Joukkueen rakennus kaudelle 2018–2019

  • 468 998
  • 2 538

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Antakaa kun arvaan... Nenosessa @korkki'a kiukuttaa se että Nessun nosti liigaan nimenomaan Jyrki Aho, ja sehän sotii Ahosta luomansa narratiivin kanssa, sen saman jossa Jykä ei anna vastuuta nuorille, varsinkaan kokonaisvaltaisuuteen kykenemättömille.

Faktat olivatkin vähän hakusessa, taas kerran. Nenonen ei ole 26-vuotias, vaan täytti tasan kuukausi sitten kaksikymmentäviisi. Tietysti toikin on ikä jolloin iso osa hyökkääjistä on jo löytänyt oman huipputasonsa, mutta tässä tapauksessa on perusteltua olettaa potentiaalia olevan vielä varastossa: nousu liigaan tapahtui lopulta nuorena mutta mikään junnutähti Nessu ei ollut vaan 'late bloomer' on luokituksena ihan sopiva, liigassa Nenonen oli ensin käytännössä yhtä kuin rannelaukauksensa mikä jarrutti menoa, sitten mies otti askeleita eteenpäin muilla osa-alueilla mutta katosi tulostaululta liian pitkiksi jaksoiksi, kunnes lopulta löysi tekemiseensä tarvittavaa tasaisuutta ja on nyt niin kutsuttu kahenkytä maalin mies. Seuraavaksi sitten hyvinvoiva peliympäristö ja laadukkaat ketjukaverit joiden kanssa kemiat kohtaavat kunnolla, jonka jälkeen Nenonen on 30 liigaosuman laituri. Ne pelaajat joista voi sanoa tässä sarjassa samaa, lasketaan yhden käden sormilla.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Sori OT, mutta pakko kommentoida. Korkki varmasti tarkoitti Nenosen olevan ensi kaudella 26-vuotias.
Ellei tallistaan löydy DeLoreania, epäilen.

Miksei se potentiaali ole 26v pelaajalla realisoitunut? Todella harva tuon ikäinen pelaaja enää kehittyy lisää.
Mutta onhan se totta kai niinkin etten voi tietenkään tietää mitä korkki mielessään tarkoitti, ainoastaan sen mitä täällä kirjoitti.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Sori OT, mutta pakko kommentoida. Korkki varmasti tarkoitti Nenosen olevan ensi kaudella 26-vuotias.
Sen verran tuli lapsusta joo että katsoin että Nenonen on syntynyt 92 (en päivää) ja laskin iän tulevaan kauteen nähden.

Mutta joo, mun silmissäni Nenonen, samoin kuin esim. Lähteenmäki pelaavat aika liki täydellä potentiaalilla tällä hetkellä enkä kyllä näe heillä juurikaan niin ratkaisevaa eroa että N tuosta vain nappaisi paikan L:ltä edes tällä kaudella. Kyllä mun silmissä parhaassa kokoonpanossa Lähteenmäki menee vasta sijalle 4 Ässien laiturirankingissa. Ennemmin panostaisin vaikka johonkin 20-22v hakuun toisen seuran kolmos-nelosketjusta, millä on vielä potentiaalia jäljellä (tyyliin Suoranta vaikka olikin inan vanhempi).

Ens kauteen ei Aho liity enää mitenkään, joten nuo spekulaatiot voivat elää ihan omaa elämäänsä.

Ellei tallistaan löydy DeLoreania, epäilen.
Ei löydy edes tallia, mutta ilman sitäkin ymmärtää asioita :D
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Huhuja liikkuu tähän aikaa vuodesta. Yksi niistä kertoo, että Juuso Vainio olisi tulossa ensi kaudeksi Ässiin Jypistä.

Ep:n perusteella ei ole mikään hirveä pistetykki ollut koskaan vaan enemmin peruspakki, onko jollain parempaa infoa millainen pakki Vainio on?
 

Patafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kieltämättä on kovat vaatimukset, mikäli yli kahdenkymmenen maalin vauhdissa oleva hyökkääjä ei kelpaisi.

Kyllä minä Nenosen oletusarvoisesti vaikkapa tämän kauden Lähteenmäen ja Korhosen edelle laittaisin.

Samoilla linjoilla. Itsekkin ehdotin aiemmin Nenosen hankintaa. Nenonen - xxx - Salmio olisi valmis ketju. Toivottavasti toteutuu.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Huhuja liikkuu tähän aikaa vuodesta. Yksi niistä kertoo, että Juuso Vainio olisi tulossa ensi kaudeksi Ässiin Jypistä.
Eikös tätä Vainiota huhuttu silloin tänne kun Aho tuli. Aika erikoista jos näitä Ahon luottomiehiä olisi tulossa enemmänkin, kun äijä lähtee pois.

Ja aina vaan paranee jos nyt jo Salmiotakin ollaan asettelemassa kärkiketjuihin. Ja kyllä mun mielestäni Nenonen voidaan ihan hyvin hankkia, mutta on kyllä kolmosketjuun liian kallis nimi. Kahteen ekaan ketjuun tarvitaan kovempia laitureita. Ja en mä kuitenkaan näe tippaakaan pitkäjänteisyyttä siinä että hankitaan monta ketjullista muukalaislegioonalaisia pariksi kaudeksi kerrallaan. Olisi kiva nähdä vielä lisääkin mestaruuksia joskus, eikä tälläistä hetikaikkimulle toimintaa.

Eliteprospects kertoo mulle että "no players match your search" kun koitan tuota xxx:ää hakea.

EDIT: Ja perustelkaa nyt sitten mulle että miksi Nenonen olisi Ville Leskistä parempi hankinta. Jätetään nyt se aikaisemmin sanomani Kangasniemi suosiolla pois. Yhtään sopivaa perustelua en vielä ole Nenoselle nähnyt vaikka @PataJaska niitä mainostaakin lukeneensa.
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huhuja liikkuu tähän aikaa vuodesta. Yksi niistä kertoo, että Juuso Vainio olisi tulossa ensi kaudeksi Ässiin Jypistä.

Ep:n perusteella ei ole mikään hirveä pistetykki ollut koskaan vaan enemmin peruspakki, onko jollain parempaa infoa millainen pakki Vainio on?
Halusin Vainion silloin, kun tämä pelasi HPK:ssa. Vaikutti kiekkovarmalta puolustajalta, joka ei hötkyillyt ratkaisuiden kanssa. Mielestäni ihan hyvin peliä avaava puolustaja. Ei ole vielä kyllä noussut sille tasolle, mihin mielestäni rahkeet olisi, mutta nuori kaveri edelleen kyseessä. Toivottavasti tekisi mikkolehtoset Ässissä, jos huhu toteutuu.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikös tätä Vainiota huhuttu silloin tänne kun Aho tuli. Aika erikoista jos näitä Ahon luottomiehiä olisi tulossa enemmänkin, kun äijä lähtee pois.

Kyllä mutta huhujen mukaan vasta ensi kaudella olisi saatu napattua pois kuljeksimasta. No tämä huhu ei vahvistu vielä pitkään aikaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No niin, täällä ovatkin ihmiset tehneet työn puolestani, ainakin puoli tusinaa nimimerkkiä näyttää perustelleen miksi juuri Nenosen kaltainen haku olisi täysin ideaali Ässien kaltaiseen organisaatioon. Siinä on tuleva 25 maalin mies, kunhan pääsee pois Sportista. Mutta eihän tässä mistään ole mitään huhua kuulunut, että Nenosen perässä edes oltaisiin, tämä oli vain oma heittoni

Huhuja liikkuu tähän aikaa vuodesta. Yksi niistä kertoo, että Juuso Vainio olisi tulossa ensi kaudeksi Ässiin Jypistä.

Ep:n perusteella ei ole mikään hirveä pistetykki ollut koskaan vaan enemmin peruspakki, onko jollain parempaa infoa millainen pakki Vainio on?

Minun käsitykseni mukaan hyvin samantyyppinen pakki kuin Tommila. Mutta tämä käsitys on kuitenkin aika hatara, kuten nyt toki ilmeisesti huhukin..
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
No niin, täällä ovatkin ihmiset tehneet työn puolestani, ainakin puoli tusinaa nimimerkkiä näyttää perustelleen miksi juuri Nenosen kaltainen haku olisi täysin ideaali Ässien kaltaiseen organisaatioon. Siinä on tuleva 25 maalin mies, kunhan pääsee pois Sportista. Mutta eihän tässä mistään ole mitään huhua kuulunut, että Nenosen perässä edes oltaisiin, tämä oli vain oma heittoni

Nenosen ottaisin ilosta kiljuen vastaan, jos olisi Poriin tulossa mutta kilpailua miehestä lienee jonkin verran.

Muista huhutuista Gröndahlia tai Vainiota en toivoisi Ässiin. Vainio voisi kolmosparissa mennä halvan hinnan puolesta, mutta Arille ehdoton ei.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun käsitykseni mukaan hyvin samantyyppinen pakki kuin Tommila. Mutta tämä käsitys on kuitenkin aika hatara, kuten nyt toki ilmeisesti huhukin..
Ei yhtään hassumpi vertaus, Sama kätisyyskin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mutta tämä käsitys on kuitenkin aika hatara, kuten nyt toki ilmeisesti huhukin..

Muutamalla palstalla tuosta on juteltu mm. Tapparan puolella joku "tiesi aikaisemminkin Ässäsiirroista" ja taisihan Vainiosta tosiaan olla juttua jo aikaisemminkin kun ensimmäiset Salmio-huhut olivat liikenteessä? Mutta näistä huhuista on kesken kauden mahdotonta sanoa mitään, totuus paljastuu viimeistään kun sarja on pelattu loppuun.
 

Jalat1990

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saipan Kojolle tarjottu Ässien puolelta sopparia, mutta jatkanee Saipassa. Porilaisempaa ryhmää yritetään haalia, kun ilmeisesti Lukkaakin havitellaan, huhuissa kuitenkin myös Lukko.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös se Lukka jo ole aika varmasti KalPan mies? Eli on tainnut sekin havittelu jo päättyä.
Tommila on kyllä ollut tehokkaampi paitsi silloin kun oli lukon penkillä.
Tällä kaudella on juu ollut. Viime kaudella ei. Ässien tyylinen hankinta siis, koska hinta ei ole huipussaan, mutta potentiaalia pelaajassa on kuitenkin aina ollut. Pointtini silti oli, että pelaajatyyppinä verrattavissa hyvin Tommilaan, eikä vertailla näiden pelaajien absoluuttista tasoa tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oon käsittänyt että Lukka ei olisi sen koommin kummankaan mies, ei KalPan eikä Ässien.
No hyvä. Sitten jatketaan havittelemista. Vainio olkoot sitten varavaihtoehto.

E: Ei saatana :D Nyt mä sekoilen. Miten helvetissä mä pystyin sekoittamaan Gröndahlin ja Lukan keskenään :D Siis joo, Lukasta en oo kuullut mitään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Oon käsittänyt että Lukka ei olisi sen koommin kummankaan mies, ei KalPan eikä Ässien.

Taitaa siellä on oll Jyppikin kalastelemassa Lukkaa. Ehkä sen takia Vainio vapautuu Ässien käytettäväksi...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mun mielestä Tommila on tärkeämpi vaihtoehto vaikka raumalainen onkin (tai Lapista, mut sama asia).
Tarkoitat varmaan, että tärkeämpi kuin Vainio? Ajattelin, että ehkä jopa molemmat, mutta Tommilalla tosiaan diili päättyy.

Ei Vainio ole sellainen, joka ihan pakko olisi hankkia, mutta hyvä vaihtoehto olla olemassa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tarkoitat varmaan, että tärkeämpi kuin Vainio? Ajattelin, että ehkä jopa molemmat, mutta Tommilalla tosiaan diili päättyy.
Juu, tämän hetken puolustuksesta Tommilan jatko olis tärkeintä ja seuraavaksi tärkein olis Vuorisalon jatko, vaikka nyt sivuraiteella onkin. Tai tietysti Matushkin olisi ykkönen, mutta todennäköisyys siihen on lottovoiton luokkaa.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Huhuja liikkuu tähän aikaa vuodesta. Yksi niistä kertoo, että Juuso Vainio olisi tulossa ensi kaudeksi Ässiin Jypistä.

Ep:n perusteella ei ole mikään hirveä pistetykki ollut koskaan vaan enemmin peruspakki, onko jollain parempaa infoa millainen pakki Vainio on?

Missäs tällaista huhutaan?

Ei ole tullut vastaan, mutta miksei mahdollista?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Missäs tällaista huhutaan?

Näköjään ihan täällä Jatkoajassakin löydetty IS:n huhu

Vainio pelailee Ilta-Sanomien mukaan ensi kaudella Ässissä.

Ja oli tuosta juttua Tapparan forumillakin (katso muutama viesti ylempää). Mutta kuten todettua, nyt on aivan liian aikaista lyödä mitään saletisti kiinni, nämä ovat eriasteisia huhuja vielä tässä kohtaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös