Josef Straka Lukkoon

  • 221 843
  • 891

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kuka puhui että miehen paluu Lukkoon aiheuttaa sädekehän himmenemisen?

Ainakin minä kommentoin noin tuossa runkosarjan lopulla. Tuolloin ei ollut mitään viitteitä siitä, että peli alkaisi kulkemaan hienosti. Nyt onkin sitten toinen ääni kellossa.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vilttiin vaan....

Tässä pelissä yksi mies välttelee kontaktia. Se on Straka. Tuo mies on kyllä aivan turisti tuolla. Ei pistä kroppaa likoon eikä tee kyllä mitään muutakaan hyvin/oikein!
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Tässä pelissä yksi mies välttelee kontaktia. Se on Straka. Tuo mies on kyllä aivan turisti tuolla. Ei pistä kroppaa likoon eikä tee kyllä mitään muutakaan hyvin/oikein!

Strakalla taitaa olla maitohapot jaloissa Oulun reissujen jalkeen. Oli kylla luistelunsa puolesta pahasti jaljessa Azevedon ketjussa. Mutta mina en uskaltaisi hanta viltittaa, koska mies maalejakin osaa tehda.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitenkä Josef tänään pelasi? Sen verran jännä peli oli että minä en ainakaan kuullut että Ripa olisi kertaakaan edes Strakan nimeä maininnut selostuksessaan.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mitenkä Josef tänään pelasi? Sen verran jännä peli oli että minä en ainakaan kuullut että Ripa olisi kertaakaan edes Strakan nimeä maininnut selostuksessaan.

Vähän yli 5 minuuttia peliaikaa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ohhoh. No ei Joosefille ainakaan hiki tullut.
 
Joo ainoastaan Ilomäki ja Kossu pelasi vähemmän. Toisaalta Straka ollut tässä sarjassa aivan kujalla, joten eipä sitä osannut tänään ikävöidä edes kentälle kun totalilta katselin peliä,
 

Samppub

Jäsen
Josef oli ottamassa voittojengiä vastaan high-fivejen kera siviilit päällä heti pelin loputtua, joten olisko joku paikka klesana? Viltissä ei riisuta varusteita vaikka kuinka paska olis! Jokin paikka rikki ja lääkäri todennut et parempi tutkia tarkemmin ennen seuraavaa peliä /vaihtoa sanon mä :)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään ei kyllä ollut Strakan päivä. En tiedä pelasiko Josef loukkaantuneena vai mikä oli, mutta pelkästään jaloissahan hän kaukalossa tuntui olevan. Olisi tietysti paikannut kaiken tekemällä maalin hyvästä paikastaan 3-2-johtoasemassa, mutta kun siinäkin laukaus epäonnistui niin en mä keksi mitään hyvää Josefin tämän illan pelistä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni heikko peli kakkosketjuun palanneelta Strakalta tärkeässä paikassa. Laiskaa liikkumista ja oli koko ajan perseellään kaksinkamppailuissa. Yksi avopaikka Nurmen tarjoilusta, mutta kuti jäi lähes piippuun. RD peluutti välillä laidassa, kun nähdäkseni ei pystynyt hoitamaan sentterin puolustusvelvotteita kunnolla.
 

Sääksi

Jäsen
RD peluutti välillä laidassa, kun nähdäkseni ei pystynyt hoitamaan sentterin puolustusvelvotteita kunnolla.

Minä en ole päässyt koko kautena kiinni siihen, miten Lukossa sentterin (varsinkin Azevedon) tulee puolustaa. Tämä ei siis mitenkään negalla, mutta tällaista olen ihmetellyt, enkä amatöörinä ole päässyt asiaan kiinni. Osaako joku selittää paremmin?

T. Varmasti väärä ketju
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mä veikkaan, että Strakan käsi on totaalisen paskana edelleen. Ei ole paluunsa jälkeen ottanut juuri lainkaan aloituksia ja vedotkin on jäänyt vetämättä. Usein hyvissäkin paikoissa hakee syöttöä. Hidashan tuo on mutta pelisilmää olisi.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä veikkaan, että Strakan käsi on totaalisen paskana edelleen. Ei ole paluunsa jälkeen ottanut juuri lainkaan aloituksia ja vedotkin on jäänyt vetämättä. Usein hyvissäkin paikoissa hakee syöttöä. Hidashan tuo on mutta pelisilmää olisi.

Mies on aina täydessä pelikunnossa, jos kaukaloon hypätään. Sen mukaan ainakin itse arvioin suorituksen. Lukolla on reservissä terveitä miehiä. Kyllä Straka aloituksia otti ja käytti lämäriäänkin.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en ole päässyt koko kautena kiinni siihen, miten Lukossa sentterin (varsinkin Azevedon) tulee puolustaa. Tämä ei siis mitenkään negalla, mutta tällaista olen ihmetellyt, enkä amatöörinä ole päässyt asiaan kiinni. Osaako joku selittää paremmin?

T. Varmasti väärä ketju

Mielestäni Lukko pelaa omalla puolustusalueella puhtaasti mies miestä vastaan. Tällöin lähtökohtaisesti sentteri pelaa vastustajan sentteriä vastaan. Toki Strakan kohdalla tuo ei aina totetudu, koska tulee hitaalla jalalla omiin. Tällöin laituri merkkaa sentterin ja Straka puolustajan.
Tuollainen täydellinen mies miestä vastaan pelaaminen on kohtuu harvinaista. Toimii nähdäkseni parhaiten, kun tuomarilinja on mahdollisimman salliva. Sen olen huomannut, että jos pakki hukkaa miehensä, menee pakki aina oman maalin eteen seisomaan. Samalla tavalla pakki toimii, jos jalat hapottavat.
 

Sääksi

Jäsen
Mielestäni Lukko pelaa omalla puolustusalueella puhtaasti mies miestä vastaan. Tällöin lähtökohtaisesti sentteri pelaa vastustajan sentteriä vastaan.

Kirjoitin epäselvästi, sori. Ajatuksissani siis tarkoitin tilannetta, jossa kiekko on vastustajan puolustajalla ja ollaan vielä vastustajan omalla puolustusalueella ja peliä avaamassa. Jasu esimerkiksi pelaa nämä tilanteet tyyliin, jota ollaan totuttu sentteriltä näkemään. Azevedo taasen ryntää usein antamaan painetta jopa maalin taakse (samaa Lukko muuten tekee joskus alivoimalla, jota pidän ihmeellisenä). Olen tätä asiaa lähes koko kauden ihmetellyt ja tänään Tapparan ensimmäisessä maalissahan Azevedo oli tulossa omiin varmaankin viisi metriä jäljessä.

Kuten sanottu niin amatööripohjalta mennään ja en esimerkiksi osaa sanoa, mitä laiturit tekevät, kun Azevedo lähtee karvaamaan. Olisipa hienoa, jos Lukolla olisi oma pelitapaketju Jatkoajassa. Jos tunnette, että kompetenssinne riittää keskusteluun, niin avatkaa joku moinen.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kyllä Straka aloituksia otti.
Straka otti kyllä aloituksia niin varovasti (oikein laittoi silmään), vähän tuollaisella säbätyylillä, jossa joko voitetaan tai hävitään 100-0. Minkäänlaista vääntämistä ei Strakan aloituksissa ollut.
 

Samuel72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leijonat
Valitettavasti tällä hetkellä Strakan tilanne on se, että on joukkueessa vanhan statuksen ansiosta. Pelillisesti kokonaisuus ei vaan riitä, vaikka pelisilmä ja taitotaso olisivatkin huippuluokkaa. Jää liikkeessä, häviää kamppailut ja jotenkin odottaa omalla alueella ja keskialueella syöttöä paikallaan. Syötön saatuaan on välittömästi hankalassa tilanteessa, koska vastustaja pelaa muutenkin keskialueen todella tarkasti tässä menossa olevassa sarjassa.
Voi tosin olla, että pelaa joku paikka puudutettuna (joku muu kuin se sormi) ja siksi peli näyttää hitaalta ja varovaiselta. Tuo pelityyli yleensä syö joukkueen sisällä henkeä, koska muiden pelaajien on vaikea tuollaista hyväksyä. Mielestäni Straka joukkoineen otti eilisen av maalin piikkiinsä.

Ei jatkosopimusta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös