Joonas Rask – Helsingin IFK

  • 185 727
  • 830

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avataan nyt Raskillekin ketju, niin tänne saa tulla Jokeri-kannattajat naureskelemaan ja tylyttämään kuinka tämä on satavarmasti Keräsen korvaaja. Vähän sen suuntanen alku meinaan ollut jo.

Itse olen tyytyväinen Raskin hankintaan. Kaveri on aika pitkälti vähän samasta puusta veistetty kuin Honkaheimo, mutta vain hyökkääjä. Pystyy pelaamaan oikeastaan mitä roolia tahansa. Tosin sitä maalintekopotentiaalia ei ole ihan saatu vielä revittyä oikein missään ulos. Toivottavasti se nyt Törmäsen alaisuudessa onnistuu. Ok hankinta 2-3 ketjun laitaan.

Joonas Raskin sopimus IFK:hon on muuten kaksivuotinen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Maalin tekeminen on hankalaa, kun veto on huono. Raskin tapauksessa ripulinen. Osaan samaistua ihan henk.koht. tasolla.

Asenne on huippuluokkaa ja luistin liikkuu hyvin. Hyvä yleispelaaja Liigaan.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä melko huono hankinta oli tämä kyllä. Eikös Rask pelannut joku 40 matsia ilman maalia silloin Jokereissa ja Ilveksessä. Suoraan sanottuna ei kyllä mitään järkeä. Noh nyt kun on mukana, niin toivottavasti jostain löytää sen vireen, mikä miehellä oli silloin joskus Ilveksessä. En kyllä ollenkaan usko tähän. Pyöriköön nyt sitten mukana.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Hetken jo kerkesin (huhujen perusteella) pelätä, että tätä kaveria oltaisiin tuomassa takaisin Ilvekseen. Onneksi stadista löytyi tarpeeksi paksu lompakko palkkaamaan tämä rivimies kärkiketjun palkalla. Kolme kautta, 145 matsia, 14 maalia. Siinä se piilevä potentiaali, josta Törmänen kerkesi mainita iltapäivälehtien jutussa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Syvyyttä leveyteen", palstasanontaa lainatakseni.

Raskilta löytyy tosiaan tuo 14 maalin ja lähes 30 pisteen kausi kolmen vuoden takaa, mutta sen jälkeen hän onkin tehnyt yhtä monta maalia kolmessa kaudessa yhteensä. Ehkä kehityskäyrä saadaan IFK:ssa käännettyä taas ylöspäin, ehkä ei.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rask sai meillä hiukan kohtuuttomastikin skeidaa niskaansa todella munille menneen sopparinjulkistuksensa takia. Kun Kampin kauppakeskuksen screenille alkoi sosiaalisen median viestien määrän lisääntyessä hahmottua uuden pelaajan naamataulu, niin kyllähän sitä itse kukin odotti hiukan kovempaa pelimiestä kuin mitä Joonas on. Jokereissa sai näytönpaikantynkääkin aluksi, mutta valui näkymättömiin eikä oikeastaan saanut kentällä yhtään mitään aikaan. Ehkä Törmänen löytää jonkun jekun jolla Rask saisi lisää röyhkeyttä ja parantaisi pelisilmäänsä niin että pääsisi joskus maalipaikoillekin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Maikkari korjaillut otsikkoaan liittyen Joonas Raskiin, ei ole enää voimahyökkääjä kyseessä, nyt mennään vain suomalainen hyökkääjä statuksella... mitä tästäkin tulee??
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mielestäni potentiaalia on edelleenkin, koska Rask on erittäin työteliäs, nopea ja vahva luistelija. Itse tykkäsin aina Raskin asenteesta hänen pelatessaan Jokereissa. Lähinnä tarvittaisiin tehokkuutta ja suoraviivaisuutta viimeistelyyn, koska maalitekotilanteita yleensä syntyy Raskin ollessa jäällä.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Jokereissa Rask oli valtavalla energialla pörräävä turhake joka menetti kiekon sata kertaa sadasta pyörittyään ensin itsensä tainnoksiin kaukalon kulmissa. Taisi kaveri tehdä samalla kakkos-kolmosketjun pelaajien tehottomuuden Suomen ennätyksen. Mutta samalla kun vitutti niin Raskista myös näki että jos joku jossain saisi taottua kaveriin edes vähän peliälyä ja pari-kolme bread and butter-liikettä niin tulos voisi olla tuhoisaa. Sen verran hyvin kulkee luistin ja kyllähän se hyvin raastaa joka tilanteessa.

Eli ei tuo nyt välttämättä huono ostos ole, mutta ehkä todennäköisempää on että Rask on vähän huononnettu versio Eero Somervuoresta.
 

Jindebyne

Jäsen
Joonas Rask. Pelaaja jonka meriittilistaltalta löytyvät 30 pisteen liigakausi kolmen vuoden takaa, NHL-maalivahti omasta perheestä, sekä valotaulumainos Narinkkatorilla Jokeri-nutussa.

No, onhan siinä jo enemmän kuin keskiverto liigajyrällä, joten liksa luultavasti ruuvailtu kohdilleen.

Ei tosin vielä täysin dumata, koska eihän meillä ole pelejäkään juhannuksena.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllähän Rask on lähtökohtaisesti ihan mielenkiintoinen hankinta, eikä ainoastaan Jokerit-taustansa takia. Kaveri kuitenkin teki NHL-sopimuksen Jokerit-kautensa jälkeen ja pelasi vielä saman kauden aikana NHL:ssä. Taisi muuten ppg olla Raskilla parempi kuin Micke Granlundilla tuolla kaudella...eli kyllä tässä potentiaalia on, eikä varmaankaan läheskään yhtä kallis pelaaja kuin luopio-Keränen.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle on jäänyt Raskista mieleen energinen, mutta tehoton pörrääjä vailla peliälyä. Hyvä toki luistelemaan. Not impressed.

No, mielummin kotimainen kuin jenkki AHL-turhake alempiin ketjuihin. Ei tällä kyllä korvata Kerästä millään, Austin Block ehkä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tässä on kotimainen stuntti Harille, niin olisin pitänyt alkuperäisen version, vaikka Raskilla onkin plakkarissaan pari peliä The Show'ssa. Jos kundi on pahimmillaan Somervuoren kaltainen aropupu, niin hyvää yötä! Toivotaan, että Joonaksesta on kauden mittaan iloa ja täyttää paikkansa joukkueessa.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi voi. Toivottavasti on kehittynyt Milwaukee Admiralsissa, muuten tulee olemaan kova pettymys tai ei sinänsä pettymys, kun ei ole mitään odotuksia. Ilmeisen kallis pelaaja esim. verrattuna Hariin, jonka olisin ottanut kiljuen ennen Raskia. Tämä pelaaja olisi pitänyt kiertää kaukaa.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kahden markan Somervuori niinku joku jo ehti verratakkin. Enkä tällä tarkota et Somervuori olisi mikään maagisen hyvä Helsingin oma Crosby.. Luosteluvauhti on kovaa, kuten myös tsemppi. Kädet kohtuulliset. Veto ja pelisilmä luokkaa luokaton. Tiivistäen ton yhteen sanaan, olisi se sana koohottaja. Hyödytön sellainen. Toivottavasti ei vie pelipaikkaa Lambergin edestä, kun viihdearvoltaan ovat täysin eri planeetoilta. Kärkiketjuissa Raskilla kun ei yhtään mitään tee, ellei koutsi syystä tai toisesta haluu sekoittaa totaalisesti ketjun peliä.

Jos joku miettii kenet Rask korvaa menetetyistä pelaajista, niin liikutaan akselilla Thang-Block. Ei kai kukaan oikeesti mieti et Kerästä olis tullut korvaamaan..
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovinpa täällä ollaan pessimistisiä Raskin hankintaa kohtaan - kaudella 2010-2011 Ilveksessä 14+13 -> kuinka moni pelaaja teki viime kaudella HIFK:n joukkueesta 14 maalia tai enemmän? Ok, aikaa on mennyt tuosta kaudesta mutta kuten aina ennenkin, annetaan reilu mahdollisuus. Sen verran kuitenkin toivetta kehiin, että eiköhän se pelinumero 88 jätetä sitten ihan suosiolla ottamatta.

Ja toivottavasti lähipäivinä ratkeaa se, mikä rooli Raskille on laatikkoleikissä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Joonas Raskin menestymättömyys ammattikiekkoilijana on ollut itselleni täysi mysteeri. Olin muutama vuosi sitten katsomassa hifk:n a-junnujen pleijarimatsia Ilvestä vastaan. Joonas Rask oli niissä peleissä niin hyvä ja suvereeni, että harmittelin, kun ifk:sta ei yhtä lahjakkaita nuoria löydy. Olin aivan varma, että tässä on jopa tuleva NHL-pelaaja.

Sitten tuli siirto Jokereihin, eikä siitä hetkestä eteenpäin ole tapahtunut mitään mainittavaa. Jännä nähdä ensi kaudella, löytyykö Raskista sitä keikollista osaamista mitä junnuissa nähtiin, vai jatkuuko sama koohotus.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joonas on fyysinen ja offensiivinen pelaaja, mutta ei tykkää mustelmista, eikä saa kiekkoja sisään kuin tuurilla. Asenne tulee olemaan kuitenkin kohdillaan ja irvistys kova. Luultavasti hyvä pukukoppipelaaja ja kaveri.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Toivottavasti tää hankinta ei tarkoita sitä, että Pakarisen lähtö on varmistunut.

Samaa pelkään täällä. Nashville ollut ilmeisen kovasti kiinnostunut Pakarisesta. Saisi kaksosten isä hieman leveämpää leipää, jos paikka ylhäällä irtoaisi NHL:ssä.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa pelkään täällä. Nashville ollut ilmeisen kovasti kiinnostunut Pakarisesta. Saisi kaksosten isä hieman leveämpää leipää, jos paikka ylhäällä irtoaisi NHL:ssä.

Mikäs on viimeinen päivä, kun Pakara voi tehdä NHL-diilin? Oliko se 15.6 vai myöhemmin?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Itsellä ei kauheasti ole muistikuvia Raskista, Ilveksessä muistelen että kyseessä oli hyvinkin vaarallinen mies. Mutta sitten Jokereissa ei kauheasti mielikuvia. Mitä nyt täällä on saanut naapureiden kommentteja lukea niin tehotonta pörräystä on ollut tarjolla, sekään ei välttämättä ole silti turhaa vaan saattaa pörräämisellään tehdä tilaa muille/hankkia jäähyjä. Ja ehkäpä vuosi pohjois-amerikassa on tuonut suoraviivaisuutta?
Ihan hyvät kutinat hankinnasta, vaikka kaverissa narrileima onkin.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
. Mitä nyt täällä on saanut naapureiden kommentteja lukea niin tehotonta pörräystä on ollut tarjolla, sekään ei välttämättä ole silti turhaa vaan saattaa pörräämisellään tehdä tilaa muille/hankkia jäähyjä. Ja ehkäpä vuosi pohjois-amerikassa on tuonut suoraviivaisuutta?

Näin juuri. Itse olen ainakin lukenut Raskin läsnäolan tuoneen lähes aina ketjukavereilleen huomattavan määrän maalipaikkoja. Itsehän Rask on maalintekoa vierastanut muutaman kauden ajan tässä jo.

Minulle on aivan sama kuka ne maalit tekee.
 
Mitä nyt täällä on saanut naapureiden kommentteja lukea niin tehotonta pörräystä on ollut tarjolla, sekään ei välttämättä ole silti turhaa vaan saattaa pörräämisellään tehdä tilaa muille/hankkia jäähyjä.

Aa, nyt tämä hankinta aukesi minulle! Nybondage hankki Keräselle korvaajan, joka on käytännössä yksi yhteen alkuperäisen kanssa. Joku olisi voinut vaan kertoa, että nyt etsitään korvaajaa Michaelille eikä Jannelle.

Tottakai potentiaalia on, mutta jostain syystä täysin HMV-hankinta minulle. Toki nyt on paikkaa pedattu hyvässä ketjussa, jossa tarjolla hyvää sentteriä (jos ei itse pelaa keskellä, mitä ihmettelisin) ja toiseen laitaankin on tarjolla laatua. Ja siinä mielessä hyvä homma, että homman jatkuessa parin edelliskauden malliin, Partaselle voi hyvinkin löytyä mahdollisuus breikata kärkiketjuihin. Siis jos Keränen ei palaa rapakon takaa.
 

Carlos

Jäsen
Mulle on jäänyt Raskista mieleen energinen, mutta tehoton pörrääjä vailla peliälyä. Hyvä toki luistelemaan. Not impressed.

Törmäsen joukkueen peli tullee perustumaan erittäin vahvaan liikkeeseen, tähän sapluunaan Rask varmasti sopii hyvin ja on scoutattu valmentajan kanssa. Toivottavasti ei ollut kovin kallis, mutta tervetuloa vaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös