Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 573 266
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Niinistöstä on muotoutunut kuva sen verran tolkun jätkänä, että ei kutsu tulevaisuudessakaan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tamminen ei kunnioita yhtään ketään (pl. ehkä Ketola ja Riihiranta), ei pysty ottamaan minkäänlaista itseensä kohdistuvaa arvostelua vastaan, löytää epäonnistumisissa aina syyn muista, haukkuu järjestäen entiset työnantajansa, ajaa edustamansa seurat lähelle konkurssia, peruu viime hetkellä koulutuskeikkojaan jättämällä järjestäjän aivan pulaan muutaman tunnin varoitusajalla, valehtelee jatkuvasti liiketoimistaan, kehuskelee ja liioittelee jatkuvasti saavutuksiaan, ei pysty minkäänlaiseen järkevään ja asialliseen keskusteluun eri mieltä olevan ihmisen kanssa... Tätä epäasiallisen käyttäytymisen listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.
Varsin maanistahan tuo Tamin touhu on. Ei pysy itsekään mukana kun vauhtia tuppaa olemaan liikaa. Vaatisi rinnalleen jonkun rauhallisen toimijan joka rauhoittelisi hiukan. Ongelma vaan siinä, ettei sen kanssa kukaan täysijärkinen pysty kovinkaan kauaa työskentelemään. Niinpä kumppanina onkin lähinnä samanlaista sekopäätä kuten Social Mediaplayer Valavuori. Siinä on vakka löytänyt kantensa.

Minä olen pitkään ihmetellyt, kuinka vähän Tammista uskalletaan kritisoida julkisesti. Erityisesti tämä koskee kiekkoihmisiä. Tamminen saa kyllä sanoa kenestä vähän mitä tahansa, mutta kukaan ei näytä nousevan tätä vastaan. Nostan hattua Juhamatti Aaltoselle, kun viime keväänä vittuili kunnolla tälle egoistiselle narsistille takaisin. Nostan hattua myös Sari Sirkkiä-Jarvalle, joka kyseenalaisti Tammisen käytöksen kevään -09 karsintasarjassa. Nostan hattua Tuomas Enbuskelle, kun esiintyi asiallisesti ja provosoitumatta Päivärinnan ohjelmassa ja osoitti kaikille normaalin järjen omaaville ihmisille, kuinka sairasta Tammisen käytös on.
Kiekkomiehet eivät yksinkertaisesti viitsi kun tietävät aivan turhaksi. Kiekkopiireissä kaikki tietävät Manun täydeksi pelleksi joten öyhyäminen menee toisesta korvasta ulos samoin tein kuin toisesta sisään. Itsensä tekee naurunalaiseksi ja mitäpä sitä estelemään. Kyselin asiasta Arposen Sepolta kun Tami jauhoi aivan täyttä paskaa saatuaan Kärpistä kenkää. Melkoista tekstiä tuli silloin Junnoa ja Arposta kohtaan pelkuruudesta sun muusta. Tamihan suivaantui kun sai potkut tekstiviestillä, mikä ei toki hyvä tapa olekaan. Oli toki ainoa tapa kun ei suostunut vastaamaan sen enempää työ- eikä henkilökohtaiseen puhelimeen yrityksistä huolimatta. Sittemin elvisteli kuinka Arponen meinasi tukehtua lihapiirakkaansa nähtyään hänet Oulun torilla bisnesreissullaan. Hyvä tarina, joka meni vaan paikallaolleiden mukaan juuri päinvastaisella tavalla. Arponen vaan tuumaili, että siinäpä mölytköön kun ei pysty aiheuttamaan mitään vahinkoa. Tamin Kärppäpotkut oli kyllä kokonaisuudessaan yhdenlainen episodi.

Media on kyllä käsitellyt Tamia silkkihansikkain ottaen huomioon sen paskan määrän jota on suoltanut. Aika rauhassa on saanut olla. Johtunee varmaan osaltaan siitä, ettei sitä raivoamista jaksa kuunnella. Sirkkiä-Jarva yritti todellakin haastaa liigakarsintojen jälkeen, mutta oli aivan liian kevyt piipittäjä kannattelemaan Manun klubitakkia kun sitä tarjottiin. Enbuske olikin jo aivan eri luokkaa, mutta harmikseni laskeutui hänkin Tamin tasolle ja alkoi vittuilemaan älykkään provosoinnin sijaan. 90-luvun Jari Sarasvuo olisi ollut helvetin hyvä vastapeluri. Osasi provosoida menettämä itse hermojaan. Tämän päivän Sarasvuosta ei olisi Tamia haastamaan.
 

scholl

Jäsen
Ymmärtääkö joku tuota homocasea Tamin yhteydessä? Siis Päivärintahan on mielestäni hyvä toimittaja ja hänessä on ns. munaa, mutta mitä hän yritti kuumottaa Tamia homoilusta. Itse olen Tamin kanssa samaa mieltä. Fyysisesti vaativaa harjoittelua vaativissa lajeissa aika harvoin kyllä homoillaan. Esim. kestävyysurheilussa en tiedä yhtään homoa. Jos mietitään esim. eilistä, niin olin ryhmäliikunnassa, jossa oli 49 naista, siis ohjaaja ja treenaajat. Sen lisäksi minä ja yksi joku pitkätukkajätkä. En tiedä miksi oli niin paljon naisia nyt, sillä aiemmin kun olen ollut vastaavilla tunneilla neljä vuotta sitten, oli enemmän miehiä. Voisi siis kuvitella eilisen perusteella, että oli homomaista, mutta ei se ollut, vaan treeni oli ihan hyödyllinen. Ei toki itselleni tullut siellä mitään sykehuippuja, vaan se ohjaaja siellä lähinnä hengästyi, mutta hainkin vähän eri harjoitusvaikutusta ja minä menin sen tunnin jälkeen vielä lenkille, kun muut lähtivät suihkuun. Siitäkin huolimatta vaikka olin tehnyt edellisenä iltana kaksi treeniä. 30 min coretunnin ja 17km juoksua sisältäen 8x1000m intervallit. Jokainen voi kuvitella onko homomaista. Tami saa siis kuraa niskaansa asioista, joissa hän on oikeassa. En usko pätkääkään, että lätkä olisi jonkinlainen homolaji niin kuin lesboilun suhteen on vaikkapa naislätkä.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ymmärtääkö joku tuota homocasea Tamin yhteydessä? Siis Päivärintahan on mielestäni hyvä toimittaja ja hänessä on ns. munaa, mutta mitä hän yritti kuumottaa Tamia homoilusta. Itse olen Tamin kanssa samaa mieltä. Fyysisesti vaativaa harjoittelua vaativissa lajeissa aika harvoin kyllä homoillaan. Esim. kestävyysurheilussa en tiedä yhtään homoa. Jos mietitään esim. eilistä, niin olin ryhmäliikunnassa, jossa oli 49 naista, siis ohjaaja ja treenaajat. Sen lisäksi minä ja yksi joku pitkätukkajätkä. En tiedä miksi oli niin paljon naisia nyt, sillä aiemmin kun olen ollut vastaavilla tunneilla neljä vuotta sitten, oli enemmän miehiä. Voisi siis kuvitella eilisen perusteella, että oli homomaista, mutta ei se ollut, vaan treeni oli ihan hyödyllinen. Ei toki itselleni tullut siellä mitään sykehuippuja, vaan se ohjaaja siellä lähinnä hengästyi, mutta hainkin vähän eri harjoitusvaikutusta ja minä menin sen tunnin jälkeen vielä lenkille, kun muut lähtivät suihkuun. Siitäkin huolimatta vaikka olin tehnyt edellisenä iltana kaksi treeniä. 30 min coretunnin ja 17km juoksua sisältäen 8x1000m intervallit. Jokainen voi kuvitella onko homomaista. Tami saa siis kuraa niskaansa asioista, joissa hän on oikeassa. En usko pätkääkään, että lätkä olisi jonkinlainen homolaji niin kuin lesboilun suhteen on vaikkapa naislätkä.
Aika risainen verkko. Ei tuohon kalat ui.

Tamilla jäi näköjään eilisestä hampaankoloon iltalehteä vastaan. Valitteli pelisääntöjen puutteesta tuottajaa joka asiallisesti kiitti osallistumisesta. Puutui punainen matto ja fanfaarit kun Kiekkomerileijona #1 astui huoneeseen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällähän oli aikoinaan hyvinkin aktiivinen "Älä töni Penttiä" -ketju. Pitäisiköhän nyt avata ketju "Älä kuse Tamin päälle". Pitäähän leijonalegendaa jonkun puolustaa, kun alkaa jo selvästi olla niin seniili, ettei siihen itse pysty.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Täällähän oli aikoinaan hyvinkin aktiivinen "Älä töni Penttiä" -ketju. Pitäisiköhän nyt avata ketju "Älä kuse Tamin päälle". Pitäähän leijonalegendaa jonkun puolustaa, kun alkaa jo selvästi olla niin seniili, ettei siihen itse pysty.
Pitäisi varmaan perustaa ÄTTTOVMK-salaseura (älä töni tamia tami on vanha maajoukkueen kapteeni) ja lähettää tönijöille hevosen päiden sijaan päättömiä kukkoja. Kaikille tukijoille kortti Jani Hurmeen kuntosalille ja risteily Busterilla (XXL 150 HP) kunhan jäät sulaa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tamille pitäisi laittaa aina paikalle tullessaan soimaan Tuomari Nurmion Hän on täällä tänään -kappale, biisin sanoma menisi toki ohi että tukka pölähtäisi.
 

Mats Sundin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Wild, Erik Haula
Ymmärtääkö joku tuota homocasea Tamin yhteydessä? Siis Päivärintahan on mielestäni hyvä toimittaja ja hänessä on ns. munaa, mutta mitä hän yritti kuumottaa Tamia homoilusta. Itse olen Tamin kanssa samaa mieltä. Fyysisesti vaativaa harjoittelua vaativissa lajeissa aika harvoin kyllä homoillaan. Esim. kestävyysurheilussa en tiedä yhtään homoa. Jos mietitään esim. eilistä, niin olin ryhmäliikunnassa, jossa oli 49 naista, siis ohjaaja ja treenaajat. Sen lisäksi minä ja yksi joku pitkätukkajätkä. En tiedä miksi oli niin paljon naisia nyt, sillä aiemmin kun olen ollut vastaavilla tunneilla neljä vuotta sitten, oli enemmän miehiä. Voisi siis kuvitella eilisen perusteella, että oli homomaista, mutta ei se ollut, vaan treeni oli ihan hyödyllinen. Ei toki itselleni tullut siellä mitään sykehuippuja, vaan se ohjaaja siellä lähinnä hengästyi, mutta hainkin vähän eri harjoitusvaikutusta ja minä menin sen tunnin jälkeen vielä lenkille, kun muut lähtivät suihkuun. Siitäkin huolimatta vaikka olin tehnyt edellisenä iltana kaksi treeniä. 30 min coretunnin ja 17km juoksua sisältäen 8x1000m intervallit. Jokainen voi kuvitella onko homomaista. Tami saa siis kuraa niskaansa asioista, joissa hän on oikeassa. En usko pätkääkään, että lätkä olisi jonkinlainen homolaji niin kuin lesboilun suhteen on vaikkapa naislätkä.
Tami turhaan täällä meuhkaat, mene vaikka kotiin nukkumaan.

Taisi osua Enbusken kirjoitus myös Schollin tunteisiin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mun mielestä pitäisi eroittaa Juhani Tamminen ja Don Tami. Ne ovat kaksi eri juttua.Don Tami tekee rahaa omalla vastenmielisellä tavallaan mutta se Juhani Tamminen joka pelasi lätkää oli loistava kaveri. Hänen saavutuksiaan ei kannata vähätellä sen takia mitä myöhemmin on tapahtunut. Ehkä nuoret ei ymmärrä mikä merkitys sillä oli kun Neukut ensimmäisen kerran kaadettiin.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Haluaisin tavata ihmisen, joka on istunut kuuntelemassa noita Tamin luentoja. Kertooko hän siellä mitään, mitä me muut ei oltaisi satoja kertoja jo kuultu median välityksellä?

Sit ne firmat, jotka ovat pyytäneet Tamin luennoimaan? Harvinaisen vajakkipäistä porukkaa siellä johtoportaassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Haluaisin tavata ihmisen, joka on istunut kuuntelemassa noita Tamin luentoja. Kertooko hän siellä mitään, mitä me muut ei oltaisi satoja kertoja jo kuultu median välityksellä?

Sit ne firmat, jotka ovat pyytäneet Tamin luennoimaan? Harvinaisen vajakkipäistä porukkaa siellä johtoportaassa.
Joku valopää meidän firmassa tilasi Tamin puhumaan johonkin firman yhteiseen kokoontumiseen. Aiheutti kyllä säälinsekaista myötähäpeää valtaosassa porukkaa. Reilun puolen tunnin settiin mahtui ainakin kolmeen kertaan samat jutut kuin jokaisessa kiekkolähetyksessä, Päivärinnan haastattelussa tai missä tahansa hän suunsa avaakin. Oli Tami sentään opetellut firmamme nimen sekä yhden johtoportaan jäsenen nimen, joita hän droppaili eri kohtiin.

Kaiken huipuksi tämä tapahtui tuossa muutama vuosi sitten, kun Tami oli ilmeisesti oppinut viheltämään. Ja sitä viheltelyä riitti.

Edit: Sehän oli tosiaan tuo sama setti kuin tuossa yllä olevassa youtubevideossa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Neljä minuuttia kesti katsella ja sitten riitti. Epäselväksi jäi oliko kyseessä joku valmennustapahtuma vai standup-esitys. Sinällään sama koska aivan paskaa ovat mollemmat suurimmaksi osaki muidenkin esittämänä. Toi vislailu pakotti lopettamaan katselun.

Haluaisin tavata ihmisen, joka on istunut kuuntelemassa noita Tamin luentoja. Kertooko hän siellä mitään, mitä me muut ei oltaisi satoja kertoja jo kuultu median välityksellä?

Sit ne firmat, jotka ovat pyytäneet Tamin luennoimaan? Harvinaisen vajakkipäistä porukkaa siellä johtoportaassa.
Tamin Kärppä-aikaan olin sponssin järjestämässä tilaisuudessa, jossa Tamin piti olla antamassa katsausta Kärppien kaudesta, mukana pari pelaajaa. Ei niinkään yllättäen saatiin kuunnella tuota niin moneen kertaan kuultua paatosta omista meriiteistä ja erinomaisuudesta. Reilun puolentunnin monologin perään oli tauko ja väki porisi varsin kypsyneenä pitäiskö lähteä menemään. Tauon jälkeen jatkui sama jargoni, jolloin tilaisuuden järjestäjä kysyi olisiko mitään kerrottavaa Kärppien kaudesta kun täällä sitä varten ollaan. Ei mennyt sekuntia kunklubitakki lähti päältä ja ojennettiin kyselyillä haluatko tulla puhumaan? Montako peliä olet pelannut tai valmentanut?

Kyseinen tilaisuus oli kohtuullisen merkittävässä osuudessa tapahtumaketjua joka johti Tamin potkuihin Kärpistä. Mikään ei mennyt niin kuin olisi pitänyt.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mun mielestä pitäisi eroittaa Juhani Tamminen ja Don Tami. Ne ovat kaksi eri juttua.Don Tami tekee rahaa omalla vastenmielisellä tavallaan mutta se Juhani Tamminen joka pelasi lätkää oli loistava kaveri. Hänen saavutuksiaan ei kannata vähätellä sen takia mitä myöhemmin on tapahtunut. Ehkä nuoret ei ymmärrä mikä merkitys sillä oli kun Neukut ensimmäisen kerran kaadettiin.
Se Juhani Tamminen joka aikoinaan pelasi on edelleenkin yksi lapsuuden idoleitani. Pelleksi heittäytynyt Juhani Tamminen on sen sijaan surkuhupaisa säälittävä kummelihahmo. Don Tami-pelleily on sitten huipentuma viimeiset 20 vuotta kestäneelle pelleilylle.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Se Juhani Tamminen joka aikoinaan pelasi on edelleenkin yksi lapsuuden idoleitani. Pelleksi heittäytynyt Juhani Tamminen on sen sijaan surkuhupaisa säälittävä kummelihahmo. Don Tami-pelleily on sitten huipentuma viimeiset 20 vuotta kestäneelle pelleilylle.


Onko tämä omasta persoonastaan väliaikainen irtautuminen vain Juhani Tammisen etuoikeus, vai saako esim 80-luvun teini-idoli Matti Nykänen saman kohtelun? Onko nyky-Matti eri ihminen kuin se Matti, joka voitti kultaa? Pitäisikö legendaa kohdella nykypäivänä paremmin?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko tämä omasta persoonastaan väliaikainen irtautuminen vain Juhani Tammisen etuoikeus, vai saako esim 80-luvun teini-idoli Matti Nykänen saman kohtelun? Onko nyky-Matti eri ihminen kuin se Matti, joka voitti kultaa? Pitäisikö legendaa kohdella nykypäivänä paremmin?
En kyllä ymmärrä kysymystäsi laisinkaan enkä sitä miten Nykänen liittyy Tammisen peliuran jälkeisiin sekoiluihin. Minun silmissäni ovat kaksi täysin erilaista tyyppiä. Kumpikaan ei ole mielestäni irtaantunut persoonastaan sen enempää pysyvästi kuin väliaikaisestikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hei ystavat hyvat,jattakaa nyt herrajumala Don Tami (BR. Lion #79 !!,) rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin ,vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hei ystavat hyvat,jattakaa nyt herrajumala Don Tami (BR. Lion #79 !!,) rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin ,vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!

Näin juuri, ootte te säälittävii sekä katkeroituneita jätkiä, toisten ihmisten haukkujia. :D
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Okei. Eli Tami tilataan tilaisuuksiin stand-up koomikoksi.

Kyllähän se valitettavasti tuota koomikkopuolta on ja viheltelyä. Koittaa muutamaa eri maneeria ja vetää toimivia sitten loppuajan. Lopun höpöttelee prinsiippejään ja koittaa myydä kirjojaan.

En nyt enää muista mitä tuo silloin maksoi mutta jonkun tonnin taisi olla, en nyt ihan koe tuon arvoiseksi.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
En kyllä ymmärrä kysymystäsi laisinkaan enkä sitä miten Nykänen liittyy Tammisen peliuran jälkeisiin sekoiluihin. Minun silmissäni ovat kaksi täysin erilaista tyyppiä. Kumpikaan ei ole mielestäni irtaantunut persoonastaan sen enempää pysyvästi kuin väliaikaisestikaan.

Entiselle hyvälle jääkiekkoilijalle sinä olit suomassa sitä oikeutta, että "Juhani Tammista" ei pilkattaisi, koska uran jälkeinen "Don Tami" on täysin eri henkilö vaikka julkisuudessa onkin 24/7 ja näyttää pahasti samalta kuin "Juhani Tamminen".

Entinen maailman paras mäkihyppääjä Matti Nykänen on nykyään myös 24/7 seiskan otsikoissa, jos olet sattunut huomaamaan. Pitäisikö Matti Nykäsen saada kansalta/lehdistöltä lellikin kohtelua, koska on entinen hyvä mäkkihyppääjä? Tällä hetkellähän asia ei näin ole, vaan lokaa lentää aina kun vaan tämä uran jälkeinen Matti Nykänen on siihen vähänkin antanut aihetta. Tarkennan tässä kohtaa vielä sinun plus monen muun sanomaa agendaa, mihin minä itse puutuin: tällä palstalla on nyt muutama ihminen sanonut että Tami pitäisi jättää rauhaan. Miksi juuri Tami, kun ei esim. Mattiakaan, tai Mika Saloa, JJ Lehtoa, yms yms yms...

Mielestäni osoittaa pientä puusilmäisyyttä Tamia kohtaan, että ei ymmärtänyt mikä kyseisiä herroja mahdollisesti yhdistäisi, vaikka käytät itse jo omassa viestissäsi sanaparia "peliuran jälkeiset sekoilut". Niitä kyllä Matti Nykäsellä riittää, jos olet vain seurannut jotain muutakin kuin tynnyrisi sisäseinää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös