Joukkueen rakennus kaudelle 2017–2018

  • 555 902
  • 3 036

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kivaa vääntöä :) TosiFani on kyllä meikäläisen lähteiden mukaan oikeassa. Sellaisen pohdinnankin olen kyllä kuullut että olisiko järkevämpää hakea pidempää sopimusta tyyliin Mäntylä (esim 5v ulkomaanoptiolla) vähän pienemmällä vuosipalkalla. Samasta suusta tuli kuin tuo tieto Ässien tarjouksesta mutta oli enemmänkin pohdintaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä TosiFanin motiivia, mutta kai tällekin tarinoinnille sellainen löytyy. Aivan höpöjuttuja tänään. Hassu TosiFani.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Ensin vittuilet kun joku kertoo sinulle jotain ja sitten kyselet lisätietoja kuin pikkulapsi tikkarin perään.

Olisiko parempi ettei asioista silloin tällöin kuulevat nimimerkit sitten enää kertoisi täällä palstalla saamiaan tietoja? Helpottaisiko se sinun oloasi?

Sulla nyt ei ihan taida riittää kompetenssi puhua jostain pikkulapsista, aikuisista ja purkauksista. Jos nyt osaat lukea yli kahden rivin tekstejä, niin kysyin kyllä ihan ensimmäisenä että miten Jarin noin niinkuin pitäisi hoitaa neuvottelut, miten on edetty. Luulisi että tuo olisi tiedossa mikäli ne viimeisen paperin numerotkin on ihan yleistietoa. Mulle on ihan sama mitä kirjoittelette, palsta nyt on ollut jo vuosia menossa samalle tasolle sk24:n yms chattien kanssa. Sinun oloasi ilmeisesti helpottaisi mikäli perustelemattoja yhden rivin "faktoja" ei kukaan kyseenalaistaisi, vaan kaikki uskotaan joulupukkia myöden.

Ei kai kukaan ole niin saatanan idiootti, että kirjoittaisi tänne asioita, joista ei saa julkisesti kertoa? Tällä siis viittaan tuohon edelliseen purkaukseesi. Ei minulle silloin tällöin asioita kertova taho ole vitunkaan kiinnostunut mitä tänne kirjoitan, koska hän tietää, että minuun voi luottaa. Eikä näiden asioiden nyt niin isoja ylipäätään aikuisille ihmisille pitäisi ollakaan.

Ei tietenkään, ei ei. Kuka nyt sellaista uskoisi. Perään muutama vittu saatana ja hei olen aikuinen!
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...kysyin kyllä ihan ensimmäisenä että miten Jarin noin niinkuin pitäisi hoitaa neuvottelut, miten on edetty. Luulisi että tuo olisi tiedossa mikäli ne viimeisen paperin numerotkin on ihan yleistietoa.

Miksi kuvittelet, että minä tietäisin miten "Jarin pitäisi hoitaa neuvottelut" tai varsinkaan miten on edetty? Pitäisikö minun tietää myös Jeesuksen toisesta tulemisesta tai lauantain lottonumerot? Minä tiedän mitä Ässät on tarjonnut Salmiselle ja sen saa uskoa tai olla uskomatta. En tiedä Jarin kuvioista sen enempää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä TosiFanin motiivia, mutta kai tällekin tarinoinnille sellainen löytyy. Aivan höpöjuttuja tänään. Hassu TosiFani.

Opettele täggäämään, se on reilumpaa.

Sinulla ja minulla on omat lähteemme, kuulemme tarinoita, sitä 100% faktaa. Totuus on kuitenkin se, että me emme oikeasti tiedä yhtään mitään, me vaan kuulemme asioita. Me tiedämme ainoastaan sen, mitä meidän halutaan tietää.

Vuosia sitten Ässien organisaatio vuosi kuin seula, suurinosa hallituksen jäsenistä halusi kertoa uusimmat sopimukset lähipiirilleen. Tämä on muuttunut, nykyään Ässien organisaatio toimii huomattavasti ammatillisemmin. Nykyään tieto pelaajasopimuksista tulee pääosin pelaajan puolelta, agentit, pelaajat ja heidän lähipiirinsä vuotavat tietoa, kun se heitä hyödyttää.

Miksi palkkaneuvotteluista sitten tulee tietoa julkisuuteen? Koska se hyödyttää jotain tai joku ei ymmärrä pitää suutaan kiinni. Jälkimmäinen on tänä päivän aika harvinaista, ammattimaisuus on lisääntynyt. Rautakallio vuosi Ässien tietoja Iltasanomille edistääkseen omaa uraansa, niin yksikertaista se on.

Jatkoaikaa luetaan jokaisen liigajoukkueen toimistolla, halutaan olla tietoisia fanien tunnelmasta.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Miksi kuvittelet, että minä tietäisin miten "Jarin pitäisi hoitaa neuvottelut" tai varsinkaan miten on edetty? Pitäisikö minun tietää myös Jeesuksen toisesta tulemisesta tai lauantain lottonumerot? Minä tiedän mitä Ässät on tarjonnut Salmiselle ja sen saa uskoa tai olla uskomatta. En tiedä Jarin kuvioista sen enempää.

Taisi olla karhu joka totesi Jarin "hävinneen pelin". Tuostahan se lähti, kysymys siitä miten tuo peli olisi pitänyt pelata. Itseäni kiinnostaa ihan aidosti miksi joku uskoo tai haluaa uskoa, että nuo ihmiset ammatissaan toimisivat niinkin tyhmästi miten täällä toisinaan halutaan antaa ymmärtää. Mulle on ihan sama vaikka kyseessä olisi joku Nybari, en uskoisi jos joku kertoo että Nybondas sössi Tuomo Ruudun sopimuksen tarjoamalla jotain taskurahoja. Korpisalo ei ole tässä kohdin se homman pointti. Olen varmaan kovasti naivi jos kuvittelen että nuo hahmot toimissaan tekevät parhaansa jotta joukkue saadaan mahdollisimman kovaksi, ja tällaisten pelaajien kohdalla venytetään resursseja jotta nimet saataisiin papereihin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Se nyt on jokseenkin sama onko Ässät tarjonnut Salmiselle 100 000e, 200 000e tai 300 000e kun agentin ilmoittamana pelipaikkaa etsitään vain ja ainoastaan ulkomailta. Mikäli loppusyksyyn mennessä ei ole mitään löytynyt (mitä epäilen suuresti) niin sitten voi Liiga tulla kysymykseen ja silloinkin Ässien edessä on Lukkoa, Kärppiä, IFK:ta.....
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietäjät tietää ja kaikilla taas tietysti täysin varmaa tietoa. Miksei keskusteluun ole vieläkään otettu mukaan Tero Määtän palkkaa, Tomas Duban kipurahoja tai Jason Williamsia? Olen pettynyt, lähden pois.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tietäjät tietää ja kaikilla taas tietysti täysin varmaa tietoa. Miksei keskusteluun ole vieläkään otettu mukaan Tero Määtän palkkaa, Tomas Duban kipurahoja tai Jason Williamsia? Olen pettynyt, lähden pois.

Tero Määtällä oli osuva kilohinta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun kerran tilanne on se, että Sakke ja agentti tekevät kaikkensa sen eteen, että sopimus saadaan akselille KHL-NLA-SHL, niin silloin Sakke ei olisi Poriin tullut vaikka Ässät olisi tarjonnut aivan mitä tahansa, näin se asia nyt vain on. Niiden muiden syiden täytyy painaa niin paljon, että Sakke olisi halunnut Poriin, ja vielä tässä vaiheessa uraa ne selvästikään eivät niin paljoa paina..

Varmuudella Ässät pystyy tarjoamaan Sakarille yhden asian: johtavan pelillisen roolin ja mahdollisuuden pelata ylivoimaa niin paljon kuin vain jaksaa ja haluaa. Tämä syy voi ruveta painamaan hyvinkin paljon mikäli homma pitkittyy.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää on just sitä minkä takia Ässien kannattaisi panostaa materiaalin leveyteen yksittäisen tähtipelaajan sijaan. Kesällä vaikuttaa aina siltä, että pelkät junnut reservissä riittää, mutta helvetillinen loukkaantumissuma on arkipäivää nykyään lähes jokaiselle joukkueelle. Viime kauden 6 sijan jääminen olisi helppo laittaa muutaman avainpelaajan syyksi, mutta väittäisin että todellisuudessa Ässät joutui liian tiukkaan tilanteeseen kun Makkoset ja Marttiset olivat klesana eikä korvaajia ollut edes määrällisesti tarpeeksi. Siksi ottaisin kaksi pelaajaa yhden Salmisen (+200000) hinnalla.
Noh, jos Makkonen loukkaantuu.

Suoranta-McRae-XXX
Korhonen-Lähteenmäki-Kotkaniemi
Salmio-Saha-Varttinen
Juhola-Kuparinen-Insam
Lamberg-Appelgren

Ja jos vielä yksi sentteri loukkaantuu, Kotkaniemi sentteriksi ja Varttinen ylöspäin. Sortumavaaraa tuossa kokoonpanossa on jo jonkun verran. Kyllä niitä reservipelaajia saa hankittua sitten kauden aikana jos sellaisille tarvetta tulee.
 

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan höpöhöpö juttuja tollaiset +200k€ tarjoukset, niitä ei ole olemassakaan. Samat nimimerkit tiesivät, että diili johonkin valmis kun Salminen purki sopimuksen Jokereiden kanssa. Epäilen, koska näytti viilettävän Karhu HT:n jäällä.

Eri asia sitten, olisiko mikään muuttunut jos Korppi olisi suorilta tarjonnut 250k€.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan höpöhöpö juttuja tollaiset +200k€ tarjoukset, niitä ei ole olemassakaan. Samat nimimerkit tiesivät, että diili johonkin valmis kun Salminen purki sopimuksen Jokereiden kanssa. Epäilen, koska näytti viilettävän Karhu HT:n jäällä.

Eri asia sitten, olisiko mikään muuttunut jos Korppi olisi suorilta tarjonnut 250k€.
Siis Salmisella on jo diili jonnekkin? Aikas uskomattomalta kuulostaa, että hänen agenttinsa ja esim Korpisalo jatkavat "stooria" Salmisen tulevan seuran etsinnästä.
Mutta mitenkäs tuo Korpisalon 250 000 olisi tilannetta muuttanut, jos se seura oli jo naulattu kiinni Salmisen purkaessa sopimuksen Narrien kanssa?
 

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis Salmisella on jo diili jonnekkin? Aikas uskomattomalta kuulostaa, että hänen agenttinsa ja esim Korpisalo jatkavat "stooria" Salmisen tulevan seuran etsinnästä.
Mutta mitenkäs tuo Korpisalon 250 000 olisi tilannetta muuttanut, jos se seura oli jo naulattu kiinni Salmisen purkaessa sopimuksen Narrien kanssa?


Ei. Nimenomaan ei ole. Selasin vanhoja viestejä, niin niissä palstatotuutena kerrottiin että ei purkaisi sopimusta ilman jo valmista diiliä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää on hauska tapaus tää case Salminen. Eilen Ässien johtoon kuuluva henkilö suorastaan suuttui kun mainitsin, että kannattaisi tarjota Sakelle arvoisensa palkka eikä taskurahoja, jos oikeasti haluaa miehen Ässiin. Ei kuulemma todellakaan ole totta se summa, jonka minä olen kuullut vaan reilusti yli 200 000€ on tarjottu. Oli niin vakuuttava, että uskon häntä eli ilmeisesti tarjousta on nostettu huomattavasti ja @TosiFani oli oikeassa.

Mielestäni ollaan kipurajalla mitä Ässät voi yhdelle pelaajalle maksaa ja mikäli ei sillä tule niin katsotaan myöhemmin sitten uudelleen.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tää on hauska tapaus tää case Salminen. Eilen Ässien johtoon kuuluva henkilö suorastaan suuttui kun mainitsin, että kannattaisi tarjota Sakelle arvoisensa palkka eikä taskurahoja, jos oikeasti haluaa miehen Ässiin. Ei kuulemma todellakaan ole totta se summa, jonka minä olen kuullut vaan reilusti yli 200 000€ on tarjottu. Oli niin vakuuttava, että uskon häntä eli ilmeisesti tarjousta on nostettu huomattavasti ja @TosiFani oli oikeassa.

Mielestäni ollaan kipurajalla mitä Ässät voi yhdelle pelaajalle maksaa ja mikäli ei sillä tule niin katsotaan myöhemmin sitten uudelleen.

Kuten myös aiemmin kirjoitin, niin kyllä Ässien tarjous on merkittävästi suurempi ollut mitä jotkut täällä on maalailleet verraten mm. Lähteenmäen viime kauden palkkaan.

Katsotaan kuinka case Salminen päättyy. Joka päivä niin sanotusti on lähempänä Ässiin tulemista. Silti uskon, että päätyy vielä ulkomaille.

Se on selvä, että tosissaan ykköslaituria haetaan.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jos nuo toisessa ketjussa kirjoitetut loukkijutut senttereiden osalta pitävät paikkansa, on Tammen sopimus try-outilta lähes varma. Sen verran varmaa ja hyvää peliä nuori mies pelasi. Erittäin positiivinen ilmestys. On ensimmäisenä paikkaamassa loukkaantuneita senttereinä. Vääntövoimaa on riittävästi omissa ja on erittäin hyvä luistimilla. Peliälykin on kunnossa, oikein hyvä 3-4 sentteri. Heittämällä Sahasta ohi perjantain peleissä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tuossa kokoonpanossa senttereistä loukkaantuneina jo on Kuparinen ja Makkonen (sairasloman pituudesta ei tietoa), mielestäni aika kapeaksi sekä kokemattomaksi jää rosteri tuolloin. Lisäksi aina voi tulla lisääkin sairaslomalaisia, jokseenkin tuohon sentteriosastoon voitaisiin joku kiinnittää ja ekaksi tulee mieleen kaksikko Heino tai Kerälä, toinen noista ja vaikka vain hetkeksi, tosin voipi olla, ettei noista kumpikaan tuohon lyhyeen sopimukseen suostuisi.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tää nyt paljon naurata, kun loukkaantumiset alkaa heti senttereiden osalta.

Ei muuta kuin Vänttistä sisään. Ajaa helposti Kerälän ja Heinon ohi.

Paskamainen tilanne vaan kun pitäis kärkilaituriin olla rahat.

Vai mennäänkö Tammella?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei tää nyt paljon naurata, kun loukkaantumiset alkaa heti senttereiden osalta.

Ei nuo poissaolot välttämättä pitkiä ole. Silti surkuhupaisaa, että ne osuivat taas kerran Kuparinen/Makkonen kaksikkoon. Ei tarvitse olla kummoinen ennustaja joka sanoo, että näille herroille ei täyttä 60 matsin runkosarjaa enää tule, kunhan pystyisivät pelaamaan sen +40 peliäkin ensi kaudella...
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei nuo poissaolot välttämättä pitkiä ole. Silti surkuhupaisaa, että ne osuivat taas kerran Kuparinen/Makkonen kaksikkoon. Ei tarvitse olla kummoinen ennustaja joka sanoo, että näille herroille ei täyttä 60 matsin runkosarjaa enää tule, kunhan pystyisivät pelaamaan sen +40 peliäkin ensi kaudella...

Niin siis yhteensä kai tarkoitit. Ei toi luku muuten voi noin korkea olla. Ohut on rosteri hyökkääjien osalta ja ei se kovin montaa loukkaantumista enää kestä, jos oikeastaan yhtään. Senttereihin ei todellakaan ole enää varaa osua loukkaantumisia tai saadaan unohtaa se kärkilaituri. Toki loukkaantumisen aste vaikuttaa paljonkin reagointiin pelaajahankinnoissa. Kuparisen loukkaantuminen ei ilmeisesti mikään suuren suuri ole, eikä kait Makkonenkaan kovin pitkään poissa ole, mutta lievästi loukkaantuneena lähtö kauteen ei ole hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös