilla kansilla olevan version.

Sistiksen listassa on samoja biisejä, joita itselleni tulee mieleen jos pitäisi parhaita poimia. Outoon valoon ja Myrkytyksen oireet mahtuvat varmaan top 10 -listalle.

Pitää varmaan kaivaa myös ne vanhat VHS-nauhat, joille tuli joskus muutama Juice-dokkari nauhoitettua.

Ei tärkeää se ole mä miksi lähden, on tärkeää vain se, mä miksen jää...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miehen kirjallinen tuotanto on myös tutustumisen arvoista. Vuosi sitten sain lahjaksi kirjan "Siinäpä tärkeimmät" eli muistelmia 50-luvulta 80-luvun loppuun. Hieman kirja oli niinkuin loppuvinaan kesken, mutta toivottavasti mies jaksaa kirjoittaa myös jatkoa sille, kuten teoksen lopussa lupaili.

Noita muitakin Juicen kirjoja olen lukenut, mutta hyllystäni löytyy tuon uusimman lisäksi vain Reijo Korpeisen 80-luvun lopussa kirjoittama henkilökuva "Ekkös sää Juice oo?". Hyvä teos sekin eikä edes se haittaa että kirjoittaja Korpeinen ihailee vankkumatta Leskistä, kun hän sen heti kirjan alussa empimättä tunnustaa.

Parhaimmillaanhan Juice oli 80-luvulla, ennen maksan poksahtamista. Muistan kuinka kloppina kierrettiin tässä lähiseudulla kaikki lavat joissa Juice Grand Slaminsa kanssa esiintyi, ja keikoilla fiilis oli sanoinkuvaamaton. Kun noihin aikoihin yleensä Popedaa kehuttiin lavabändeistä parhaimmaksi ja Sliippareita kakkoseksi, niin omasta mielestäni pelkästään Juice nerokkailla välispiikeillään menee heittämällä noiden ohi. Siihen kun vielä lisätään Tikanmäen, Puntti Valtosen ja Ila Louerannan nokkelat sanailut niin ei tarvitse enää mulle tulla selittämään mitään "mutku se Pate sylkee kaljaa"-litaniaa.

Laulajanahan Juice ei mikään hyvä ole, ei ole koskaan ollut. Tuossa levyssä "Senaattori ja boheemi", jonka Juice teki yhdessä Mikko Alatalon kanssa, kuulee selvästi että rankka elämä on jättänyt jälkensä eikä ääni tahdo enää riittää. Ei ihme että voittopuolisesti äänessä onkin Alatalo.

Juicen tv-esiintymiset ovat minulta jääneet valitettavasti nauhoittamatta melkein kokonaan. Hänen 50-vuotisjuhlakonserttinsa minulla on kasetilla, sekä pari "Laulava sydän"-ohjelmaa, jossa muut artistit esittävät Juicen kappaleita. Olisi muikeaa jos telkkarista vielä joskus näkisi koosteen Juicen jäähyväisrundista vuodelta 1983, kiertueeltahan tehtiin tuplalive-älppärikin jonka nimi on "Kuopio-Iisalmi-Nivala". Tuo ohjelma tuli silloin alkuvuonna 1984 kahdessa osassa, itse missasin ensimmäisen melkein kokonaan ja olen sitä joskus toivonut TV Kakkoselta uusintana, mutta taitaa jäädä toteutumatta.

Minulla on käsittääkseni kaikki Juicen lp-levyt, kokoelmat mukaanlukien. Kappaleista oma TOP-vitoseni on seuraava, sen kummemmin perustelematta:

1. Luonas kai olla saan
2. Syksyn sävel (josta muuten Juice on sanonut, että "sitä eivät osaa laulaa muut kuin mä ja Ritva Oksanen", ja se pitää kyllä paikkansa. Kokeilijoita kyllä on riittänyt, mm. Eija Ahvo)
3. Ekumeeninen jenkka
4. Musta aurinko nousee
5. Vaasankin veri vapisee (pitää muuten täysin paikkansa se mitä Juice levyllä laulaa: "mies on valmis vaikka kitumaan ja kuolemaan, vaan jos pitää käydä pimppiä nuolemaan...")

Juicen muille artisteille tekemistä kappaleista parhaiten mun korvaani soi Pate Mustajärven "Elämässä pitää olla runkkua", jota Popeda esittää ilmeisesti vielä tänäkin päivänä keikoillaan, ja myös Rällämin keikoilla sitä ahkerasti veivattiin, esittäjänä Anssi Tikanmäki. Toinen näistä muille tehdyistä kappaleista, josta tykkään yli kaiken on Frederikille vuonna 1979 tehty "Ii - siellä on se joki", jossa sanotaan näin: "soitan että sylinteri meni poraukseen, ja huoltomies rassaa mäntää". Oma versioni kuuluu että "huoltomies rassaa emäntää".

Lyhyesti voisi kai todeta, että Juice on nero.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Leskinen on tehnyt hyviä kappaleita aika liudan. Mun Juice top 5 on:

1. Myrkytyksen oireet
2. Keskitysleiriin
3. Olipa kerran
4. Outoon valoon
5. Puhelinpylvään henkinen elämä

Parhaat levyt taas ovat Keskitysleirin ruokavalio, Tauko I, Tauko III, Ajan henki ja Boogieteorian alkeet. Coitus Int-ajan levyistä en erityisemmin innostu, vaikka onhan niilläkin tietysti hienoja biisejä.

70-luvulla miehen bändeissä oli monta todella hyvää soittajaa, joiden veroisia hän ei enää myöhemmin tainnut saada: Petteri Salminen, Jari Yliaho, Safka, Juuso Nordlund, Hannu Tervaharju ja Matti A. Takala. No, Anssi Tikanmäki oli kyllä Safkan veroinen ja olihan hänen merkityksensä sovittajana tosi tärkeä.

Yksi kiinnostavimmista Juice-kirjoista on Harri Rinteen "Juice on/Juice off", vaikka laulaja itse tuskin allekirjoittaa kaikkia Rinteen näkemyksiä. "Ekkös sää Juice oo" on taas enemmän ihailijan näkökulmasta kirjoitettu.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsellänikin on suurin osa Juicen musiikillisesta tuotannosta hyllyssä. Ja parasta antia nimenomaan Grand Slam -kausi. Harmittaa, että itse olin noihin aikoihin sen verran nassikka, etten keikkoja koskaan päässyt näkemään.

Jokaiselle Juice-fanille tiedoksi, että tupla-DVD on kyllä ehdottoman hyvä paketti, ja se kannattaa hankkia. Siinä on muutama tv-dokumentti ja monia live- ja studiobiisejä uran eri vaiheilta. Itsellänikin tuo on, ja on tullut useampaan kertaan katsottua. Hyviä välispiikkejäkin löytyy.

Itselleni oli uusi tieto, että tuo Frederikin II -kappale on Juicen sanoittama. Hyvä biisi joka tapauksessa.

Top vitosta on hyvin vaikea tehdä, mutta yritetään nyt vaikkapa tämän päivän listaa...

1. Eesti

Tunne-side, oli ensimmäinen radiosta nauhoittamani Juicen kappale ja vanhempani laittoivat sen soittokieltoon.

2. Sika

Se ainoa oikea joululaulu joskus muinoin

3. Juuret

Hieno biisi. Pitkä, mutta jaksaa kuunnella muutaman kerran vuodessa.

4. Action!

Loistavat sanat, "Saamari vieköön kun perseeni puutu, koskas se alkaa se urheiluruutu..."

5. Pyhä toimitus

Ne pianomelodiat...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Roku kirjoitti:
Juicen muille artisteille tekemistä kappaleista parhaiten mun korvaani soi Pate Mustajärven "Elämässä pitää olla runkkua"

Ei muuten ole mitenkään Patelle tehty laulu. Juicen ihan omaan käyttöön tekemä tekele, jonka Pate on myöhemmin versioinut. Juicen oma versio löytyy tuolta "Kautta aikain"-kokoelmalta. Popeda kyllä versioi kappaleen paremmin.

http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/haku.php

Kokeile vaikkapa tuolta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
En nyt lähde kaivamaan vinyyliä esille, mutta minusta Elämässä pitää olla runkkua löytyy Per Vers runoilija -albumilta?
 

scholl

Jäsen
Mikkoalatalo-aikakauden tuote tämä juicekin jossain määrin. Mustavalko- tai ehkäpä jo värisalora, vihreät tai ruskeat sohvat, muovituotteita ja metsänvärisiä saabeja liikenteessä. Juicen musiikista en kyllä muista muuta kuin sen eesti eesti kaipaan sinne perkeleesti, mitä pidettiin neuvostoliiton aikana aika erikoisena. En voinut tajuta, miten joku voi kaivata sinne. Toisena kappaleena muistuu mieleen joululaulu siasta. Varmaan muitakin olen kuullut, mutten oikein muista kaikkia niin vanhoja asioita tarkasti.
 

Aina Pata

Jäsen
msg kirjoitti:
En nyt lähde kaivamaan vinyyliä esille, mutta minusta Elämässä pitää olla runkkua löytyy Per Vers runoilija -albumilta?

Näin on, saattaa tietenkin löytyä joltain muultakin julkaisulta. Alunperin kuitenkin siis Per Versillä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Myönnän, en ole koskaan tajunnut miten jengi diggaa Juicen musiikista, mielestäni aivan karmeeta skeidaa. Mutta nämähän ovat niitä kuuluisia makuasioita.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, alunperinhän Juice teki sen Coitus Int.ille, sen "Elämässä pitää olla runkkua"-kappaleen. Mutta uusin sanoin hän teki sen Paten soololevylle, nimeltään "Pam pam Pauli vaan" (tai jotain sinnepäin) ja se on se parempi versio noista kahdesta.

Mutta itse tietysti hän ehti sitä toista versiota vetämään kymmenkunta vuotta ennen.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
msg kirjoitti:
Juice on kuin moni muukin suomalainen artisti. Viimeiset laadukkaat tuotokset ovat 80-luvulta ja juuri tuo Yölento on viimeinen laadukas kokonaisuus. Myöhemmät albumit ovat jääneet kauaksi tasosta.

Komppaan tätä. Toisaalta ne vanhat levyt olivat NIIN hyviä että paha siitä on enää parantaa. Mutta jotenkin ne piikit olivat terävämpiä kuin myöhemmissä levyissä jotka ovat ehkä enemmän tätä tunnepuolen kuvausta. Täytyy vielä tarkistaa mutta jollain taannoisella Soundin (?) "50 levyä jotka pitää kuunnella" -listalla ei kai ollut yhtään Juicen levyä. WTF!?

Juicen nerokkuus tulee mielestäni parhaiten esiin paitsi upeissa sanoituksissa ja riimittelyissä, myös eri tyylilajien hyödyntämisessä. On rockia, jenkkaa, valssia, bluesia jne..

Ehdottomasti suosittelen myös tutustumista runokokoelmiinsa kuten vaikkapa "Äeti".

Omia suosikkeja. On niitä muitakin, "Pedrosta Hannuun".
Pilvee Pilvee ja Napolenin Mopo
(ainoat biisit jonka suostuisin laulamaan karaokessa)
Ekumeeninen Jenkka ja Valssaaja Konepajalla
(ainoita biisejä joita voisin oikeasti "latotanssia")
Kone ja Elämänura (ajankohtaista edelleenkin)
Haetarirock (hulvatonta!)
Jumalaut mä oon out ja Manserock (rokkarin päiväkirjaa)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko muuten kukaan lukenut Reijo Ikävalkon kirjoittamaa kirjaa "Juicen äeti - Eini Kuikka"?

Ajattelin sen jonain päivänä hankkia, ja olisi mukava tietää onko se lukemisen arvoinen?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
msg kirjoitti:
En nyt lähde kaivamaan vinyyliä esille, mutta minusta Elämässä pitää olla runkkua löytyy Per Vers runoilija -albumilta?

Juu, kyllä. Siellä taisi alunperin olla. 1974 on levytetty ja Per Vers ilmeistyi juurikin tuona vuonna.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehdottomasti suomalaisen musiikin ja suomirockin kovimpia muusikkoja. Mielettömän paljonhan Juice on tehnyt urallaan biisejä ja muuta tuotantoa. Valtavasta biisilistasta löytyy toki biisejä, jotka eivät meikeläisen soittolistalle pääse. Eli jonkin verran paskaakin materiaalia herralta on tullut. Toisaalta nämä laadukkaimmat biisit ovat ehdottomasti suomalaisen musiikin kirkkaimpia helmiä. Itseä eniten miellyttävät biisit 3.30, Pyhä Toimitus ja Musta Aurinko Nousee.

Ehdottomasti suomalaisen musiikin helmiin kuuluu myös Anssi Tikanmäen säveltämä, Juicen sanoittama ja Pävi Portaankorvan tulkitsema biisi "Balladi elokuvasta klaani", joka nostaa karvat pystyyn. Rumien, örisevien ja haisevien ukkojenkin mielestä äärimmäisen kaunis kappale. Samaisesta biisistä on myös Tommi Läntinen tehnyt oman raiskatun versionsa, jonka kuuntelemista kannattaa välttää.

edit=kirjotusvirheet
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ponto kirjoitti:
Samaisesta biisistä on myös Tommi Läntinen tehnyt oman raiskatun versionsa, jonka kuuntelemista kannattaa välttää.

Ylipäätään Tommi Läntisen kuuntelua kannattaa välttää... Tuosta biisistä on myös hieno kitara-instrumentointi tehty. Tekijänä Jartse Tuominen. Julkaistu ainakin Takorautaa -kokoelmalla.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omia suosikkejani ovat Dokumentti, Viimeinen Kylähullu, Norjalainen Villapaita sekä Kuopio Tanssii ja Soi.

Vaikka Juice onkin tehnyt musiikkinsa enimmäkseen itse, niin ainakin yksi puhdas käännöskappalekin löytyy, mikähän?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kilgore Trout kirjoitti:
Vaikka Juice onkin tehnyt musiikkinsa enimmäkseen itse, niin ainakin yksi puhdas käännöskappalekin löytyy, mikähän?

Paperitähdet.

Lisäksi Juice suomensi muistaakseni jonkun Disney-eepoksen ja kommentoi jälkikäteen: "Ei kai tätä oikein kukaan muukaan olisi voinut tehdä."
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Daespoo kirjoitti:
Myönnän, en ole koskaan tajunnut miten jengi diggaa Juicen musiikista, mielestäni aivan karmeeta skeidaa. Mutta nämähän ovat niitä kuuluisia makuasioita.
Niin, ja nämä kertovat myös sen, että edellisen kirjoittaja ymmärtää musiikista yhtä paljon kuin jääkiekostakin.

Syksyn sävelen tulkitsijoista on sanottava sen verran, että eihän niitä ole kuin Juice, Ritva Oksanen ja mä. "Mä" tosin vain Meskussa perjantaina puolen yön jälkeen.

Lisäksi kommentoisin näitä lausuntoja, joiden mukaan Juice ei ole 80-luvun jälkeen tehnyt kunnon kamaa. Tämähän on eräänlainen muoti-ilmiö, joka pitää aina sanoa mistä tahansa rockista puhuttaessa. Veikkaisin, että 10-20 vuoden päästä ollaan täysin varmoja siitä, että vuoden 2010 jälkeen ei olla tehty yhtään hyvää räppiä. Eikä varmaan tehdäkään samanlaista, eihän kukaan jaksa kuunnella samanlaista musiikkia vuosikymmenestä toiseen.

Nimittäin kyllähän Juice on tehnyt paljonkin hyvää musiikkia 80-luvun jälkeen. Tyyli on vain muuttunut aika paljon. Noin karkeasti sanottuna 70-luvun Juice kiteytyy "Panomieheen", 80-luvun Juice on enemmän totista tunteilla puhumista (parhaana esimerkkinä ehkä Pyhä toimitus), 90-luku yhteiskunnallista pohdintaa ja alustavaa oman elämän analysointia sekä 2000-luku "aikuisen miehen" biisejä. Ja turha yrittääkään kategorioida kaikkia ko. vuosikymmenen biisejä näin, mutta tuollainen on oma mielikuvani Juicen musiikillisesta (tai lyriikallisesta) kehityksestä.

En jaksa ruveta miettimään biisien paremmuusjärjestystä, mutta laitanpa tähän huvikseni parhaita 80-luvun jälkeen levytettyjä biisejä satunnaisessa järjestyksessä. "Vaiti, aivan hiljaa", "On se kyllä hyvä", "Kymmenen minuutin rakkaustarina", "Huomenna en", "Mr Finland", "Suomi on liian pieni kansa", "Ollaan ihmisiksi", "Simsalabim Jim", "Suutele, Juudas", "Pienestä pitäen", "Anna miehen murjottaa" noin muutamia mainitakseni. Erikoismaininnan saa "Espoosta, päivää".

80-luvulla ja aiemmin levytetyistä ei ole taidettu vielä mainita Juicen ja Mikon "Klovni heittää veivin" -biisiä, joka on kertakaikkisen loistava. Tämä kuuluu kategoriaan: kritisoidaanpa populismia/mediaa objektin kannalta, johon kuuluvia biisejä Juice on tehnyt aika monta. Tietysti nämä Syksyn sävelet sun muut ovat myös hyviä, mutta en allekirjoita myöskään sitä, että Juicella olisi paljon täytebiisejä. Itse asiassa väittäisin, että suomirockin edustajista juuri Juicella on perin vähän täytebiisejä. Sanomaahan niissä vähemmän tunnetuissa on usein enemmänkin kuin hittibiiseissä, mutta ehkä sävel ei ole niin tarttuva tai ne käsittelevät aihetta, jota ei haluta kuunnella. Mutta eivät monet biiseinä sen huonompia ole. Tosin en ole koskaan ymmärtänyt esim. biisien "Öljyshake" tai "Ota munat mukaan" tarkoitusta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juice teki myös biisin "Giddy Up A Ding Dong" suomeksi nimellä "Hellurei ja Onni Gideon". Löytyy tuplaälppäriltä "Boogieteorian alkeet peruskoulun ala-astetta varten, lyhyt oppimäärä", joka muuten on paras Juicen tekemä levy. Se kenen tuo lontoonkielinen alkuperäisteos on, siitä minulla ei ole mitään tajua.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Sistis kirjoitti:
Paperitähdet.
Onhan noita. Ainakin Matkasoittajat, Hellurei ja Onni Gideon, Keskiyön erikoinen (joka muuten on tavattoman hieno biisi) ja Vahdinvaihto. Myös joitain vähemmän tunnettuja biisejä, joita en nyt muista.

Juicen muille artisteille sanoittamat biisit ovat huomattavasti useammin käännösbiisejä, mutta en ole kovin hyvä niissä. Ainakin Mää ja Tapparan mies on käännös ja Katri Helenan Peluri.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
1. 3:30
2. Luonas kai olla saan
3. Afroditen poika
4. Viidestoista yö
5. Syvänmerensukeltaja
 
Pieksämäen asemalla blues on hienosti rakennettu kappale.
Olitiin joskus eräässä peräkylän baarissa pelaamassa paikallisten alkuasukkaitten biljardia ja levarista löytyi tämä helmi.Muistaakseni kappale alkaa tänne jäin tänne jäin muisto mielessäin. Bilis kaverit hyrähti nauruun paikallisille jäi epäselväksi naurun pyrähdyksen aihe.
Juice on joskus hienosti sanonut että jos krapulaa ei olisi olemassa hänellä olisi jäänyt monta laulua tekemättä eli vissiin aika luova tila.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Potnapekka kirjoitti:
Muistaakseni kappale alkaa tänne jäin tänne jäin muisto mielessäin.

Ei muisto, vaan tuska.

Muuten, eikös kappale ole nimeltään "Bluesia PieksAmäen asemalla"? Siis Pieksämäki ilman ensimmäisiä ä:n pilkkuja. Vai olenko nyt nähnyt omiani? Kappale on kyllä hemmetin hyvin rakennettu ja pituuttakin sillä on päälle 16 minuuttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös