Joululahja vaimolle

  • 12 501
  • 71

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
K
Ostin uuden letkun keskuspölynimuriin, kun vaimo valitteli että vanha on rikki ja haittaa hänen siivoamistaan. Huono puoli tuossa on se, että pakkaus on melko kookoas, eivätkä suostuneet kaupassa laittamaan sitä lahjapaperiin. Kai se on itse paketoitava, ettei yllätys mene pilalle.
Kai kuitenkin paketoit sen pitkittäin, et kierteellä?

Tilanteesta voi yrittää luikerrella ulos toteamalla, että ostin kasvunvaraa... Toimii... tai sitten (arvatenkin yleensä) ei!
Nopeasti ketjua lukiessani ensimmäinen mielleyhtymäni tähän oli lahjaksi saadut kondomit. Toisaalta se voisi olla vaimoihmiseltä hyvä kosto.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässäkin me ihmiset olemme kovin erilaisia. Mulle lahjan saaminen on aika lailla neutraali tapahtuma, en oikein osaa ilahtua siitä vaan menee kiusalliseksi teeskentelyksi. Antaminen taas vaatii onnistuakseen tarkkaa harkintaa ja tuottaa ylimääräistä stressiä.
Vähän tympeähkösti ilmaistu tuo minun lopetukseni. Kukin tyylillään ehdottomasti. Lähinnä vain tykkään kuitenkin jotain hommata ja rehellisesti sanottuna myös saada, ja tällä järjestelyllä kankeasti kierrämme mahdolliset ohilaukaukset. Olen samaa mieltä, että onnistunut lahja vaatii yleensä ajatusta ja vaivaa, joten kiireessä helpompaa on joko sopia olla antamatta tai sitten tehdä täsmähankinta sovitusti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulostaa aikamoiselta insinööriratkaisulta ostaa itse omat lahjansa. Jokainen toki toimii niin kuin itse parhaaksi näkee. Ehkä, jos mitään järkevää ei tulisi muuten ostettua, kannattaa pidättäytyä koko prosessista. Sekin on ihan ok.

No joo, onhan se ainakin meidän kohdalla luettavissa insinööriratkaisuksi vaikka ei insinöörejä ollakaan, mutta kun kumpikaan ei tykkää yllätyksistä eikä ikinä osaa pyytää mitään tai jos osaakin niin jotain sellaista jota itse pitäisi olla ostamassa, niin samallahan sen sitten ostaa itse. Mainitsen nyt vielä uudelleen, että meidän kahden aikuisen taloudessa ei varmaankaan olisi joululahjoja ollenkaan, mutta kun joulu kuluu sukulaislapsien parissa tänäkin vuonna, niin pakkohan siellä kuusen alla on meillekin jotain olla ja joidenkin iänikuisten (muilta saatujen) villasukkien ja konvehtien sijaan on ihan jees "saada" jotain tarpeellista.

Mä saan tänä jouluna uuden tyynyn ja pari Tepsin t-paitaa. Siihen päälle sitten varmaan mutsilta jotain karkkia ja appivanhemmilta jotain arpoja tmv. vaikka tänäKIN vuonna olen kieltänyt ostamasta lahjoja.

Emme ole vaimon kanssa jouluihmisiä ollenkaan, niin se varmasti vaikuttaa tähän pragmaattiseen lahjapolitiikkaan. Ilman molempien sukulaisten painostusta (tai "painostusta") emme varmaankaan edes sen kummemmin viettäisi joulua.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei koske avovaimoa, mutta itse olen omasta mielestä edelläkävijä lahjojen saajana. Pahemman luokan materialistina haluan paljon tavaraa ja nämä löytyy excelistä linkkeineen ja tarvittaessa alekoodeineen. Tämä exceli sitten joulukuussa mutsille ja avovaimolle ja sieltä valitsemaan, ei tule pettymyksiä.

Myönnän että saattaa kuulostaa sekopäiseltä, mutta itselle kelpaa.

Annan vinkin lahjaan: iso harmaa ja pehmeä villahuivi (jos sellaista ei ole vielä). Naisilla on aina kylmä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kovat jätkät ostaa vaimolle alusvaatteet. Käyt kurkkimassa koot niistä joita vaimo käyttää eniten. Sitten vaan stockkan alusvaateosastolle ja laadukkaat merkkialusvaatteet mukaan. Väreissä ja muodoissa kannattaa pysyä mahdollisimman simppeleissä, jos haluaa että vaimo käyttää niitä muulloinkin kuin yhtenä iltana. Tädit osastolla auttaa mielellään tarvittaessa, ja tähän aikaan vuodesta siellä on 50 muutakin miestä samoilla aikeilla - et erotu porukasta.

Jostain syystä edelleen tosta saa vaimolta jotain ihmeellisiä rohkeuspisteitä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onhan nää ollu, mutta pomminvarma valinta on yhteinen aika: Teatteriliput, muutaman päivän reissu, stand up tai vastaava. Alusvaatteissa ne liivit on aina riski. Vaikka kuinka tiedät kuppikoot ja muut, niin joihinkin ei ne vaimon kannut kuitenkaan istu. Ei kenkiäkään voi pelkän numeron perusteella ostaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Alusvaatteissa ne liivit on aina riski. Vaikka kuinka tiedät kuppikoot ja muut, niin joihinkin ei ne vaimon kannut kuitenkaan istu. Ei kenkiäkään voi pelkän numeron perusteella ostaa.
Liivithän saa vaihtaa. Alushousuja ei. Ja totta, jos vaimolla on joku suosikkimerkki niin sama merkki ja koko on yleensä hyvä valita. Muuten voi olla pientä heittoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Henkilövaaka tai keittokirja ovat jokavuotisia hittituotteita. Tai jättimäinen tilpo. Musta. Ehdottomasti musta. Ja jättimäinen.
Itsehän olin mielikuvitukseton tylsimys ja ostin rannekorun.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Vaimolle tarvii ostaa ensiksi yhdet sopivat Victoria's Secretin rintaliivit, niin sen jälkeen tuota lahjaa voi monistaa loputtomiin, kun tietää koon ja minkälainen push up niissä sopivissa liiveissä on. Netistä pystyy vielä tilaamaan, niin ei tarvitse setämiesten kanssa härvätä Stokkalla.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Vaimokke tykkää ostella lahjoja ja ne hänen antamansa lahjat pyörii arvossaan siellä 500€ luokassa, joskus ylikin. Luo tietysti omat paineensa sille, etten minäkään kehtaa ihan millään kaulahuivi ja hierontalahjakortti kombolla mennä. Huomenna käyn hakemassa läppärin, edellisensä alkanut hidastumaan siinä määrin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Vaimokke tykkää ostella lahjoja ja ne hänen antamansa lahjat pyörii arvossaan siellä 500€ luokassa, joskus ylikin. Luo tietysti omat paineensa sille, etten minäkään kehtaa ihan millään kaulahuivi ja hierontalahjakortti kombolla mennä. Huomenna käyn hakemassa läppärin, edellisensä alkanut hidastumaan siinä määrin.

Sama homma meillä. Esimerkiksi valmistujaislahjana minulle vaimoke oli syyskuussa järjestänyt meille vapaan viikonlopun ja lähdettiin Caribian kylpylään sekä oli vielä ostanut PS4 Pron, joten itsekään en nyt ihan millään pikkuhousulahjalla voi tätä joulua hoitaa... Ostin siis hänelle lahjaksi iPhone 8n kun vanha puhelimensa on ruvennut temppuilemaan aika paljonkin viime aikoina...
 

Niño

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaimoni toive oli saada minulta romanttinen hieronta kynttilänvalossa hierontaöljyn kanssa. Romantiikka ilmeisesti ainakin toimii jos tavaraa on tarpeeksi ja itseltä tälläinen irtoaa.
 

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En rehellisesti sanoen ymmärrä minkälaisia vaimoja/tyttöystäviä monella on, jos pölynimurinletkut sekä keittiötarvikkeet menee läpi ilman mutinoita. Toki nämä ovat "helppoja" lahjoja, mutta kuitenkin. Oman, suht värikkäänkin, parisuhdehistorian kouluttamana uskallan sanoa, että vaikka kuinka klisee onkin, useimmiten se ajatus takana on se kaikkein tärkein. Sekä tietysti se, että on käytetty edes hieman mielikuvitusta. Tästä syystä itse skippaan aina suoraan kaikki hierontalahjakortit yms. patenttiratkaisut. Tuossa jo muutamalta tulikin vaihtoehtoja "yhteinen aika", joka kyllä toimii aina. Eli esim. teatteriliput on hyvä lahja.

Jotta ei mene vain päsmäröinniksi, heitän muutaman idean eri hintaluokassa. Saa käyttää.

- Kauratyyny. Kuten joku mainitsikin, naisilla on aina kylmä. Ja hartiat jumissa. Ja päätä särkee. Parikymmentä euroa, varmasti toimii. Frantsila PARAS YSTÄVÄ hoitopakkaus - Frantsilan Kehäkukka

- Merkki-kalsarit, esim Calvin Klein. Samat parikymppiä, toimii ellei muijasi ole fläsä.

- Ne teatteriliput. About 80€, varmasti toimii

- Kokki kotiin. Eli kokki tulee teille himaan, tuo kaikki raaka-aineet ja astiat sekä kokkaa ja tarjoilee muutaman ruokalajin illallisen. Siivoaa paikat ja lähtee menemään. Pari satkua, saletisti toimii.

- Viikonloppu-matka Roomaan/Pariisiin. Kahdestaan, mahdolliset muksut jää himaan. 500€, takuulla toimii.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
- Merkki-kalsarit, esim Calvin Klein. Samat parikymppiä, toimii ellei muijasi ole fläsä.

Tarkoitako, että merkkialusvaatteet eivät toimi sinulle tai muulle lahjanantajalle, jos muija on fläsä vai ei toimi lahjansaajalle?

Meillä kysytään mitä sitä toivotaan ja niillä mennään. Tänä vuonna toivoi yöpaitaa.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kateeksi käy ongelmat. Oma avopuolisoni täytti tuossa pyöreitä eli 30 ja sai noin 75% täällä ehdotetuista lahjuksista. Hajuvesi olisi hyvä, mutta vähän kaduttaa, hyvin vähän, että viime kerralla taisin hajuvesihelvetistä lähteä miesparkkiin viettämään laatuaikaa. Alusvaatteet olisivat toinen, mutta siihen paskaan ei mies vapaaehtoisesti käsiään työnnä. Todennäköisyys, että koot ovat sopivat, ovat noin 2% luokkaa. Jos oltaisiin jossain lähellä, ostaisin alkuun lämmittelylahjaksi leipäkoneen, mutta ei sitä ihan vaan lämmittimenä jaksa roudata maalaisten iloksi. Kai se pitää joku matkalahjakortti ostaa, vaikka vähän vituttaa sekin. Ostaa sen mistä vaan, niin loppujenlopuksi nainen maksaa saman verran kuin ilman korttia ja iye sitten vähän enemmän.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tarkoitako, että merkkialusvaatteet eivät toimi sinulle tai muulle lahjanantajalle, jos muija on fläsä vai ei toimi lahjansaajalle?

Meillä kysytään mitä sitä toivotaan ja niillä mennään. Tänä vuonna toivoi yöpaitaa.

Kysyin kelpaisiko yöpaita. Sain huutonaurut naamalle ja käskettiin keksiä jotain parempaa, vaikka kuinka koitin internetin avulla tarjota hienoja yöpaitoja. Siis sellaisia puuvillaisia, missä on joku kiva kuva rinnassa.

Edit. Pahimmat typot
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Käsintehdyt nahkahanskat on vosuille kelvanneet, esmes Liisa Sauso Turengissa. Maksaa valmiiksi ja eukko käy sitten mallinnettavana kun ehtii.

Tai siitten kaulin, huhmare tai joku vastaava kestohitti.

edit: Niin, paras lahja on tietysti semmoinen, mistä itse tykkää. Ei mene ainakaan haaskuun.
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Ostin uuden letkun keskuspölynimuriin, kun vaimo valitteli että vanha on rikki ja haittaa hänen siivoamistaan. Huono puoli tuossa on se, että pakkaus on melko kookoas, eivätkä suostuneet kaupassa laittamaan sitä lahjapaperiin. Kai se on itse paketoitava, ettei yllätys mene pilalle.

Hae pakkaustarvikeliikkeestä värillistä paketointikelmua. Muovikalvolla tuo on vaivattomampaa kun pintaa ei ole edes tarkoitus taitella suoraksi, vaan siistiä vetämällä tiukkaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Tosiaan oikeillä jälijllähän täällä jo oltiin. Jotain seuraavista:

- Tiskiharja
- Patakintaat
- Rikkalapio (/vaihtoehtoisesti pölynimuripusseja, jos vaimoke on omilla rahoillaan satsannut pölynimuriin)
- Pyykinpesuainetta (/sama kuin ylempänä, jos vaimoke on omilla rahoillaan satsannut pyykinpesukoneeseen)
- Neula ja lankaa

Siitä sitten valitsemaan.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tästä epätoivoiselle viime hetken vinkit:

- Vaimon yöpöydälle kehystetty kuva sinusta ja siitä upeasta tytöstä, jonka nuoruudessasi päästit karkuun.

- Lahjakortti Rolf Nordströmin klinikalle. Osta myös peili, joka toimii. Voit sitten tarvittaessa näyttää, että mistä kiikastaa.

- Au pair kotiin. Jos satut tekemään työsi kotoa käsin, niin on ihan jees, että sinulla on päivisin seuraa vaimon ollessa töissä.

Näistä kun jonkun valitsee, niin saattaa olla lahjahuolet ohitse pitkäksi, pitkäksi aikaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ostaa sen mistä vaan, niin loppujenlopuksi nainen maksaa saman verran kuin ilman korttia ja iye sitten vähän enemmän.

Matkalahjakortit tehdään itse. Eihän se ole ollenkaan sama kuin vain rahan antaminen, kun askartelet siihen kunnon kortin missä on kuvia ja paikkoja ja muuta sälää.

Toisin sanoen vaimo saa sinulta tulonsiirron, kun joskus alkuvuodesta katsotaan mihin tällä budjetilla pääsee, mutta se on tietenkin korvamerkittyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös