Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 730 507
  • 8 198

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kaikkia nimittäin ei toi lentokentällä pelattu rusettiluistelulätkä, suurimaksi osaksi aikaa tuntemattomia ei niin kiinnostavia vastustajia vastaan, jossa fyysisyyttä ei löydä edes suurennuslasin kanssa hirveästi kiinnosta.
Jos sun mielestä liigapelit oli fyysisempiä niin hyvin on aika kullannut muistot. Joko on unohtunut kuinka liigassa harva se ilta valitettiin, kuinka taklaukset loistavat poissaolollaan ja jos yhden antoi, siitä sai jäähyn. Ja kulmavääntöjä ei varmaan tarvitse lähteä edes vertailemaan. Kuten Jalonen sanoi, KHL:ssä ei poikaset pärjää.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
No ei todellakaan natsannut. Ykkösketju alisuoritti lähes koko kauden, ja tärkeitä pelaajia oli monesti saikulla, lisäksi parille jannulle jouduttiin sanomaan hei hei kun ei peli lähtenyt kulkemaan. Jokerit oli koko kauden lähes pelkästään yhden ketjun varassa.

Jokerit hankki viime kaudeksi noin 20 uutta pelaajaa. Floppeja näistä oli oikeastaan vain Sillanpää ja McLean, joista ensiksi mainitun rooli oli marginaalinen ja jälkimmäinen korvattiin Wirtasella, joka osoittautui hyväksi hankinnaksi. Vastaavasti avainrooliin hankitut Omark ja Koukal onnistuivat aika lailla täydellisesti ja Gunderson ja Karlssonkin erinomaisesti. Lisäksi tietysti Moses nousi täysin puskista maalipörssin voittajaksi.

Siinä mielessä "kaikki natsasi" on liioittelua, että eihän tietenkään jokainen pelaaja onnistunut täyttämään kaikkia odotuksia, mutta etenkin aika moni avainpelaaja kuitenkin pelasi uransa parhaan kauden. Todennäköisyys sille, että näin käy myös nyt on minusta aika pieni ja sitä viime kauden saavutusten toistaminen tai jopa ylittäminen nähdäkseni vaatii.

En voi valitettavasti sanoa, että mielelläni olen väärässä, koska ainakaan tällä hetkellä ei ns. vittuakaan kiinnosta.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Millään en malttaisi odottaa kauden alkua! Aikaisinhan tuo kausi alkaa, mutta toisaalta eipä tässä juuri kesääkään tullut, niin tulisi edes syksy. Kausikortin kolahtamista postiluukusta eteisen lattialle odotan myös kuin lapsi jouluaattoa.

Sitten aina muistuu mieleen fakta, etten pääse ensimmäisiin otteluihin ja harmittaa vietävästi.

Mutta siis, hartaasti odottelen jo alkavaa kautta, hyvillä fiiliksillä mennään.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jokerit hankki viime kaudeksi noin 20 uutta pelaajaa. Floppeja näistä oli oikeastaan vain Sillanpää ja McLean, joista ensiksi mainitun rooli oli marginaalinen ja jälkimmäinen korvattiin Wirtasella, joka osoittautui hyväksi hankinnaksi. Vastaavasti avainrooliin hankitut Omark ja Koukal onnistuivat aika lailla täydellisesti ja Gunderson ja Karlssonkin erinomaisesti. Lisäksi tietysti Moses nousi täysin puskista maalipörssin voittajaksi.
Unohdit varmaan Harjun noista flopeista. Oli kuitenkin lähtökohtaisesti kahden ekan kentän mies.

Mutta onko tuo 16-17/20 onnistumista ihan järjetöntä tuuria, vai voisiko siinä olla taustalla muutakin? Jokerit on rakentanut organisaation, jossa onnistumiselle on hyvät eväät ja laivaa ohjaa Erkka, jonka mä ainakin arvostan yhdeksi jos ei maailman, niin ainakin Euroopan parhaista koutseista. Vain Moseksen kautta ei voi järjellä selittää, mutta muu joukkue pelasi "ainoastaan" niin hyvin kuin heiltä pystyi odottamaankin. Mä vähän luulen, että sama homma tulee jatkumaan tulevallakin kaudella. Toivottavasti saadaan joku uusi tähdenlento vaikka Kozunista tai Jormakasta.

Mun mielestä on erittäin siistä, että Kurri ja Vuorinen kasasivat tulevallekin kaudelle sellaisen miehistön, jolta voi perustellusti odottaa puolivälieräpaikan uusimista. Se tarkoittaisi uutta kautta helvetin hyvää ja voittavaa lätkää. Vaikkei välittäisi Jokereista paskaakaan, niin kumma on jos ei hallilla viihdy.

Sääli, jos kiinnostus Jokereihin joiltakin on mennyt. Mulla on nyt ollut kausari kai viisi vuotta ja tämä viimeisin oli niistä paras, vaikka etukäteen pelottikin.
 

Pakkanen

Jäsen
Hyvillä fiiliksillä. Larsen on etukäteen suosikkipelaajani, koska pelasi Lukossa. Muutin Hämeenlinnaan ja pyrin mennä katsomaan KHL-pelejä. Pakko nauttia vielä kun tätä lystiä kestää.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Olenko ainoa, jolla Jokerikiima on vielä aivan kohmeessa? Ei lähde millään käyntiin. Yleensä näihin aikoihin olisi jo koneet käynnistymässä. Ehkä tässä tarvitaan jotain konkreettista toimintaa. Siltikin, Jokerit nyt ja aina.
 

BrxA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olenko ainoa, jolla Jokerikiima on vielä aivan kohmeessa? Ei lähde millään käyntiin. Yleensä näihin aikoihin olisi jo koneet käynnistymässä. Ehkä tässä tarvitaan jotain konkreettista toimintaa. Siltikin, Jokerit nyt ja aina.

Olet (hymiö). Ainakin itse odotan jo kauden avausta ja harkkamatsissa areenallakin viihtyi oikein hyvin. Oli vain ikävä omia paikkoja, joita ei vielä tuohon matsiin oltu avattu ollenkaan siivousteknisistä syistä.
 

Masentaja

Jäsen
Olenko ainoa, jolla Jokerikiima on vielä aivan kohmeessa? Ei lähde millään käyntiin. Yleensä näihin aikoihin olisi jo koneet käynnistymässä. Ehkä tässä tarvitaan jotain konkreettista toimintaa. Siltikin, Jokerit nyt ja aina.

Et ole. Kävin jo tuon Sibir-pelin katselemassa viimeviikolla, mutta ei oikeen syty. Ei oikeen muutamia välähdyksiä lukuunottamatta meinnannu syttyä koko vime kauden aikana. Vähän sellasta odottelua on ollut. Tunne puuttuu, varsinkin se negatiivinen tunne tappioiden jälkeen. Kun yleensä pystyi ihan rehellisesti toteamaan että vihulainen oli vaan yksinkertasesti parempi. Näin ei aina Liigassa ollut, ja se jos mikä loi jännitteitä. Ja myös se että duunissa yms ei paljon vittuilua tule kun Jokerit pärjäs sen verran hyvin. Ykskin duunikaveri, jolla on aina tapana vittuilla kaikesta, varsinkin Jokereista, totes lopullisen sijoituksen kuultuaan että "Sehän on ihan hyvin" ja keskustelu jäi siihen. Hmph. Tarttis oikean paikallisvastustajan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Tunne puuttuu, varsinkin se negatiivinen tunne tappioiden jälkeen.
Itselläni tunne muodostuu sekä Jokereista että vastustajista ja kun KHL:ssä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta vastustajat eivät juuri herätä tunteita on kontrasti Liigaan selvä. Toisaalta pelin korkea taso kompensoi tuota tunnehävikkiä. Peliin pystyy nykyään suhtautumaan huomattavasti aikaisempaa neutraalimmin ja pelin seuraamisen on tämän myötä muuttunut aikaisempaa analyyttisempaan suuntaan.

Varmasti suurin syy monilla tähän tunnehävikkiin on se, että sarjassa ei ole paikallisuutta eli vastakkain asettelua ei juuri ole.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin katsomassa ensimmäistä kertaa KHL-Jokereita SKA:n astuessa treenipelissä heitä vastaan. Joukkue vaikutti ihan hyvin kasatulta ja varsin tasapainoiselta. Vielä kun ryhmä saa Reginin, Kapasen ja Joensuun takaisin kokoonpanoon, niin eiköhän viime kauden menestys saa jatkoa. Jääkiekkojoukkueena Jokerit tuntuisi olevan hyvä.

Mutta onko se Helsingin Jokerit? Näin pitkäaikaisena paikallisvihollisena se ei ainakaan tuntunut siltä. Pelaajat eivät olleet Mäkeä ja Ritaa lukuunottamatta ''jokereita'', eikä toi ryhmä muutenkaan muistuttanut sitä joukkuetta, jota minä olin oppinut vihaamaan ja rakastamaan. Jokerit on siis onnistunut ilmeisen hyvin brändäämään joukkueensa ''koko Suomen Jokereiksi.'' Jaffalakin oli muuttunut. Pelikatkoilla ja erätauoilla soi venäläismielinen musiikki ja kaukaloita komistelee venäjänkieliset mainokset, mitkä ovat ilmeisesti jokaisella KHL-jengillä samat.

Jokereiden konsepti on kehittynyt silmin nähden ammattimaisemmaksi kuin mitä se koskaan oli sen liigataipaleella. Ja kehitys on tietty hyvästä. Minusta tosin tuntuu, että tämä kehitys on tapahtunut ''Helsingin Jokereiden'' kustannuksella. Täten minä en hyväksy enkä pidä Jokereiden nykyistä kehitystä kovinkaan mielekkäänä. Kaipaan pikkuveikkaa takaisin. Vaikka me usein sen kanssa tapeltiin, niin kyllähän me silti toisiamme rakastettiin. Kova on kaipuu.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mutta onko se Helsingin Jokerit? Näin pitkäaikaisena paikallisvihollisena se ei ainakaan tuntunut siltä. Pelaajat eivät olleet Mäkeä ja Ritaa lukuunottamatta ''jokereita'', eikä toi ryhmä muutenkaan muistuttanut sitä joukkuetta, jota minä olin oppinut vihaamaan ja rakastamaan.
Sehän nyt on ihan selvää, ettei KHL:n voinut ottaa koko liigajoukkuetta mukaan, koska joku peli olisi hyvä voittaakin. Viime kaudella Jokereissa pelasi seitsemän vai kahdeksan aikaisemmilta vuosilta tuttua pelaajaa ja mun mielestä se oli ihan hyvä määrä. Nyt niistä pari jatkoi matkaa, mutta pikkuhiljaa Huhtaloista, Sallisista, Ohtamaista ja ehkä jopa naapurin Pöystistäkin alkaa tulla niitä pelaajia, jotka ihmisille Jokereista tulevat mieleen. Siirtymävaihe ottaa oman aikansa, mutta faneillahan ei muuta olekaan kuin aikaa. Jos ei tätä KHL-aikakauden Jokereita vielä tunne täysin omakseen, niin sitten voi C.Orrin tapaan nauttia muista eduista, kuten koko organisaation ammattimaistumisesta, hallin hienouksista ja ennen kaikkea helvetin hyvästä jääkiekosta. Mä olen ihan aidosti sitä mieltä, että kaikkien liigafanien pitäisi käydä katsomassa yksi Jokereiden matsi, jotta saisi kuvaa siitä, millaista oikeasti laadukas jääkiekkoviihde on. Monilla seuroilla olisi Jokereilta opittavaa, vaikka onhan täällä resurssitkin omaa luokkaansa.

Mulla meinaa kyllä aina vähän niskakarvat nousta pystyyn, kun joku muun joukkueen fani tulee kertomaan, mitä Jokerit on, ei ole tai mitä sen pitäisi olla. Haluaisin pitää kiinni oikeudesta määritellä Jokereiden syvimmän olemuksen muiden kaltaisteni kanssa, niiden ainoiden jotka sen voivat yhtä aidosti kokea. Ei sieltä ulkopuolelta näe tänne sisälle. Ja ihan vittuilematta tämä. Viestisi oli asiallinen ja luulen vähän saaneeni kiinni pointistakin.

Jaffalakin oli muuttunut. Pelikatkoilla ja erätauoilla soi venäläismielinen musiikki
Mitä on venäläismielinen musiikki? :D Venäjän kansallislaulu toki soitettiin ennen ottelua, mutta oliko siellä muitakin? Mä olen käynyt hallilla aika monta vuotta, mutta tälläinen muutos on mennyt ohi. Musa noin keskimäärin on liigavuosia parempaa, mutta vain niukasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokereiden konsepti on kehittynyt silmin nähden ammattimaisemmaksi kuin mitä se koskaan oli sen liigataipaleella. Ja kehitys on tietty hyvästä. Minusta tosin tuntuu, että tämä kehitys on tapahtunut ''Helsingin Jokereiden'' kustannuksella. Täten minä en hyväksy enkä pidä Jokereiden nykyistä kehitystä kovinkaan mielekkäänä. Kaipaan pikkuveikkaa takaisin. Vaikka me usein sen kanssa tapeltiin, niin kyllähän me silti toisiamme rakastettiin. Kova on kaipuu.

Tuo on sellaista ihan sinänsä kannatettavaa Koivu ja tähti tyyppistä ajattelua - mun silmin. Vähän kuin kaipaisi takas aikoja jossa duunari sai elinikäisen paikan tehtaasta, Kekkonen oli pressa ja iso paikallisuutinen oli kun Suonenjoella nähtiin neekeri.

Liigassa voi pelata mestistason pakeilla ja entisillä liigajyrillä, mutta jos mennään Eurooppaan tai Pohjois-Amerikkaan, vaaditaan ihan jotain muuta. Suomessa on hyvin rajallinen määrä NHL-tason pelaajia ja hieman suurempi määrä KHL-tason kiekkoilijoita. Heistä suuri osa pelaa verotuksen sekä muutenkin paremman palkan vuoksi mieluimmin Venäjällä kuin Jokereissa. Jokerit kasaa joukkueen rungon niistä suomalaispelaajista jotka ovat saatavilla. KHL:n tasosta johtuen Jokerien oma junnutuotanto ei riitä ja Liigan perseilystä johtuen apuja ei juuri saada Liigastakaan, joten tässä reunaehdot!

Suuremmassa kuvassa kysymys on kasvavista markkinoista. NHL:ssä ei pelaa yhtään seuraa josta voisi sanoa, että sen pelaajisto on omaa tuontantoa. Eikä tämä koske mitenkään vai jääkiekkoa. Futiksessa Englannin Premierissä enemmistö pelaajista on ei ainoastaan seura-akatemian ulkopuolelta vaan ulkomaalaisia pelaajia ja jossain Chelseassa ei ole kuin pari englantilaista pallon potkijaa. Seurojen omistus on myös valunut ulkomaille ja noin puolet Premierin seuroista on enää englantilaisessa omistuksessa. Bisnes, sheikit ja oligarkit rules.

Itsekään en ole kehitykseen täysin tyytyväinen, mutta homma meni tähän suuntaan siinä vaiheessa kun urheilusta tuli bisnestä. Ihan turha on kenenkään muuten luulla, että kun HIFK saa uuden hallinsa, se ei lähde pelaamaan isompiin sarjoihin. Jos CHL ei ole laaja koko Euroopan sarja siihen mennessä, HIFK pelaa KHL:ssä. Koska bisnes ja kallis halli.

Minua ei KHL sinänsä vituta lainkaan. Ainoastaan suhde Putiniin. Noin muuten on mukava katsella kaikkien aikojen parasta Jokerien joukkuetta ja kaikkien aikojen parasta Jokerien pelaamista. Suhteessa voidaan jäädä Selänteen ja Janeckyn parhaista Jokerivuosista, mutta vain heidän osaltaan. Olihan noissa joukkueissa melkoinen määrä turisteja jos nykytasoa arvioidaan.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelaajat eivät olleet Mäkeä ja Ritaa lukuunottamatta "jokereita".

Tästä on kiittäminen vain ja ainoastaan Liigan pikkusieluisuutta. Kun polku junioreista edustujoukkueeseen on tukossa niin tarkoittamasi kaltaisia "jokereita" ei tulla joukkueessa näkemään KHL-buugin aikana. Toisaalta jos jokerijunnu pelaisi ennen KHL-Jokereita pari-kolme kautta jossakin liigajengissä niin olisiko hän silloin enää tarkoittamasi kaltainen "jokeri"? Huhtaloista ja Pöysteistä ei koskaan tule tarkoittamasi kaltaisia "jokereita" vaikka uudenlaisia "jokereita" heistä saattaakin tulla jos tarpeeksi monta vuotta meillä pelaavat. Oikeastaan ainoa mahdollisuus tarkoittamasi kaltaisiin "jokereihin" olisi, jos meillä olisi liigassa farmijengi nimeltään Jokerit (tai palaisimme liigaan).

Itse otan sen lähtökohdan että kaikki paidassa pelaavat ovat "jokereita". Onhan Kungen Karlssonkin "jokeri" vaikkei pelannut meillä edes kokonaista kautta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä on kiittäminen vain ja ainoastaan Liigan pikkusieluisuutta. Kun polku junioreista edustujoukkueeseen on tukossa niin tarkoittamasi kaltaisia "jokereita" ei tulla joukkueessa näkemään KHL-buugin aikana...

Mikä on liigan pikkusieluisuutta? Liigajoukkueet ovat sopineet, ettei Jokereiden sopimuspelaajia oteta pelaamaan lyhyitä pätkiä, mutta koko kauden mittaisia sopimuksia voi kyllä tehdä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä on liigan pikkusieluisuutta? Liigajoukkueet ovat sopineet, ettei Jokereiden sopimuspelaajia oteta pelaamaan lyhyitä pätkiä, mutta koko kauden mittaisia sopimuksia voi kyllä tehdä.

Itsehän juuri vastasit kysymykseesi. Kenen etu on, ettei saa tehdä lyhyitä lainasopimuksia Jokereitten kanssa? Ei ainakaan sen liigajoukkueen, jolla on pelaajia sairastuvalla enemmän kuin pelaajia sinne sairastuvalle mahtuu ja tarvitsisi kohtuullisen laadukasta lyhytaikaista paikkaajaa. Aivan varmasti löytyisi ainakin osassa Liigaseuroja tarvetta lyhyemmillekin lainoille. Eikä myöskään sen useimmiten suomalaisen pelaajan etu, joka istuu Jokereissa katsomossa, eikä saa Liigan pienisieluisuudesta johtuen käydä tekemässä lyhyempiä stinttejä liigaseuroissa ja kehitys jää polkemaan paikalleen sen takia. Eikä myöskään Jokereitten etu tietenkään, kun katsomossa istuvilla ei ole mahdollisuuksia saada peliaikaa laadukkaassa toisessa sarjassa. Mutta Jokereiden etu on mun mielestä tässä jopa toissijainen. Liiga ampuu eniten lähinnä itseään ja omia seurojaan jalkaan kieltämällä kyseiset lainat.

Mikä haitta lyhyemmistä lainasopimuksista olisi Liigalle? Siis joku ihan oikea haitta, eikä vain jonkun Puttosen pienisieluisuuden aiheuttama vainoharhainen pelko Liigan muuttumisesta farmisarjaksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mikä haitta lyhyemmistä lainasopimuksista olisi Liigalle? Siis joku ihan oikea haitta, eikä vain jonkun Puttosen pienisieluisuuden aiheuttama vainoharhainen pelko Liigan muuttumisesta farmisarjaksi.

Kysymys on bisneksestä, ei pikkusieluisuudesta. KHL on Liigan kilpailija ja on aika ymmärrettävää, ettei kilpailijan kanssa tehdä yhteistyötä. Toisaalta KHL:n taso on niin kova, että junnuista nousee sille tasolle aika harva. Joten on aika ymmärrettävää, että Jokerijunnuja nousee edustukseen entistä vähemmän.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla meinaa kyllä aina vähän niskakarvat nousta pystyyn, kun joku muun joukkueen fani tulee kertomaan, mitä Jokerit on, ei ole tai mitä sen pitäisi olla. Haluaisin pitää kiinni oikeudesta määritellä Jokereiden syvimmän olemuksen muiden kaltaisteni kanssa, niiden ainoiden jotka sen voivat yhtä aidosti kokea. Ei sieltä ulkopuolelta näe tänne sisälle. Ja ihan vittuilematta tämä. Viestisi oli asiallinen ja luulen vähän saaneeni kiinni pointistakin.
En missään nimessä pyrkinyt määrittämään ''Jokereita'' universaalisti. Viestini kuvasi ainoastaan omia mielipiteitäni ja näkemyksiäni. Kyllä minäkin pidätän oman oikeuteni mielipiteeseeni, onhan Jokerit ollut myös iso osa omaa elämääni.

En tarkoittanut viestiäni provoksi. Se on ehkä vähän jääräpäinen ja menneisyydessä vellova, mutta se on silti minun mielipiteeni. Se ei tee sitä oikeaksi eikä vääräksi. Tunteeni ovat tosia.

Ymmärrän ihan hyvin, että Jokerit eivät voi omilla kasvateillaan pärjätä KHL:ssä, ja sen seurauksena joukkue on mitä on. Se on ihan täysin ymmärrettävää. Ymmärrän myös näkemyksesi kehityksestä, ja olen kanssasi siitä samaa mieltä. Olen myös sitä mieltä, että tämän kehityskulun jatkuessa Jokerit ei ole enää se sama Jokerit, joka Liigasta lähti. Se Jokerit, jota moni meistä kaipaa. Ja sekin muutos on ihan ymmärrettävää. Minä vain henkilökohtaisesti karsastan sitä muutosta. En mustasukkaisuuttani, vaan nostalgisuuttani. Jokerit oli niin iso osa elämääni, että sitä on vaikea päästää pois.


Korostan nyt vielä. En kirjoittanut näitä viestejä vittuilumielessä, tai muutoinkaan ketään tölvivästi. Edellä lausutut edustavat vain minun mielipidettäni, eikä niitä tule ottaa väitteinä totuuksista.


E:
Mitä on venäläismielinen musiikki? :D Venäjän kansallislaulu toki soitettiin ennen ottelua, mutta oliko siellä muitakin? Mä olen käynyt hallilla aika monta vuotta, mutta tälläinen muutos on mennyt ohi. Musa noin keskimäärin on liigavuosia parempaa, mutta vain niukasti.

Itäblokin maassa asuneena olin huomaavinani sieltä tuttua teknomusiikkia, ja pariin otteeseen pelikatkoilla soi ihan rehti balalaikka. Tämäkin muutos on ihan ymmärrettävää.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mua ei varsinaisesti haittaa pelaajien kirjo. Jokereiden koppiin on jo ihan perustamisesta lähtien värvätty eri murteilla höpötteleviä vaikka kuinka paljon. Kuten Cobol sanoi, otetaan ne ketä saadaan. Pelaajat on duunissa.

Se, mikä puolestaan lannistaa ja masentaa, on Jokereiden brändääminen jonkinlaiseksi Suomen joukkueeksi; koko maan projekti idän-matkalla. Ei kiitos! Mulle Jokerit on stadilainen seura, joka ei kosiskele tasan yhtäkään fania Espoon tai Vantaan rajaa kauempaa. Mukaan saa tulla mutta omalla "vastuulla". Nyt laitetaan painoon jotain murresloganeita ja Kohonen riemuitsee julkisuudessa vain muualta Suomesta tulleita katsojia, helsinkiläisistä mainitaan harvemmin mitään. Tuntuu melkein joka päivä siltä kuin Jokerit olisi unohtanut töölöläiset ja itähelsinkiläiset juurensa. Ja tätä on sitten mukamas sopivaa perustella sillä, että KHL:ssä tarvitaan laajempaa kannattajakuntaa.

No, olkoon sitten niin. Ehkä Jokereiden tarpeet KHL:n suhteen todella vaativat helsinkiläisyyden korostamisen laittamista sordiinolle. Tämän tunnustaminen merkitsee samaa asiaa, joka on vituttanut alusta saakka: KHL pilaa Jokerit.

Ps. Selvennän vielä: lantavarpaat saavat tulla matseihin jos niitä huvittaa mutta mun biiffi koskee brändäämistä.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Itäblokin maassa asuneena olin huomaavinani sieltä tuttua teknomusiikkia, ja pariin otteeseen pelikatkoilla soi ihan rehti balalaikka. Tämäkin muutos on ihan ymmärrettävää.
Ei se teknoa ole. EDM on oikea termi ja sitä soi kyllä ihan muuallakin maailmassa kuin itäblokin maissa. Tasan yksi itäblokimainen"bassotykitys"biisi siellä on korvaan pistänyt, se sama rallatus jota kuultiin jo MM-kisoissakin.

IFK junnaa edelleen vanhoilla Koff-kaljamainosbiiseillä? joten nykymaailman/nuorison meno voi olla outoa.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymys on bisneksestä, ei pikkusieluisuudesta. KHL on Liigan kilpailija ja on aika ymmärrettävää, ettei kilpailijan kanssa tehdä yhteistyötä. Toisaalta KHL:n taso on niin kova, että junnuista nousee sille tasolle aika harva. Joten on aika ymmärrettävää, että Jokerijunnuja nousee edustukseen entistä vähemmän.

Et vastannut edelleenkään kysymykseen, joten toistetaan: Millä tavalla lyhyistä lainasopimuksista olisi haittaa Liigalle, oli sitten kysymys bisneksestä, pikkusieluisuudesta tai mistä tahansa?

Lyhyetkin lainasopimukset saattavat kuitenkin parantaa Liigan tasoa ja seurojen ei välttämättä tarvitse hankkia jotain ECHL-arpaa loppukaudeksi loukkaantumissumassa, vaan voisi ottaa tutun ja Liigaan laadukkaan pelaajan tuuraamaan väliaikaisesti, joka varmasti on pelaajana parempaa tasoa kuin oma junnuraakile tai mestislaina.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Futiksessa Englannin Premierissä enemmistö pelaajista on ei ainoastaan seura-akatemian ulkopuolelta vaan ulkomaalaisia pelaajia ja jossain Chelseassa ei ole kuin pari englantilaista pallon potkijaa.

Ei olekaan, mutta siellä on pitkästä historiasta johtuvia voimakkaita vastakkainasettelu -meininkejä, verisiä paikallispelejä ja sellaista tunteiden vuoristorataa kaikinpuolin, ettei kylmäksi kyllä jätä millään mittarilla.

Tämänhetkinen Jokerit täältä katsottuna -mielipide, ei kannata imaista hernettä nenään sen takia :) -ei todellakaan miltään oikealta ja aidolta Helsinkiläiseltä Jokeri-joukkueelta tunnu, vaan joltain sekalaiselta joukkiolta, joka on yhtäkkiä vaihtanut maisemaa, ja vieläpä todella vastenmieliseen liigaan. Harmi, sillä minä ainakin haluasin että Jokerit palaisi identiteettiinsä ja kotiliigaan, ja sekin lähtisi sitten lapsenkengissä (vielä) olevaan CHL:ään mukaan liigasta käsin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et vastannut edelleenkään kysymykseen, joten toistetaan: Millä tavalla lyhyistä lainasopimuksista olisi haittaa Liigalle, oli sitten kysymys bisneksestä, pikkusieluisuudesta tai mistä tahansa?...

Kysymys on liigan kannalta aika marginaalisesta asiasta, mutta kysymys on edelleen siitä, ettei haluta tehdä yhteistyötä kilpailevan organisaation kanssa. Varmasti asiaan vaikuttaa myös tyyli millä Harkimo KHL siirron hoiti.
 

Masentaja

Jäsen
Kysymys on bisneksestä, ei pikkusieluisuudesta. KHL on Liigan kilpailija ja on aika ymmärrettävää, ettei kilpailijan kanssa tehdä yhteistyötä.

Tästä voisin olla hiukka eri mieltä. Tää on vähän sama kuin joku sanois että Valioliiga on Veikkausliigan kilpailija. Ei ole. Täysin eri luokassa painii. Jos joku tarjoaisi yhteistyödiiliä, olisi Veikkausliigalta täys itsemurha kieltäytyä esim sen Valioliigan joukkueen yhteistyösopparista.

Parhaillaan tosta ei olisi mitään haittaa Liigalle että Jokeri-pelaajia kävisi pitämässä virettä yllä ja paikkaamassa saikkuja. Pahimmassa tapauksessa ne pelaajat olis liian hyviä liigaan jolloin joku vois hypätä KHL:n kelkkaan, mutta ei tuossakaan mitään järkeä oikeasti ole, että suomen suurimman jengin pelaajia kielletään tuuraamasta suomessa. Moniko liigajengi olis tälle kaudella oikeasti, realistisesti voinut hankkia Reginin, Jensenin, Larsenin, Kozunin jne? Kilpaileeko Jokerit samoista pelaajista Liigan kanssa? Ainoa kuka tosissaa vois laittaa kampoihin on Kärpät ja varauksella HIFK, ei kukaan muu. En nyt ymmärrä, miks yhteistyötä ei nähdä mahdollisuutena vaan uhkana.

Varmasti asiaan vaikuttaa myös tyyli millä Harkimo KHL siirron hoiti.

Kerro yksikin muu tapa, millä siirto olisi onnistunut. Kukaan ei olis antanut lupaa jos sitä hattu kourassa olis Harkimo lähtenyt kyselemään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kilpaileeko Jokerit samoista pelaajista Liigan kanssa? Ainoa kuka tosissaa vois laittaa kampoihin on Kärpät ja varauksella HIFK, ei kukaan muu. En nyt ymmärrä, miks yhteistyötä ei nähdä mahdollisuutena vaan uhkana.



Kerro yksikin muu tapa, millä siirto olisi onnistunut. Kukaan ei olis antanut lupaa jos sitä hattu kourassa olis Harkimo lähtenyt kyselemään.

KHL kilpailee samoista joukkueista ja sponsoreista kuin Liiga.

Kummola oli Harkimon takuumiehenä, joten kyllä se lupa olisi sieltä tullut.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tästä voisin olla hiukka eri mieltä. Tää on vähän sama kuin joku sanois että Valioliiga on Veikkausliigan kilpailija. Ei ole. Täysin eri luokassa painii. Jos joku tarjoaisi yhteistyödiiliä, olisi Veikkausliigalta täys itsemurha kieltäytyä esim sen Valioliigan joukkueen yhteistyösopparista.

Tässä nyt on yksi pieni ero, nimittäin se että Jokerit pelaa Suomessa toisin kuin valioliigaseurat! Mä ymmärrän erittäin hyvin miksei Liiga halua ottaa noita Jokereiden pelaajia, ensin jättivät Liigan ilmeisesti vielä melko kyseenalaisesti jonka jälkeen vielä odotetaan, että autetaan antamalla ylimääräisille pelaajille pelipaikkoja ja näin pelituntumaa, hah. Henkilökohtainen voi voi niille pelaajille jotka Jokereissa eivät peliaikaa saa, tiesivät kyllä mihin ryhtyvät.

Ja miten tuo Reginin, Jensenin, Larsenin ja Kozunin hankinta tähän liittyy? Joo ei mikään liigajoukue olisi noita pystynyt hankkimaan totta, mutta eivät nuo kaverit sieltä ole tulossa Liigaan pelaamaan jos joku sopimus Liigan ja Jokereiden välille saataisiin. Sieltä tulisi pöystit jne. sitä pelituntumaa yllä pitämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös