Joonas Vihko - väärinymmärretty tähti

  • 7 220
  • 48

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse lukeudun tähän (pienehköön) Vihko faniklubiin.
Vihko on erittäin lahjakas pelaaja, mutta sitä nimenomaista
loppuruutia ei ole ainakaan vielä tullut. Sellaista kuin esim. juuri
Kuhdan nosti ylös.

Vihkon nopeudesta tulee erään Selänteen nuoruuden vuodet
välillä mieleen. Ja mielestäni on erittäin tahtopelaaja.
Miinuksena taas että joissain peleissä osaa olla erittäin
näkymätön.

Nyt myös nämä tärkeät tilanteiden ratkaisu kämmäykset ovat
harmittaneet. Mutta toivo elää että kyllä ne asiat loksahtavat
kohdalleen.


...viimeistään kuullaan keväällä kun Vihko heittää ratkaisevan!
 

trigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC member #24
On todella tuskastuttavaa katsoa Vihkoa,kun näkee miehen itseluottamuksen olevan todella nollissa.Selkeissä paikoissa hieromisia ja loppujen lopuksi esim narri-pelissä ylimääräisiä syöttöjä vetopaikoista tyyliin:"Ei onnistu multa kuitenkaan kokeile sä vähän paskemmasta paikasta.."
Itse en lähtisi kuitenkaan siirtelemään Vihkoa toiselle paikkakunnalle,korkeintaan toisiin ketjuyhdistelmiin.On toiminut muidenkin kohdalla,miksei siis jiiveellä?
Itse pidän Jonen tyylistä,vaikka kiloja voisi olla lisää,että saisi tilanteisiin vähän massan voimaa mukaan..
Itse olin,monen vuoden kovien yrittämisien ja jopa hulluuteen asti menevän epätoivoisen huonotsägäisyyden takia,siirtämässä Killeä pari vuotta sitten muihin maisemiin hakemaan vauhtia..
Jep,kiva olla väärässä ja joo,salama ei iske samaan paikkaan kahdesti..(tietääkseni näinkin on päässyt käymään..)Pari onnistumista alle (jossain toisessa kombossa)niin eiköhän J.V. taas pääse kartalle ja ihan kompassin kera.

edit:tyypoja
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Yhdyn kahteen edelliseen, sillä kyllä mielestäni Vihkossa on edelleenkin se sama potentiaalia (mihin se olisi kadonnut), joka hänellä oli tulokaskaudellaan ja sitä seuraavalla kaudella. Viime kaudella alkoi alamäki, johon ei ikävä kyllä vielä ole tullut ylämäkeä, mutta uskon ja toivon, että se alkaa mahdollisimman pian ja luotan joukkueen olevan nimenomaan HIFK.

Jotenkin on sellainen mutu-tuntuma, että pari ottelua putkeen maaleja ja voisi tapahtua niin sanottu ketsuppipullo-ilmiö ja Joonaksen vedot alkaisivat löytää tiensä muuallekin kuin kalaverkkoihin tai maalin yli. Saas nähdä..
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Jone pisti kiekon verkkoon JYP-ottelussa, toivottavasti tästä lähtee Jonen ylämäki!

(on oma lehmä ojassa siinä mielessä, että jos Jone tekisi Hirson tarjoilemista syötöistä maaleja edes 10% teholla, niin Kimi nousisi Jonen ohella kuninkaaksi;) )
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JONE TYKITTI, JYP VIKISI!

Tossa olisi hyvä lööppi, sisältää tarpeeksi liioittelua ja noin promillen verran faktaakin.
 

Carlos

Jäsen
Lainaan brotha Rebelin tekstiä tuolta OJ-ketjusta, koska menisi muuten off-topic. Nyt siis on-topic. Siis tämä alletuleva tekstini, ei se Rebelin lainaus. Tai siis minun lainaamani tekstinpätkä Rebelin kirjoittamasta tekstistä.

Siis:

Viestin lähetti Rebel
Ai että. Päällikkööö! 84=8+4=12. Tämä Jokisen suusta.

Ja minä muuten väitän että OJ tulee pelaamaan ihan sillä omalla tutulla numerollaa, eli 12. Tai siis veikkaan. Tämä siksi että The sir vihjaili jonkun pelaajan mahdollisesti tulevan vuokratuksi 3 kk ajaksi, joku "jonka ura ei välttämättä ole HIFK:ssa ohi sen takia". Jos aletaan miettiä kuka "lupaava" jannumme ei ole mahtunut kokoonpanoon viime peleissä, mutta kenet kannattaa pitää tulevaisuutta varten, ja ketä kyseltiin Ässiin jo kesälläkin, ja kantaa OJ:n numeroa... Niin, että aikapa tuon näyttää. En usko että Jone pelaa enää meillä tänä keväänä.

Ja Jone kannattaa kyllä pitää rosterissa, jossain vaiheessa ehkä puhkeaa kukkaan. Katselin juuri eilen illalla kuinka Martin St. Louis viiletti Lausannen paidassa ympäri kenttää, ja täytyy sanoa että eroa Vihkoon ei ole niin kamalan paljon. Molemmat tosi pienikokoisia, molemmat ihan järkyttävän nopeita, molemmilla ihan hyvä laukaus, molemmilla jopa ihan ok kädet. Ero on tosin vain siinä että St. Louis ei ole vain nopea luistelija, vaan erittäin taitava luistelija, jolla kiekkokin pysyy mukana.

Mutta siitäkin huolimatta eroa näiden kahden kaverin menossa on suorastaan hämmästyttävän vähän, joten odottelisin vielä ainakin ensi kauden nähdäkseni jos kimmokoskenkorva-syndrooma vaikka loppuisi.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Ilahduttavaa, että joku jaksaa uskoa Jonen tulemiseen vielä. Minä en jotenkin jaksa. Herra on nyt neljä kautta saanut polkea ja vastuutakin on annettu. Mutta seuraavan portaan ylittäminen tuntuu todella vaikealta. Herran tehot ovat vaan laskeneet alaspäin, kun Vasaman-palkinto lykättiin kouraan. Hirveä vauhti häneltä löytyy, mutta kiekko ei tahdo vaan pysyä mukana ei sitten millään. Kiekon saaminen tolppien väliin on ollut todella vaikeeta. Odotukset ovat olleet, että koska Anaheim kutsuu, mutta ei näillä otteilla. Sopimus jatkuu vielä ensi kaudellakin. Tietysti, jos hänet saadaan loppukaudeksi jonnekin ja tulosta syntyisi niin tiedä sitten. Voisiko se vielä siitä lähteä? Itse en usko.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
L
Katselin juuri eilen illalla kuinka Martin St. Louis viiletti Lausannen paidassa ympäri kenttää, ja täytyy sanoa että eroa Vihkoon ei ole niin kamalan paljon.

Mutta siitäkin huolimatta eroa näiden kahden kaverin menossa on suorastaan hämmästyttävän vähän

Oletko jurrissa tähän aikaan sunnuntai-illasta?!
Ei paljoa eroa Vihkon ja St.Louisin välillä?!
Vedäppä nyt pieni henkäys raikasta alppi-ilmaa sisään päin niin pääsi selviää.

Eroa näiden kahden välillä on valovuosi. Toinen on oikeasti lahjakas, toinen totaalinen vitsi.

En kehtaisi edes verrata Vihkoa todelliseen huippumieheen.

Montako vuotta Ifk on valmis Vihkolle antamaan näyttöaikaa. Mun mielestä Vihkon juna on mennyt jo, ajat sitten.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Carlos

Ja minä muuten väitän että OJ tulee pelaamaan ihan sillä omalla tutulla numerollaa, eli 12. Tai siis veikkaan. Tämä siksi että The sir vihjaili jonkun pelaajan mahdollisesti tulevan vuokratuksi 3 kk ajaksi, joku "jonka ura ei välttämättä ole HIFK:ssa ohi sen takia".

Vihko ei ollut eilen TPS:iä vastaan jäällä, mutta H. Laine pantiin Salamoihin loppukaudeksi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Svante
Vihko ei ollut eilen TPS:iä vastaan mutta H. Laine pantiin Salamoihin loppukaudeksi.

Näin tehtiin, mutta tokihan myös Jonen vuokrasopparista muualle on huhuiltu hallin käytävillä.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Oletko jurrissa tähän aikaan sunnuntai-illasta?!
Ei paljoa eroa Vihkon ja St.Louisin välillä?!
Vedäppä nyt pieni henkäys raikasta alppi-ilmaa sisään päin niin pääsi selviää.

Eroa näiden kahden välillä on valovuosi. Toinen on oikeasti lahjakas, toinen totaalinen vitsi.

Noo, vasta puolisen pulloa punkkua takana, eli en varsinaisesti.

Tämä edellinen siis ihan puhtaasti vaan sen perusteella miten kaverit menevät kentällä. St. Louisillakin on se ongelma että hän on jopa hiukan liian nopea, aina on joku edessä juuri kun on hyvä vauhti päällä. Se ero miksi Martin heittää 40 kassia NHL:ssä kaudessa ja Jone 4 kassia S&M-liigassa on toki suuri, mutta kentällä kun jätkiä katselee "rinnakkain", niin ero näyttää kovin pieneltä. Eli sikäli jaksan uskoa että Jonen kohdalla homma ei ole niin kamalan paljosta kiinni, muutama "klikki" toiseen suuntaan, ja se voi ollakin siinä.
 

theref

Jäsen
Viestin lähetti Pärde
Näin tehtiin, mutta tokihan myös Jonen vuokrasopparista muualle on huhuiltu hallin käytävillä.

Onko huhuissa ollut mukana itärajan seura? Täällä voisi Viitaluoman ketjussa olla paikka auki ja käsittääkseni SaiPa on IFK:n kanssa keskustellutkin jonkun pelaajan vuokraamisesta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Jälleenkö yksi IFK:n superjunnu katoaa IFK:n vahvuudesta? Minkä helvetin takia näille Vihkoille, Hirsoille, Järvisille ja muille maksetaan 40 000 - 60 000 euroa kaudesta? Onkohan Penaa nyt kusetettu pahemman kerran.

Onko ensi kauden joukkueessa yhtään omaa junioria jäljellä, jotka aikoinaan nostettiin isossa ryppäässä liigaan?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Jälleenkö yksi IFK:n superjunnu katoaa IFK:n vahvuudesta? Minkä helvetin takia näille Vihkoille, Hirsoille, Järvisille ja muille maksetaan 40 000 - 60 000 euroa kaudesta? Onkohan Penaa nyt kusetettu pahemman kerran.

Miika Elomo 100.000€
15, 0+0=0

Teemu Elomo 80.000€
43, 6+11=17
4700€/p

Joonas Vihko 45.000€
40, 3+9=12
3750€/p


Ei mulla muuta.
 

hifk_rulez

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / Man Utd / BVB
Itse jaksan vielä uskoa, että jone vielä tulee ja näyttää kuinka maaliverkot heiluu oikein kunnolla. Nopeutta jonella riittää, yritystä vaan lisää, kyllä ne maalit sieltä vielä tulee, pakko uskoa parempaan!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Viestin lähetti hifk_rulez
Itse jaksan vielä uskoa, että jone vielä tulee ja näyttää kuinka maaliverkot heiluu oikein kunnolla. Nopeutta jonella riittää, yritystä vaan lisää, kyllä ne maalit sieltä vielä tulee, pakko uskoa parempaan!

Jotenkin ei se siitä yrityksestäkään johdu. Kyllä ainakin katsomoon mulle näyttää siltä, että Jone ihan hyvin siellä pörrää, mutta niin pirkuleen tehottomasti. Sehän se kaverin suurin ongelma onkin, että ei tunnu tehoja löytyvän. Putki kulkee ja yritystä on, mutta maalipaikat tuntuvat jotenkin kuivuvan siihen yliyrittämiseen.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Viestin lähetti Virginialainen
Jotenkin ei se siitä yrityksestäkään johdu. Kyllä ainakin katsomoon mulle näyttää siltä, että Jone ihan hyvin siellä pörrää, mutta niin pirkuleen tehottomasti. Sehän se kaverin suurin ongelma onkin, että ei tunnu tehoja löytyvän. Putki kulkee ja yritystä on, mutta maalipaikat tuntuvat jotenkin kuivuvan siihen yliyrittämiseen.
Tuli bongattua Vihko Salamat-Hokki Mestis pelissä 27.01 ja odotukset oli että nopeus olis jotenkin valttia....
ja paskat, samanlaisia mikkihiiriä löytyy 10 tusinasta joka Mestis-jengistä. Valovuoden jäljessä joka tilanteesta.
Vihko ei tuonut mitään oleellista Salamoiden peliin, olsi nyt sitten vaikka tapellu. Koutsina olisin pannu imee tuppii 2 erän jälkeen.
Turhaan meni nekin vuokrarahat.

H Laine on äijä, kunnon pommeja tulee aina muutama joka pelissä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Virginialainen
Kyllä ainakin katsomoon mulle näyttää siltä, että Jone ihan hyvin siellä pörrää, mutta niin pirkuleen tehottomasti. Sehän se kaverin suurin ongelma onkin, että ei tunnu tehoja löytyvän. Putki kulkee ja yritystä on, mutta maalipaikat tuntuvat jotenkin kuivuvan siihen yliyrittämiseen.

Joonas Vihko - 2000-luvun Markku Hurme. Sillä erolla toki, että Marvin tekee edes joskus myös maaleja.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Viestin lähetti Juhaht
Joonas Vihko - 2000-luvun Markku Hurme. Sillä erolla toki, että Marvin tekee edes joskus myös maaleja.


Miten voit verrata Vihkoa ja Hurmetta keskenään?

Heillä on pari aika isoa eroavaisuutta; Hurme osaa tehdä maaleja, mutta on täysi puujalka kun taas Vihko on aika nopea luistimistaan, muttei osu maaliin, ei sitten millään.

Uskon itse Joneen. Pari onnistumista voisi siivittää lentoon, tai sitten ei.

Käsittämätön ilmiö itsessään nämä "kadotetut" IFK-lahjakkuudet; Carlo Grünn johti pari kautta sitten pistepörssiä syksyllä, tällä kaudella tehot 2+6, kun taas Jone voitti vuoden tulokas -pystin tehoilla 13+11 ja nyt saanut aikaan vain 3+9. Mikä on mennyt vikaan? Valmennus vai ovatko nämä pelaajat saaneet liian paljon, liian aikaisin?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Jälleenkö yksi IFK:n superjunnu katoaa IFK:n vahvuudesta? Minkä helvetin takia näille Vihkoille, Hirsoille, Järvisille ja muille maksetaan 40 000 - 60 000 euroa kaudesta? Onkohan Penaa nyt kusetettu pahemman kerran.

Vaikea ymmärtää pointtiasi, jos sellaista edes on (muuta kuin katkeruuden aiheuttama provoaminen).

Vihkossa on potentiaalia ja on täysin luonnollista, että häntä on pidetty mukana. Lupaava pelaaja, joka kaikesta huolimatta on mahtunut koko ajan pelaavaan kokoonpanoon.

Jossakin kuitenkin tulee raja ja tässä vaiheessa yksi vaihtoehto olisi vuokrata Vihko loppukaudeksi muualle hakemaan onnistumisia ja sitä kautta itseluottamusta.
 

Betoz

Jäsen
Viestin lähetti King Harvest
Käsittämätön ilmiö itsessään nämä "kadotetut" IFK-lahjakkuudet; Carlo Grünn johti pari kautta sitten pistepörssiä syksyllä, tällä kaudella tehot 2+6, kun taas Jone voitti vuoden tulokas -pystin tehoilla 13+11 ja nyt saanut aikaan vain 3+9. Mikä on mennyt vikaan? Valmennus vai ovatko nämä pelaajat saaneet liian paljon, liian aikaisin?

Molemmat taskuraketit hiljentyivät loukkaantumistensa jälkeen, mutta olisiko oikeasti syynä se, että A-junnu -pelityyli vaihtui tähän SM-Liigan tarkkaan ja varovaiseen pelityyliin? Pojat pistettiin äkkiä kuntosalille hankkimaan massaa, ja kädet hävisivät siinä samalla? Kyllähän nuoria pelaajia on ennenkin nostettu liigaan. Eikö joillakin vain kestä pää? Helpompaa nousta Ässien edustusjoukkueeseen kuin HIFK:n vastaavaan?

Kysyn ma vaan.

Nimim. samaa asiaa pohtinut.
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Vihkossa on minunkin mielestä potentiaalia vaikka muille jakaa mutta jostain syystä sitä ei saada esiin. Kaverilla taitavat paineet kasvaa jokaisen ottelun myötä ja valmennusjohto ei ole ainakaan tainnut osata auttaa sen suhteen.

Toisiakin esimerkkejä löytyy: Hannu Pikkaraisen kohdalla ajattelin, että ei pysty miehissä pelaamaan läheskään samaa peliä kuin junnuissa, joissa otti todella aktiivista roolia kiekon kanssa. Miehissä ei vauhti ja rohkeus aluksi riittäneet mutta tällä kaudella mies on ollut kuin uudestisyntynyt ja ottaa entistä enemmän kiekollista vastuuta johon junnuissakin peli perustui.

Vihkon pitäisi varmaan käydä jotain rentoutumiskursseja, kun tällä hetkellä näyttää olevan ihan noidankehässä jossa yliyrittäminen lisää jännitystä ja yrittämistä ja taas jännitystä jne.

Rindell voisi ottaa siitä itselleen projektin. Kävisivät yhdessä Joonaksen kanssa hypnoosissa. Saisi Rindelkin ansaittua palkkansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös