Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 733 474
  • 8 198

Masentaja

Jäsen
Jokerit on niin KHL:n narri että. Se on se jota kiusataan ja ilkutaan ja pidetään vaan herrojen mieliksi mukana, ilman mitään mahdollisuutta olla mitään enempää kuin "joku vaan". Ja pahinta tässä on se, että Jokerit alistuu nyt kolmatta vuotta siihen tajuamatta sitä itse. Kaikki on mennyt kolmessa vuodessa huonompaan suuntaan, joukkueesta lähtien. Yleisömäärät laskee, jne. Oisko nyt ihan oikeesti siellä konttorilla aihetta ottaa se hattu kouraan ja lopettaa toi kituva auton alle jäänyt eläin. Uutta matoa koukkuun ja pelaamalla vaikka Suomi-sarjasta ylös. Eiköhän tuo KHL ole nähty.

Mitä järkeä on tehdä miljoonien tappioita ilman mitään todellista mahdollisuutta pärjätä urheilullisesti tai taloudellisesti? Ennenkaikkea, MIKSI? Se on nähty että omistajia ei kannattajat kiinnosta, ei sitten vähää alusta ja yhtään järkevää syytä ei toiminnalle ole kuin olla Tavaritsin sätkynukke lännessä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jokerit on niin KHL:n narri että. Se on se jota kiusataan ja ilkutaan ja pidetään vaan herrojen mieliksi mukana, ilman mitään mahdollisuutta olla mitään enempää kuin "joku vaan". Ja pahinta tässä on se, että Jokerit alistuu nyt kolmatta vuotta siihen tajuamatta sitä itse. Kaikki on mennyt kolmessa vuodessa huonompaan suuntaan, joukkueesta lähtien. Yleisömäärät laskee, jne. Oisko nyt ihan oikeesti siellä konttorilla aihetta ottaa se hattu kouraan ja lopettaa toi kituva auton alle jäänyt eläin. Uutta matoa koukkuun ja pelaamalla vaikka Suomi-sarjasta ylös. Eiköhän tuo KHL ole nähty.

Mitä järkeä on tehdä miljoonien tappioita ilman mitään todellista mahdollisuutta pärjätä urheilullisesti tai taloudellisesti? Ennenkaikkea, MIKSI? Se on nähty että omistajia ei kannattajat kiinnosta, ei sitten vähää alusta ja yhtään järkevää syytä ei toiminnalle ole kuin olla Tavaritsin sätkynukke lännessä.

Aikalailla sanasta sanaan samaa mieltä. En olisi ikinä voinut kuvitella, että oma faniuteni murenee tähän pisteeseen missä se on nyt. Kaksi (2) peliä olen nähnyt tällä kaudella ja kumpaankin sain ilmaiset liput. Playoff-peleistä CSKAa vastaan en varmaan edes tietäisi mitään, ellen lukisi uutisia. Itse olen totaalisen loppu koko KHL-pelleilyyn, olkoot pelin taso kuinka hyvää tahansa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toivotaan, että tänään tai ainakin tässä po-sarjassa vs CSKA Jokerit pelaa viimeisen KHL-ottelunsa koskaan. Varaan oikeuden muuttaa kantani, jos hallin ja Jokerien 49 prosentin omistajuus vaihtuu pakotteiden ulkopuolisiin henkilöihin ja tahoihin sekä Jokerien pelaajabudjetti on vähintään 20 miljoonaa euroa.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Toivotaan, että tänään tai ainakin tässä po-sarjassa vs CSKA Jokerit pelaa viimeisen KHL-ottelunsa koskaan. Varaan oikeuden muuttaa kantani, jos hallin ja Jokerien 49 prosentin omistajuus vaihtuu pakotteiden ulkopuolisiin henkilöihin ja tahoihin sekä Jokerien pelaajabudjetti on vähintään 20 miljoonaa euroa.
Kyllä vituttaisi aivan vallattomasti, jos KHL-kliimaksi loppuisi. Se on aivan se ja sama kuka siellä eurokirstun päällä istuu, kunhan seteleitä lankeaa pelaajabudjettiin riittävästi. En ole kertaakaan miettinyt matsissa istuessasi, että kuka helvetti se nyt omistaakaan Jokerit. Koko sielu on ollut pelin seuraamisessa hyvinä ja huonoina aikoina. Tuo politiikan jankutus, mitä täällä harrastat sinä pääposin päivästä toiseen on niin s....nan kuvottavaa, että oikein vituttaa, miksi sitä samaa jargonia pitää toistaa. Epäiletkö, että lukijat/kirjoittelijat/sopulit eivät sitä muistaisi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä vituttaisi aivan vallattomasti, jos KHL-kliimaksi loppuisi. Se on aivan se ja sama kuka siellä eurokirstun päällä istuu, kunhan seteleitä lankeaa pelaajabudjettiin riittävästi. En ole kertaakaan miettinyt matsissa istuessasi, että kuka helvetti se nyt omistaakaan Jokerit. Koko sielu on ollut pelin seuraamisessa hyvinä ja huonoina aikoina. Tuo politiikan jankutus, mitä täällä harrastat sinä pääposin päivästä toiseen on niin s....nan kuvottavaa, että oikein vituttaa, miksi sitä samaa jargonia pitää toistaa. Epäiletkö, että lukijat/kirjoittelijat/sopulit eivät sitä muistaisi.

Hyvä että osuu! Totta kai se sinua vituttaa kun Suomessa saa vapaasti todeta, että Jokerien 49 prosenttia ja koko halli on venäläisillä, joita koskee EU:n ja/tai USA:n pakotteet Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Otahan vielä uudelleen esille, mulla on pari uutta juttua pakotteista ja Venäjän toimista. Tai voin toki tuon yllä olevan kopioida ihan sun kiusaksi. Jokereilla kohtalon peli ja täällä haukka itkemässä epäoikeidenmukaisesta politiikasta. Ai että!

Jos vakavasti, itsellä raja on tuossa mistä kirjoitin. Ei Jokerit kestä rottalauman toista kolmevuotista raiskausta. Ja tämän saa Suomessa sanoa haukan kiusaksi - ai että!
 
Viimeksi muokattu:

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Hyvä että osuu! Totta kai se sinua vituttaa kun Suomessa saa vapaasti todeta, että Jokerien 49 prosenttia ja koko halli on venäläisillä, joita koskee EU:n ja/tai USA:n pakotteet Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Otahan vielä uudelleen esille, mulla on pari uutta juttua pakotteista ja Venäjän toimista. Tai voin toki tuon yllä olevan kopioida ihan sun kiusaksi. Jokereilla kohtalon peli ja täällä haukka itkemässä epäoikeidenmukaisesta politiikasta. Ai että!

Jos vakavasti, itsellä raja on tuossa mistä kirjoitin. Ei Jokerit kestä rottalauman toista kolmevuotista raiskausta. Ja tämän saa Suomessa sanoa haukan kiusaksi - ai että!
Taannoin eräs VänGääjä teki testin, varsin älyllisen sellaisen, ainakin omasta mielestään. Minä suoritin sen nyt omalta osaltani. Meillä kahdella on erilainen tapa kirjoittaa palstan aiheista. Minun tyylini on lievän aggressiivinen ja asioiden tarkastelu monesta näkökulmasta, se ärsyttää, olen havainnut, muutamia nimimerkkejä, näköjään myös sinua. Minua ärsyttää sinun tapasi toistaa tuota politiikan näkökulmaa jatkuvasti, lähes päivittäin. Onko se sinusta väärin, että tuo esille oman mielipiteensä, niinhän täällä tekevät käsittääkseni lähes jokainen. Miksi minun mielipiteeni vituttavat sinua? Eikö voi/saa olla eri mieltä? Eikö kannanottojasi saa arvostella/arvioida? Olen kyllä huomannut, että toisinaan olet melko herkkänahkainen. Saat lyödä mielipiteitäni jatkossakin, ihan vapaasti, niin teen minäkin muiden suhteen, niin kauan, kun minulla siihen lupa on. V...u, että osaat olla yhtä lapsellinen kuin tuo VänGääjä. Hahhah
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Itse toivoisin, että jatketaan KHL:ssä, vaikka varmaan parasta olisi ettei pelata missään. Muutama vieroitusoireita täynnä oleva kausi siinä varmaan menisi, mutta sitten sitä jo tottuisi. Ei olisi Putinia, ei liigan herrasmiessopimuksia, ei fanien keskinäistä nokittelua, ei mitään. Vain ihanaa harmoniaa ja enemmän aikaa hyväntekeväisyydelle. Talvella on kuitenkin valioliigaa ja futista noin muutenkin ja tietenkin änäri.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko se sinusta väärin, että tuo esille oman mielipiteensä

Ei tietenkään. Mutta en sinun kirjoituksiasi edes lue. Ainoa ongelma tulee siinä, kun lainaat minun kirjoitustani ja sanot, että väärin. Minä nyt kirjoitan mitä haluan, en sinulta kysele jatkossakaan. Ja sehän juuri sinua vituttaa, koska minulla on väärä mielipide mielestäsi ja näille väärille mielipiteille pitäisi sinusta Suomessakin tehdä jotain. Tämä taas lähinnä huvittaa minua ja varmaan montaa muuta. Joten saat neuvon: älä kommentoi, mitä kirjoitan. Älä edes lue.

Miksi en lue kirjoituksiasi? Koska et osaa keskustella edes yhden palstan parhaimmista keskustelijoista eli nimimerkin @C.Orr tai kenenkään muun kanssa. Vähänkin erimielinen saa joko alla olevan tai jonkin muun vastaavan tekstin:

Jos modet ei puutu tämän molon (orr) höpinöihin, voi koko keskustelupalstan lopettaa. Sai varman monet orgut purkautumisestaan väärään ketjuun.
Se lääkepurkki avataan vastapäivään.
 
Viimeksi muokattu:

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Minun tyylini on lievän aggressiivinen ja asioiden tarkastelu monesta näkökulmasta

Sinun tyylisi on asioiden tarkastelu yhdestä näkökulmasta kunnioittamatta muiden mielipiteitä. Päälle vielä älämölö ja henkilökohtaisuuksiin meneminen. Korkkaan pullon laadukasta Pale Alea kun Modet laittaa sut pannaan. Kunnioitan sinun mielipidettäsi, mutta aiheiden ulostulo on osaltasi oksennusta.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Ei tietenkään. Mutta en sinun kirjoituksiasi edes lue. Ainoa ongelma tulee siinä, kun lainaat minun kirjoitustani ja sanot, että väärin. Minä nyt kirjoitan mitä haluan, en sinulta kysele jatkossakaan. Ja sehän juuri sinua vituttaa, koska minulla on väärä mielipide mielestäsi ja näille väärille mielipiteille pitäisi sinusta Suomessakin tehdä jotain. Tämä taas lähinnä huvittaa minua ja varmaan montaa muuta. Joten saat neuvon: älä kommentoi, mitä kirjoitan. Älä edes lue.

Miksi en lue kirjoituksiasi? Koska et osaa keskustella edes yhden palstan parhaimmista keskustelijoista eli nimimerkin @C.Orr tai kenenkään muun kanssa. Vähänkin erimielinen saa joko alla olevan tai jonkin muun vastaavan tekstin:
Se on kyllä huomioitu, että olet mestari lainaamaan tekstejä milloin keneltäkin ja irroittamaan ne asiayhteydestään. Mutta kun sekin on sallittua, niin siitä vaan. Haepa nyt vielä minun mielikseni se lainaus, missä minä sanon sinulla olevan väärän mielipiteen. Minullahan niitä vääriä mielipiteitä on joka kirjoituksessa, jos vähänkään viitsii selailla keskusteja. Täällä tuntuu olevan se kovin yleinen ilmapiiri, että jos on aiheesta erimieltä, niin samalla väittäisi toisen olevan väärässä, mistä tällainen keskustelukulttuuri kertoo? Minä sanoisin sen yhdellä sanalla: sopulismi. Ja huomaa, että käytin konditionaalia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itse toivon ettei tänään pelata Jokereiden viimeistä peliä, se että kausi on katkolla on ikävää mutta vielä ikävämpää on se että edelleenkään meillä ei ole selvää rahoituskuviota ensi kaudelle ja KHL-jatkosta ainoa mitä ollaan saatu kuulla on Hjalliksen vakuuttelut että siellä jatketaan. Kun nyt edes jatketaan jossain ja mieluiten tietenkin edelleen tätä kauttakin vaikka se onkin ollut monesti aikamoista tervanjuontia.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Sinun tyylisi on asioiden tarkastelu yhdestä näkökulmasta kunnioittamatta muiden mielipiteitä. Päälle vielä älämölö ja henkilökohtaisuuksiin meneminen. Korkkaan pullon laadukasta Pale Alea kun Modet laittaa sut pannaan. Kunnioitan sinun mielipidettäsi, mutta aiheiden ulostulo on osaltasi oksennusta.
Kun täällä vissiin on sallittua kirjoittaa kaiken aikaa sivu otsikon, niin voinen kertoa; minun lempijuomani on Laphroaig - PX Cask. Sitä otan yhden aina voitetun ottelun jälkeen. Tällä kaudella sitä on mennyt aika vähän.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Minun tyylini on lievän aggressiivinen ja asioiden tarkastelu monesta näkökulmasta, se ärsyttää, olen havainnut, muutamia nimimerkkejä, näköjään myös sinua.
Tartun tähän väitteeseesi nyt perusoikeudellani ilmaista mielipiteeni, joka myös -vaikka se sinulle ilmeisen punainen vaate onkin- sananvapautena tunnettaan.

Kovin on ruusuinen kuva itselläsi koskien kirjoitustesi sisältöä. Sinä nimenomaan et tarkastele asioita kuin yhdeltä kantilta ja kun vaihdat sanan lievä äärimmäiseksi alamme olla lähellä tarkkaa määritelmää. On tullut itsekin käytettyä ilmaisuja jotka olisi voinut valita toisinkin, joten en nyt tässä pyri tekemään itsestäni pulmusta. Pyrkimykseni -kuten valtaosalla muillakin- on kuitenkin keskustella eikä riidellä. Sinulla tuo tuntuu olevan päinvastoin.

Kahdesti olet jo ymmärtääkseni saanut kirjoituskieltoa lyhyen palstahistoriasi aikana. Ensimmäinen kerta voi mennä vielä huolimattomuuden tai heikon impulssihallinnan piikkiin, mutta toista kertaa ei uskoisi tapahtuvan henkilölle, joka omien sanojensa mukaan omaa varsin kattavan historian niin elinkeinoelämän kuin kunnallispolitiikankin näköalapaikoilta. Tuollaisen henkilön voisi kuvitella oppineen keskustelun taidon, muiden mielipiteiden kunnioittamisen ja pidättäytymisen henkilöön menevästä solvaamisesta. Lisäksi kostonhimoinen ja lapsellinen muiden nimimerkkien raiskaaminen (@V-G- :n muuttaminen VänGääjäksi) ei edistä ilmeisen suurta tarvettasi saada ääntäsi paremmin kuuluviin.

Minulle sinä olet palstahäirikkö niin tekstiesi sisällön kuin niiden sävynkin suhteen. Palstahäiriköiden elinkaari on perinteisesti ollut varsin lyhyt. Palstahäiriköt kun eivät opi virheistään.

Ja lopuksi itse aiheesta. Mitä tulee komboon Jokerit&KHL toivon, että paluu juurille alkaa tämän illan jälkeen ja että niitä juuria kastellaan jälleen suomalaisella vedellä.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Se on kyllä huomioitu, että olet mestari lainaamaan tekstejä milloin keneltäkin ja irroittamaan ne asiayhteydestään. Mutta kun sekin on sallittua, niin siitä vaan. Haepa nyt vielä minun mielikseni se lainaus, missä minä sanon sinulla olevan väärän mielipiteen. Minullahan niitä vääriä mielipiteitä on joka kirjoituksessa, jos vähänkään viitsii selailla keskusteja. Täällä tuntuu olevan se kovin yleinen ilmapiiri, että jos on aiheesta erimieltä, niin samalla väittäisi toisen olevan väärässä, mistä tällainen keskustelukulttuuri kertoo? Minä sanoisin sen yhdellä sanalla: sopulismi. Ja huomaa, että käytin konditionaalia.

Vastaan kerran, en enää jatkossa siihen, miksi. En ole lainannut tekstejä irrottamalla ne asiayhteydestään. En ole sanonut, että sinä sanot minulla olevan vääriä mielipiteitä. Sen sijaan sinä yksinkertaisesti toteat, että jokin perusasia ei pidä paikkaansa, josta kirjoitan. Se on mielestäsi siis väärin. Kas tässä Sakolla osoittamasi viesti, johon ihan vasiten laitoit kehotuksen myös minulle, kaiketi koska olen monta kertaa kirjoittanut asiasta:

Kun tätä hokemaa täällä jaetaan jo vuodesta toiseen, niin selitäpä nyt oikein rautalangasta vääntäen, millä tavoin KHL on poliittinen väline länteen. Minä kun en näe tässä minkään p......n vertaa poliittista välinettä, auta minuakin ymmärtämään tai ehkä Cobol auttaa sinua.


KHL on poliittinen väline länteen, KHL:n perusti Putin, joka määräsi sille tavoitteet ja tehtävät. Siitä ovat puhuneet venäläiset, mm. Aleksandr Medvedev ja Vjatsheslav Fetisov ja Vladimir Shalajev. Putin ei halunnut venäläistä, vaan kansainvälisen liigan, koska näki jääkiekon mahdollisuudet ns. soft powerin osalta kuten mm. tohtori Saara Jantunen on osoittanut. Myöhemmin KHL:n osalta tuli myös vastine CHL:n toiminnalle, kuten mm. Jokerien osaomistaja Rotenberg on sanonut todetessaan, että vain toinen jää henkiin. Rotenberg ja kumppanit hankkivat Jokerit ja Arenan ei suinkaan rakkaudesta suomalaiseen jääkiekkoon, vaan osana KHL:n poliittista toimintaa.

Aiheesta lisää mm. tässä:

Kontinental Hockey League: Soft Power of the Tough Game | USC Center on Public Diplomacy

Ymmärrätkö eron?

Minua ei haittaa lainkaan, että olet erimielinen. Se on loistavaa, koska en itsekään haluaisi sitä, että KHL sisältää enemmän tai vähemmän poliittista vaikutusta. Mutta eihän erilaisten tutkijoiden tai venäläisten paikalla olleiden henkilöiden näkemyksiä voi kaataa sillä, että olet niistä toista mieltä ja yleensä hermostut, kun et kykene näkemystäsi perustelemaan.

Itse keskustelun mielelläni kanssasi, jos se johtaa eteenpäin. Tähän asti ei ole johtanut.
 
Viimeksi muokattu:

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos (ja kun) tänään tappio tulee, niin eiköhän siellä pelin jälkeen tuutata ämyreistä soimaan "The Show Must Go On" ja Hjallis kertoo jumbolla Jokereiden pelaavan seuraavat kolme kauttakin KHL:ää.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos (ja kun) tänään tappio tulee, niin eiköhän siellä pelin jälkeen tuutata ämyreistä soimaan "The Show Must Go On" ja Hjallis kertoo jumbolla Jokereiden pelaavan seuraavat kolme kauttakin KHL:ää.

Tämä olisi ihan tyylikäs veto.

Pahin pelko tässä on se, että ilmoitusta ei kuulu ennen jotain elokuuta, ja sitten hädissään kerrotaan seuraavan vuoden rahoituksesta tyyliin Slovan/Zagreb. Mieluummin rehellinen konkurssi ja uusi alku kuin tällainen vuosittainen kituminen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minusta osuvin olisi vaikkapa alla olevien kolmen kappaleen sarja:

we don't talk anymore + it's all about the money + goodbye moscow
 

Mordva

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, LeKi-75 ja Kiekko-Espoo
Minua ei haittaa lainkaan, että olet erimielinen. Se on loistavaa, koska en itsekään haluaisi sitä, että KHL sisältää enemmän tai vähemmän poliittista vaikutusta. Mutta eihän erilaisten tutkijoiden tai venäläisten paikalla olleiden henkilöiden näkemyksiä voi kaataa sillä, että olet niistä toista mieltä ja yleensä hermostut, kun et kykene näkemystäsi perustelemaan.

Myönnän, että en ole seurannut keskustelua edellisen väittelijän kanssa, joten en tiedä onko tämä väite tullut tässä ketjussa aikaisemmin esille sekä en nyt ehdi tuota jakamaasi linkkiä katsomaan.

Mutta tästä vaan itselleni tulee mieleen se, että tuo kuinka suuri poliittinen merkitys KHL:lla on, niin riippuu ihan katsojista itsestään. En usko, että KHL -matsin katsominen sinänsä tekee ihmisestä Venäjää ihannoivaa henkilöä, eikä muuta venäjän muuta poliittista kulttuuria enemmän hyväksyttäväksi. Ehkä ne jotka tekevät numeron tästä liigasta venäjän soft power -politiikan edistäjänä, niin ehkä ylireagoivat jonkin verran. Koska tälläisen liigan ylläpitäminen on äärimmäisen tehoton keino jonkinlaisen vaikutusvallan lisäämiselle.

Itse en oikeastaan ymmärrä, millä tavalla KHL-liiga ylipäänsä voi lisätä venäjän vaikutusvaltaa lännessä?
 

Snagari

Jäsen
2 vuotta pysyi mielenkiinto edes hieman tätä sarjaa kohtaan. Nyt ei ole enää mitään väliä. Jokerit & KHL - paskoilla fiiliksillä. Toiveissa paluu kilpailemaan kotimaisia joukkueita vastaan. Lyhykäisyydessään, toivottavasti Jokerit pelaa tänään viimeisen pelinsä KHL:ssä.
 

Apheu

Jäsen
Jokereilla on tällä hetkellä se ongelma, että se ei saa luotua riittävän kovaa rosteria, jotta sitä ihmiset ympäri Suomen haluaisi tulla seuraamaan. Ei suoraan sanottuna kiinnosta tulla katsomaan, kun "paremman puoliskon liigapelaajat", kuten Marjamäki, Huhtala, Niemi, Jormakka jne. vääntävät kentällä. Rosterin pitäisi olla selkeästi Liiga -seuroja kovempi, jotta porukka saataisiin innostumaan. Linus Omark oli kyllä sellainen pelaaja, jota halusi ihan livenä päästä katsomaan. Näitä pitäisi Jokerien saada vain lisää. Suomen lätkäfaneille tuttuja nimiä NHL:stä, joilla taso ei ihan siellä riittänyt. Tällaisia kavereita sitä haluaa lähteä katsomaan.

Helpommin sanottu kuin tehty, mutta mikäli tähän ei kyetä, voisi kuvitella, että kiinnostus Jokereita kohtaan laskee entisestään. Tuolla ensimmäisellä ja osittain toisellakin kaudella oli väriä rosterissa enemmän; Karlsson, Omark, Larsen olivat esimerkiksi tuttuja nimiä NHL:n seuraajille. Gunderson osoittautui KHL:n yhdeksi parhaimmista pakeista. Sitten oli vielä KHL:n paras maalitykki Moses jne, tämä oli se, että oikeasti kiinnosti seurata. Oli vielä ensimmäinen kausikin. Kozun ja Regin toki viime kaudella erittäin kovia pelimiehiä. Tämän kauden rosteri on kuitenkin kaikessa kurjuudessa luokattoman tylsän näköinenkin, kun eliteprospects -sivustolta sitä juuri tiirailen. Zapolskia on Tappara -fanina saanut tässä seurailla joka kevät ihan tarpeeksi ja muuten rosteri on ihan täynnä tuttuja liigapelaajia. Regin toki mukana, mutta valitettavasti hän ei jotenkaan ole niin mediaseksikäs, mitä esimerkiksi Omark aikoinaan taiturimaisine hyökkäysominaisuuksineen.

Jos Jokerit ei tuota kovempaa/nimekkäämpää rosteria saa kasaan, ei se vain kiinnosta oikein täällä muualla Suomessa. Tai kiinnostaa jonkin verran, muttei niin paljoa, että jaksaisi Helsinkiin asti lähteä peliä seuraamaan. "Parempi pelintaso" on sellainen pointti, joka ei kyllä saa ihmisiä liikkeelle. Ei se pelin taso KHL:ssä nyt niin paljon parempi ole. Sinne mentäisiin katsomaan yksittäisiä kovia yksilöitä, tai sitten menestyvää Jokerit -jengiä. Tarkoitus ei ole siis mitenkään yhtään provosoida, mutta Jokerien rosteri on tylsähkö, ja joukkueen kausi on ollut melko vaisu. Ei mitään syytä lähteä katsomaan joukkueen peliä. LoKoMo -aikoina koko Suomi tuntui pikkuisen elävän tuota Jokerien ensimmäisen kauden KHL -ihmeen syntyä, mutta sen jälkeen mielestäni loiva alamäki on ollut kokoajan kiinnostuksessa. Yhtenä syynä varmaan se, että parhaat pelaajat vie lähes poikkeuksetta isommat KHL -seurat, ja toisaalta sarja on myös kovin epätasainen.

Miettikää nyt ihan vaikka sellainen skenaario, että Jokereihin olisi tullut NHL -faneille tuttu Marc Arcobello ja vaikkapa David Rundblad (molemmat NLA:ssa). Siinä jo kaksi pelaajaa, joita olisi jopa mielenkiintoista mennä seuraamaan. KHL:ää kuitenkin muu Suomi seuraa sen verran niukasti, että joku Chay Genoway ei juurikaan tunteita herätä. O'Neill toki oli ihan hyvä haku, mutta jostain syystä en ollut nimeen törmännyt ennen Jokereita, kun taas esimerkiksi Omarkin ura oli erittäin hyvin tiedossa.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Itse en oikeastaan ymmärrä, millä tavalla KHL-liiga ylipäänsä voi lisätä venäjän vaikutusvaltaa lännessä?

Tuomalla bisneksen sirkuksensa mukana. Rotenbergin tiimi taisi suunnitella jotain rakennusprojektia Suomeen urheilukeskuksen merkeissä. Helsingin suurin sisäkonserttiareena on venäläisessä omistuksessa. Kaukalon laidat vilkkuu ties mitä kyrillistä kertomaa. Delegaatioita lappaa ottelutapahtumissa aitioissa viihtymässä ja solmimassa kauppasuhteita. Kaikki tämä tapahtuu, vaikka pakotteet varjostavat maiden välillä käytävää bisnestä ja projektin venäläisiä avainhenkilöitä.

Äärimmäisen surullista, että tämä kaikki kankero valuu Jokereiden ja sen aikanaan maan parhaan faniporukan niskaan. Fanit tuskin kaipaavat muuta kuin joukkueen, johon uskoa illasta, ja kaudesta toiseen.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Jokereilla on tällä hetkellä se ongelma, että se ei saa luotua riittävän kovaa rosteria, jotta sitä ihmiset ympäri Suomen haluaisi tulla seuraamaan. Ei suoraan sanottuna kiinnosta tulla katsomaan, kun "paremman puoliskon liigapelaajat", kuten Marjamäki, Huhtala, Niemi, Jormakka jne. vääntävät kentällä. Rosterin pitäisi olla selkeästi Liiga -seuroja kovempi, jotta porukka saataisiin innostumaan. Linus Omark oli kyllä sellainen pelaaja, jota halusi ihan livenä päästä katsomaan. Näitä pitäisi Jokerien saada vain lisää. Suomen lätkäfaneille tuttuja nimiä NHL:stä, joilla taso ei ihan siellä riittänyt. Tällaisia kavereita sitä haluaa lähteä katsomaan.

Helpommin sanottu kuin tehty, mutta mikäli tähän ei kyetä, voisi kuvitella, että kiinnostus Jokereita kohtaan laskee entisestään. Tuolla ensimmäisellä ja osittain toisellakin kaudella oli väriä rosterissa enemmän; Karlsson, Omark, Larsen olivat esimerkiksi tuttuja nimiä NHL:n seuraajille. Gunderson osoittautui KHL:n yhdeksi parhaimmista pakeista. Sitten oli vielä KHL:n paras maalitykki Moses jne, tämä oli se, että oikeasti kiinnosti seurata. Oli vielä ensimmäinen kausikin. Kozun ja Regin toki viime kaudella erittäin kovia pelimiehiä. Tämän kauden rosteri on kuitenkin kaikessa kurjuudessa luokattoman tylsän näköinenkin, kun eliteprospects -sivustolta sitä juuri tiirailen. Zapolskia on Tappara -fanina saanut tässä seurailla joka kevät ihan tarpeeksi ja muuten rosteri on ihan täynnä tuttuja liigapelaajia. Regin toki mukana, mutta valitettavasti hän ei jotenkaan ole niin mediaseksikäs, mitä esimerkiksi Omark aikoinaan taiturimaisine hyökkäysominaisuuksineen.

Jos Jokerit ei tuota kovempaa/nimekkäämpää rosteria saa kasaan, ei se vain kiinnosta oikein täällä muualla Suomessa. Tai kiinnostaa jonkin verran, muttei niin paljoa, että jaksaisi Helsinkiin asti lähteä peliä seuraamaan. "Parempi pelintaso" on sellainen pointti, joka ei kyllä saa ihmisiä liikkeelle. Ei se pelin taso KHL:ssä nyt niin paljon parempi ole. Sinne mentäisiin katsomaan yksittäisiä kovia yksilöitä, tai sitten menestyvää Jokerit -jengiä. Tarkoitus ei ole siis mitenkään yhtään provosoida, mutta Jokerien rosteri on tylsähkö, ja joukkueen kausi on ollut melko vaisu. Ei mitään syytä lähteä katsomaan joukkueen peliä. LoKoMo -aikoina koko Suomi tuntui pikkuisen elävän tuota Jokerien ensimmäisen kauden KHL -ihmeen syntyä, mutta sen jälkeen mielestäni loiva alamäki on ollut kokoajan kiinnostuksessa. Yhtenä syynä varmaan se, että parhaat pelaajat vie lähes poikkeuksetta isommat KHL -seurat, ja toisaalta sarja on myös kovin epätasainen.

Miettikää nyt ihan vaikka sellainen skenaario, että Jokereihin olisi tullut NHL -faneille tuttu Marc Arcobello ja vaikkapa David Rundblad (molemmat NLA:ssa). Siinä jo kaksi pelaajaa, joita olisi jopa mielenkiintoista mennä seuraamaan. KHL:ää kuitenkin muu Suomi seuraa sen verran niukasti, että joku Chay Genoway ei juurikaan tunteita herätä. O'Neill toki oli ihan hyvä haku, mutta jostain syystä en ollut nimeen törmännyt ennen Jokereita, kun taas esimerkiksi Omarkin ura oli erittäin hyvin tiedossa.
Samat mietteet itelläkin näin "ulkopuolisen" silmin. Hieman surullista on sekin, että Jokereilla on iso riski aloittaa kesäloma jo helmikuussa. Tulkaa Jokerit takas liigaan, meidän välillä oli aina hyviä vääntöjä!
 

Apheu

Jäsen
Samat mietteet itelläkin näin "ulkopuolisen" silmin. Hieman surullista on sekin, että Jokereilla on iso riski aloittaa kesäloma jo helmikuussa. Tulkaa Jokerit takas liigaan, meidän välillä oli aina hyviä vääntöjä!

Jos Jokerit palaisi Liigaan, näkisin, että Liiga ottaisi melkoisen harppauksen ylöspäin. Miettikää nyt; IFK, Kärpät, Tappara, Jokerit, TPS - kaikki samassa sarjassa ja jokainen joukkue ollut viime vuosina aika kovia, nyt kun TPS on jälleen oma itsensä. Siihen päälle vielä tunteita herättävät Pelicans ja Sport, uudessa nosteessa oleva Ilves, kestomenestyjä JYP ja satakunnasta Ässät ja Lukko. Olisihan tuo nyt kova sarja. On se toki nytkin, mutta Jokerit toisi kyllä erittäin paljon lisää paluullaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös